Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Omtrent het nieuwe forumreglement

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Omtrent het nieuwe forumreglement

    Erven ,
    lees eens goed wat purlut wil zeggen , nl. de twee entiteiten (BD forum en Shoot)
    hebben elk hun eigen reglement en hun maatstaven , het druist in tegen het principe van het niet doorgeven van leden gegevens (voorbeeld :Een gebannen BD lid kan als abonee van Shoot niet meedoen aan de wedstrijd ...... zonder dat het abonee daar op gewezen word )
    Compromie : Shoot en Vzw catern andere manier van inloggen , zoals het nu bij Challenge is .

    Comment


    • #17
      Re: Omtrent het nieuwe forumreglement

      Hey juppekes

      Ik zou toch graag ook die 900x900pix iets groter willen zien

      Vb 1200x1200

      Ik heb zo veel van mijn fotokes die veel beter tot hun recht komen op iets groter formaat

      1 foto posten in SC kan ik niet inkomen

      Als we nu een mooie reeks hebben van 6 foto's kunnen we deze in twee topic tonen, nu zullen het er 6 zijn

      Dus drie keer zoveel topics


      Zou er beter geen vermelding zijn dat we mogen voortdoen in hetzelfde topic om de rest van een bepaalde fotoreeks te tonen
      Last edited by Mriya; 20 december 2009, 14:27.
      Bootjes

      Comment


      • #18
        Re: Omtrent het nieuwe forumreglement

        Als er gevraagd wordt om door een login in januari je akkoord te geven met het nieuwe regelement, moet er ook een tegenwaarde gemaakt worden zodat zij die niet akkoord zijn met het nieuwe regelement hun account kunnen beindigen en alle berichten, postings, beelden, HOF's, tot op de laatste letter worden opgekuist.
        Ik vind het niet meer dan fair dat je aan iedereen een mogelijkheid biedt :
        Akkoord = blijven - Niet akkoord is verdwijnen, maar geen derde groep aanmaken van forumleden die er ooit waren maar nu niet meer akkoord zijn!

        MVG, Jeff C.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #19
          Re: Omtrent het nieuwe forumreglement

          Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
          Als er gevraagd wordt om door een login in januari je akkoord te geven met het nieuwe regelement, moet er ook een tegenwaarde gemaakt worden zodat zij die niet akkoord zijn met het nieuwe regelement hun account kunnen beindigen en alle berichten, postings, beelden, HOF's, tot op de laatste letter worden opgekuist.
          Ik vind het niet meer dan fair dat je aan iedereen een mogelijkheid biedt :
          Akkoord = blijven - Niet akkoord is verdwijnen, maar geen derde groep aanmaken van forumleden die er ooit waren maar nu niet meer akkoord zijn!

          MVG, Jeff C.
          jeff mag ik u erop wijzen dat in het huidige reglement een passage staat rond het door u vermelde item .
          de derde groep bestaat reeds jaren .

          Comment


          • #20
            Re: Omtrent het nieuwe forumreglement

            Ik wil hier geen hetze laten ontstaan hoor.
            Waar ik enkel wil op wijzen is inderdaad, dat je je moet registreren op een fourm om aan een wedstrijd die in feite niet door BD wordt ingelegd te kunnen deelnemen.
            Daarbij aanvaard je onherroepelijk een forumreglement dat wezenlijk niets, maar dan ook niets te maken heeft met SHOOT en de wedstrijd. Meer nog, mensen die eventueel een abonnement nemen op SHOOT en eventueel gebanned zijn wordt deelname aan de SHOOT-wedstrijd ontzegt.
            Maar geen nood, we zullen de problemen oplossen als ze zich stellen ... Alleen je weet het niet want die personen kunnen het niet kenbaar maken.
            Rare constructies.
            Een VZW-lid kan gebanned worden voor een bepaalde tijd en dan heeft hij geen toegang op het forum, dus ook niet op SHOOT
            Laat hij dan nog eens een betalend abonnement hebben op SHOOT en de kermis is kompleet.
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

            Comment


            • #21
              Re: Omtrent het nieuwe forumreglement

              Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
              Een VZW-lid kan gebanned worden voor een bepaalde tijd en dan heeft hij geen toegang op het forum, dus ook niet op SHOOT
              ban beperkt enkel de toegang tot het forum, de vzw-voordelen blijf je genieten: deelname AVG, shoot, korting bof
              mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

