Ga terug   Belgiumdigital forum - Digitale fotografie > Archief (gesloten) > Chit Chat - Archief

Chit Chat - Archief Oude berichten uit het vroegere 'chit-chat' forum (tot 9 maart 2007)

Discussietools Weergave
  #26 (permalink)  
Oud 1 november 2006, 20:44
iSacAt's schermafbeelding
iSacAt iSacAt is offline
Junior Member

Standaard Re: Waar koop je de goedkoopste CD-roms?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door seppuku Bekijk bericht
Geen enkele Nederlandse winkel zal nog in België leveren aan die prijzen.

Bij hun laagste prijs komt er sowieso een Auvibel-taks bij van 0,12 euro per CD-r en 0,59 euro per DVD.

seppuku.
Ik wil ze gerust in NL gaan afhalen hoor.
cdrwinkeltje heeft geen afhaalpunt in NL
Is er iemand die weet waar ik zo'n winkel kan vinden in NL?
  #27 (permalink)  
Oud 9 november 2006, 21:44
Exxosje's schermafbeelding
Exxosje Exxosje is offline
Member

Standaard Re: Waar koop je de goedkoopste CD-roms?

Even dit topic omhoog schoppen als'k mag?

Afgelopen zondag was er in Kortrijk een DIPRO-beurs, welbekend onder de belgen denk'k...

Samen met m'n buurman ernaartoe, zoals we geregeld doen, om te zien of er geen mooie koopjes te doen zijn.

10u15: beurs is een kwartiertje open en er staat een politiecombi voor de deur... Vreemd dachten we. Tot we binnenkwamen.

2 handelaars hadden bezoek gekregen van de arm der wet, omdat ze blijkbaar DVD's/CD's verkochten waarop geen AUVIBEL betaald was. Ik zag een dame bezig met alle stock te tellen en te noteren, ter inbeslagname.
Via een bevriend handelaar terplekke hoorde ik dat 1 handelaar daar maar liefst voor de derde keer op rij op een DIPRO beurs gepakt werdt...

Een van de agenten hoorde ik zeggen dat men zelfs de particulieren die er al gekocht hadden, had tegengehouden en hen verplicht had om hun aangekochte DVD/CD-kes af te geven. Dit laatste kan volgens mij toch niet? De handelaar is verantwoordelijk voor de auvibel heffing, als ik als klant bij hem aankoop, dan mag ik er toch van uitgaan dat de handelaar in orde is?

Als particulier ben je niet auvibel-plichtig bij mijn weten?

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten