Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 26 t/m 50 van 83

Discussie: PC vs MAC ?

Standaard Re: PC vs MAC ?

Resoluut voor een Imac 24". Ik ga deze ook nog kopen wanneer Leopard verschijnt (heb momenteel een Powerbook 12" en een oudere Imac 17").

Gent ItPro raad ik ook af, hun arrogantie en onwetenheid zijn legendarisch.
    Ik ben nu op zoek naar een goede Mac-verdeler in West- of Oost-Vlaanderen.
    Alle tips zijn welkom.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door scalll Bekijk bericht
    Messenger for Mac:
    http://www.microsoft.com/mac/default...d=msnmessenger

Topictitel is er wel eentje om uw handjes aan te verbranden
    Foei !

Das nou echt eens een fout program op de mac hé. Neem adium, in afwachting van leopard's volgende versie van iChat die volgens bepaalde bronnen wel op je msn-account zal kunnen inloggen

Ik ken intermactivity .....

Maar Adium vond ik niet zo een geslaagde, een paar keer gecrasht en vertragend. Messenger for mac heeft geen webcam ondersteuning.

Ik heb iBills geprobeerd als facturatiepakket, maar dat is een pakket uit de US en heeft niet mijn voorkeur. The search continues.

Ik werk op een 24" iMac.... hier komt nooit geen PC meer binnen dat weet ik.
    Canon Digital Rebel XT (a.k.a. EOS 350D) / Grip BG-E3 / Sigma 18-50 DC f 3.5~5.6 / Sigma 10-20 DC f 4~5.6 / Hoya PL-CIR, ND400 / Tiffen CLR-ND 0.6 /
    Canon RS60-E3 / Velbon Victory 450 / Digimate III 100Gb *** http://users.telenet.be/olivierdutre

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tom Bekijk bericht
    Ik heb iBills geprobeerd als facturatiepakket, maar dat is een pakket uit de US en heeft niet mijn voorkeur. The search continues.
    Tom, probeer misschien eens Admisol (online boekhouding/facturatie)?
    http://www.admisol.com

We schakelen er op termijn op over alleszins...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
    Resoluut voor een Imac 24". Ik ga deze ook nog kopen wanneer Leopard verschijnt (heb momenteel een Powerbook 12" en een oudere Imac 17").

Gent ItPro raad ik ook af, hun arrogantie en onwetenheid zijn legendarisch.
    Ik ben nu op zoek naar een goede Mac-verdeler in West- of Oost-Vlaanderen.
    Alle tips zijn welkom.
    Willaert in Roeselare is zeer behulpzaam. Ik heb er daar rechtstreeks/onrechtstreeks al drie gekocht. Is niet te beroerd om zelf de handen uit de mouwen te steken. Heeft een goede technische kennis.
    "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
    Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
    Uit: Apocrief

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ballistic Bekijk bericht
    Willaert in Roeselare is zeer behulpzaam. Ik heb er daar rechtstreeks/onrechtstreeks al drie gekocht. Is niet te beroerd om zelf de handen uit de mouwen te steken. Heeft een goede technische kennis.
    Bedankt Ballistic
    Heb je daar contactgegevens of een adres van?
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Een absolute aanrader in het Antwerpse is S&S op de Autolei in Wommelgem (op 150 meter van "het rond punt" -> geen parkeerproblemen). Het zijn daar niet alleen verkopers maar ze zijn ook (en vooral) gefocust op service en opleiding. Het voordeel is dat dat ze vanuit die ervaring "meedenken" ... en da's soms goud waard! Ze zijn ook "Authorized Apple Service Provider".

Voorbeeld van hun service? Ik had vorige week miserie met de trackpad van mijn iBook (bleef soms hangen -> in 14 jaar Mac-gebruik slechts de 2de keer dat ik "iets" voorhad!). Gezien mijn 3-jarig AppleCare contract begin maart afliep een "garantiegeval" en dus een geluk bij een ongeluk.
    Maandag even langsgereden om er zeker van te zijn dat het écht een hardwareprobleem was, nieuwe topcase werd besteld. Omdat mijn iBook nog via een muis of Wacom-tablet kon bestuurd worden hoefde ik hem tussentijds niet te missen. Woensdag was het vervangstuk binnen en hebben we een afspraak gemaakt ... vrijdag binnengebracht op 11.40u en om 14.00u kwam het telefoontje dat hij klaar was!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Albus Bekijk bericht
    Dat is omgekeerd evenredig. Je kan ook een PC kopen en daarop OS draaien.

Os X draaien op een pc is stukken moeilijker dan omgekeerd, vermits apple zelf vorziet in alles om windows om een apple te draaien en apple er ook alles aan doet om OS X niet op een pc te laten werken.

Dus die vergelijking gaat niet helemaal op vind ik.

Zelf ben ik goed thuis in beide systemen en de laatste jaren kies ik voor thuis enkel nog apple. Op het werk werk ik vooral met pc dus ik denk dat ik goed kan vergelijken. (heb zo'n 20 jaar ervaring met zowel pc's als macs)

'k ben trouwens ook aan het wachten op de nieuwste OS X om mij een nieuw toestel aan te schaffen.
    President Merkin Muffley: Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
    Bedankt Ballistic
    Heb je daar contactgegevens of een adres van?
    Zeker: http://www.willaertcomputer.be/index.php Ik moet er wel bij zeggen dat Carl meer technisch dan commercieel talent heeft. Maar hij is zeer behulpzaam. Als je bijvoorbeeld 's morgens om 9u toekomt en zijn winkel is nog niet open, zal hij toch voor jou opendoen. Hem bellen met vragen is geen probleem, hij zal je met raad en daad bijstaan.
    "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wim Bekijk bericht
    De standaard 24inch staat momenteel 2049 euro in de applestore (levering en btw inclusief), hoeveel korting krijg je als student hierop?
    6 procent

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bert Ydiers Bekijk bericht
    Ik prop m'n macje altijd vol met het maximum aan geheugen. Laat dit niet daar apple zelf doen, hun prijzen zijn schandalig hoog. Bestel je kingston geheugen bij mail-a-mac of macstuff en doe het zelf.
    Upgrade naar 2 GB zou 180 EUR kosten, is dat duur ?
    Is dat zelf eenvoudig te doen, leek me een solide behuizing die je niet zomaar kan openvijzen?

Heeft dat dan geen gevolgen voor garantie en/of care pack ?
    Laatst gewijzigd door James71; 2 maart 2007 om 16:32 Reden: toevoeging garantie vraagje

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
    Upgrade naar 2 GB zou 180 EUR kosten, is dat duur ?
    Is dat zelf eenvoudig te doen, leek me een solide behuizing die je niet zomaar kan openvijzen?

Als dat een upgrade is van 0 Gb naar 2 Gb dan is dat de prijs die je in een gewone pc-winkel betaalt aan Kingston DDR 2 667 (Alternate.de 170 EUR) als het van 1 naar 2 Gb is is het best wel duur te noemen. Hoe eenvoudig het is geheugen in een iMac te plaatsen weet ik niet.

Mvg

Het is doodéénvoudig, onderaan zit een plaatje met 2 schroefjes vast. Als je dat open doet zie je 2 so-dimm sockets (zoals voor laptops, het is ddr2 geheugen in so-dimm formaat...). Je moet wel verschrikkelijk hard drukken om ze erin te steken, ze hebben de neiging om erg vast te zitten.

Het is eigenlijk het enigste onderdeel dat toegankelijk is voor eindgebruikers, de achterkant is moeilijker (met de oude imacs geen probleem, de nieuwe weet ik niet). Vandaar dat het misschien toch wel interessant is om die applecare erbij te nemen, is het moederbord defect dan kan je over jaar of 3wel in de situatie zitten dat je computer totall loss is... Apple vraagt rap 500 euro ex btw voor een moederbord... zonder werkuren (of ga je het zelf doen ) Het tere deel aan de intel imacs schijnen de dvd speler/recorders te zijn, ik heb in m'n 20inch daar ook al miserie mee gehad (schijf er absoluut niet uit krijgen ondanks alle bekende en minder bekende technieken, leesproblemen,...) Gelukkig heb ik nog een externe Plextor dvd recorder die het altijd doet (ook met toast software).

