Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 43

Standaard Voor de bierliefhebbers: Leffe Royale...

Zondag gezien in café Le Vieux Moulin in Ecaussines (Henegouwen), aanrader, veel bieren op de kaart, waaronder: Leffe Royale...

Nee, geen nieuw bier, maar de helft Leffe triple, de helft Leffe radieuse. 't Leuke is dat je er dan wel 2 moet drinken En: zeer lekker.

Standaard Re: Voor de bierliefhebbers: Leffe Royale...

Bierliefhebbers en leffe..... 2 woorden die niet in dezelfde topic passen
    To make your dreams come true, wake up

Bon, 't is geen West-Vleteren of Orval of Blauwe Chimay of Rochefort 10, maar 't mag er toch zijn hé, zeker de Radieuse...

Leffe trekt toch op niets Dat valt bij mij niet onder de categorie smaakvol bier, er zijn zoveel betere bieren.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict Bekijk bericht
    Leffe trekt toch op niets Dat valt bij mij niet onder de categorie smaakvol bier, er zijn zoveel betere bieren.
    zoals...?

Op kot vele streekbieren avonden meegemaakt. En mijn voorkeur blijft gaan naar Barbaar, Leffe 9° en Gulden Draak.
    Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
    Focaldesign

barbar winter bock is nog beter dan gewone barbar...
    Gulden draak en leffe9 zijn minder mijn smaak. Donker kasteelbier en Gordon's Finest Gold daarentegen... maar als je van die laatste 2 een stuk of vier ophebt ben je wel nogal aangeschoten...

Van diene Gordon XMAS heb ik onlangs 3 grote flessen soldaat gemaakt (nee, niet allemaal achter elkaar), maar dat viel mij toch ook zwaar tegen...

ook fan van Michael Jackson ?

http://www.beerhunter.com/

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
    barbar winter bock is nog beter dan gewone barbar...
    Gulden draak en leffe9 zijn minder mijn smaak. Donker kasteelbier en Gordon's Finest Gold daarentegen... maar als je van die laatste 2 een stuk of vier ophebt ben je wel nogal aangeschoten...

Van diene Gordon XMAS heb ik onlangs 3 grote flessen soldaat gemaakt (nee, niet allemaal achter elkaar), maar dat viel mij toch ook zwaar tegen...
    Met de nadruk op zwaar ???

ik heb het boek met de 500 beste bieren volgens MJ, ik zet kruisjes bij die die ik al geprobeerd heb
    Ik heb altijd een bak kwak in de kelder ook, sinds ik eens drie kwakglazen gekregen heb

Vorige zondag ook geproefd: "la meilleure" van Floreffe. Zeer goed, gaat wat naar die Duitse schwarzbieren.

Ikzelf ken er weinig van, maar mijn vrouwtje is gek op dit soort bieren:
    http://www.mjchermans.nl/collectie/b...ica%20Malzbier

Vind je ( met de zoete smaak) haast enkel in Duitsland, ik geloof dat het bijna alcoholvrij is, maar ken er zoals ik al zei, niet veel van .

Die echte schwarzbieren vind je in Duitsland, maar de dingen die er hier nogal dicht tegen liggen zijn dus donker Kasteelbier (zeer zoet, veel bruine suiker), rochefort 10 (bitterder maar wel zo goed als zwart), en zoals eerder genoemd die Floreffe meilleure.
    Duitse bieren zijn nooit zwaarder dan ongeveer 5% ... ze drinken er dan liever een "kleintje" bij...

14. Standaard Re: Voor de bierliefhebbers: Leffe Royale...

Misschien een tip voor de mensen van West-Vlaanderen?
    http://www.babbierproevers.be/

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict Bekijk bericht
    Over smaak valt niet te twisten.

Maar jullie zouden eigenlijke samen met mij zelf gemaakte bier eens moeten proeven. Want me klasgenootjes zijn onder de biologie les bier brouwen. Zelf ben ik met 2 mede studenten zo'n 4 a 5 liter wijn brouwen.
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

La Chouffe

Moesten de meeste hier een blind proeven, ik denk dat we al heel wat andere meningen zouden horen... Zelf moet ik voor mijn werk elke week een 10tal bieren blind proeven en een volledige technische fiche invullen en dan kom je soms nogal wat tegen... Veel van de bieren die ik hier al heb zien passeren zijn soms echt van slechte kwaliteit. Natuurlijk kan er een goeie batch tussen zitten, maar een constante kwaliteit halen, dag na dag, brouwsel na brouwsel is echt moeilijk, en niet veel brouwerijen zijn daar toe in staat...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
    La Chouffe

prijs kwaliteit

Maar leffe zit wat teveel chemique in, als je hier teveel van drinkt, krijg je hoofdpijn.

Andere aanraders maleur dark brut
    Boerken (er is voor de blond liefhebbers ook een boerinneke )
    Arabier/oerbier (maar daar moet je voor zijn)
    Slaapmutske
    Afligem x-mas
    slaapmutske
    gho zo veel goei bieren maar 'k ga stoppen met er over te denken, anders krijg ik teveel goeste
    To make your dreams come true, wake up

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jvm Bekijk bericht
    Moesten de meeste hier een blind proeven, ik denk dat we al heel wat andere meningen zouden horen... Zelf moet ik voor mijn werk elke week een 10tal bieren blind proeven en een volledige technische fiche invullen en dan kom je soms nogal wat tegen... Veel van de bieren die ik hier al heb zien passeren zijn soms echt van slechte kwaliteit. Natuurlijk kan er een goeie batch tussen zitten, maar een constante kwaliteit halen, dag na dag, brouwsel na brouwsel is echt moeilijk, en niet veel brouwerijen zijn daar toe in staat...
    leuk werk lijkt me

ik weet niet, maar voor een "gewone pils" moet de smaak continu zijn, maar zo 'n trappist of een ambachtelijk bier, daar mag al eens een "karakterke" tussenzitten...

A propos, de zware bieren passeerden de revue al, maar nog geen g(u)euzes?... Drie fonteinen is goed, en in Brussel is er dicht tegen de beurs een café waar je uit stenen kruiken zoete Lambiek drinkt, maar ik ben de naam (van café en bier) kwijt.

Mijn lievelingsbier is Moeder Overste (Brasserie Lefebvre uit Quenast).
    Daarnaast heb ik altijd 1 of 2 bakken van een of ander trappist(achtig) bier in huis. Vandaag zijn dat een bak Achel blond en een bak Westmalle dubbel. In de zomer ook nog meestal een bak Orval.
    Laatst gewijzigd door pol parasol; 10 maart 2007 om 11:33

en in Brussel is er dicht tegen de beurs een café waar je uit stenen kruiken zoete Lambiek drinkt, maar ik ben de naam (van café en bier) kwijt.
    La bécasse?

kan zijn, ik zou er eens terug hene moeten... je kan kiezen tussen 2 soorten lambiek geloof ik, eventueel ook flessen kopen voor thuis; lange houten tafels, je drinkt uit van die kleine durobor-glazen... wellicht weet jij nu al of het dat café is of niet...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jvm Bekijk bericht
    Die van West-Vleteren zou daartoe toch in staat moeten zijn...

West-Vleteren 8° is trouwens erg lekker

Nee, geen nieuw bier, maar de helft Leffe triple, de helft Leffe radieuse. 't Leuke is dat je er dan wel 2 moet drinken En: zeer lekker.
    Kan dan wel lekker zijn, maar het is en blijft zonde om een Leffe Triple te vermengen met wat dan ook.
    Gewoon drinken en genieten.
    Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
    Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

ik denk dat het bij kleine brouwerijen juist moeilijker is om continue kwaliteit te houden! Minder grote hoeveelheden zorgen ervoor dat een afwijking in een kleine hoeveelheid van een ingrediënt relatief een grotere invloed heeft op het eindresultaat.

De gele West-Vleteren rules! Ik heb al een jaar of twee een fleske in de kelder maar 'k wacht op de juiste moment om het open te doen

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten