Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Standaard protesteren belachelijk hoge factuur

Ik heb electriciteitswerken laten uitvoeren en onlangs de rekening gekregen. De afspraak was dat de electrieker het materiaal ging rekenen en daar dan zijn werkuren apart bij.
    Nu rekende hij zijn uren (vrij hoog maar soit) maar neemt hij ook een 250% winstmarge op de geleverde produkten. (hij rekent 2500 euro BTW exclusief, in de makro kost hetzelfde 1200 inclusief 21%, ik ga er van uit dat hij bij zijn groothandel ook betere prijzen heeft dan ik in de makro)

kan je hier iets aan doen? ik protesteerde zijn factuur al via aangetekend schrijven

Op de factuur is ook niets gespecifieerd, gewoon werkuren: bedrag X, materiaal: bedrag Y...

er is geen bestek getekend, wel een getuige van de mondelinge overeenkomst.

Standaard Re: protesteren belachelijk hoge factuur

Ik heb hier ook zo iets meegemaakt.
    Een aannemer ging me helpen met het terras te leggen.
    De klinkers had ik al.Hij heeft enkel afvoergoten een putdeksel bordstenen en de stabelise moeten meebrengen.
    Hij had voor meer dan 500 euro materiaal!Terwijl alles in een doe het zelf minder dan de helft kost!
    Hij heeft hier heel traag gewerkt,ondanks we een vaste prijs overeengekomen waren kwam hij met de factuur af waar per uur gerekend wordt.

Dus 1600 euro om mij te 'helpen' terras te leggen.

Ook ik heb een aangetekende brief verzonden.Ook via tel gemeld dat ik niet akkoord was met de factuur.Hij ging het eens bekijken zei hij.We zijn nu 7 maand verder en nog steeds geen nieuws van hem,en ik ook nog steeds niet betaald.Trouwens als hij voet bij stuk houd, mag hij mijn terras opnieuw komen doen. Als het regent blijft op de laatste 4 rijen klinkers water staan net voor de afvoer goot.Hij heeft zijn goten iets te hoog gelegd

Je hebt er goed aan gedaan om een brief te sturen nu is het aan hem om te reageren.Ik heb hier uit geleerd dat alles op papier moet staan,geen mondelinge overeenkomst meer.

mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Ik ben zelf nog elektricien geweest (ben nu terug aan het studeren). In mijn groothandel kreeg ik op op kabels 30% korting op al extreem goedkoop materiaal (tov makro, ...), op schakelmateriaal had ik een 10 à 15% en op kleine prullen een 3%. Dit waren dus kortingen die je als zelfdstandige kreeg bij die groothandel.

Afhangkelijk van de klant die ik had (famillie, vrienden, arme mensen) rekende ik die percentages ook aan hun door. Aan de gewone middenklasser had ik geen kroting, dus nam ik de groothandelsprijzen zonder kroting en als lastige klanten kreeg of rijke stinkerds, dan nam ik een winstmarge.

Mijn uurloon bedroeg toen 30€ in het wit. Kleine reparaties bij gewone mensen doe ik altijd gratis.

Wat ik ook deed is naar de realiteit van mijn facturen kijken. Ooit moest ik eens een veertje veranderen van de deur van een wasmachine, ik heb daar een ganse dag aan bezig geweest en toen ik de factuur moest maken, kwam ik op een 150€ werkuren. Dat was niet eerlijk ten opzichte van wat ik maar gedaan had, ik heb toen 20€ gevraagd inclusief veertje van een aantal €.
    Eos 400D / EFs 18-55mm / EF-S 55-250mm F4-5.6 IS / 50mm f1.8 II / 28-135 f3.5-5.6 IS USM |

Altijd op basis van offerte werken. En dan nog vragen of dit werkelijk zijn beste prijs is. Het beste is natuurlijk verschillende offertes vragen.
    Anderzijds, als er geen schriftelijke overeenkomst is, en zelfs geen enkel stuk waaruit een overeengekomen prijs blijkt, neemt de aannemer/klusjesman in feite een risico: de bewijslast ligt volledig bij hem als jij moeilijk doet: zowel met betrekking tot de gevraagde werken als met betrekking tot de prijs. Je zal uiteindelijk natuurlijk wel moeten betalen, maar als je je in 't zak gezet voelt heb je er alle belang bij (onmiddellijk) te protesteren.

Regels voor berichten