Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

belichten van shooting table

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • belichten van shooting table

    Hey,

    Ik maak regelmatig foto's van verschillende producten, vaak ook samen, en dat zijn heel vaak ook verschillende materialen (glas, plastic, karton etc...)

    Ik heb een opnametafel, 2x 300w strobes met grote softboxen, en nog twee speedlights indien nodig.

    Wat is de beste setup om de achtergrond mooi wit te krijgen én het product netjes te belichten?
    Achtergrond zou 1 stop overbelicht mogen zijn om het mooi wit te krijgen, toch?

    Het gaat me vooral om eventuele spill te beperken. Die is er nl vaak aangezien het vaak echt dingen zijn die een groot deel van de tafel innemen.
    Er is dus maw weinig ruimte tussen achtergrond en onderwerp.

    Belicht ik de achtergrond best langst achter door te tafel door, of langs boven? Langs achteren (en bv langs onderen) gaat wel wat spill met zich meebrengen niet?
    Als ik enkel met de strobes wil werken vrees ik dat ik lichten te weinig heb? Ik krijg de ondergrond vaak bv niet wit genoeg zonder het onderwerp niet te doen clippen.

    Wat denken jullie???

    Alle tips zijn welkom.

    Momenteel denk ik aan:
    Achtergrond met 1 strobe (langs boven), onderwerp met 1 strobe (beiden met softbox), en eventueel nog een speedlight onder de tafel leggen om de ondergrond wat meer licht te geven?
    Website: Twostroke

  • #2
    Re: belichten van shooting table

    Jij wil je onderwerp vrijstaand maken.
    Met je achtergrond gaat dit inderdaad lukken door deze 1 stop over te belichten maar niet met de ondergrond (zonder overstraling op je onderwerp) omdat deze er op staat.
    Dit wordt meestal in PS gedaan.
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

    Comment

    Working...
    X