|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| Chit Chat - Archief Oude berichten uit het vroegere 'chit-chat' forum (tot 9 maart 2007) |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
||||
|
De temperatuur zit ongeveer rond de 40°.
2 Latjes van 512 DDR werken ook afzonderlijk, dus er is er geen stuk. Aan de voeding had ik ook gedacht, de voeding zat in de pc toen ik 'm zo kocht, dus het lijkt mij sterk dat deze te zwak zou zijn. En voor de rest ken ik niet veel van pc's dus ik zou niet weten waar aan het nog kan liggen, jullie een idee? Ik heb alleen al ondervonden dat het eigelijk aan heel veel kan liggen.
|
goed dat het regelmatig is... Start je pc en ga in je bios... en laat deze zo staan... valt je pc niet uit.. is "hardware" (->fix) al uit te sluiten.... (misschien beter een linux cd - knoppix of zo... booten)
Ook testen zonder externe apparaten... Alleen keyb, muis, en scherm... gewoon... dingen uitsluiten.... en je zal er wel komen.... Laatst gewijzigd door de.lesse.be; 28 maart 2006 om 19:41 |
|
|||||
|
Citaat:
|
Wat digicammer zegt kan kloppen.
Sommige software mixt wat en dan heb je problems zoals herstarten pc. Maar normaal is dat een irq fout en ligt dus bij de hardware. Start pc op en kijk in bios of in het boekje van moederbord hoe je moet resseten. Ofwel pc effe open vijzen en dat plat baterijtje 10 seconden uithalen en pc opnieuw opstarten. Normaal word je direct doorverwezen bij start om naar de bios te gaan. Als je in je bios kunt kijk eens of er geen optie staat zoals system default of best performenc als dat er instaat moet de kast nog nie open doe dat en kijk of het dan nog voorvalt. Maar 9 op 10 is er toch een RAM module kapot en die verliest zijn kapaciteit tijden zware arbeid Grts Formatje Laatst gewijzigd door Formatje13; 28 maart 2006 om 20:11 |
|
||||
|
Citaat:
|
|
|||
|
Ooit ook eens tegen gekomen en toen was er 1 lat geheugen dat een tik had .
Ram geheugen eens grondig testen als je wil. Dus raad u aan om er 1 latje geheugen een tijdje uit te halen en op 512ram te werken en zo verder te werken en kijk of het nog voorkomt zo ja andere latje wisselen en nogmaals testen. Als het hier niet mee helpt is er iets loos met de cpu vrees ik. Grts Formatje Grts Formajte |
|
|||
|
Software matig de pc herstarten dat is iets wat enkel kan als er iets loos is zoals een beestje .
Kan zijn dat je iets verwijdert hebt dat een deel van windows systeem bestanden die noodzakelijk zijn om somige progys te draaien in de soep laat lopen zoals een DLL bestand. Grts formatje |
|
||||
|
Citaat:
Poster had al gezegd -> 2 Latjes van 512 DDR werken ook afzonderlijk, dus er is er geen stuk. |
|
|||
|
Dacht dat ook maar als er eentje wat moet werken dan sloeg mijn pc toch steeds uit.
En heb toen 1 nieuw latje gehaald en no problems meer Raar maar waar. Wil niet zeggen dat de pc opstart en de rams herkent dat er niks loos mee kan zijn. Grts Formatje |
|
|||||
|
De PC kan uitvallen als de voeding niet naar behoren functioneert, ik heb het ook voor gehad met mijn voeding ENERMAX
. Na verloop van tijd viel gewoon de PC uit door dat de moedertaloor en de CPU plotseling geen spanning meer kregen. Het klinkt raar maar het is effectief gebeurd. Alles losgemaakt alles terug gemonteerd, RAM eruit gehaald geprobeerd terug gemonteerd, Cooler eruit gehaald terug gemonteerd tot en met de CPU andere voeding genomen en voila euvel opgelost.
|
Als alles goed vast zit, en de ventilatoren draaien (vooral de processor), en er zit geen stof tussen de vinnen, dan gaat het waarschijnlijk de voeding zijn.
Soms moeilijk te vinden. ik had het hier ook, steeds meer en meer, nieuw kast met nieuwe ventilatoren, zelfde probleem, nieuwe voeding, probleem opgelost.
|
Citaat:
Doe maar als je dat graag doet en veel tijd hebt om alles er terug op te zetten... (als er veel opstaat hé...) Raar... |
|
||||
|
Onlangs liep mijn PC ook regelmatig vast.
Met ter tijd, vaker en vaker. Bij mij lag het aan de ventilator van de videokaart. Deze ratelde ook wat. Dus door oververhitting in dit geval. Citaat:
|
|
|||
|
Citaat: