|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| Chit Chat - Archief Oude berichten uit het vroegere 'chit-chat' forum (tot 9 maart 2007) |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
||||
|
Leuk!
1. Versie Vista => Ultimate 2. Processor (type en MHz) => Intel Core 2 CPU T5500 1,66GHz 2MB Cache, 667MHz FSB 3. 32 / 64 bit => 32 bit 4. Ram (grootte) => 2048 Mb 5. Videokaart (agp / PCI E en geheugen) => Intel 935GM 224Mb gedeeld 6. Vista Algemeen : Traag / Vlot / Zeer vlot => Vlot 7. Vista Animaties (menus) : Traag / Vlot / Zeer vlot => Vlot 8. Vergeleken met XP : Trager / Idem / Sneller => afhankelijk van de bewerking; voornamelijk idem en soms trager (draaiende op Dell XPS M1210)
|
1. Versie Vista: Ultimate
2. Processor: AMD64 3000+ (2.0Ghz) 3. 32 bit 4. 1024MB RAM 5. Videokaart: XFX 6800 Ultra op AGP 6. Vista Algemeen: vlot 7. Vista Animaties: vlot, behalve misschien resizen van vensters 8. Vergeleken met XP: vlotter met multitasking (vensters dienen niet te worden gerepaint en ge ziet dat) en 9. Opstarten: binnen de 60 seconden van koud naar bruikbaar. |
|
|||||
|
Op mijn Sony Vaio FE41M:
Laatst gewijzigd door yowan-kenobi; 6 maart 2007 om 18:49 |
|
|||||
|
Citaat:
maar deze videokaart met 64 mb >> "zeer vlot"....? Wil ik eens heel graag zien ![]() Dan ben ik misschien een eerste klasse idioot om geld gegeven te hebben voor mijn videokaart
|
|
|||||
|
Heb een weekje of 2 die aero interface gebruikt, en dat ging vlotjes, ook de flip3D ging vlot (ook met een dvdfilmke intussen). Nuja, wat is het verschil tussen vlot of zeer vlot? Ik vond het wreed goed meevallen, maar niets zegt me dat mijn videokaart nergens geen 128mb extra gaat stelen bij het RAM. En als ik aero moest aan het werk zien in jouw config kan ik evengoed achterover vallen omdat mijn 7400'tje eigenlijk nix presteert in vergelijking...
Daarbij, hangt alles af ook af van de resolutie. Op mijn laptop ben ik beperkt tot 1280x800, op je desktop haal je mss wel 1900x---! Intussen is me die eye candy wat gaan tegensteken en heb ik zelfs gisteren weer XP geinstalleerd.... de avond zelf opnieuw vista geinstalleerd want verschillende drivers (wlan, nvidia, audio) doen het niet onder XP. Jammergenoeg. En nu vista in "windows klassiek".
Laatst gewijzigd door yowan-kenobi; 6 maart 2007 om 18:57 |
|
||||
In Vista zit ook een tooltje om de snelheid te testen : Totaal zit die aan 4.2 (totaal is blijkbaar de laagste waarde) : Processor : 4.2 Memory : 4.5 Graphics : 5.6 gaming Graphics : 4.5 Harddisk : 5.2 Heb wel de indruk dat Vista RAM geheugen zuipt. 1 GB is echt het minimum, vanaf 2 kan je "echt"' vlot werken. Zeker voor bv. spelletjes te spelen heb je dat nodig. Als je enkel wil "office'n" zal 1 wel volstaan.
Groeten, Polleke Laatst gewijzigd door polleke_cgc; 6 maart 2007 om 19:07 |
|
|||||
|
Citaat:
![]() Ik draai gewoontjes op 1280 x 1024. Verder heb ik al 10 dagen (een heel prestatie voor mij toch) niet meer gekeken naar Vista. Ik mis ook drivers. |
|
||||
|
Versie Vista : Ultimate OEM
Processor (type en MHz) : Intel Dual Core (6400) 2,13 32 / 64 bit : 32 Ram (grootte) : 2 gig Videokaart (agp / PCI E en geheugen) : EN8800GTX DX10 PCI-E 768MB op 1680x1050 ^^ Vista Algemeen : Zeer vlot Vista Animaties (menus) : Zeer vlot Vergeleken met XP : sneller is ni het juiste woord, stabieler is beter ![]() als je een pctje hebt die vista aankan, en randapratuur da al wa recenter is zeker overgaan! de 2 dagen da ik xp heb gebruikt heb ik alle drivers toch gevonden voor moederbord en stuff en men canon en alles.. ik vond ook da mijn "letters" een pak scherper waren in vista dan in xp... ik dacht eerst dat aan mijn beeld lag.. maar bij vista waren ze haarscherp.. was een genot voor te werken... enkel wat aanpassen... "mijn documenten" en stuff vond ik nog het hardste wennen omdat het een iets andere structuur had... BTW!!! u graphische effecten worden aangepast aan de hand van u score.. maw als je maar 3.5 haalt ofzo zal je bar niet "doorzichtig" zijn en nog meer van die "wow" effectjes zal je niet zien.. ik heb het genoegen gehad omdeze wel te hebben... Ik vind het enkel spijtig dat vista zo duur moet zijn... want had hij maar 150eur gekost (ultimate) dan had ik hem zeker gekocht en ik denk dat dan vele meer mensen zouden zeggen alé dan we kopen hem legaal... terwijl nu ja... ^^ had 5.9 score :-) maw ik heb hem der afgegooid wegens "last" met nog maar 2 dagen tijd tot registreren lol..
Canon EOS 350D - EF 18-55mm - EF 50mm f/1.8 mk II - EF 60mm f/2.8 Macro USM - Sigma 70-300mm f/4.0-5.6 APO DG Macro - Tokina 12-24mm f/4 AT-X PRO DX Gallery: http://infernoxfx.deviantart.com/gallery/ Laatst gewijzigd door Anteros; 6 maart 2007 om 19:17 |
|
|||||
|
[quote=theokus]Okee en sorry voor mijn opmerking
![]() huh ??? waarom sorry? Je hebt nix verkeerd gedaan ? of heb ik iets over het hoofd gezien
|||||
|
[quote=yowan-kenobi;1319293]
Citaat:
Ik moet leren om nederig te zijn ![]() Mijn vistascore "hing" ook tegen de 6 aan... Maar ik zei het al: zit nog steeds in XP te werken. |
|
||||
|
Zelf kan ik net zo goed weer terug naar XP maar voorlopig laat ik Vista nog even (vooral beroepshalve) opstarten op mijn dual-boot laptop.
Mijn ervaringen tot nu toe: Negatief: De manier van opzet van de verkenner (of gegevens opslaan) vind ik vaak omslachtig. De Start-balk heb ik ook maar op standaard gezet want dat is veel handiger vind ik. Ook word ik gek van alle vragen die Vista mij steeds stelt of ik iets wel mag starten en zo. Positief: Het Aeroglass gedeelte (switchen 3D tussen real-time vensters) is mooi. Onder in de taakbalk als je met de muis boven een openstaand venster (programma) beweegt zie je wat het programma real-time aan het doen is, is mooi gemaakt en best handig. Via "Systeembeheer" naar "Betrouwbaarheids- en prestatiecontrole" vind ik verschillende onderdelen nuttig (bijv. "Bronnenoverzicht"). Zijstapje: Bij Word 2007 is het handig als je tekst geselecteerd hebt en je een lettertype of grootte kiest je dit real-time zit veranderen...