Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 75 van 83

Discussie: PC vs MAC ?

Standaard Re: PC vs MAC ?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Paradroid Bekijk bericht
    mss moet apple ook een deel niet-designtoestellen maken, die ze goedkoper kunnen aanbieden , dan gaan er veel meer verkocht worden .

veel mensen hebben het gevoel dat ze voor het design moeten betalen
    Ik betaal graag voor dat design. Voor mij is dat een stuk eigen aan een mac (naast het superieure besturingssysteem en perfecte, fluisterstille werking,...)

Bert

Ik betaal veel voor een Mac omdat hetgeen erin zit gewoon zo goed is. Stel eens een 2.33Ghz Core 2 Duo samen + hetgeen nog op een Mac zit en je zit in dezelfde prijsklasse.

En ze hebben ook supersoftware , en ik kan niet tegen de politiek van Windows , en ook niet tegen hun onstabiele en gebruikersonvriendelijke OS.

Smile Re: PC vs MAC ?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MDF Bekijk bericht
    Ik dacht dat het Unix is ...
    Je hebt gelijk, het is niet Linux, maar een UNIX-variant.

(Mach kernel + diverse delen van BSD)
    Laatst gewijzigd door Yoda; 3 maart 2007 om 19:16 Reden: typo
    "Away put your weapon, I mean you no harm"

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yoda Bekijk bericht
    Je hebt gelijk, het is niet Linux, maar een UNIX-variant.

(Mach kernel + diverse delen van BSD)
    Oeps - my mistake
    Ook onder Unix blijft het indrukwekkend

Ga wel wachten op Leopard.

Nog even vraagje:
    Wat zou meeste snelheid opleveren (voor photoshop dan - CS3)?
    - snellere processor (2.16 Ghz vs 2.33 Ghz) of meer RAM (1 Gb vs 2 Gb)
    - extra Mb op videokaart (128 Mb vs 256 Mb)

Weet er iemand of Leopard ook beperkt is tot max 3 Gb RAM?

Alvast bedankt voor het advies.

Snelheid gaat vooral van uw processor komen zo lang uw RAM niet vol zit. En daar zal het schoentje misschien al eens wringen. Daarom zou ik als je maar 1 van de upgrades wilt doen een extra gig RAM kopen. Tenzij je nu de snellere processor koopt en later het RAM geheugen upgradet. Omgekeerd zal wat moeilijker liggen. Dan zal je wel tijdens het PS'en niet moeten rekenen om veel foto's open te hebben en nog 1000 andere dingen te doen.

De verschillen tussen de processoren zullen vermoed ik (ben niet zo thuis in laptop-CPU's) eerder marginaal zijn als het allebei Core 2's zijn.

Grafische kaart zal weinig uitmaken. Zelfs met een onboard Intel GMA950 kan je prima fotoshoppen. Grafische kaart zal uw 3D performance bepalen in games (en 3D eyecandy, maar bij Mac zal je daar net zoals bij Linux geen zware kaart voor nodig hebben, Windows daarentegen )

Als ik u was zocht ik eens een benchmark op van de 2 processoren en besliste dan. Hoogstwaarschijnlijk zal de extra gig RAM het beste van pas komen...

Ik zou voor het extra geheugen gaan (2GB ipv 1GB), zeker niet de processorupgrade want de verschillen zijn minimaal.
    128 vs 256MB videoram, op de adobe site is dit te vinden:
    "If your video card has less than 128 MB of RAM, consider updating it.
    For optimum performance in Photoshop, use a video card with more than 128 MG of RAM."
    Maar of dit correct is is nog altijd de vraag, sommigen beweren dat het geen verschil geeft en ik vermoed dat ook...

