|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
||||
|
'k ben al eens met de bus naar le havre gereden, en dan met de overzetboot naar dover gevaren. 's morgens vroeg opgestaan dat wel, maar in de bus en op de boot kun je slapen, hee. met de trein geraak je door de chunnel tot in londen. je kan ook je auto op de boot zetten en dan zelf naar je bestemming rijden. dat is wel een beetje verschieten, want ze rijden daar aan de andere kant van de straat dan bij ons. da's niks voor mij, tenzij ik zo snel mogelijk wil verongelukken. simpel gezegd moet je het kanaal over: met de boot, trein of vliegtuig zal dat wel lukken. en dan uw plan tekken, hee.
|
|
||||
|
'k weet het, mijnen uileg hier stelt niet zoveel voor, maar alleen maar spookrijders op de baan zien, was zodanig verschieten voor mij, dat ik het stuur maar aan een meer ervaren chauffeur overgelaten heb, toen. dat stuur in die auto's ginder staat trouwens ook aan de verkeerde kant.
|
|
|||
|
Ik heb al zowat alle mogelijkheden geprobeerd.
Met de veerboot (pfff, duurt erg lang); met het vliegtuig (lullig omdat je dan geen auto hebt) en met de chunnel (de snelste en beste ervaring) Rijden in Engeland valt best mee; enkel voorbijsteken kan nogal tricky zijn omdat de bestuurder pas ziet of er iets afkomt als je al helemaal uitgeweken bent (daarvoor moet je vertrouwen op je bijzit) Over het algemeen ervaar je rondrijden in Engeland als prettig; fijne kronkelende wegen door groene velden en redelijk weinig verkeer. p.s. Stonehenge is eigenlijk niet veel speciaals.
|
Met de Eurotunnel gaat heel vlot en is veel sneller dan de boot. Het is ook helemaal niet zo ver. En als je tijd over hebt ga je in Frankrijk even van de autostrade voor een bezoekje aan Cap Blanc Nez.
|
Ik vind nog altijd de boot het leukste. Je bent op 75 minuten in Dover, op zee kan je je even mentaal voorbereiden op het links rijden waar ik nooit enig probleem mee heb ondervonden, gewoon even opletten en een rustige rijstijl aannnemen dan hoef je niet dikwijls in te halen. Enkel op kleine weggetjes is het opletten want je hebt de neiging om naar rechts uit te wijken als er een tegenligger komt maar ze tollereren dat van een buitenlander.
Als Stonehenge je interessezert zeker Avebury niet vergeten, niet zo beroemd maar zeker zo interessant. Prettige reis
|
Heb daar wel wat ervaring mee.
Glastonbury is speciaal, Stonehenge moet je gezien hebben, is wel wreed toeristisch geworden. Cornwall vind ik schitterend, hoogtepunten : Tintagel, Land's End met daar dichtbij het unieke Minack Theater, Helston voor mijnbouwmuseum en het zeer kindvriendelijke pretpark Flambards, St-Ives voor de sfeer en de zandstranden, St-Michael's Mount (tegenhanger van de Franse) in Marizion dichtbij Penzance en Mousehole. 't Kasteel van Falmouth is ook wel leuk, Falmouth heeft trouwens de tweede grootste natuurlijke baai ter wereld. Als je van natuur houdt en de "Cap"-sfeer wil opsnuiven, moet te zeker naar The Lizard, met als hoogtepunt Lizard Point. Ruw, schitterende kleuren in lente en zomer. Een wandeling langs the Coastal Footpath is een aanrader, schitterende natuur, lekker ruw wandelpad. Je kan er wreed voordelig logeren ook. Klimaat kan daar wel tegenvallen. Baan die langs Stonehenge loopt is een rotbaan. Maar goed, je moet 'm hebben om Stonehenge te bereiken. Als het rap moet, beter autostrade London/Bristol en dan stukje naar beneden rijden. Ik doe het bij voorkeur met de eurotunnel. 35min. en wreed vlotjes. Als je vragen zou hebben, post maar, of stuur gerust een mailtje.
|
|
Soortgelijke discussies
|
||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Upload foto's naar de Spector site | Creator | Algemeen | 24 | 23 maart 2007 15:40 |
| foto's van trip naar Egypte | Test Forum | 2 | 13 februari 2004 18:24 | |
| De weg naar Top-foto | Jean-Paul | Camera's | 1 | 27 januari 2004 08:23 |
| Trip naar Duxford op 07-09! WEER één plaats vrij!! | TBR | Algemeen | 7 | 28 augustus 2002 13:20 |
| trip naar parijs | jeecee | Showcase - Archief | 7 | 28 augustus 2002 00:13 |
![]() |