              IMac/IPad/Mac Air 
              D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

              Comment


              • #22
                Re: Omtrent het nieuwe forumreglement

                Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                ban beperkt enkel de toegang tot het forum, de vzw-voordelen blijf je genieten: deelname AVG, shoot, korting bof
                Hoe kan je dan op shoot ? Je kan niet meer op het forum ...
                Je hebt zelfs geen toegang tot het afgesloten VZW-gedeelte
                Voor beide MOET je wel toegang hebben op het forum en zoals je zelf zegt ... Ban beperkt toegang ... Dus ...
                https://www.fotospotter.be
                Je suis content d’être heureux

                Comment


                • #23
                  Re: Omtrent het nieuwe forumreglement

                  je blijft shoot ontvangen
                  deelname aan de wedstrijd kan niet gezien geen toegang tot het forum
                  mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                  IMac/IPad/Mac Air 
                  D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                  Comment


                  • #24
                    Re: Omtrent het nieuwe forumreglement

                    Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                    je blijft shoot ontvangen
                    deelname aan de wedstrijd kan niet gezien geen toegang tot het forum
                    m.a.w. men kan dan nog kijken maar wel ervan afblijven?

                    Henri
                    Last edited by kodachrome; 20 december 2009, 19:39.
                    lidnummer: BD0435BE

                    Comment


                    • #25
                      Re: Omtrent het nieuwe forumreglement

                      Ik ga me niet mengen in de discussie over het forumreglement. Maar ivm de Shoot Challenge:

                      Shoot en BD hebben afgesproken dat de Shoot-fotowedstrijd via het BD-forum verloopt, en de implicatie daarvan is inderdaad dat je het forumreglement aanvaardt. Als we ervoor gekozen hadden om de wedstrijd via een Flickr-groep te laten verlopen, ik zeg maar iets, dan hadden de deelnemers de spelregels van Flickr moeten aanvaarden. En als we zelf voor hosting zorgen dan zou er een moderatie-reglement komen zoals dat van De Standaard fotowedstrijd (http://www.standaard.be/extra/static...reglement.aspx).

                      Potentiële deelnemers aan een Shoot Challenge die van het BD-forum geband zouden zijn, kunnen me dat te zijner tijd via e-mail laten weten (mijn adres staat in elke Shoot).

                      Erik

                      Comment


                      • #26
                        Re: Omtrent het nieuwe forumreglement

                        Erik ,

                        Dus mag ik er van uitgaan dat indien je gebannen word bij BD ik als ev. abonee toch op een of andere manier mijn deelneming aan een Shoot-wedstrijd verzekeren .
                        Ben niet van plan me op een of andere manier te willen laten bannen , maar nu er een aanpassing komt van ons reglement is het aangeraden zoiets direct in een regeltje te gieten .
                        Zo moet het probleem niet opgelost worden wanneer het zich stelt .

                        Comment


                        • #27
                          Re: Omtrent het nieuwe forumreglement

                          Oorspronkelijk geplaatst door micka Bekijk bericht
                          Erik ,

                          Dus mag ik er van uitgaan dat indien je gebannen word bij BD ik als ev. abonee toch op een of andere manier mijn deelneming aan een Shoot-wedstrijd verzekeren .
                          Ben niet van plan me op een of andere manier te willen laten bannen , maar nu er een aanpassing komt van ons reglement is het aangeraden zoiets direct in een regeltje te gieten .
                          Zo moet het probleem niet opgelost worden wanneer het zich stelt .
                          Vandaar ook mijn basisvraag en opmerking....
                          https://www.fotospotter.be
                          Je suis content d’être heureux

