Het komt wel eens voor dat familieleden onder één dak meerdere accounts hebben op hetzelfde IP-adres. Voor ons geen probleem als we hiervan op de hoogte zijn en als er geen misbruik van gemaakt wordt.
Er rijzen ernstige twijfels, of noem het sterke vermoedens, rond dit misbruik, wat betreft de volgende accounts: Duindistel, snoephuisje, pruts2, bijjoux1958 en Xylion.
Al deze accounts kregen een ban van onbeperkte duur, en dit tot er voldoende opheldering is voor onze sterke vermoedens.
Reactie van de gebanden is steeds mogelijk via het ticketsysteem van onze helpdesk.
Edit:
30 mei '09: de ban van snoephuisje is opgeheven (zie #40)
Laatst gewijzigd door Forumleiding; 31 mei 2009 om 22:47
En volgens mij zitten er nog wel zo'n paar tussen hoor hier
Maar swat als ze hun deugt hebben ik kwetsende of arrogante comment ,
bij mij pakt dit niet......... (meer)
Je moet daar gewoon boven staanen niet op reageren !!!
Een forum leiden is altijd moeilijk , op het internet is zelfs mijn zoon van 3.5j Rambo en durft hij alles zeggen tegen iedereen ( iedereen begrijpt wel wat ik bedoel , denk ik)
Daarom toch een chapeau aan de mods![]()
Altijd voorzichtig zijn met zulke uitspraken. Het is niet aan eender welk BD,er om hierover een oordeel te vellen totdat het tegendeel bewezen is.
De forumleiding heeft in naam van BD een serieuze beslissing genomen die wordt onderzocht in alle opzichten en zal naar goeddunken een oplossing zoeken die voor iedereen voldoening geeft.
Laat ons hopen dat er klaarheid komt in deze spijtige zaak.![]()
Wat doe je dan met mensen die surfen vanaf een proxyserver ? (bijv. vanop het werk)
Dan kan je makkelijk meerdere mensen hebben die surfen naar belgiumdigital, en die komen allemaal binnen met het proxy ip-address. Enkel hun login-name is dan verschillend. Die kan je toch ook niet zomaar in de ban slaan.
mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog
IMac/IPad/Mac Air
D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm
Er wordt niet zomaar iemand in de ban geslagen omdat ie nu eens van thuis uit, en dan weer van werk uit binnenkomt bij BD. Of ook niet als er meerdere personen vanuit het zelfde IP-adres vertrekken (zoals mijn vrouw en ik bijvoorbeeld - wij hebben een draadloos netwerk met verschillende computers).
Er zijn andere zaken in het spel.
BD1166BE. CANON camera's (7D, 350D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto monopod; tripod 190CXPro4 met Markins Q3 - Intel iMac 24" 2,8GHz (0SX 10.6.8)
dat heet krachtdadig optreden, en dat is volgens mij wat vele forumgebruikers verlangen in ontsporingen als deze.Al deze accounts kregen een ban van onbeperkte duur, en dit tot er voldoende opheldering is voor onze sterke vermoedens.![]()
There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander WoollcottA diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
Onze albums: http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
Wat is hier nu juist gebeurd?
Want ik kan de discussies errond niet meer volgen hoor![]()
--- Panasonic FZ 50---
---Canon Eos 450D---
D'er zijn niet direct discussies, denk ik. Lees de eerste post gewoon.
BD1166BE. CANON camera's (7D, 350D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto monopod; tripod 190CXPro4 met Markins Q3 - Intel iMac 24" 2,8GHz (0SX 10.6.8)
Ik ben benieuwd wat je zou kunnen misbruiken als je vanaf hetzelfde IP werkt.
Wel:
1. je kunt perfect vanaf hetzelfde IP als twee aparte personen werken: zoals bv Bouk en Corien, of zoals ik en mijn vrouw. En dat moet kunnen, want wij zijn beiden ernstig met fotografie bezig, en laten mekaar daarin gerust. Ik zal in de mate van het mogelijke, ook nooit posten in een thread van mijn vrouw, en omgekeerd ook niet. Tenzij het werkelijk om echt technische dingen zou gaan.
2. Maar je kunt ook bv verschillende "persoonlijkheden" aannemen, en dan eens als -ik zeg maar "LesC" optreden, en dan weer als "Mefisto" (wilde even reclame maken voor mijn sandalen, maar die nick bestond al) of zeg maar "den duvel". Zo kun je je eigen werk gaan ophemelen, of net met jezelf in de clinch gaan... Typische forum-dinges, maar het moet wel aan banden gelegd worden, want dit is niet zoals het hoort, echt niet. Stel je bijvoorbeeld voor dat in de Challenge je onder verschillende nicks, je telkens voor jezelf zou stemmen. Kan toch niet? Nee, toch?
Of dat je een foto van jezelf, die misschien wat minder aandacht krijgt, gaat ophemelen onder je tweede nick.
Ik moet er niet aan denken!![]()
Laatst gewijzigd door LesC; 28 mei 2009 om 20:29
Een kort verslag : meerdere accounts op BD op hetzelfde IP adres zijn niet toegelaten, wel kan het gebeuren dat 2 of zelfs 3 familieleden allemaal een account hebben, dat mag dus ook als we daar op de hoogte worden van gebracht.
Wat niet mag, is deze accounts misbruiken om topics van mekaar steeds op te hemelen en op die manier het topic weer naar omhoog te brengen in de lijst. Dergelijk misbruik wordt dus gestraft met een ban.
There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander WoollcottA diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
Die van Hans misschien, niet die van mij. De mijne zou met mijn Engelse achtergrond "Rascal" zijn!![]()
Wel ik vind het jammer dat dit gebeurd is. Maar het ontsiert BD maar weer eens..
Als je als nieuweling hier komt dan even goed de regeltjes lezen zou ik zeggen..
Misschien iets om in koeienletters op de voorpagina zetten zodat in de 10 voornaamste regels wordt uitgelegd waar het hier om draait?
Je kan onmogelijk het het hele reglement gaan plaatsen op de front maar je kan zoiets als " De 10 geboden van BD" of vuistregels of whatever?
DE TIEN GEBODEN VAN BD..of zoiets.
http://forum.belgiumdigital.com/faq.php
grt,bouk.