Ga terug   Belgiumdigital forum - Digitale fotografie > Archief (gesloten) > Chit Chat - Archief

Nieuw project rond concertfoto's

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 4 januari 2006, 17:56
Bagie Bagie is offline
Junior Member

Lightbulb Nieuw project rond concertfoto's

Hello iedereen,

Na een periode van zoeken, werken en foefelen is er eindelijk resultaat te zien rond het nieuwe project wannabes.be, een platform voor concertfoto's en fotografen.

De bedoeling is een plaatsje speciaal voor concertfotografen te voorzien, met aan de oorsprong collega-fotograaf Tim en mijzelf. Met een hopelijk succesvolle start hopen wij ook min of meer andere concertfotografen aan te trekken die zichzelf in het streefbeeld van wannabes zien passen.

Rond de release staat alvast een eerste album ter beschikking. Het overzicht van 2005 door de ogen van Tim en mijzelf kan je vinden op:
www.wannabes.be

Hopelijk valt het in de smaak!

Groetjes,
Anton.

PS: Dit past toch in Chit Chat hé? Ik vond niet echt onmiddellijk een plekje voor dit soort dingen.
  #2 (permalink)  
Oud 7 januari 2006, 01:03
B@rT's schermafbeelding
B@rT B@rT is offline
Senior Member

Stuur een bericht via MSN naar B@rT Stuur een bericht via Skype™ naar B@rT
Standaard Re: Nieuw project rond concertfoto's

Een heel leuk project, met al knappe foto's.
ik ben van de zomer ook begonnen met concerten te fotograferen, en heb er ook de smaak van te pakken. Maar bij mij is het allemaal van tussen het publiek, en dan tot vooraan wringen .
Jullie krijgen hier overal toegang om te fotograferen zeker?

Groeten,
Bart
  #3 (permalink)  
Oud 7 januari 2006, 11:58
Bagie Bagie is offline
Junior Member

Voorlopig staat het projectje zelf nog in kinderschoenen, waardoor we nog maar amper kunnen genieten van toegangen vooraan het podium, of op het podium, laat staan gratis toegangen. Het is natuurlijk de bedoeling na een tijdje te kunnen uitpakken met een aanbod zodat we misschien sommige zalen tot overtuiging krijgen...

Nu leven we dus ook nog een beetje "uit eigen zak" en moeten we vaak hopen op hetgeen sommige groepen ons gunnen, ofwel halen we de foto's uit andere organisatie's die vaak maar 1 of 2 foto's van een volledige reeks opeisen, waardoor er nog een groot overschot is om op de website te plaatsen.

Maar vaak moeten we ons dus ook nog volledig vooraan het publiek krijgen te zien, wat natuurlijk ook nog altijd een beetje z'n charme heeft

EDIT: Ik zie net dat je de laatste dag ook op Maanrock stond. Je foto's vanuit het publiek zijn zelfs veel beter te noemen dan de mijne, want vooraan zag ik geen steek met het veel te grote podium!
  #4 (permalink)  
Oud 7 januari 2006, 20:51
yowan-kenobi's schermafbeelding
yowan-kenobi yowan-kenobi is offline
Senior Member

hmmm... lijkt me wel een interessant gegeven.
Ben hier ook wel door geboeid, maja zoals je zegt: mogen/kunnen e.d.
is allemaal niet zo simpel tegenwoordig.

Indien je interesse hebt, ik alvast wel - als je mijn foto's deftig vind wil ik wel meewerken aan jullie concept; - al vind ik de naam nu niet 100% top gekozen
  #5 (permalink)  
Oud 8 januari 2006, 18:32
Bagie Bagie is offline
Junior Member

Dag yowan,

Heel leuk dat je interesse hebt in het project! We zoeken namelijk mensen die graag zouden meewerken zodat er ook een beetje een "communitysfeer" binnen het project geraakt.
Ik stel voor - als je nog interesse hebt - dat je een mailtje stuurt naar contact@wannabes.be, zodat Tim dit kan ontvangen, bekijken en sorteren. Hij zal je ook een mailtje terugsturen.

Groetjes,
Anton.
  #6 (permalink)  
Oud 8 januari 2006, 20:44
eranosian's schermafbeelding
eranosian eranosian is offline
Member

Leuk zeg! Ik ben dit jaar 'verliefd' geraakt op zwart-wit concertfotografie. Ik volg de site zeker op de voet. Zelf ben ik nog te jong(16) en heb niet genoeg mooie foto's ... Wie weet later ...

Edit: Met dit jaar bedoel ik 2005

Artur

FotoBlog

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten