|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
|||
|
Waw, in aldi aan 35 euro... begin nu toch te twijfelen...is 140 euro verschil....
![]() Weet iemand hoe groot dat brood is van de aldi machien? Bedankt! Laatst gewijzigd door Aned; 18 december 2006 om 16:48 |
|
||||
|
Citaat:
Frans. |
|
|||
|
Nog even een vraagje over die van Aldi (zij geven nl niet erg veel info)
- is de deeghaak gemakkelijk uit het brood te halen - heeft het de mogelijkheid het deeg enkel te kneden (bv om pizzadeeg te maken - heeft hij een timer? zit er in het 'panasonic brood' ook een gat door de kneedhaken en blijven ze er soms inzitten zodat de onderkant van het brood kapot is? Van harte bedankt!!! Laatst gewijzigd door Aned; 18 december 2006 om 20:20 |
|
||||
|
Citaat:
Enkel kneden is altijd mogelijk, ik gebruik enkel die functie gezien het bakken bij ons in de gewone oven gebeurt maar de reden is onze voorkeur naar perfecte vorm en afmeting, maar het normaal gebruik is natuurlijk in het bakoventje zelf. Maar dan moet je zeker de samenstelling konstant houden om te beletten dat hij hoger rijst dan zijn eigen vorm. De timer is idd aanwezig met verschillende bakfunctie's. Ook kun je via de timer hem s'avonds instellen om tegen de volgende morgen je brood klaar te hebben. Je moet dus niet om 4H00 opstaan als je wilt je brood om 7H00 klaar hebben. Normaal is de broodcyclus 3 uur in totaal. Er is ook voorzien in een alarmsignaal om na de eerste kneed en rijst periode toevoegingen te doen zoals rozijntjes of iets dergelijks. Bij de set zit ook een bakboek met allerlei gerechten om klaar te maken. Frans. |
|
|||
|
Uit ervaring(diverse broodmachienes gehad) sprekende en een hevige Adi fan zijnde, geef toch iets meer uit aan die panasonic, het is een verschil van een 1pk en een Porche op kwaliteit dan.
|
|
||||
|
Wij hebben ook zo'n Aldi broodmachine, een maand ongeveer, in bruikleen gehad, hebben toen toch maar besloten voor de Panasonic te gaan n.a.v. allerlei gebruikerservaringen. Wij hebben tot op heden nog geen seconde spijt gehad van de duurdere aanschaf en steeds lekker brood gehad.
Lees anders hier eens: http://www.bakkerswereld.org/forum/i...p?showforum=26 Oh ja, de cake hebben we ook eens geprobeerd maar die vinden we lekkerder uit de oven .......net als de Limburgse Vlaai. Chris |
|
||||
|
wij hebben ook een hele tijd een poging ondernomen om met die aldi-machine brood te maken.
Telkens dezelfde hoeveelheden gebruikt en het was niet op voorhand te voorspellen wat het ging worden: totaal niet gerezen, niet deftig gemengd, tot tegen het deksel gerezen... Is zelfs terug naar service-center (weet niet meer van buiten welk, van Primo) geweest, maar daar beweren ze dat ze er twee broden in gemaakt hebben zonder enig probleem. We hebben nu sinds een week een panasonic 253 en dat is wel een schitterend toestel. Mijn ouders en mijn broer gebruiken die ook (daarom dat ik die nu toch ook maar in huis gehaald heb) en ze zijn er al geruime tijd zeeer tevreden van. Er zit inderdaad ook een gat in onderaan bij de panasonic, maar dit is wel beduidend kleiner dan bij de primo van Aldi. Plus het feit dat de haak er bijna niet blijft in vastzitten bij panasonic... |
|
||||
|
Citaat:
Dat forum is zeer informatief zo op het eerste zicht, heel interessante link!!! Dank je Greetz, RonnyE
|
Bedankt allemaal
