|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| Chit Chat - Archief Oude berichten uit het vroegere 'chit-chat' forum (tot 9 maart 2007) |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
|||
|
maandag 05 maart 2007 | Bron: belga
Nederlanders stelen antieke radiatorkranen kasteel Mesen LEDE - Drie Nederlanders werden zondag op heterdaad betrapt bij een diefstal in een vervallen kasteel in Lede. De dieven waren enkel geïnteresseerd in de antieke kranen van de oude radiatoren, zegt het parket van Dendermonde. Een getuige merkte zondagavond verdachte handelingen op in het kasteel Van Mesen aan de Stationsstraat en waarschuwde de politie. De agenten arresteerden de dieven, die al enkele radiatorkranen afgezaagd hadden. Het ging om twee mannen van 41 jaar oud en een 36-jarige vrouw. De drie Nederlanders werden niet aangehouden. Ze zijn inmiddels in vrijheid gesteld, maar ze zullen verder vervolgd worden. Het onderzoek wordt voortgezet, meldt het parket. rbo
|||||
|
Citaat:
grt,bouk.
|
Van mij mag die eigenaar zich blauw betalen aan krotbelasting!
Een paar kranen meer of minder gaat het daar niet maken hoor, heel dat kasteel staat op instorten, zonde zonde zonde en schandalig er bovenop. Iedereen kan daar zomaar binnen en buiten, nogal logisch dat er mensen op "schattenjacht" gaan.
|
|
||||
|
Allemaal goed en wel, maar dit bewijst nogmaals dat vandalisten en rovers toch de fotoforums afschuimen en aan de hand van de getoonde foto's hun locaties gaan opzoeken. (werd in het verleden hier meermaals door sommigen weggelachen)
![]() Gazet van Antwerpen |
|
|||||
|
Citaat:
Het zullen waarschijnlijk gasten zijn die in de grensstreek een oud boerderijke op de kop hebben getikt en dat nu gaan opknappen met originele oude kranen. Citaat:
Voor ons als hobbyfotografen is dat natuurlijk wel een mooi iets en daar maak ikzelf dan graag gebruik van. Wat die kranen aangaat daar horen ze vanaf te blijven, niet voor mij want ik heb ze toch al op de plaat maar wel voor mensen die er nog durven binnengaan.
Groetjes, Jan. Een nieuwe PC heb ik al, nu nog leren hoe ie werkt ! Laatst gewijzigd door jan.brouwers; 6 maart 2007 om 19:36 |
|
||||
|
Citaat:
Hetzelfde met ongelukken op zo'n plaatsen. Vorig jaar is er nog een ervaren explorer in een koolmijn een paar verdiepingen lager gevallen, met alle gevolgen van dien. Dus als deze mensen (die de gevaren wel goed kennen) dat tegenkomen kan je je de rest wel voorstellen. Trouwens, denk maar niet dat die kerels dit wilden gebruiken om hun boerderijtje op te knappen, dit is gewoon diefstal om dit achteraf voor centen aan de man proberen te krijgen
Laatst gewijzigd door DD; 6 maart 2007 om 19:54 |
|
||||
|
De grootste nieuwswaarde van dit item is dat het Nederlanders zijn _en_ dat men via internetsites op het idee gekomen is dat er iets te halen viel. Feitelijk is het gewoon kruimeldiefstal.
|||||
|
Wel vreemd dat enkele forumleden de diefstal van enkele radiatorkranen onbeduidend vinden, een kruimeldiefstal.
Het is net daar waar het allemaal mee begint. De vorige namen een deur mee (wat is nu een deur) en nog enkele anderen delen van de fraaie trap. De volgende kruimeldieven zullen zich wel bekommeren om een eiken balk van drie meter. En binnen enkele maanden valt het kasteel wel vanzelf uit elkaar. Men moet met zijn handen van andermans eigendom blijven!
|
Citaat:
|
Citaat:
Zoals ik al eerder schreef heeft men gewoon met zijn handen van andermans spullen af te blijven PUNT UIT. Diefstal is nooit goed te praten laat ik daar duidelijk in zijn maar, als de eigenaar een object totaal laat vervallen kan ik me voorstellen dat er gasten zijn die denken daar wel iets van mee te kunnen pikken voordat het op de schroothoop beland. Overigens vraag ik me ook af of de meeste fotografen toestemming hebben van de eigenaar om zijn eigendom te betreden, valt huisvredebreuk/onbevoegd betreden van andermans terrein niet een beetje in de zelfde catogorie?
||||
|
Citaat:
De vloeren zijn rot, het plafond komt naar beneden, de trappen zakken in en het dak bedekt het "huis" niet meer. Als je een kasteel van die omvang laat verloederen, dan geeft die mens geen zier om zijn eigendom, dus zeker niet om een paar kranen. Dan moeten ze achetraf ook niet komen janken dat er dingen verdwenen zijn uit hun "eigendom". Het kasteel valt al uit elkaar, en niet omdat mensen er dingen weghalen, maar omdat niemand er zorg voor draagt, anders zou je er zo makkelijk niet binnenkomen. Just my 2 cents. |
|
||||
|
**** jong komen die gasten effe mijn privé-modellenshoot verknoeien
'k ging normaal gezien volgende week met 2 vriendinnen daar op locatie foto's maken 'k weet nu ni of we nog zullen gaan want er zal waarschijnlijk meer controle zijn
Nikon D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro| Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| SB-800 Sandisk Ultra II 512MB | Compactdrive PD70X 60GB| Manfrotto 479B | Tamrac Velocity 9 | CP5700 Albums: hotshots.be |