Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Standaard Over misleidende reclame gesproken

Vandaag in een magazine:

Als Proximus klant neem je Vodafone passport en je belt uit het buitenland aan dezelfde tarieven als in België. Da's de reclameboodschap.
    Dus besluit ik: hetzelfde geldt dan ook in België, vermits ze die tarieven toepassen.

Dit zijn die tarieven: een connectiekost (per schijf van 10 minuten !!!!) van 0,99 euro !!!! en daarboven de "gewone" binnenlandse gesprekskost.

Als ik mijn eerste zin nu omkeer dan wil dat zeggen dat vanaf nu met dat vodafone pakket je peperduur GSM 't met Proximus, ook in België. (Da's natuurlijk niet zo, maar dan vertellen ze in feite onwaarheden. Vandaar mijn titel).

Ze zullen natuurlijk komen zeveren dat die connectiekost geen deel uitmaakt van de beltarieven.

Het is dus weer als altijd met Belgacom of Proximis: als ze een actie doen zijn veruit de meesten die er op ingaan duurder af dan zonder die actie.
    Laatst gewijzigd door nete; 9 maart 2007 om 00:49
    BD0473BE / www.nete.be
    1" Lumix FZ1000 + CP en ND filter
    MFT Lumix GM5 met 12-32 mm

Standaard Re: Over misleidende reclame gesproken

ik snap uw uitleg niet. de reklame zegd toch in het buitenland.?

Voor belgie veranderd er niets , vodafone pasport of niet. Alleen in het buitenland veranderd er wat.

U belt naar belgie of in dat land lokaal zone 1 : 0,99 € (éénmalig) + uw prijs per minuut die u in belgie betaald.

u wordt gebeld in het buitenland zone 1 : 0,99 € per 10 minuten.

Vanaf 2 minuten is dit systeem altijd goedkoper

b.
    Bijna niks meer....

Met misleidend bedoel ik:
    In koeien van letters staat er: vanuit het buitenland dezelfde tarieven dan in België.
    Dus kan ik besluiten dat je vanaf nu ook in België 0,99 euro connectiekost betaalt. Ik weet ook wel dat dat zo niet is, maar ik weet dan ook dat wat ze vertellen onwaarheden bevat, namelijk over die reuze-connectiekost die er in het buitenland bijkomt. Maar dat staat er natuurlijk bij in piepkleine lettertjes.
    Als ze de waarheid vertellen dan zou je in het buitenland niks betalen voor ontvangst van een gesprek en een connectie van 5 cent of zo voor zelf te bellen, want dat zijn de Belgische tarieven. (ik dacht zelfs dat Proximus GEEN connectiekost rekent in België)
    In feite gewoon een verschuiving van minuuttarief naar connectiekost.
    U zegt: vanaf 2 minuten goedkoper. Neem aan dat het zo is, wie belt er langer dan 2 minuten met een GSM vanuit het buitenland ?

Maar in een mooi reclamejasje gestoken om er velen te doen inlopen.
    Laatst gewijzigd door nete; 9 maart 2007 om 14:12
    BD0473BE / www.nete.be

ik geef u gedeeldelijk gelijk, inderdaad ne particulier of gewone mens die belt niet of weinig in het buitenland. of stuurt een sms, ik zit regelmatig in het buitenland en dit voel ik wel goed in de geldlade...

b.
    Bijna niks meer....

Da's een beetje typisch voor de "familie" Belgacom. 10% (waaronder u) doen er profijt mee en 90% legt er aan toe. (zo ook met bellen na 17u met een vaste lijn gratis, maar voor 17u, 30 cent (=6 minuten) per gesprek, hoe kort ook. Meeste gesprekken duren natuurlijk bijlange geen zes minuten, dus kassa kassa.

Maar als bedrijf hebben ze natuurlijk groot gelijk, de grote massa blijft hen toch hondstrouw...
    Laatst gewijzigd door nete; 23 april 2007 om 23:27
    BD0473BE / www.nete.be

Regels voor berichten