|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| Tips & Trucs Forum voor het tonen van fotografische tips & trucs, bijvoorbeeld om te laten zien wat je door het creatief gebruik van sluitertijd of diafragma bereikte, of het gebruik van invulflits, algemene tips over fotografie die het vermelden waard zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
|||
|
Hallo,
Ik gebruik een Canon EOS 400D. Daarmee maakte ik gisteren een paar foto's in RAW. Toen ik ze bekeek in Faststone Imageviewer. bleek dat de afmeting van de foto 1936 x 1288 pixels heeft. Een Jpeg bestand in de hoogste kwaliteit heeft 3888 x 2592 pixels. Dat begrijp ik niet zo goed omdat ik aannam dat in RAW de hoogste kwaliteit zou worden aangemaakt. Of vertaalt Faststone de kenmerken niet goed. (RAW Image bij Elements 6 geeft voor zover ik kan bekijken niet de afmetingen van de foto in pixels) Wie kan mij wat verder helpen? Alvast bedankt, Jan
|
Foto zonder bewerken openen in Photoshop en kijken hoe groot hij is.
Het zou me verwonderen dat raw files NIET de volledige resolutie zouden zijn.
|
Inderdaad, als ik de RAW-bestanden rechtstreeks open in Elements 6 (Camera RAW 4.2) heeft de foto de maximale afmeting zoals te verwachten. Het genoemde probleem ontstaat doordat Faststone Imageviewer het RAW bestand vertaalt naar een bruikbaar bestand (XMP). Wat me dan vervolgens wel opvalt dat de bestanden die in Camera RAW zijn bewerkt worden opgeslagen in een bestand met de extensie "dng". Wat zijn de kenmerken van bestanden met deze extensie?
Ik denk dat mijn laatste vraag niet zo'n hele slimme was: Ik vond het antwoord via ons onvolprezen forum en kwam vervolgens bij de download pagina's van Adobe om eventueel een nieuwe versie van Image RAW te downloaden. Daar zal ik overigens mee wachten tot ik mij wat verder in de materie heb verdiept.
www.janbos.net Laatst gewijzigd door janbos; 10 september 2008 om 21:01 |
|
|||
|
Ik denk dat OP de camera in raw + jpg thumbnail staan heeft ... bij mijn weten heeft die Faststone Imageviewer geen raw converter en toont hij de embedded jpg ? ... denk ik ..
Edit: FastStone Image Viewer 3.5 Freeware (Last Update: 2008-01-15) [Rated 5 Stars at Download.com] An image browser, converter and editor that supports all major graphic formats including BMP, JPEG, JPEG 2000, GIF, PNG, PCX, TIFF, WMF, ICO and TGA.
| Weergave | |
|
|
Soortgelijke discussies
|
||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Hoe Stel ik Eos 400D in voor RAW | jeroni | Camera's | 1 | 30 juni 2008 07:58 |
| Adobe DNG Converter and Camera Raw 4.3 update | Otto Knap | Camera's | 0 | 1 december 2007 09:06 |
| Raw workflow vs jpeg discussie. | Kevlar | Algemeen | 10 | 11 augustus 2007 09:44 |
| 20D + Raw nuttige info | Kevlar | Camera's | 5 | 28 oktober 2004 13:03 |
| Gratis Raw plug in voor jouw camera (PS -CS) | Peer | Software | 0 | 14 maart 2004 09:38 |
![]() |