Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 14 van 14

Standaard mijn gsm pincode kwijt!

Hallo iedereen,

omdat ik gisteren problemen had met mijn gsm heb ik hem een tijdje uitgezet.
    Deze morgen wilde ik hem terug aanzetten maar ben domweg mijn pincode kwijt, kan ze me zelfs niet meer herinneren.

Wat moet ik nu doen, want met 1 resterende poging vrees ik ervoor.

Kan de base winkel mij hierbij helpen?

Greetz, RonnyE
    " Geklasseerde hoeve gekocht, binnenkort meer via fotoblog ons verhaal :-)"

Standaard Re: mijn gsm pincode kwijt!

Heb je de box niet meer waar het sim kaartje inzat,daar staat hem toch op.

Mvg.
    Canon|Canon 70/200f:2.8 ISL|50mmf:1.8|580EX Flitske.
    Mijn website.

Je provider bezorgt je toch op eenvoudig verzoek een nieuwe PIN-code Uiteraard wel als je abonnee bent en na verificatie van je identiteit. Anders: gewoon een nieuwe SIM-kaart kopen hè (en dan maar hopen dat je toestel niet beveiligd is, zodat het een nieuwe kaart kan accepteren)

Heb je uw puc code nog ? Indien je 3* een verkeerde pincode invoert... moet je daarna je puc code invoeren......
    To make your dreams come true, wake up

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jdm
    Heb je uw puc code nog ? Indien je 3* een verkeerde pincode invoert... moet je daarna je puc code invoeren......

Ik heb het zelf nog niet nodig gehad, maar ik neem aan dat die PUK-code enkel je SIM terug deblokkeert en je daarna toch nog je correcte PIN-code nodig hebt om te kunnen inloggen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pcwiet
    Ik heb het zelf nog niet nodig gehad, maar ik neem aan dat die PUK-code enkel je SIM terug deblokkeert en je daarna toch nog je correcte PIN-code nodig hebt om te kunnen inloggen
    Dat kaartje bedoel ik,daar staat ook de pin code op.

Mvg.
    Canon|Canon 70/200f:2.8 ISL|50mmf:1.8|580EX Flitske.
    Mijn website.

Normaal als je de puk code hebt dan kan je een nieuwe pincode aanmaken, bij mij toch altijd want ben die ook om de haverklap kwijt.
    Even bellen naar de provider helpt ook al

Gewoon contact opnemen met je provider
    en de nummer op de sim doorgeven en ze geven u de pin en puk code
    Heb dit ok al voorgehad en eens bellen naar proximus en kreeg een puk code en kon een nieuw pin instellen

Grts
    Formatje

Bedankt iedereen,

ik heb het toestel eens aan de kant gezwierd en daarnet nog eens geprobeerd omdat ik plots een ingeving kreeg. Het is altijd dezelfde handeling op mijn toetsenbord en ja hoor het was de juste

maar nu weet ik wat ik moet doen als het verkeerd afloopt. Dus de pukcode dien je eigenlijk te hebben voor in het geval de pin kwijt is ...

Thuis toch nog eens zoeken naar die enveloppe

Greetz, RonnyE
    " Geklasseerde hoeve gekocht, binnenkort meer via fotoblog ons verhaal :-)"

jover Guest

Het is wel een verschil of je de PIN code van de SIM kaart vergeet of die van de telefoon.

Beide blokkeringen kun je onafhankelijk van mekaar aan en uit zetten en wijzigen.

Sim kaart blokkering vergeten => PUK code

Telefoon blokkering vergeten => service center (volgens mijn SE T630 manual toch)
    Laatst gewijzigd door jover; 24 oktober 2005 om 11:35 Reden: typo's

Het is zelfs nog beter...

PIN code
    PUK1 dient om PIN code te wijzigen of indien je PIN code bent vergeten
    PUK2 dient als je PUK1 bent vergeten.

Belangrijkste is dat je bij je abonnement de gegevens goed bewaart. Op dat document staan immers alle codes.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Formatje13
    Gewoon contact opnemen met je provider
    en de nummer op de sim doorgeven en ze geven u de pin en puk code
    Heb dit ok al voorgehad en eens bellen naar proximus en kreeg een puk code en kon een nieuw pin instellen

Grts
    Formatje
    moet ik hieruit opmaken dat als iemand mijn gsm steelt hij die gegevens kan bekomen? Waartoe dient dan nog de beveiliging?

Henri
    lidnummer: BD0435BE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome
    moet ik hieruit opmaken dat als iemand mijn gsm steelt hij die gegevens kan bekomen? Waartoe dient dan nog de beveiliging?

Henri
    Je kan in dit geval, mits voorlegging faktuur, je toestel van op afstand laten blokeren. Het zou dan voor elke provider geblokeerd zijn, ook buitenlandse.
    Hiervoor heb je het IMEI nr nodig, dit staat normaal op de verpakking van het toestel en op je faktuur. Dit IMEI nr kan je ook bekomen door het intoetsen van *#06# waarna het op je scherm verschijnt.

Het PUK nummer zou ook maar een 10-tal maal te gebruiken zijn, daarna zou je SIM-kaart definitief geblokkeerd zijn.

Je kan je toestel extra beveiligen door een code in te drukken die verhinderd dat er een andere SIM-kaart in je toestel wordt gestoken.
    Groetjes,
    Snorreke

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome

Henri
    Ik denk van niet als je kort op de bal speelt en tijdig je provider verwittigd.
    Maar bij verlies of diefstal verwittig ik toch mijn provider met gevolg dat het hele zaakje geblokeert is.
    Heb dit al 2x voorgehad en spijtig geval gsm's kwijt.
    2de gsm konden ze zelfs opsporen en mij zeggen dat die ergens in spanje bevondt. En geblokeert werd op het moment dat die werd aangezet door de (dader/vinder) met een andere sim kaart.

Grts
    Formatje

Regels voor berichten