                          Comment


                          • #28
                            Re: Omtrent het nieuwe forumreglement

                            Oorspronkelijk geplaatst door Erven Bekijk bericht
                            Waarom zou men dat niet kunnen eisen, zij organiseren toch de wedstrijd? Voor wel elke wedstrijd op internet en daarbuiten moet je je wel op een of andere manier registreren en zich akkoord verklaren met een reglement(zonder dat dit vooraf expliciet vermeld staat). Als je niet akkoord gaat met de werkwijze van de schootchallenge en/of het BD reglement dan doe je toch gewoon niet mee.? Simpel toch.
                            Maar sommigen willen blijkbaar ook alles, het brood, de rozijnen en de vrouw van de bakker.
                            Voor dit probleem vind ik het volgende goed gevonden:
                            Oorspronkelijk geplaatst door micka Bekijk bericht
                            Erven ,
                            lees eens goed wat purlut wil zeggen , nl. de twee entiteiten (BD forum en Shoot)
                            hebben elk hun eigen reglement en hun maatstaven , het druist in tegen het principe van het niet doorgeven van leden gegevens (voorbeeld :Een gebannen BD lid kan als abonee van Shoot niet meedoen aan de wedstrijd ...... zonder dat het abonee daar op gewezen word )
                            Compromie : Shoot en Vzw catern andere manier van inloggen , zoals het nu bij Challenge is .
                            Dus gewoon andere inlog hanteren.
                            Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                            je blijft shoot ontvangen
                            deelname aan de wedstrijd kan niet gezien geen toegang tot het forum
                            Sorry maar dat vind ik dus echt niet kunnen. Sommige nemen ook een abonnement om deelt te nemen aan wedstrijden.
                            Oorspronkelijk geplaatst door WilliamG Bekijk bericht
                            Over het algemeen een goed verhaal. Complimenten!

                            Wel een paar opmerkingen:
                            Probeer namen van andere bedrijven juist te schrijven PBase, Kapaza, eBay etc.
                            asjeblieft moet zijn alsjeblieft

                            Ik vind dat het verwijderen van foto's die niet voldoen aan 7.10 onjuist is. Forum leden uit andere landen bijv. Nederland of Canada worden zo gehinderd bij het plaatsen van foto's die in hun landen niet illegaal zijn, bv. nestfotografie . Portretrecht is bij straat fotografie voor BD niet te controleren of te handhaven gelijk vaak auteurs rechten op gebouwen en zo meer . Daarom mijn mening: laat alle dergelijke foto's toe en vallen onder de reeds aanwezige teksten zoals
                            "Het tonen van volgende soorten foto’s of filmpjes gebeurt steeds geheel en uitsluitend op eigen risico van de auteur van een bericht"
                            "Belgiumdigital en BD-medewerkers kunnen op geen enkele wijze alleen of medeaansprakelijk
                            gesteld worden voor het gebruik van dergelijke afbeeldingen."
                            "Het niet-verwijderen van de foto’s en filmpjes kan echter op geen enkele wijze ingeroepen
                            worden als bewijs van schuld, medeplichtigheid of instemming vanwege Belgiumdigital."
                            "Deze website bevat verwijzingen naar of is gekoppeld met websites of webpagina's van derden. Wij hebben geen zeggenschap over de inhoud of over andere kenmerken van deze sites en zijn in geen geval aansprakelijk of verantwoordelijk voor de inhoud ervan."

                            De Opmerking: Nestfotografie is een beetje verloren. Er staat niet wat dan de betrekking is op BD . Er zijn volgens de wet nog veel andere zaken verboden en die worden toch ook niet vernoemd ?

                            ik hoop wel dat de nieuwe regels leiden tot goed overleg tussen mods en dat willekeur en forum gestapo gedrag voorkomen wordt . Het blijkt vaak lastig met verkregen macht te omgaan .


                            @micka
                            opmhoogschoppen van eigen topics word nu expliciet toegelaten dus er is geen reden om daar melding van te maken
                            vrij laten van 400 kb regel vind ik een juiste beslissing
                            volgens mij mag je in je eigen topic in Showcase steeds (in een latere post) nog een aanpassing ( bewerking) plaatsen
                            Posten van een foto via een album is niet toegelaten
                            En hoe zit het met Candid fotografie? En denk met deze regels dat je ook een hele grote schoonmaak kunt houden in het onderdeel van Sport en Fotojournalistiek & Evenementen. Lijkt me sterk dat iedereen toestemming heeft gegeven die op de foto's staan. En hoe zit het met de data die onder opensource licentie vallen? Bv dingen op wikipedia mag je vrij gebruiken en dus ook op het internet verspreiden. En dingen die met Linux en Unix te maken hebben is vaak gewoon te gebruiken. En wanneer geeft iemand wel of niet toestemming om zijn foto te laten corrigeren. Als ik een foto post van mezelf. En Stefke past het contrast en/of witbalans aan omdat die niet goed zitten. En ik post niet van dat andere mogen tonen met mijn foto hoe hij beter zou kunnen. Dan zou je die foto ook moeten verwijderen.

