|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| BD-Mededelingen Hier verschijnen berichten vanuit de BD-crew. In dit forum kan je geen nieuwe topics aanmaken, enkel replies doen. Algemene 'polls' van de crew worden ook in dit forum geplaatst. |
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
||||
|
Iedereen,
In het verleden gebeurde het beheer van de leesmarkeringen op cookie niveau. Niet altijd liep dit even perfect. De maker van onze forumsoftware vBulletin was zich hiervan bewust. Sinds onze forumupgrade van afgelopen week hebben we ook de mogelijkheid om dit op database niveau te laten gebeuren. Sinds deze namiddag hebben we deze manier van leesmarkeringen bijhouden actief gezet. De eerste maal is het misschien aangewezen om alle topics als gelezen te markeren. Dit kan via de optie markeer forum als gelezen via ondermeer directe links in de menustructuur. Vanaf heden zal iedere topic automatisch als gelezen gemarkeerd worden in de database. We zijn ervan overtuigd dat dit het comfort van lezen gevoelig moet verbeteren. Veel plezier, Peter & Sven Laatst gewijzigd door peter; 12 februari 2006 om 15:54 |
|
||||
|
't Was even schrikken maar toen zag ik deze topic staan en was direct gerustgesteld.
Alles gemarkeerd als gelezen en vanaf nu geen miserie meer met die cookies
|
Ik heb de indruk dat het perfect werkt.
bvb. vooraf alles "markeren als gelezen" activeren (dit zet alle bestaande postings op 'gelezen' in de database voor uww gebruikersnaam Als je dan na een tijdje terug komt, dan zie je de nieuwe postings. Als je bvb van een lijstje van 10 postings er 3 leest en dan weer weg gaat, dan zal je de volgende keer de 7 niet gelezen topics gemarkeerd zien (+ de nieuwe uiteraard). M.a.w. nu wordt bijgehouden per gebruiker, per topic welke je gelezen hebt of niet, waar voorheen het een beetje "alles of niets" was. Denk dat het een grote vooruitgang zou moeten zijn ... Sven |
|
|||
|
Ik dacht al..., even drie uurtjes ergens anders mee bezig en een nieuwe postings allemaal
! Ik heb alles maar als gelezen gemarkeerd, vanaf vandaag maar even vers starten dan !
|
Owkee, heb dus gedaan wat jullie voorstelden en ja, dit werkt
Maarrrrrrrr, sinds vandaag zijn er nog andere rare dingen...posten gaat ineens tergend langzaam...dan weer razendsnel...heb hiermee voor de forumupdate nooit een probleem mee gehad...strange Ik gebruik WinXP,SPII, IE 6.
|||||
|
Citaat:
|
Een klein vraagje ivm deze nieuwe feature. Als ik het goed begrijp worden alle threads die ik effectief lees gemarkeerd als "gelezen". Als je de volgende maal terug komt op BD zie je alle nieuwe trhreads plus diegene die je nog niet gelezen had bij het vorige bezoek. So far so good.
Als je nu pakweg een 20-tal minuten nodig hebt om door alle paginas met nieuwe threads te browsen en dan besluit dat al wat je wou lezen gelezen is en wat je niet wil lezen weg mag, gebruik je het commando "Markeer forums als gelezen". De vraag is nu : Indien tijdens die 20 minuten nieuwe posts op BD geplaatst worden, worden deze dan gemarkeerd als gelezen of niet. Maw het commando "markeer forums als gelezen" werkt dit op de lijst die de gebruiker "ziet" of neemt die gewoon een timestamp op het moment dat je het commando oproept?
|
Hier werkt het toch niet goed, zowel op mijn pc, als op het werk
Citaat:
Hopelijk werkt het met uit te loggen, laat het weten... Deze melding heb ik echter enkel na de upgrade gezien, en klopt echt niet. Er zijn echt nieuwe postings bijgekomen in dat topic, hoewel systeem zegt van niet. Volgens het systeem heb ik nachtje door gedaan om het zo te stellen...
|
@Peter
Er gebeuren soms toch eigenaardige dingen. Wanneer ik opstart en naar Nieuwe berichten vraag krijg ik dus een lijst in twee delen. Een deel van nieuwe niet-gelezen items sinds je laatste bezoek. Alle onderstaande onderwerpen zijn niet geüpdate sinds je laatste bezoek maar bevatten nog steeds ongelezen berichten. Het is me al een paar maal opgevallen dat er in de tweede lijst items voorvallen die ik nog helemaal niet heb gezien, laat staan gelezen. maw, bepaalde items vallen direkt in de tweede lijst Dit betekent dat ik iedere keer de tweede lijst dien te overlopen om toch geen threads te missen. Zoals Ajuin al opmerkte, is er ook geen opschoning. De tweede lijst wordt langer en langer, en alhoewel bepaalde personen dit laatste verschijnsel wel zouden willen hebben zie ik dat liever niet. Ik los het momenteel op door steeds weer alle markeringen te laten verdwijnen aan de hand van je linkje in je startmail, maar ik vermoed dat dit toch niet de bedoeiling was en is.groetjes
|
Inderdaad, link in de startposting is het enige dat helpt, uitloggen helpt niets (voordien ging dat wel...)
Dan maar opnieuw deze workaround tot het op punten staat. Na het bezoek, snel naar die link hierboven, en dan prima...
|
Zit onder quick links...
Jo. Citaat:
|
mijn lijst met ongelezen is elle lang en gaat zelf terug tot een week en das zeer vervelend, lees nl eerst alles, daarna beantwoorden en daar na gebruik ik nieuwe berichten, dat ging prima, nu een ramp, pak nu maar iedere keer, forum voor forum.
grt,bouk.
|
Citaat:
is workaround tot het in orde is...
|
Citaat:
Groeten, Miriam |