Weergegeven resultaten: 1 t/m 24 van 24

Standaard Toch eentje met verstand...

Raadslid Groen! wil minder betaald worden
    Knesselaarse politicus vraagt verlaging presentiegeld

Het Knesselaarse gemeenteraadslid Roland Bonami (Groen!) vraagt openlijk om
    minder te verdienen. ,,175 euro per gemeenteraadszitting: zeg nu zelf, dat is
    toch ongepast?''

bron: nieuwsblad

Nu nog 29.999 soortgenoten op hetzelfde gedacht brengen

Standaard Re: Toch eentje met verstand...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Raadslid Groen! wil minder betaald worden
    Knesselaarse politicus vraagt verlaging presentiegeld

Het Knesselaarse gemeenteraadslid Roland Bonami (Groen!) vraagt openlijk om
    minder te verdienen. ,,175 euro per gemeenteraadszitting: zeg nu zelf, dat is
    toch ongepast?''

bron: nieuwsblad

Nu nog 29.999 soortgenoten op hetzelfde gedacht brengen
    Maar hij zal wel weten dat er nooit een meerderheid vóór dat voorstel zal zijn en dan is het mooie sier maken met zo'n voorstel.
    Maar als hij het toch mocht menen dan is er nog hoop in de politiek.
    Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
    Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Jan, ik ga volledig akkoord met je. Lulkoek, nonsens en zuiver stemmenlokkerij
    Op onze gemeente stelde het Vlaams Belang (in minderheid en opositie) ook dergelijk voorstel.
    Idee is natuurlijk stemmenlokkerij. Leuk als je dergelijke lulkoek lanceert en op voorhand weet dat je in minderheid zal zitten.
    Het antwoord is dan even leuk. Als ze nu echt menen dat ze teveel verdienen, dat ze dan een automatische betaalopdracht geven en een deel van hun loon, (is dat wel loon) doorsturen naar één of andere hulporganisatie ...
    Maar dat doen ze niet, als niet iedereen wil meedoen

PS. Ze kunnen ook een groter deel afstaan aan hun partij (verplichte afstand), kunnen ze dan iets meer uitgeven met volgende verkiezingen ... of zo laten ze de keuze aan hun partij wat ermee wordt aangevangen.
    Trouwens, welke is de reden oml zoiets in het nieuws, krant te brengen ? Oh, ah, juist, daarom !
    Laatst gewijzigd door purlut; 9 februari 2007 om 07:36
    http://www.fotospotter.be
    Als de wind ruimt van Zuid naar West, ga maar rustig verder, de thuisblijver doet de rest

Goh ja, weer ver verkiezingen zeker (wel geen gemeenteraads maar soit). In het parlement komen ze heden ten dage ook weer met van die leuke wetvoorstellen, om in het nieuws te kopen.

Btw is anciaux ziek ? 'k heb hem nog niet met een plan voor een overdekte luchthaven horen afkomen
    To make your dreams come true, wake up

5. Standaard Re: Toch eentje met verstand...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
    Btw is anciaux ziek ? 'k heb hem nog niet met een plan voor een overdekte luchthaven horen afkomen
    Hoe? Was da geen fitnesscentrum dat 'm der van wou maken?
    Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
    MySite - All your base are belong to us - What you say

Als hij dan zo een echte groenne rakker is dat hij het geld aanpakt en er elke keer wat boompjes voor in de gemeente plant .
    Dan weet hij wat er met zijn geld is gedaan
    Want die premie niet aannemen is geen optie dan komt er een ander kieke met een geld verslindend voorstel
    en aangezien er dan wat minder aan penningen is uitgegeven is er wat in de kas en geeft men 5x zoveel uit dan men in kas heeft
    Coolpix 990 & D70/N Af-S 18-70 DX / AF-G 70-300 / 50-f1.4 / 60-f2.8 macro / SB 600 / S 70-200 f2.8

