Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 75 van 110

Discussie: Shw M Yr Wtch ! ! !

Standaard Re: Shw M Yr Wtch ! ! !

...niet erg goed ??? Allez, hoort 'em doen...
    Ik vind de foto heel erg geslaagd hoor !
    Alleen nu nog eens uitleggen waarvoor al die wijzertjes dienen...
    en dat vakje met die "2" ???
    A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer
    " Canis timidus vehementius latrat quam mordet”

Nog eentje voor het slapen gaan:

A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mar© Bekijk bericht
    ...niet erg goed ??? Allez, hoort 'em doen...
    Ik vind de foto heel erg geslaagd hoor !
    Alleen nu nog eens uitleggen waarvoor al die wijzertjes dienen...
    en dat vakje met die "2" ???
    Tja ik mis wat scherpte(focuspunt), teveel verkeerde reflectie die er niet zou moeten zijn, sfeer. Maar alvast bedankt. Ik moet wel zeggen dat ik de jouwe beter vind.

En die wijzertjes

De horloge heeft wat ze noemen een perpetual calendar. En specifiek deze zou dus correct de datum kunnen weergeven tot in 2100 zonder dat je ooit de datum moet veranderen of bijstellen.

Je hebt dus de normale wijzers voor het uur en de datum aanduiding maar die ken je wel .

Dan heb je de onderste wijzer die de maand van het jaar geeft de rechtse die het uur weergeeft in 24u waarmee je dus ziet of het ochtend of avond is.

En dan dat cijfer 2. Wel dat geeft het schrikkeljaar weer. Die 2 staat geeft dus aan dat we in het 2de jaar na een schrikkeljaar zijn. En zijn we een schrikkeljaar gaat ie dat ook weergeven. De aanduiding kan dus zijn 1,2,3 of LY.

Die Seiko is zo een kinetic. Ik moet zeggen ik hou nogal van automatiche horloges. Wat die Kinetic ook is alhoewel het toch een quartz is. Maar je armbewegingen laden dus een batterij op. Maar heel leuk is hier dat dit horloge indien je het niet draagt gedurende 48u het zich in pauze zet en de wijzers stoppen met draaien. Neem je het echter terug vast zet ie zich terug op de juiste tijd. En die pauze mag 4 jaar duren. Echt leuk om te zien vind ik en een prachtig staaltje van technologie.

Die breitling van jou is echt prachtig. Dat is zo een B1 zekers?

Nu ja toch nog even een fotootje van mijn werkpaard. Dit is eigenlijk het horloge dat ik altijd draag. Daarom dat deze er 2 keer in mag. Alhoewel ik vroeger er al betere foto's van gemaakt heb(die vervelende reflectie he). Ik kan ze alleen niet terugvinden

Laatst gewijzigd door Kevlar; 2 september 2006 om 00:50

Ook eentje oud de oude doos:

Was nog van mijn overgrootvader.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
    Tja ik mis wat scherpte(focuspunt), teveel verkeerde reflectie die er niet zou moeten zijn, sfeer. Maar alvast bedankt. Ik moet wel zeggen dat ik de jouwe beter vind.

En die wijzertjes

De horloge heeft wat ze noemen een perpetual calendar. En specifiek deze zou dus correct de datum kunnen weergeven tot in 2100 zonder dat je ooit de datum moet veranderen of bijstellen.

Je hebt dus de normale wijzers voor het uur en de datum aanduiding maar die ken je wel .

Dan heb je de onderste wijzer die de maand van het jaar geeft de rechtse die het uur weergeeft in 24u waarmee je dus ziet of het ochtend of avond is.

En dan dat cijfer 2. Wel dat geeft het schrikkeljaar weer. Die 2 staat geeft dus aan dat we in het 2de jaar na een schrikkeljaar zijn. En zijn we een schrikkeljaar gaat ie dat ook weergeven. De aanduiding kan dus zijn 1,2,3 of LY.

