Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
Weergegeven resultaten: 76 t/m 83 van 83

Discussie: PC vs MAC ?

Standaard Re: PC vs MAC ?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door multipasser Bekijk bericht
    Zonder deze topic gelezen te hebben mijn mening.

Ik werk al heel mijn leven op pc en heb nooit een mac gehad.
    Maar tijdens mijn freelancing werk ik veel op dual G5's, mijn workflow bestaat uit 95% adobe software (ps, ill, Afx) en ik moet toegeven dat OSX een iets snellere workflow heeft dan windows. (Ik lijkt sneller in osx te werken dan in xp bv.)
    Enkel vind ik FINDER echt te zwak tenopzichte van Explorer, als het gaat om file organizing!
    Over de looks valt weinig te zeggen, OSX is mooi, XP is minder mooi. Vista vind ik nog steeds niet mooi. (MS heeft geen style imo)

Ik sta op het punt om een nieuwe computer te kopen. En ik zou graag een mac willen maar koop geen omdat ze te duur zijn. Kon ik maar een lege macpro kopen (zonder ram, hd, gfx), dan keek ik niet meer om naar pc. Maar apple vraagt te veel voor belachelijk goedkope hardware. Spijtig want opzich zouden veel mensen overstappen als ze 20% goedkoper worden.
    Wij "Maccers" begrijpen, eigenlijk niet waarom PC gebruikers een Mac te duur vinden? Zij ervaren dat niet als dusdanig. Welke elementen neem je in overweging om te bepalen dat iets te duur is? (Waarom "belachelijk goedkope hardware"?)

Wat bedoel je met "Enkel vind ik FINDER echt te zwak tenopzichte van Explorer, als het gaat om file organizing!"?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carola Bekijk bericht
    Wij "Maccers" begrijpen, eigenlijk niet waarom PC gebruikers een Mac te duur vinden? Zij ervaren dat niet als dusdanig. Welke elementen neem je in overweging om te bepalen dat iets te duur is? (Waarom "belachelijk goedkope hardware"?)
    Ik geef de vorige poster groot gelijk. Voor bv een simpele ram upgrade, lees "upgrade" betaal je al meer dan dat je voor de pc goed ram geheugen koopt van bv corsair met een lage latency ofzo....

En die upgrade voor die macs zijn meestal de simpelste ramsoorten die er bestaan..., dat bedoelt hij met "belachelijk goedkope hardware"

Dit is maar 1 voorbeeld.

Je moet idd geen ram bestellen via de applestore, dat is nogal duur.
    Maar de prijzen van bv Kingstone vallen toch goed mee.

Mac te duur? Neen hoor. Stel dezelfde config samen voor een pc en je zal niet zoveel minder betalen.
    Hoeveel kost Vista (als je al hebt gevonden welke van de 5 versies je nodig hebt)? Max OSX is een stuk goedkoper!
    Fuji FinePix S100fs

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
    Ik geef de vorige poster groot gelijk. Voor bv een simpele ram upgrade, lees "upgrade" betaal je al meer dan dat je voor de pc goed ram geheugen koopt van bv corsair met een lage latency ofzo....

En die upgrade voor die macs zijn meestal de simpelste ramsoorten die er bestaan..., dat bedoelt hij met "belachelijk goedkope hardware"

Dit is maar 1 voorbeeld.
    In elk geval is de Apple Store idd veel te duur voor extra geheugen. Maar wanneer je je Mac aanschaft bij een fatsoenlijke dealer kan ook vragen om bv Kingston ramlatjes te laten bijplaatsen! Weet wel dat Mac's gevoelig zijn voor "slecht" geheugen!

Dit is een kwestie van gewoon eens je licht te gaan opsteken bij op een Macforum! Bekijk het totale concept waarvoor een Mac staat en informeer je goed!
    Doordat Maccers altijd als een bende rare eenden werden bekeken bestaat er binnen die groep een groot "wij"-gevoel, die altijd voor mekaar klaar staat en graag vragen en suggesties geeft aan eventuele switchers en newbie's, maak daarvan gebruik! (en de laatste tijd zien we daar zéér veel switchers )
    Laatst gewijzigd door Carola; 8 maart 2007 om 18:53

Ik snap niet dat jullie dat geheugen voor Mac zo duur vinden.
    Bij aankoop van mijn 2 macs heeft de winkel gewoon het oude geheugen teruggenomen aan de prijs dat ze het verkopen, dus moest ik niet veel opleggen. 99euro om juist te zijn.