Probleem is dat Apple standaard 2x512MB steekt, je moet dit voor 2GB dus compleet vervangen. Als je bij X-alt een Imac koopt en je vraagt 2GB, dan bestellen ze bij apple een 1GB versie en nemen zij de 2x512MB terug (geven je er geld voor) en plaatsen zelf goedkoper geheugen als je dat vraagt. Vraag dus zeker offerte bij de verschillende dealers, naargelang hun creativiteit met het geheugen kan het nogal eens wat schelen...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wim
    Het is doodéénvoudig, onderaan zit een plaatje met 2 schroefjes vast. Als je dat open doet zie je 2 so-dimm sockets (zoals voor laptops, het is ddr2 geheugen in so-dimm formaat...). Je moet wel verschrikkelijk hard drukken om ze erin te steken, ze hebben de neiging om erg vast te zitten.
    Was even vergeten dat het laptopgeheugen was...
    Maar dan nog blijft het een zeer dure upgrade. PC 4200 1024 mb RAM kost 84 EUR bij alternate.de. Meer dan PC4200 is niet nodig als je niet overklokt. (Wat vermoedelijk ook niet kan op een iMac). Prestatiewinst heb je toch niet met sneller geheugen op het Core 2 platform.

Mvg

(Heb zelf geen ervaring met alternate, maar ik volg dagelijks 3 PC-fora en die mannen kopen er graag...)

osx op een PC draaien is inderdaad lastig . Ik heb mazzel gehad met mijn HP ZD8000 reeks notebook -> alles werkt na de installatie van 10.4.8

Je moet kijken dat je hardwarecomponenten ooit ook in een apple bestaan hebben

op http://www.insanelymac.com vind je alle info over x86 macs

ik heb het eerst op een externe disk installed, zodat ik makkelijk kon terugvallen
    na een week of 2 heb ik die disk ingebouwd en wil ik geen windows meer zien

binnen een maandje koop ik me een 'echte' 24" mac

Sinds apple met intel werkt en ook xp kan draaien zie ik in mijn omgeving meer en meer mensen overstappen
    www.Klikkerdeklik.be
    Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Paradroid Bekijk bericht
    Sinds apple met intel werkt en ook xp kan draaien zie ik in mijn omgeving meer en meer mensen overstappen
    Klopt, ik merk dit ook in m'n omgeving, en vooral: ze ontdekken OSX, de snelheid en het gemak ervan en proberen alles onder osx te doen en XP wordt uiteindelijk bijzaak of voor programma's die ze echt niet onder osx vinden.

idd, daarom dat ik eerst mijne PC heb omgebouwd . een echte mac is een hele investering , en stel dat het tegenslaat ...
    www.Klikkerdeklik.be

en stel dat het tegenslaat ...
    Hihi... dat slaat niet tegen!
    Fuji FinePix S100fs

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
    Ik dacht dat je door geheugen bij te plaatsen geen afbreuk deed aan de garantie. Maar als je bv een harde schijf of moederbord gaat gaan vervangen vervalt ze wel. Maar zeker weet ik het allemaal niet.
    Voor al m'n vragen krijgt ik hier snel antwoord.

Hoe vervang ik mijn RAM geheugen van m'n intel iMac : van apple zelf ( staat normaal ook wel duidelijk in je handleiding ) -> klik. Nooit je geheugen kopen bij de applestore kopen, prijzen zijn soms 2x duurder dan bij de gewone geheugenboer van op de hoek.

Bert

mss moet apple ook een deel niet-designtoestellen maken, die ze goedkoper kunnen aanbieden , dan gaan er veel meer verkocht worden .

veel mensen hebben het gevoel dat ze voor het design moeten betalen
    www.Klikkerdeklik.be

Ik heb mijn iMac direct laten uitbreiden tot 2GB, dit kostte mij 100 euro btw inclusief. De winkel neemt het oude geheugen van 2x512 MB terug, dus ik moest gewoon de opleg betalen.

Zo duur is dat dan weer niet vind ik.

...was ik uitermate aangenaam verrast te vernemen dat OS X eigenlijk een grafische schil is die draait onder Linux
    Ik dacht dat het Unix is ...

mss moet apple ook een deel niet-designtoestellen maken, die ze goedkoper kunnen aanbieden , dan gaan er veel meer verkocht worden .

veel mensen hebben het gevoel dat ze voor het design moeten betalen
    Het succes van Apple wordt, naast het superieure besturingssysteem en grafische vormgeving, ook bepaald door zijn identiteit (lees eigenzinnigheid).

Regels voor berichten