Ja, Theokus, deze keer heb je je toch wat in de ogen laten strooien. Meerderheid krijgt ie nooit mee dus mooi stunt naar verkiezingen toe... Laat ons niet vergeten dat de Belg van alle West-Europeanen VERUIT de meeste uren werkt voor een relatief laag gemiddeld inkomen (in vgkl met diezelfde landen).
    Dus aan de politiekers is het zeker niet gelegen, wij maken Belgie groot want werken ons uit de naad om hen het ongehoorde (en niet van deze tijd) luxeleventje te laten leiden op onze kosten, en elk jaar krijgen we minder en minder koopkracht, terwijl hun vermogen elk jaar gigantisch stijgt. Ik ben er zeker van dat er in Belgie geen ENKELE politicus meer uren WERKT dan ik op een werkweek en toch ben ik gewoon werknemer, en hangt het welzijn van de gehele natie zeker niet van mij af. Maar wat zij dan weer op een week binnenhalen daar heb ik een maand of 3 voor nodig... Laten ons stoppen met pluimen op de hoed te steken van mensen die enkel verbaal sterker zijn dan onszelf maar voor de rest NIETS anders doen dan hun eigen belang verdedigen, het vaak niet eens nodig vinden ook maar een minimum aan dossierkennis voor te leggen en bijvoorbeeld op 4 jaar tijd NIKS anders uitvreten dan 2 wetsvoorstellen in te dienen waardoor ze of zichzelf of een bevriend bedrijfsleider verrijken of, nog een mogelijkheid, hun stemmenaantal zien stijgen al druisen deze voorstellen in tegen het algemeen welzijn. En vergeet ook niet dat ondanks hetgeen wat we in de media voorgeschoteld krijgen, de Belgische vakbonden tot de ALLERZWAKSTEN behoren, meedansen met de werkgever of... (geloof me, ik weet waarover ik praat..) Een voorbeeld om dit even te staven. Op het journaal; "de duitse bonden hebben in de autoindustrie een loonstop goedgekeurd en gaan per week toch meer uren werken, dus zijn ze interessanter dan Belgische wernemers." (De publieke opinie: "amaai, da's daar nog erger dan bij ons, dan kunnen wij nog tevreden zijn") Wat er niet MAG bijgezegd worden: "hierdoor verdient de Duitse automotive-arbeider NETTO nog steeds een STUK MEER dan zijn Belgische collega's en werkt toch nog steeds een 28-tal(!!) uren MINDER per maand..." Ja, goeie politiek, niet vergeten eren die bekwame Heren... Geluk hebben ze, ja, dat de Belgische werknemer vasthangt aan zijn leningskes en braaf blijft slikken en bijschuiven, DE WERKNEMER IS ZO AFGESTOMPT DAT IE ZIJN EIGEN MACHT TOTAAL VERGETEN IS, en lachen maar, op hun dure banketten tijdens hun "werkuren".

Mvg, Pete.

En wat die groene rakkers betreft, dollargroen, ja!

Het gerucht in de wandelgangen is dat hij overweegt om te pleiten voor een directe brugverbinding tussen Oostende en Engeland.
    Nikon D50 + Tamron AF18-200mm F/3.5-6.3 XR Di II + Nikkor AF70-300mm F/4-5.6G + Tokina ATX Pro 80-200 F2.8 + Nikkor 50mm F1.8 + SB800

Ik heb ergens gelezen dat hij in het ziekenhuis zou liggen omdat hij gewond was geraakt bij een vlucht met zijn privé-helicopter.
    Hij had nl. een schietstoel in laten bouwen en wilde deze testen tijdens de vlucht.
    Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
    Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roel Bekijk bericht
    Het gerucht in de wandelgangen is dat hij overweegt om te pleiten voor een directe brugverbinding tussen Oostende en Engeland.
    Zwijg stil he !
    Straks leest em da en denkt hij " tja waarom niet ? "
    Mijn fotosite ??? [ www.lievenlens.be ]

