Ga terug   Belgiumdigital forum - Digitale fotografie > Archief (gesloten) > Chit Chat - Archief

Chit Chat - Archief Oude berichten uit het vroegere 'chit-chat' forum (tot 9 maart 2007)

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 4 maart 2007, 21:57
vantje's schermafbeelding
vantje vantje is offline
Senior Member

Standaard Travel en Talk Brugge

Wie is naar de vernieuwde reismarkt Travel en Talk geweest? Wat vond je van de beperktere formule?
  #2 (permalink)  
Oud 5 maart 2007, 11:48
Mr.D Mr.D is offline
Junior Member

Standaard Re: Travel en Talk Brugge

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
Wie is naar de vernieuwde reismarkt Travel en Talk geweest? Wat vond je van de beperktere formule?
Ik vermoed dat jij gisteren in het Namibië-standje zat, dus dan weet je ongeveer wel hoe de meeste standhouders en de organisatoren erover dachten. Maar ik ben ook razend benieuwd hoe de bezoekers het dit jaar hebben ervaren.

Dus mensen,

Wie gisteren een bezoekje heeft gebracht aan de nieuwe Travel & Talk, spui asjeblief je gal of laat je lofzangen weergalmen. Ik ben echt benieuwd wat jullie er van vonden, goed of slecht.

Greetz

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.
  #3 (permalink)  
Oud 5 maart 2007, 12:28
vantje vantje is offline
Senior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr.D Bekijk bericht
Ik vermoed dat jij gisteren in het Namibië-standje zat, dus dan weet je ongeveer wel hoe de meeste standhouders en de organisatoren erover dachten. Maar ik ben ook razend benieuwd hoe de bezoekers het dit jaar hebben ervaren.

Greetz
Goed geraden.
Was jij bezoeker of standhouder?

Ik ben eveneens benieuwd naar de mening van de bezoekers, want dat is wat telt.
  #4 (permalink)  
Oud 5 maart 2007, 13:23
Mr.D Mr.D is offline
Junior Member

Citaat:
Goed geraden.
Was jij bezoeker of standhouder?

Ik ben eveneens benieuwd naar de mening van de bezoekers, want dat is wat telt.
Ik was ook standhouder. Ben het laatste decenium zo'n beetje vergroeid met mijn stand over India, maar heb er dit jaar ook nog Tanzania & (alternatief) Thailand bijgepakt. En idd, zonder bezoekers is er geen Travel & Talk, dus hun mening is ontzettend belangrijk. En ik ben zeker dat de wegwijzerploeg ook zeer geïnteresseerd zal zijn.

#5 (permalink)  
Oud 5 maart 2007, 13:40
vantje vantje is offline
Senior Member

Dan was jij die 3e spreker over fotografie toch?
  #6 (permalink)  
Oud 5 maart 2007, 13:49
Mr.D Mr.D is offline
Junior Member

Citaat:
Dan was jij die 3e spreker over fotografie toch?
Toch niet. Ik heb geen workshop gegeven (mijn 'buurvrouw' wel). Ik had mij ook nog wel opgegeven voor reisfotografie omdat ik al meer dan 20 jaar mijn camera de hele wereld rondzeul. 'k Weet ondertussen dus wel hoe het zit met fotograferen onderweg. Toch een paar vragen over gekregen. Maar niet gesproken dus (allé ja, eigenlijk van heel de dag nie gezwegen , ge weet wel).

#7 (permalink)  
Oud 5 maart 2007, 14:41
TooT TooT is offline
Junior Member

Ik heb over die reisbeurs altijd al horen klappen, maar ben er nooit geraakt. Als ik het goed begrijp werd het te groot, en hebben ze er deze keer voor geopteerd om het kleinschaliger te doen? Zijnde; back to the roots, zoals het vroeger was?

Nu; groot of klein: het concept vind ik héél goed, maar wat gedateerd. Ik bedoel; ik snap nog steeds niet waarom er niet één groot internet-reisforum is voor alle Vlamingen. Dan moet je niet afspreken "op die bepaalde dag", maar daar kan je altijd terecht, en gratis.
  #8 (permalink)  
Oud 5 maart 2007, 16:08
vantje vantje is offline
Senior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TooT Bekijk bericht
Ik heb over die reisbeurs altijd al horen klappen, maar ben er nooit geraakt. Als ik het goed begrijp werd het te groot, en hebben ze er deze keer voor geopteerd om het kleinschaliger te doen? Zijnde; back to the roots, zoals het vroeger was?

Nu; groot of klein: het concept vind ik héél goed, maar wat gedateerd. Ik bedoel; ik snap nog steeds niet waarom er niet één groot internet-reisforum is voor alle Vlamingen. Dan moet je niet afspreken "op die bepaalde dag", maar daar kan je altijd terecht, en gratis.
Gedateerd zou ik niet zeggen, al werd dat vooraf gevreesd. Gisteren waren er 2000 bezoekers en dat bewijst dat zo'n reisinformanten-evenement nog een aanvullende meerwaarde heeft. Ik denk hier aan het persoonlijk contact, de tips die je nergens op het internet vind (en die zijn er nog met hopen) en invloed dat zo'n gesprek op je reisdoel kan maken.
Ik vind erg veel op het internet, doch gisteren heb ik weer een aantal tips van wereldreizigers gekregen die ik nooit op het net zou gevonden hebben.
Kom volgend jaar eens af en overtuig jezelf.
  #9 (permalink)  
Oud 5 maart 2007, 16:54
Mr.D Mr.D is offline
Junior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TooT Bekijk bericht

Zoals vantje reeds heeft opgemerkt is de kracht van dit evenement juist het persoonlijke contact. Vermits ik al jaren voor een bestemming zit waar heel wat mensen toch een beetje drempelvrees voor hebben (India dus), is het net dat wat die mensen nodig hebben: iemand die hen in de ogen kijkt en hen bevestigt dat het helemaal geen idioot plan is. Het is bovendien iets waar heel wat mensen maanden op voorhand naar uitkijken, zowel bij de vrijwillige medewerkers (en dat zijn er elk jaar meer dan 200!!) als bij de bezoekers. Dus gedateerd kan je het toch niet noemen.

Maar ik moet je bijtreden dat ik ook niet goed begrijp waarom reisfora zo moeilijk van de grond komen. De organisatoren van Travel&Talk/Reismarkt hebben trouwens het zowat populairste Nederlandstalige reisforum (http://www.wegwijzer.be/frameforum.html). Ik heb er nog geen gevonden waar zoveel vragen gesteld worden die bovendien ook nog beantwoord worden. Het is zeker voor verbetering vatbaar maar het aantal bezoekers ligt nog steeds wat laag om daar zwaar in te investeren (het is per slot van rekening ook maar een vzw). Maar hoe handig zo'n forum ook is, in een persoonlijk gesprek kan je veel sneller de mensen op het juiste pad zetten. Vergelijk het misschien een beetje met een BD-ShootingDay (hoewel ik daar nog iet aan heb deelgenomen). Daar primeert toch ook het persoonlijke contact en blijkbaar zijn er heel wat mensen die dat niet meer willen/kunnen missen.

Hou dus misschien het eerste weekend van maart 2008 maar al vrij en kom zelf eens kijken en babbelen. Het loont echt de moeite.

Maar ondertussen wachten we nog steeds op de eerste reactie van een echte bezoeker...

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten