|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| BD-Mededelingen Hier verschijnen berichten vanuit de BD-crew. In dit forum kan je geen nieuwe topics aanmaken, enkel replies doen. Algemene 'polls' van de crew worden ook in dit forum geplaatst. |
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
|||||
|
Ik kan helaas niet zeggen dat ik Erik ken.
Maar iemand die mee heeft gewerkt aan de oprichting van deze gemeenschap krijgt mijn dankwoord ![]() Heb hier al heel wat bijgeleerd en toffe mensen ontmoet. Bij deze niet enkel een dank aan de "oprichters van het eerste uur" maar aan alle deelnemers van het forum die BD maken (maakten) wat het vandaag is geworden.
|||||
|
Bedankt Erik (en Jackie)
Het is al een tijdje geleden.... maar jouw boek heb ik nog. En al die mooie foto's die je je gepost hebt waren (zijn) altijd een voorbeeld geweest van hoe het wel kan, wel mag. Met niet alleen de nadruk op het technische, maar ook (en vooral) op het zien. Het leren zien. Dank daarvoor. En ook (en hopelijk komt dat nog eens terug hé.... ) de persoonlijke contacten tijdens BD - shooting days blijven me positief bij.Hopend om jou en Jackie af en toe toch nog eens te ontmoeten, ergens ten velde. ![]() 'k Ben wel iemand die zich ooit eens heeft ingeschreven voor de fotoschool, maar door tijdsgebrek heeft moeten passen. Mijn waardering voor jou is en blijft. Groetjes Skitch
BD0090BE :BelgiumDigital Book of Fame 2008 Too often we... enjoy the comfort of opinion without the discomfort of thought - John F. Kennedy Laatst gewijzigd door Skitch; 12 maart 2008 om 00:41 |
|
|||||
|
Tja, ik ben ook nog van de tijd dat Erik hier regelmatig foto's en vooral goed gestoffeerde reply's op onze foto's gaf. En - zoals Skitch hierboven terecht opmerkt - Erik had, zonder de technische kant te vergeten, vooral veel aandacht voor het "kijken" - meer nog - "het zien". Een gedachte die ook ik zeer hoog in het vaandel draag !
![]() Ook bij mij staat jouw boek nog in mijn boekenkast... en daar blijft het, het gaat niet weg... ![]() Ik heb altijd veel bewondering gehad voor de (misschien naïeve?, maar zeker koppige en bewonderenswaardige) volharding waarmee je de 'fotoschool' bleef organiseren - soms met weinig respons en te weinig blijken van waardering. Een oprecht en welgemeend 'proficiat' daarvoor ! ![]() ![]() ![]() Ik eindig met de volgende stille hint aan Erik (en Jackie) : het is niet omdat "De Fotoschool" er mee ophoudt, dat jullie hier niet nu en dan eens mogen komen piepen en - wie weet - nog eens wat van jullie beelden met ons mogen delen... Gegroet ! Kariboe |
|
|||||
|
Ik had al die achtergrond niet mee en ben eigenlijk maar vanaf dit jaar wat aktief op dit forum. Ik dacht dat de fotoschool voor mij toch een zekere meerwaarde kon bieden en geloofde er ook in. Niet zomaar een foto posten maar heel bewust werken aan iets erover na
denken en ook leren kijken wat is goed, wat kan beter een heel mooi concept. Ik wist dat het er niet van een leien dakje liep. Ik heb getracht er een positief signaal aan te geven. Begrijp je heel goed hoor Erik ook al ken ik je niet van nabij heb ik toch mogen ervaren dat je het heel goed meende en dat is vast wel meer dan een dank u waard. Als aanvulling hier hebben we hier de challenge, zou de fotoschool kunnen vervangen in die zin als iedere inzender ook verplicht de foto's moet beoordeelen met de zienswijze van eric en we zouden hier heel wat van kunnen opsteken. In huidig concept van de challenge kan dit best in gepast worden het kan de deelnemers er alleen maar de stimulans geven, bewust kijken en zo leren met zovelen wat is goed en wat kan beter. Is maar een idee, heel van harte iedereen die met dezelfde microbe besmet is.
|
|
||||
|
Ja Erik en Jackie met jullie verliezen wij weer twee BDers van het eerste uur
![]() Het was leuk jullie te mogen leren kennen op de BD fotoschoots in Meise, Hasselt alsook in Leeuwarden , uw boek hebben wij ook nog bij onze fotoboeken liggen . zo blijven wij jullie verder herinnerenHopelijk horen en zien wij jullie nog eens in de toekomst bedankt voor de tips in verband met fotografieGroetjes van twee BDers van het eerste uur Erik.D en Trees.K Laatst gewijzigd door Erik.D; 13 maart 2008 om 13:08 |
|
||||
|
Ook hier een bedankje aan Erik. In den beginnen toen ik hier op het forum kwam (November 2003) heb ik ook nog eens meegedaan aan de fotoschool en heb daar veel van geleerd. Je beoordelingen in het algemeen waren altijd constructief met het oog vooral op de emotie van een foto ipv op het technische vlak. Dit ondanks dat je ook technisch een kei bent.
Het beste!
|
Bedankt voor de jarenlange inzet en zeker voor de talrijke keren dat je met veel geduld uitgelegd hebt wat er allemaal beter kon aan mijn foto's. En vooral voor het "leren kijken"
Jouw boek heeft nog steeds een bevoorrecht plaatsje in mijn boekenrek. Chris
|
Naar ik gehoord heb was Erik ook één van de medestichters van BD, we hebben dus allemaal ook veel aan hem te danken, ik heb Erik maar 1 keer persoonlijk ontmoet op een SD met de flitsset en daarna een woordje theoretische uitleg.
Bedankt voor alle inspanningen die je ooit voor BD hebt gedaan Erik
|
Heb in de beginperiode twee 'sessies' van de fotoschool meegedaan, ik hou er leerrijke en aangename herinneringen aan over
![]() Het engagement van diegenen die zich effectief inschrijven voor de fotoschool was volgens mij zowat het enige niet-vrijblijvende onderdeel van dit het hele forum, zelfs dat ene engagement was er blijkbaar voor sommigen al te veel aan. Een ziekte van de tijd? Heel veel dank voor je jarenlange inzet voor BD en alle begrip voor je beslissing, Erik Groetjes K@rel
|
Erik bedankt ...........gelukkig zien we elkaar nog wel op andere manieren. De flits set doet het, ik kom de resultaten nog wel showen.
||||
|
Hm, inderdaad jammer, al wist ik niet dat de FotoSchool er mee stopt. Ik heb er ooit ook aan deelgenomen en vond het bijzonder interessant.
|
Gelukkig kan je nog van zijn kennis genieten via zijn on-line (betalende) cursussen.
Gratis betekent meestal dat de kandidaten de inzet van de leraar niet naar waarde schatten. Jammer,maar 't is niet dat Eric niet genoeg alarm signalen gegeven heeft hé? |