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
    Zwijg stil he !
    Straks leest em da en denkt hij " tja waarom niet ? "
    Tja het lijkt me een lieve (?) man maar wat zijn bijdrage is tot
    onze maatschappij....?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roel Bekijk bericht
    Moest het dat maar zijn.... 'k heb schrik dat hij ooit minister van onderwijs gaat worden, en dat hij meditatie een verplicht vak gaat maken, en dat het dan een wet wordt, dat we door deftig te mediteren, wel naar de overkant kunnen lopen ge moet hem niet onderschatten

Maar 't zoveelste bewijs, 't maakt niet uit wat ge kent, om in de politiek te geraken, maar wie ge kent.
    To make your dreams come true, wake up

Moest het dat maar zijn.... 'k heb schrik dat hij ooit minister van onderwijs gaat worden, en dat hij meditatie een verplicht vak gaat maken, en dat het dan een wet wordt, dat we door deftig te mediteren, wel naar de overkant kunnen lopen ge moet hem niet onderschatten

Maar 't zoveelste bewijs, 't maakt niet uit wat ge kent, om in de politiek te geraken, maar wie ge kent.
    En niet alleen in de politiek jdm

En niet alleen in de politiek jdm
    "Netwerken" noemen ze dat beestje tegenwoordig zeker hé?
    EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
    debruri.be

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Debruri Bekijk bericht
    Juist...
    Eigenlijk is het een manier om vuiligheid mooier te presenteren

17. Standaard Re: Toch eentje met verstand...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Debruri Bekijk bericht
    Juist...
    Eigenlijk is het een manier om vuiligheid mooier te presenteren
    Ah, en ik maar denken dat dat de propere term was voor koffieklets.
    Zoals "floormanager" => kuisvrouw
    Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
    MySite - All your base are belong to us - What you say

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TedereTijger Bekijk bericht
    Ah, en ik maar denken dat dat de propere term was voor koffieklets.
    Zoals "floormanager" => kuisvrouw
    Jong, ik krijg iets van die nieuwe "termen" of benamingen

-----
    Laatst gewijzigd door bingel; 5 december 2007 om 16:11 Reden: Als niet-lid heb ik hier niks meer te zoeken.
    Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bingel Bekijk bericht
    'Groene' raadsleden storten normaal gezien een deel van hun wedde in de partijkas, deze moet misschien alles afgeven
    Dat is iets dat ze allemaal moeten doen. Hoeveel hangt af van partij tot partij.
    Nikon D50 + Tamron AF18-200mm F/3.5-6.3 XR Di II + Nikkor AF70-300mm F/4-5.6G + Tokina ATX Pro 80-200 F2.8 + Nikkor 50mm F1.8 + SB800

Een echt goeie politiker geeft op het einde van het jaar de helft van zijn politieke inkomsten aan de minder bedeelden.
    EN DAT DOET GEEN ENKELE.
    Er zijn dus geen goeie politikers, wel veel, zeer veel profiteurs.

Broken-wing

Daar nog is bijnemen dat GEEN ENKELE politieker er is om problemen echt op te lossen. Bij elke oplossing creëren ze nieuwe problemen. Door de problemen op te lossen die politieke strekkingen aankaarten, maken zij zichzelf overbodig want wie gaat er stemmen op een partij die zegt dat alle problemen waar zij zich voor ingezet hebben, opgelost zijn.

Geen zwakkeren en minderbedeelden: geen sossen, geen problemen met vreemdelingen: geen extreem rechts, milieu niet bedreigt: geen groenen, ...enz.

Als gemeenteraadsleden uit hun pijp komen mogen ze die euro's gerust oprapen. Een bakker bakt ook geen gratis brood. Wat ze nadien met hun geld doen, bomen planten, weggeven aan bedelaars,... , dat hoef ik niet te weten en daar hoeft ook geen reclame mee gemaakt te worden.
    Een gezegde in de human resources wereld: "if you pay peanuts, you get monkeys"
    En sorry voor de "newspeak" hè theokus en anderen

Talking Re: Toch eentje met verstand...

Een gezegde uit de wereld van gezond verstand: "but there are also a lot of monkeys that get gold bananas..."

Mvg, Pete.

Regels voor berichten