Smile Re: PC vs MAC ?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
    Weet er iemand of Leopard ook beperkt is tot max 3 Gb RAM?
    Mac OS X Tiger (huidige versie, 10.4, voorloper van Leopard) bevat 64-bits geheugenadressering (= 16 *miljard* gigabytes aan geheugenbereik)

Enige beperking kan de beschikbare ruimte zijn in de Mac om verder te gaan (dan vb.: 3Gb)
    "Away put your weapon, I mean you no harm"

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yoda Bekijk bericht
    Mac OS X Tiger (huidige versie, 10.4, voorloper van Leopard) bevat 64-bits geheugenadressering (= 16 *miljard* gigabytes aan geheugenbereik)

Enige beperking kan de beschikbare ruimte zijn in de Mac om verder te gaan (dan vb.: 3Gb)
    Klopt... wel heb je nog af te rekenen met een 32 bits Photoshop CS2 en de nieuwe CS3 gaat ook nog 32 bit zijn. Gevolg is dus dat Photoshop beperkt is tot:
    XP/Vista 32 bit: 2GB
    XP/Vista 64 bit: 4GB
    OSX: 3GB

http://blogs.adobe.com/scottbyer/200..._bitswhen.html
    Ik lees in bovenstaande link ook dat OSX 10.4 niet 100% 64 bit is...

Nog eens allemaal REUZE bedankt voor jullie geweldige feedback.

Heb nog eens geinformeerd bij de winkels in het Antwerpse, diene Switch geeft de hoogste studentenkorting.

Bij S&S raden ze aan nog even af te wachten, zij vermoeden dat Leopard in maart nog of uiterlijk april zal verschijnen

Tijdens mijn zoeksessie nog een leuke gevonden, heb ze allemaal gezien en lag meermaals in een deuk

Juist nog een promotie ook : klik.

En ook nog aperture voor 99 euro : klik

Bert

ik zou wachten tot zowel leopard als cs3 beschikbaar is.
    die moeten op bijna elke intel (zelfs ook mijn G4 powerbook)
    zalig draaien!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FopSop Bekijk bericht
    ik zou wachten tot zowel leopard als cs3 beschikbaar is.
    die moeten op bijna elke intel (zelfs ook mijn G4 powerbook)
    zalig draaien!
    Adobe Creative Suite 3 op 27 maart!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bert Ydiers Bekijk bericht

En ook nog aperture voor 99 euro : klik

Bert
    Ben er nog niet helemaal uit wat software betreft:
    iPhoto of Aperture of Adobe Lightroom of Nikon Capture NX
    Probleem is dat ik demo van 2 proiducten niet op peeceetje kan draaien om te vergelijken.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
    Resoluut voor een Imac 24". Ik ga deze ook nog kopen wanneer Leopard verschijnt (heb momenteel een Powerbook 12" en een oudere Imac 17").

Gent ItPro raad ik ook af, hun arrogantie en onwetenheid zijn legendarisch.
    Ik ben nu op zoek naar een goede Mac-verdeler in West- of Oost-Vlaanderen.
    Alle tips zijn welkom.
    Onine Graphics heeft nu ook een Apple Premium Reseller in Kortrijk (Lange Steenstraat, waar vroeger Pearl lag...): Lab9 --> http://www.lab9.be/nl/
    Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
    Focaldesign

Probleem is dat ik demo van 2 proiducten niet op peeceetje kan draaien om te vergelijken.
    Binnenkort wordt alvast één vraag opgehelderd want ik ga hier naartoe

De 19de de sessie in Antwerpen.
    Laatst gewijzigd door James71; 6 maart 2007 om 10:03 Reden: correctie typo

Van alles is er wel een trial te downloaden en iPhoto staat gratis met iLife 2007 op je iMac.
    Aperture is een prachtige programma, maar met zeer zware systeemvereisten. Daarom draai ik noodgedwongen ( wel tot volle tevredenheid ) Lightroom 1.0. Dat loop volt op m'n 2 jaar oude iBookje dus ik veronderstel dat op jouw iMac met 2 GB ram en zo'n processor ook wel alles los zal lopen.

Probeer ze een allen uit, zou ik zeggen

> Bert

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tom Bekijk bericht
    Het enige wat ik mis is een messenger, daar start ik voornl Win XP voor op, evenals mijn facturatieprogramma.
    Bestaat er geen Skype versie voor de Mac ?
    BD0473BE / www.nete.be
    1" Lumix FZ1000 + CP en ND filter
    MFT Lumix GM5 met 12-32 mm

er is zelfs msn en skype voor mac beschikbaar.
    iets minder functies, maar werkt perfect.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FopSop Bekijk bericht
    er is zelfs msn en skype voor mac beschikbaar.
    iets minder functies, maar werkt perfect.
    Gebruik adium i.p.v. msn. Skype werkt op de mac nu ook met webcam. Hoewel iChat/AV natuurlijk handiger is.
    "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
    Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
    Uit: Apocrief

Ok, ik lees hier allemaal fijne positieve reacties. Ik ben begin vorig jaar geswitched. Ttz, ik heb een iMac erbij gekocht, met de bedoeling om deze thuis in een draadloos netwerk te hangen samen met een pc. Op het moment dat ik hem kocht was de intel imac nog net niet uit (2 weken later ) - maar dit terzijde.

Mijn ervaringen zijn niet zo positief. De mac zelf is een prachtig toestel, dat is zeker, en het werkt prima. En ook als je apple randapparatuur aanschaft. Maar de miserie begint pas als je het goed wil laten samenwerken met hardware van andere makelijk. Dit is mijn lijstje van hardware waarmee ik problemen had omdat het niet (goed) samenwerkte met de iMac:
    - Draadloze router van US robotics: nu vervangen door airport express. weken gesukkeld en drie (!) keer vervangen door routers van een ander merk. Ook nergens fatsoenlijke support gekregen. Die apple winkels zijn fantastisch als het over apple gaat, maar vanaf het moment dat er andere merken bijkomen moeten ze afhaken.
    - GSM: ik heb een andere gsm moeten kopen omdat de mijne niet kon synchroniseren.
    - Printer: andere printer moeten kopen omdat de printer die ik had géén driver had voor de mac.
    - PDA (Dell) : Missing Sync aangeschaft omdat ik daarmee zou moeten kunnen synchroniseren. Dat ging , maar negen van de tien keren waren er rare conflicten, en ik heb drie keer alles dubbel in mijn adressenbestand gehad.
    - Draadloos toetsenbord en muis van Logitech: Volgens de handleiding en doos was dit compatibel met de mac. En inderdaad, als je het instak werkte het. Alle kwamen een hele hoop toetsen niet overeen met de toetsenbordindeling van de mac. Geen oplossing voor gevonden => maar terug gewoon apple toetsenbord gebruikt.
    - modem: mijn adsl modem én de provider werkten niet op de mac. Ik ben dus moeten overschakelen naar een andere provider, en heb zelf een modem moeten aanschaffen. Mc support bij die providers is heel pover of onbestaand.
    Net zoals bij heel veel andere hardware providers.

En dan heb ik het nog niet gehad over de software die zogezegd op pc en mac werkt. Microsoft office is een ramp op de mac, en zeker entourage. Dat is allemaal vervangen nu door neooffice en apple mail en addressbook. De ontwikkelingen van MSN messenger worden bewust door ms achter gehouden op de pc versies. Dat maakt dat ik bijvoorbeeld niet kan videochatten met mijn correspondenten. Dus zeggen jullie; gebruik skype of adium of nog andere... Heb ik geprobeert, en bijv iChat is prachtig, maar ik ken niemand die ook op iChat kan. Dus dat heeft niet veel zin. Heb ik zo'n prachtige iSight in m'n comp, en ik heb m dus nog nooit gebruikt. Adobe photoshop cs2 heeft steeds dezelfde clipbord problemen waar ik geen oplossing voor vindt, ook niet bij adobe. En zo zijn er nog wel enkele problemen...

Ik wou mijn printer van de mac delen, zodat ik daar via mijn pc ook zou kunnen afdrukken. Ook heel lang gezocht, en op het internet de methode gevonden waarop het zou moeten gaan. Via allerlei rare instellingen en hlupprogrammaatjes heb ik het 1 dag aan de praat gekregen. Daarna nooit meer. Weet niet waarom. De gast die ervoor thuis geweest om het op te lossen is ook niet. Dus heb ik daar ook maar een goedkope printer aangehangen, ik had immers geen zin meer om nog langer te knoeien.

Ik lease m'n toestel, maar als de lease afgelopen is zal ik toch hard nadenken of ik nog een mac neem. Ik ben gewoon dat iets werkt als ik het koop, en niet te moeten knoeien met vanalles en nog wat.

Mijn apple droom is stukgespat...
    Laatst gewijzigd door iO; 7 maart 2007 om 11:57

ja, ik geloof u wel, maar,
    ALS je mac koopt, en je hebt al bepaalde onderdelen,
    moet je natuurlijk weten of ze passen en compatibel zijn.

Ik heb tot nu toe nog niets tegengekomen dat niet compatibel is
    met mijn mac, BEHALVE een een router van Syscom.
    maar eigenlijk wist ik dat op voorhand.
    Maar de mensen bij wie ik die geïnstalleerd heb, hebben geen mac,
    wouden enkel een goedkope router die werkte met 1 vaste, en 1 laptop.

maar dat terzijde, ik heb een Business HP printer,
    die gaat op beiden, en je kan die perfect delen door zo'n Apple print-ding
    ik heb 4 externe HD's en allen werken ze perfect op mac en pc.
    ik heb een draadloze muis van de LIDL (gebruik meestal gewoon mijn touchpad) en allen werkt perfect.
    D-link router, ook perfect.

pech gehad dan denk ik.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iO Bekijk bericht
    Ok, ik lees hier allemaal fijne positieve reacties. Ik ben begin vorig jaar geswitched. Ttz, ik heb een iMac erbij gekocht, met de bedoeling om deze thuis in een draadloos netwerk te hangen samen met een pc. Op het moment dat ik hem kocht was de intel imac nog net niet uit (2 weken later ) - maar dit terzijde.

Mijn ervaringen zijn niet zo positief. De mac zelf is een prachtig toestel, dat is zeker, en het werkt prima. En ook als je apple randapparatuur aanschaft. Maar de miserie begint pas als je het goed wil laten samenwerken met hardware van andere makelijk. Dit is mijn lijstje van hardware waarmee ik problemen had omdat het niet (goed) samenwerkte met de iMac:
    - Draadloze router van US robotics: nu vervangen door airport express. weken gesukkeld en drie (!) keer vervangen door routers van een ander merk. Ook nergens fatsoenlijke support gekregen. Die apple winkels zijn fantastisch als het over apple gaat, maar vanaf het moment dat er andere merken bijkomen moeten ze afhaken.
    - GSM: ik heb een andere gsm moeten kopen omdat de mijne niet kon synchroniseren.
    - Printer: andere printer moeten kopen omdat de printer die ik had géén driver had voor de mac.
    - PDA (Dell) : Missing Sync aangeschaft omdat ik daarmee zou moeten kunnen synchroniseren. Dat ging , maar negen van de tien keren waren er rare conflicten, en ik heb drie keer alles dubbel in mijn adressenbestand gehad.
    - Draadloos toetsenbord en muis van Logitech: Volgens de handleiding en doos was dit compatibel met de mac. En inderdaad, als je het instak werkte het. Alle kwamen een hele hoop toetsen niet overeen met de toetsenbordindeling van de mac. Geen oplossing voor gevonden => maar terug gewoon apple toetsenbord gebruikt.
    - modem: mijn adsl modem én de provider werkten niet op de mac. Ik ben dus moeten overschakelen naar een andere provider, en heb zelf een modem moeten aanschaffen. Mc support bij die providers is heel pover of onbestaand.
    Net zoals bij heel veel andere hardware providers.

En dan heb ik het nog niet gehad over de software die zogezegd op pc en mac werkt. Microsoft office is een ramp op de mac, en zeker entourage. Dat is allemaal vervangen nu door neooffice en apple mail en addressbook. De ontwikkelingen van MSN messenger worden bewust door ms achter gehouden op de pc versies. Dat maakt dat ik bijvoorbeeld niet kan videochatten met mijn correspondenten. Dus zeggen jullie; gebruik skype of adium of nog andere... Heb ik geprobeert, en bijv iChat is prachtig, maar ik ken niemand die ook op iChat kan. Dus dat heeft niet veel zin. Heb ik zo'n prachtige iSight in m'n comp, en ik heb m dus nog nooit gebruikt. Adobe photoshop cs2 heeft steeds dezelfde clipbord problemen waar ik geen oplossing voor vindt, ook niet bij adobe. En zo zijn er nog wel enkele problemen...

