|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| Chit Chat - Archief Oude berichten uit het vroegere 'chit-chat' forum (tot 9 maart 2007) |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
||||
|
Daarstraks toen ik de pc herstarte was gebeurde het volgende:
De pc komt tot in het scherm waar Xp laadt, dan blijft het hangen. De blauwe balk stopt gewoon. Ik heb het zo al een uurtje laten staan maar er veranderd niets. In veilige modus gaat het ook niet. Ik krijg een zwart scherm als ik dat kies. Ik heb mijn ram latjes er eens uitgehaalt en deze appart geprobeerd, maar tevergeefs. Weet er iemand raad?
|
Heb 3 pc's met windows xp.Eén met home edition,twee met pro.
Draaien 3 1/2 jaar,en hebben alle drie hetzelfde probleem gehad.De twee pro's worden zuiver professioneel gebruikt.Geen internettoestanden,installeren en desinstalleren van programma's etc. Is altijd geeindigd met herinstalleren. Oorzaak?? Draaien nu terug normaal. Hopelijk heb je meer geluk. |
|
||||
|
Laatste keer dat ik heb moeten formatteren was omdat 'm regelmatig vanzelf uitviel... nu dit... altijd iets met pc's precies
Mijn trouwe laptop heeft in jaren nog nooit een probleem gegeven, is zelfs nog nooit gecrasht. Deze word wel niet zo intensief gebruikt maarja..
|
Probleem is inderdaad dat er meerdere mogelijke oorzaken zijn.
Probeer eens de "last known good configuration" (eerst op F8 drukken tijdens boot). Mogelijk kan dan de laatst werkende configuratie teruggezet worden, en start hij nadien terug normaal op. Kan je ook proberen: opstarten, F8, "recovery console" kiezen en "chkdsk /r" intikken om harddisk eens te controleren. Nadien gewone opstartmethode proberen. Lukt dit niet, dan kan je opstarten vanaf je XP CD-ROM en een "Repair" proberen. (sorry, ik gebruik telkens de engelse termen, aangezien ik haast nooit een nl-talige Windows gebruik). Als je nog gegevens zou willen recupereren dan kan je met je laptop eens een knoppix Linux image downloaden, op CD branden en daarvan opstarten. Dan kan je aan je Windows volume(s) en er nog data afhalen (bijv. op USB stick zetten of externe harddisk). En dan maar XP herinstalleren ... Succes. |
|
||||
|
Citaat:
Aan de rest ook bedankt natuurlijk ![]() Nu de oorzaak nog zoeken
|
Indeed, het kan van alles zijn. Ik heb ongeveer hetzelfde voor als ik 1 bepaalde cf kaart in de cf lezer die op mijn scherm zit, laat zitten en mijn pc achteraf terug opstart
Nu weet ik het maar de eerste keer, dat dit voorviel
|
Citaat:
Mijn usb stick stak ook in, wie weet lag het daar wel aan
|
Citaat:
De boosdoener is ondertussen wel gevonden, het is de kaartlezer. Plug ik deze in als de pc uitstaat, hangt de pc bij het laden van Xp. Plug in deze in als ik in Windows zit, blijft alles hangen. Het IR lichtje aan de muis blijft zelfs branden en de num lock lichtje gaat niet meer. Op de laptop werkt 'm perfect, geen enkel probleem. Denk toch dat 'k ga wisselen, dat ding is nog geen maand oud. edit: op de kaartlezer staat 1000 & 1. Vroeg mij altijd al af waarom dat erop stond. 1001 soorten kaartjes zijn er niet. Wss hadden ze het over 1001 problemen.
WWWEB Laatst gewijzigd door Maarten_T; 15 november 2006 om 01:01 |
|
||||
|
Tiens, ik herinner me nu ook zoiets, ook met een kaartlezer.
Als ik de kaartlezer op een usb-poort achteraan m'n pc aansloot dan startte die niet op. Aangesloten op de voorste usb-poort wel. Go figure. (en niets anders van usb aangesloten)
|
Het probleem is nog niet opgelost
Vandaag doet het probleem zich ook voor met de externe HD. Same prob, zet ik dat ding aan hangt alles vast, zet ik 'm aan voor ik de pc start, hangt het vast bij het venster waar xp laadt. Vreemde dingen die pc's
|
Misschien eens proberen een system restore te doen naar eergisteren (of in elk geval naar tijdstip voordat je de problemen kreeg). Als het niet helpt kun je dat eventueel weer ongedaan maken.
|
Is een gekend probleem onder XP,
Vervelend is dat de zogeheten 'auto-update' functie van XP niet de juiste drivers binnenhaalt.De poorten worden herkend als USB 1.1, zodat de transmissiesnelheden rond de 1 MB/s blijven steken of het gekende blue screen tijdens de opstart. Pas nadat handmatig speciale USB 2.0-drivers, te vinden op de website van van de kaartlezer fabrikant, worden geïnstalleerd beschik je over volwaardige 2.0-functionaliteit.
|
Op sommige PC's is er een belangrijk verschil tussen de voorste USB-poort(en) en de poort(en) achteraan: nl. dat de éne USB 1.1 zijn en de andere USB 2.0. Dit kan ook verklaren waardoor sommige devices wel of niet werken (of alleszins sneller/trager) afhankelijk van de poort waarop ze zijn aangesloten. Als ik mij goed herinner ben ik dit tegengekomen op IBM NetVista M42 PC's ...
|
|
|||
|
Citaat:
Om zoiets te kunnen, moet je wel wat van pc afkunnen, ik persoonlijk ken maar 1 iemand die dit kan. Hoe kom je te weten wie of wat dit was??? Taw |
![]() |