Besten,
Ik heb mij net een nieuwe PC gekocht (zie ander topic bij chitchat), maar ik moet er nog een goed scherm bij. Moet goed scoren voor beeldbewerking.
Welk scherm kunnen jullie mij aanraden? Waaraan moet een goed scherm best voldoen; waarop moet ik letten als ik op zoek ga in een winkel??
Wat denken jullie van flatscreens?
Alle info is welkom
Groeten,
Extranjero
Allé ik zal maar beginnen met een antwoordje.
Ik werk hier met een beter (duurder) TFT-scherm en ben daar zéér tevreden over. Hier komt geen CRT meer binnen.
Voor de rest doe eens een search CRT / TFT er is hier al véél wat over te doen geweest.
Sommigen zweren nog steeds bij een CRT (waarom is mij niet duidelijk) andere bij een TFT......
Ik was ook een tijdje op zoek naar een echt degelijke monitor...maar zoals smaak heeft ook kleur voor iederer een voorkeur..op aanraden en na veel lezen hier op belgium digital ben ik is naar deze monitor gaar kijken Philips Briliance 109P40..en ik die kleur (smaak) paste mij helemaal. Na een aantal kalibraties zijn de foto's op de monitor exact als de afwerking ervan.
IK stel voor niet kopen aan de hand van woorden..maar van zelf te gaan kijken naar het grote aanbod.
Groetjes Ronny
[quote]Originally posted by Extranjero
Besten,
Ik heb mij net een nieuwe PC gekocht (zie ander topic bij chitchat), maar ik moet er nog een goed scherm bij. Moet goed scoren voor beeldbewerking.
Welk scherm kunnen jullie mij aanraden? Waaraan moet een goed scherm best voldoen; waarop moet ik letten als ik op zoek ga in een winkel??
Wat denken jullie van flatscreens?
Alle info is welkom
Extranjereo
in uw vorig topic had ik al geantwoord om je vraag.Dit hangt af van uw videokaart die je in de pc zitten hebt.Heb je een DVI uitgang
gan dan voor een TFT die een DVI ingang heeft.
IK gebruik het hier al 1 jaar ,en als je dan daarnaast nog eens een SVGA hebt staan (ook tft) zie je heel duidelijkhet verschil.
Ik gebruik een NEOvieuw 19inch .Er zijn er nog betere maar dat maak jij wel zelf uit wat je wil spenderen.
marc
Heel erg bedankt voor de reacties.
We kunnen er wat mee
Groeten,
Extranjero