Ik wou mijn printer van de mac delen, zodat ik daar via mijn pc ook zou kunnen afdrukken. Ook heel lang gezocht, en op het internet de methode gevonden waarop het zou moeten gaan. Via allerlei rare instellingen en hlupprogrammaatjes heb ik het 1 dag aan de praat gekregen. Daarna nooit meer. Weet niet waarom. De gast die ervoor thuis geweest om het op te lossen is ook niet. Dus heb ik daar ook maar een goedkope printer aangehangen, ik had immers geen zin meer om nog langer te knoeien.

Ik lease m'n toestel, maar als de lease afgelopen is zal ik toch hard nadenken of ik nog een mac neem. Ik ben gewoon dat iets werkt als ik het koop, en niet te moeten knoeien met vanalles en nog wat.

Mijn apple droom is stukgespat...
    Ik denk dat jou ontgoocheling veel met je attitude heeft te maken ... kiezen voor Apple is een bewuste keuze ... het heeft bepaalde consequenties ivm hard- en software! Indien je dat niet wist heb je jezelf slecht laten voorlichten.
    Je kan Apple moeilijk de schuld geven van het feit dat bepaalde hardwarefabrikanten vertikken om drivers te maken, idem ditto met de slechte support die sommige geven! Het zegt meer over de enggeestigheid van fabrikanten, software-ontwikkelaars en bepaalde "dienstverleners", dan over Apple.
    Verder ... gebruik ik 10 jaar MS-office for Mac (verschillende versie's) nooit problemen gehad, evenmin met Entourage!

23. Standaard Re: PC vs MAC ?

Binnenkort wordt alvast één vraag opgehelderd want ik ga hier naartoe

De 19de de sessie in Antwerpen.
    Ik ben naar Fofilmusigner / Eos Discovery in Amsterdam geweest. heb daar ook de demo van Aperture gezien. erg fraaie software! 1 ding weet ik zeker de volgende wordt een Mac! Win ben ik klaar mee
    Forget the diamonds, Photoshop is a girl’s best friend!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iO Bekijk bericht
    ...Mijn ervaringen zijn niet zo positief. De mac zelf is een prachtig toestel, dat is zeker, en het werkt prima. En ook als je apple randapparatuur aanschaft. Maar de miserie begint pas als je het goed wil laten samenwerken met hardware van andere makelijk. ...
    Bedankt om je ervaringen (waarschuwingen) te delen.

Heb alvast voor mijn hardware bij de desbetreffende leveranciers gecontrolleerd of ze MAC ondersteunen en drivers hebben, al mijn hardware zou ondersteund moeten zijn (toekomst zal het uitwijzen).

Problemen zijn uiteraard niet uitgesloten maar denk dat de (eventuele) nadelen niet opwegen tov de voordelen. (hoop ik althans ).

Had in diverse fora al gevonden dat Photoshop CS2 niet op 100% draait op MAC omdat er een soort van emulatie plaatsvind, de CS3 zou "volle kracht" zijn ding doen op de MAC.

Heb ook al begrepen dat Lightroom performanter zou zijn dan Aperture.

Enfin, kijk uit naar de release van Leopard ... (zoals vele anderen vermoed ik)

Zonder deze topic gelezen te hebben mijn mening.

Ik werk al heel mijn leven op pc en heb nooit een mac gehad.
    Maar tijdens mijn freelancing werk ik veel op dual G5's, mijn workflow bestaat uit 95% adobe software (ps, ill, Afx) en ik moet toegeven dat OSX een iets snellere workflow heeft dan windows. (Ik lijkt sneller in osx te werken dan in xp bv.)
    Enkel vind ik FINDER echt te zwak tenopzichte van Explorer, als het gaat om file organizing!
    Over de looks valt weinig te zeggen, OSX is mooi, XP is minder mooi. Vista vind ik nog steeds niet mooi. (MS heeft geen style imo)

Ik sta op het punt om een nieuwe computer te kopen. En ik zou graag een mac willen maar koop geen omdat ze te duur zijn. Kon ik maar een lege macpro kopen (zonder ram, hd, gfx), dan keek ik niet meer om naar pc. Maar apple vraagt te veel voor belachelijk goedkope hardware. Spijtig want opzich zouden veel mensen overstappen als ze 20% goedkoper worden.
    Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

Regels voor berichten