                            En verder vind ik het reglement veel te lang. Zo is het gewoon niet overzichtelijke meer. Je kunt binnenkort beter een overzicht maken wat je wel mag, inplaats van niet.

                            1.7. Berichten rapporteren
                            ....
                            Graag deze knop ook gebruiken wanneer je ziet dat foto's plots weg zijn,
                            Soms is gewoon de provider even offline. En dan is opeens de post weg, doordat een mod ingreep.

                            Over auteursrechten gesproken. Mogen jullie wel zomaar de plaatjes leveren als avater zoals:


                            Daar hebben jullie volgens mij ook niet uitdrukkelijke toestemming van, of vergis ik me nu?

                            Oorspronkelijk geplaatst door http://www.canon.nl/Terms_and_Conditions/index.asp
                            9. Auteursrecht
                            Copyright © Canon Nederland N.V. 2003-2009. Alle rechten voorbehouden. Het is ten strengste verboden om het even welk materiaal of software dat zich op de Canon Websites bevindt, of op een met de Canon Websites verband houdend medium werd opgeslagen, te kopiëren, opnieuw te verdelen of te publiceren, of te wijzigen zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Canon.

                            Versie 1.0
                            Publicatiedatum: juni 2006
                            Last edited by Rogier; 21 december 2009, 12:43.
                            Waar een wil is, is een weg
                            ---------------------------------

                            Comment


                            • #29
                              Re: Omtrent het nieuwe forumreglement

                              @Rogier.
                              De laatste opmerking aangaande de avatars is misschien wel een duidelijk voorbeeld van hoe fijn het ijs wel is..
                              Trouwens, bij de aangehaalde regel uit het copyright, overtreed je dat ook al door het posten van die avatar er juist boven.

                              De opmerking aangaande leden.
                              Het is duidelijk dat BD als doelstelling heeft een kwantiteitsnorm te halen en minder kwaliteit. Je kan ze natuurlijk beiden beogen, maar steeds zal er eentje zijn dat minder scoort.

                              Nu, gezien BD volop aan bannerwerving doet (neen, niet bannen, maar banner) als sponsoring kan je moeilijk omheen kwnatiteit kijken. Voor sponsors geldt immers de vuistregel, hoe meer zielen moe meer (financiële) vreugde en daar is het hen om te doen.

                              Inderdaad, je hebt in feite drie groepen geregistreerde leden.
                              1) VZW-leden. Meetbaar aan het aantal betalingen ...
                              2) geregistreerde leden die ook actief deelnemen op het forum Niet meetbaar want je hebt 3
                              3) geregistreerde leden omdat ze willen deelnemen met de wedstrijd. Niet direct meetbaar want je hebt 2

                              Het spreekt voor zich dat er in het begint wel wat versmelting is tussen 2 en 3 omdat de verplichte registratie voor wedstrijden ook een aansporing is om het forum daadwerklijk te gebruiken.

                              Statistieken hierop loslaten zijn spek voor de bek en zullen hier steeds iedereen gelijk geven. Dus, cijfergegevens voor 2 en 3 kunnen we niet echt voorleggen als correcte waardemeter.

                              En om de vraag te stellen... ik zoek een gratis fotograaf .... of ik het 300 Euro en ik wil een fototoestel kopen ? dien je ook geregistreerd te zijn. Rest wel dan de vraag zijn dit blijvers of enkel passanten ?

                              Over de regelgeving wil ik het niet hebben, buiten het feit dat de typische Vlaamse bouwstijl er is in weer te vinden.
                              https://www.fotospotter.be
                              Je suis content d’être heureux

                              Comment


                              • #30
                                Re: Omtrent het nieuwe forumreglement

                                Twee dingen moet ik sommigen toch wel nageven.

                                Oog voor detail

                                Volharding

                                Is dat geen positieve weergave ?
                                Dan heb ik toch nog een extra vraag, die me redelijk intrigeert :

                                Wat gaan jullie doen als het voorstel van de regelgeving niet meer wijzigt ? Ik veronderstel dat je hem niet gaat goedkeuren en niet meer opnieuw zal inloggen ?

                                Of gaat er niemand zo consequent zijn ?

                                UPDATE : even het vet gedrukte wat meer verduidelijkt, was niet duidelijk welke versie ik bedoelde.
                                Last edited by Photoclix; 22 december 2009, 09:48.
                                Mvg,David
                                [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

                                Comment

                                Working...
                                X