Voor de rest begrijp ik de post van IO niet goed. Ik heb welgeteld 1 item moeten vervangen omdat het niet Mac compatibel was, nl mijn laserprinter.

Voor de rest sync ik probleemloos met een nokia 6600 EN een Qtek smartphone met win 2003 mobile EN een andere met win 2005 mobile.

Ms Office voor Mac heb ik ook, maar gebruik ik niet, ik vind Neo Office pakken beter. Entourage, geen behoefte aan, ik doe het met Apple mail en Ical. Het is even wennen, maar dat duurt niet lang. En het verhaal van die router, tja , het kan gebeuren, maar ik heb het nog niet meegemaakt.

En voor het MS Access werk en de visualstudio dingen start ik gewoon XpPro via Parallels op. Works like a charm.

Wat bedoel je met "Enkel vind ik FINDER echt te zwak tenopzichte van Explorer, als het gaat om file organizing!"?

De manier waarom je files kan bekijken, moven, renamen, copieren enzo gaat met explorer stukken gemakkelijker dan met Finder. En dan blijven mijn collega's mac users ook zeggen, die ooit op PC gewerkt hebben. De overlopers )

Wat een SUPER plusplunt is aan osx is de manier waarop je directory's over de lengte kan kleuren. Daarom heb ik iColorFolder installed op pc, dan kan je hetzelfde. Alleen niet over de hele lengte, gewoon je directorymap kleuren.
    Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door multipasser Bekijk bericht
    De manier waarom je files kan bekijken, moven, renamen, copieren enzo gaat met explorer stukken gemakkelijker dan met Finder. En dan blijven mijn collega's mac users ook zeggen, die ooit op PC gewerkt hebben. De overlopers )

Wat een SUPER plusplunt is aan osx is de manier waarop je directory's over de lengte kan kleuren. Daarom heb ik iColorFolder installed op pc, dan kan je hetzelfde. Alleen niet over de hele lengte, gewoon je directorymap kleuren.
    Ik heb een hekel aan zowel Windows Explorer als de Mac Finder alhoewel ik een lichte voorkeur heb voor de finder als het dan toch even 'moet'. Ik gebruik al sinds het DOS tijdperk Norton Commander en sinds windows is dat Windows Commander dat nu Total Commander heet.

Je kan met de muis werken in Total Commander maar eigenlijk ben je veel sneller als je enkel toetsenbord leert gebruiken, éénmaal je van buiten weet welke functietoesten wat juist doen en hoe je snel selecties kan maken kan je gewoon toveren met bestanden/mappen en wil je nooit meer terug naar 'bestandsbeheer met muis'. Ik gebruik het ook voor FTP verbindingen en je kan zelfs thumbnails view vragen ook om het als fotomanager te gebruiken. ZIP en rar bestanden uit- en inpakken is ook zeer handig, geen gedoe met de slechte winzip interface en je kan het programma in het nederlands zetten ook. Alleszins dik zijn geld waard!

2gb ram in m'n imac koste me 150 euro, de 2x512 die erin zat heb ik dan verkocht voor 2x45. Duur kan je dat toch niet noemen denk ik.

In elk geval is de Apple Store idd veel te duur voor extra geheugen. Maar wanneer je je Mac aanschaft bij een fatsoenlijke dealer kan ook vragen om bv Kingston ramlatjes te laten bijplaatsen! Weet wel dat Mac's gevoelig zijn voor "slecht" geheugen!

Dit is een kwestie van gewoon eens je licht te gaan opsteken bij op een Macforum! Bekijk het totale concept waarvoor een Mac staat en informaar je goed!
    Doordat Maccers altijd als een bende rare eenden werden bekeken bestaat er binnen die groep een groot "wij"-gevoel, die altijd voor mekaar klaar staat en graag vragen en suggesties geeft aan eventuele switchers en newbie's, maak daarvan gebruik! (en de laatste tijd zien we daar zéér veel switchers )

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Regels voor berichten