Zo'n fantastisch en behulpzaam forum (en dat niet enkel over fotografie ) Heb ondertussen al zoveel bijgeleerd!..Mijn echtgenoot kwam gisterenavond thuis met de ...panasonic...hij had hem al in de gang staan toen ik hem vertelde over Aldi die er deze week een heeft... Heb hem wel (nog) niet opengemaakt maar nu na al het lezen (bedankt voor de links ) ben ik wel wat minder aan het twijfelen. De 'aldi groep gebruikt hem (meestal) minder maar dat komt waarschijnlijk omdat hij te vaak mislukkingen geeft...(als ik een nieuw recept gebruik en het na twee keer niet lukt, dan probeer ik het de volgende maanden ook niet meer)de enige vraag die mij nog rest..hoe is het mogelijk dat hij bij Aldi zoveel goedkoper is. 50% (zoals de aldi camera en pc enz..) kan ik nog begrijpen maar 400% ?!? De maat verschilt niet veel en ook dezelfde mogelijkheden. Nogmaals bedankt! Aned |
|
||||
|
Citaat:
Ik zou me er geen zorgen meer maken over die 400% hij staat nu toch al in je keuken. Bij ons heeft die al heel wat broden bruin gebakken...er is ook weleens een baksteen uitgekomen (foutje bakker). Wij hebben er geen moment spijt van gehad.......maar er zijn natuurlijk ook heel veel mensen die uiterst tevreden zijn over een ander merk broodbakmachine. En natuurlijk heeft Frans gelijk als die zegt dat je voor de prijs van de Panasonic 4X een Aldi machine kunt kopen. Maar ik wens je heel veel bakplezier en bak ze bruin. Chris |
|
||||
|
Mijn broodmachintje mag wel een 1 pktje zijn, toch maak ik er steeds mooie en vooral smakkelijke broodjes mee
Veel succes met de aankoop, en veel mooie broden! Maar je weet, ik gebruik het enkel om de deeg klaar te maken, de rest gebeurt om reeds aangehaalde reden in de gewone oeroude bakoven type "huifkar" Deze zijn juist uit de oven gekomen, net op tijd om nog een foto te nemen. ![]() Smakkelijk, we gaan ze gaan snijden..... Frans |
|
||||
|
Citaat:
Voor de aldi bakoven moet je wel letten op de hoeveelheid, immers die 800gr is ietjes te veel als je die daarin bakt en ook de gist moet dan getest worden. Bakken in een externe over heeft die problemen niet, ik verdeel de deeg gewoon in 2 gelijke delen, ongeveer 650 gr als ze uit de aldi bakoven komen. 2 bakjes passen dan perfect in onze gewone oven voor het bakken. Om de Aldi bakoven te onderbreken na de 2de kneedbeurt, gewoon op de ON knop blijven drukken tot hij in het hoofdmenu komt. Ik weeg altijd alles af tot op de gram juist, afmeten in een beker is problemen zoeken in de bakoven. Hierdoor falen velen maar houd je de gewichten correct dan zal ook het resultaat konstant zijn. nooit of nooit heb ik verkeerde broden of ingevallen. ik kook bijna nooit in de keuken maar brood bakken is mijn huiswerk! Frans |
|
||||
|
Citaat:
Woon daar vlakbij. Hij kan uuuuuuren vertellen over de restauratie van zijn prachtige molen.
|
Citaat:
Wat moet ik me hierbij voorstellen, heb geen idee. Bij mij is een mes een mes..heb nog nooit van een draaiend mes gehoord, laat staan gezien.......Heb je misschien een fotootje? Hier gebeurd het snijden met een electrisch mes maar ik ben altijd te vinden voor gewone eenvoudige dingen. Chris |
|
||||
|
Citaat:
Wacht.... hier eeen linkje naar een foto http://www.vandenborre.be/ECOM/app/E...6ab6qaNq9nOq9n Is wel dat merk niet maar de onze is zeker al 30 jaar oud, zoiets verslijt niet De sijbreedte kun je instellen, altijd juist. komt ook regelmatig voor bij Aldi aan spotprijs. Ah met die gewone sijmessen: http://www.vandenborre.be/ECOM/app/E...6ab6qaPa9nLitn gaat dat niet behoorlijk en je dikte is niet konstant. Frans. |
|
|||||
|
Citaat:
|
|
||||
|
Citaat:
Maar ik vind "draaiend mes" toch leuker klinken. Bedankt voor de uitleg. Chris |
| Discussietools | |
| Weergave | |
|
|
![]() |