Even dit topic omhoog schoppen als'k mag?
Afgelopen zondag was er in Kortrijk een DIPRO-beurs, welbekend onder de belgen denk'k...
Samen met m'n buurman ernaartoe, zoals we geregeld doen, om te zien of er geen mooie koopjes te doen zijn.
10u15: beurs is een kwartiertje open en er staat een politiecombi voor de deur... Vreemd dachten we. Tot we binnenkwamen.
2 handelaars hadden bezoek gekregen van de arm der wet, omdat ze blijkbaar DVD's/CD's verkochten waarop geen AUVIBEL betaald was. Ik zag een dame bezig met alle stock te tellen en te noteren, ter inbeslagname.
Via een bevriend handelaar terplekke hoorde ik dat 1 handelaar daar maar liefst voor de derde keer op rij op een DIPRO beurs gepakt werdt...
Een van de agenten hoorde ik zeggen dat men zelfs de particulieren die er al gekocht hadden, had tegengehouden en hen verplicht had om hun aangekochte DVD/CD-kes af te geven. Dit laatste kan volgens mij toch niet? De handelaar is verantwoordelijk voor de auvibel heffing, als ik als klant bij hem aankoop, dan mag ik er toch van uitgaan dat de handelaar in orde is?
Als particulier ben je niet auvibel-plichtig bij mijn weten?