Die Seiko is zo een kinetic. Ik moet zeggen ik hou nogal van automatiche horloges. Wat die Kinetic ook is alhoewel het toch een quartz is. Maar je armbewegingen laden dus een batterij op. Maar heel leuk is hier dat dit horloge indien je het niet draagt gedurende 48u het zich in pauze zet en de wijzers stoppen met draaien. Neem je het echter terug vast zet ie zich terug op de juiste tijd. En die pauze mag 4 jaar duren. Echt leuk om te zien vind ik en een prachtig staaltje van technologie.

Die breitling van jou is echt prachtig. Dat is zo een B1 zekers?

Nu ja toch nog even een fotootje van mijn werkpaard. Dit is eigenlijk het horloge dat ik altijd draag. Daarom dat deze er 2 keer in mag. Alhoewel ik vroeger er al betere foto's van gemaakt heb(die vervelende reflectie he). Ik kan ze alleen niet terugvinden

Alhoewel ik geen TAG-fan ben, vind ik deze ( zowel het horloge als de foto ) wel geslaagd. Ook de armband vind ik speciaal

Die Kinetics zijn best wel slimme horloges.
    Ik heb er wat research over gedaan, en je hebt gelijk: het zijn quartz-horloges, alleen zijn ze powered door een oplaadbare batterij, die je dus met polsbewegingen kan opladen. Het is wel knap dat ze bij niet-gebruik in een hibernatie-toestand komen en als je ze dan weer omdoet, dat ze weer "de draad" opnemen.
    Maar is het echt waar dat die pauze 4 jaar mag duren ???

Persoonlijk ben ik een beetje bang voor die oplaadbare batterij...

Een solar-powered quartz kan je ook lang laten liggen, alleen mag dat niet in een donkere kast. Maar de techniek van kinetic/solar boeit me wel.

De Breitling die ik postte is een B1 - was al jaren zinnens zo eens eentje te kopen ( krijgen ) maar door berichten dat ze dit jaar "discontinued" zou worden, is alles een beetje in een stroomversnelling gekomen.

Deze die je nu ziet zal waarschijnlijk de laatste of heel zeker de voorlaatste zijn die bij Breitling Belgium nog in voorrad was.

Er komt een nieuw model: de Breitling Airwolf, maar ik ( en een heleboel liefhebbers met mij ) vind dat die helemaal niet meer de oerdegelijke "Breitling" uitstraling heeft van vroeger.

Het binnenwerk is volledig identiek aan de B1, dus de keuze was vlug gemaakt.

De B1 heeft gewoon alles wat ik van een horloge verwacht: de elegantie van een klassiek horloge + de functionaliteit van een digitaal horloge én een deftig backlight + een zeer luid alarm. ( speciale resonantiekamer ).

Breitling geeft officiëel op dat ze een nauwkeurigheid van 15 seconden per jaar heeft, doch vele eigenaars meten slechts een afwijking van 4 seconden per jaar. ( thermocompensated quartz )

Hier kan je een uitgebreid review vinden over de B1:

http://www.vansairforce.net/review/B1/B1_review.htm
    Laatst gewijzigd door Alfa Centauri; 3 september 2006 om 20:15

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HansV Bekijk bericht
    Ook eentje oud de oude doos:

Was nog van mijn overgrootvader.

Dat ziet er echt wel een oude uit, waarschijnlijk ook een soort "mica" horlogeglas ?

die laatste is erg fraai, HansV !

mvg,
    Z900
    Canon 70D+1DMII+D30/50MK1/70-200 2.8 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

Het glas voelt aan als 'echt glas'. Ik denk niet dat het mica is.

Bedankt voor de commentaren!

Dat ziet er echt wel een oude uit, waarschijnlijk ook een soort "mica" horlogeglas ?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Z900 Bekijk bericht
    die laatste is erg fraai, HansV !

mvg,

mijne klokske

vriendelijke groeten, dimidub
    ik ben een nikon-mens met sigma-neigingen
    http://www.flickr.com/photos/dimidub/

Ah tof weer een paar leuke horloges erbij in deze thread.

Die overgrootvaders horloge van HansV ziet er in nog erg goeie staat uit moet ik zeggen . Ik heb er ook een paar die van mijn grootvader waren maar ik heb die in orde moeten laten zetten. Maar dat was met plezier. Alhoewel ik van 1 van de 2 nog steeds geen idee heb wat voor merk het was. Als iemand iets over Delac weet mag ie het zeggen. Maar googlen of wikipedia helpen alvast niet

Geen foto's want ik heb er ergens maar waar he Ik maak echt wel teveel foto's en opnieuw maken duurt iets langer vermits ik ze op een veilige plaats opgeborgen heb.

En de TAG wel het is een TAG he en daar ben ik dan weer wel een fan van .

De Formula 1 reeks is wel niet mijn favoriete reeks moet ik zeggen. Dat zijn eerder de Link , carrera en kirium. En hun concept watches. Ik hoop dat die ooit betaalbaar uitkomen.

@Marc: Ik dacht wel dat het zo een B1 was en alhoewel ik de airwolf nog niet gezien heb kan ik gerust begrijpen dat je er nog 1 op tijd wou kopen. Het doet mij ook weer twijfelen moet ik zeggen. Maar daar heb ik momenteel toch geen geld voor.
    Over die kinetic. Wel ik denk dat niet alle kinetics een pauze periode van 4 jaar aankunnen volgens Seiko. Maar met deze zou dat dus het geval zijn. Maar mijn max pauze periode tot nu toe was 2 a 3 maanden en ja hoor ik pak hem vast en hop hij stond weer helemaal juist. In de handleiding staat wel dat die 4 jaar enkel het geval zijn indien de batterij helemaal opgeladen was. En daarvoor moet je hem dus een tijdje dragen ik weet niet meer hoelang juist.

Om te eindigen mijn lelijkste horloge. Maar het is wel het horloge dat met voorsprong de meeste functionaliteiten heeft. Ik kan er zelfs mijn weg mee terugvinden. En dan zwijg ik nog van de rest....

11. Standaard Re: Shw M Yr Wtch ! ! !

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HansV Bekijk bericht
    Het glas voelt aan als 'echt glas'. Ik denk niet dat het mica is.

Bedankt voor de commentaren!
    Als het geen plexi is dan is het zeer waarschijnlijk
    echt glas en dus zéér breekbaar want erg dun

Heb er hier nog enkel foto's liggen :

Fraaie collectie, Peter !

Ik heb hier nog eentje gevonden ; op de wijzerplaat staat " Du Bois 1735 17 jewels Inca Bloc"

Als ik eens wat tijd heb maak ik er een foto van.

Heb het gisteren opgewonden, maar draait slechts 14 uur.

Is dit normaal ? Kan dat verholpen worden denk je ?

13. Standaard Re: Shw M Yr Wtch ! ! !

Fraaie collectie, Peter !

Ik heb hier nog eentje gevonden ; op de wijzerplaat staat " Du Bois 1735 17 jewels Inca Bloc"

Als ik eens wat tijd heb maak ik er een foto van.

Heb het gisteren opgewonden, maar draait slechts 14 uur.

Is dit normaal ? Kan dat verholpen worden denk je ?
    dat kan aan veel zaken liggen : de veer kan versleten zijn
    waardoor ze niet meer optimaal werkt. het kan ook dat ze gewoon
    stopt door vuil, afstelling enz..

heb er nog een paar ;-)

Ongeloofelijk Peter!

Jij hebt een prachtige collectie!

Zijn ze allemaal van jou? Wat zijn je criteria voor je verzameling ben je specifiek op zoek naar bepaalde modellen of gewoon diegene die je leuk vindt?

Die laatsten hier is dat 1 of ander russich merk(ik kan dat immers niet lezen). Ze zien er alvast heel leuk uit

15. Standaard Re: Shw M Yr Wtch ! ! !

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
    Ongeloofelijk Peter!

Jij hebt een prachtige collectie!

Zijn ze allemaal van jou? Wat zijn je criteria voor je verzameling ben je specifiek op zoek naar bepaalde modellen of gewoon diegene die je leuk vindt?

Die laatsten hier is dat 1 of ander russich merk(ik kan dat immers niet lezen). Ze zien er alvast heel leuk uit
    Merci, ze zijn inderdaad allemaal van mij

In de beginfase was ik vooral benieuwd en heb ik verschillende types
    en modellen gekocht. De laatste jaren is mijn aandacht opgeschoven
    naar uurwerken uit de luchtvaart/leger zowel oud als nieuw als ook
    horloges met het Cal. Lemania 5100.

Volgende merken interesseren mij vooral :
    Sinn, Damasko, Tutima, Orfina, Porsche Design, Bell&Ross
    Arctos, Stowa, IWC, Omega...

Die laatsten zijn Poljots, model : Sturmanskie die in de jaren 70-80
    werden gebruikt door de russische piloten. Het logo is van de
    jachtbommenwerpers. er zijn nu re-editions van op de markt

Heb ook nog wat Vostoks (ook Russen)

peter

Edit mod JLP: De foto is verwijderd, omdat deze niet door de poster is gemaakt.
    Laatst gewijzigd door JLP; 11 september 2006 om 15:53

Ik moet sinds vanmiddag ook op zoek naar een nieuwe... want mij oude trouwe Prisma heeft 't na 11 jaar nu dan toch begeven . Ik ben eigenlijk wel weg van die horloges van Maurice Lacroix, kent iemand die?

Trouwens, wel een goed onderwerp om maar eens wat te prutsen met fotootjes. Dus... hier is de oude prisma, afscheid nemen doet zeer:

(Zo zeg, wat is dat ding in de jaren beschadigd en vuil geworden )
    Edit: nog wat uit de doos getrokken... uit het kerstpakket van een paar jaar terug (maar nog steeds in werkende conditie!):

Miskoop van de eeuw:

En, last but not least, uit mijn studententijd:
    Laatst gewijzigd door Joost; 7 september 2006 om 10:20

18. Standaard Re: Shw M Yr Wtch ! ! !

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost Bekijk bericht
    Leuke Junghans

Van de week een nieuw klokkie gekocht... deze prachtige automaat:

/Me happy!

Sinds het gsm tijdperk heb ik geen horloge meer aan. Maar nu ik dat zo zie heb ik wel zin om horloges te fotograferen Kga der straks eentje zoeken!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost Bekijk bericht
    Van de week een nieuw klokkie gekocht... deze prachtige automaat:

/Me happy!

P R A C H T I G ! ! !

Are we out of watches now ?

Beide van eind jaren 60

Deze heeft mij vergezeld in de ondergrond.

Bij de juwelier gekregen toen ik mijn uurwerk kocht.

mvg,
    creonite
    Laatst gewijzigd door creonite; 28 oktober 2010 om 22:12

Die Longines is een hele fraaie !

Enne wat zit er in dat bakelieten doosje ???

Third: wow, zo'n klakske zoek ik al jaaaaaaren .....
    Waar heb je die op de kop kunnen tikken ?

Btw - ben eens naar je site wezen kijken ....( )

Die Longines is een hele fraaie !

Enne wat zit er in dat bakelieten doosje ???

Third: wow, zo'n klakske zoek ik al jaaaaaaren .....
    Waar heb je die op de kop kunnen tikken ?

Btw - ben eens naar je site wezen kijken ....( )
    Bedoel je het rechthoekig doosje?Daar was mijn Pro II in verpakt,toen die terugkwam uit reparatie.Doosje is van stof,met ritsluiting en gevoerd.
    De klakjes heb ik bij de juwelier gekregen,ik heb er ondertussen 3 verschillende ,Klakjes bedoel ik

mvg,
    creonite

Regels voor berichten