Ga terug   Belgiumdigital forum - Digitale fotografie > Archief (gesloten) > Chit Chat - Archief

Laptop kiezen

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 19 juni 2006, 19:35
mic mic is offline
Senior Member

Standaard Laptop kiezen

Ik ga me een nieuwe laptop aanschaffen... M'n oude is alweer twee jaar geworden en mag dus de deur uit.
Ben al in wat winkels en sites gaan snuffelen...
Maar de keuze is idd niet gemakkelijk.
Hij moet snel zijn, Photoshop makkelijk aankunnen en zware avi filmpjes draaien zonder verpinken.
De laptop gaat weer dienen om demo's en workshops mee te geven.
Ik dacht aan een intel Duo core T2500....
Zijn er hier BDers die al zo'n Duo core CPU hebben? Valt da mee? ivm snelheid en stabiliteit?
Was vandaag eens in de Mediamarkt van Maastricht gaan snuffelen... de volgende dagen eens naar Aken rijden.
Ondertussen reviews en testen lezen.
Maar ik merk dat het laptop land aardig veranderd is op twee jaar sinds mijn laatste laptop test... Alle schermen zijn nu blinkend??? Allemaal spiegelende oppervlakken??? Zo'n mat scherm vind je bijna niet meer.
Merken?
Sony is flink bijgebeend, IBM heet nu Lenovo (Chinees fabr. naar 't schijnt) en staat bijna in alle lijsten bij de eerste vijf. Toshiba is een plaatsje gezakt... en HP is verder de dieperik in gegaan. Ook Asus is wat beter geworden. Terwijl Fujitsu-Siemens helemaal naar de kelder gezakt is door vele bugs.
Dell is top maar ik wil een 17 inch met apart numeriek blok.. en Dell heeft dit niet.
Vandaag een Acer getest bij Mediamarkt... maar deze viel dik tegen. Ja, z'n prijs was lekker maar de afwerking en scherm viel tegen.
Mijn vraag dus, zijn er hier mensen met een T2500 of T2400 duo Core prosessor? Welk merk, en hoe zit 't met de snelheid ivm multimedia?
Ik wil 2 gig geheugen een T 2500 een VGA met 512 of 256mb... Liefst ATI maar een Nvidea mag ook....
Pfff 't worden weer moeilijke dagen... en slapeloze nachten.
  #2 (permalink)  
Oud 19 juni 2006, 21:29
GretchenRoss GretchenRoss is offline
Junior Member

Standaard Re: Laptop kiezen

Ik heb geen tips, alleen dat je best ook geen Packard Bell neemt.

Ik vind wel dat het RAM-geheugen een beetje overroepen is.. Ik heb een laptop met 512MB RAM, en CS2 werkt daar ook op, en ik vind de snelheid meer dan aanvaardbaar. Volgens mij is 2GB dus echt wel veeeel voor Photoshop.

Laat iets weten wat je uiteindelijk gekozen hebt, want ik denk dat den deze hier het ook niet lang meer gaat uithouden Ik kan dus ook wel raad gebruiken.

Tot zover mijn niet-zo-nuttige comment.
  #3 (permalink)  
Oud 19 juni 2006, 22:10
i-Mac i-Mac is offline
Junior Member

Al eens gedacht aan de nieuwe Apple laptops (met Intel)? Die kunnen nu naast het eigen OSX, ook XP draaien.
  #4 (permalink)  
Oud 19 juni 2006, 22:55
pnobels pnobels is offline
Junior Member

Die nieuwe Apple's zien er gelikt uit. Ik was een paar weken geleden in die nieuwe Apple Store in New York en kon daar uitgebreid die portables eens bekijken. Vooral de Macbook's vond ik razend interessant. Met een 13 inch scherm zijn ze uiterst portable en ook nog eens zuinig. Er zijn eigenlijk maar twee zaken dat me ervan weerhouden er een te kopen : aankoopprijs en supportprijs. Beide zijn een pak hoger dan vergelijkbare non-Apple concurrenten. Zo betaal je voor een Applecare kontrakt (laat maar zeggen garantie-uitbreiding naar 3 jaar) 320 euro in Belgie. Hetzelfde contract kost in de States trouwens maar 249$. Reken zelf maar uit... Vergelijk met de 127 euro bij Acer. Tja, Apple is design en dat kost centen...
  #5 (permalink)  
Oud 19 juni 2006, 23:08
DigiCam DigiCam is offline
Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mic
Sony is flink bijgebeend, IBM heet nu Lenovo (Chinees fabr. naar 't schijnt) en staat bijna in alle lijsten bij de eerste vijf.
Sinds 1992 heb ik zo'n 8 tal Thinkpads gehad (vroeger IBM nu inderdaad Lenovo). 't zijn nooit de meest geavanceerde laptops met de meeste nieuwe features, ze zijn nooit de meest sexy of snelste, ze zien er degelijk (zijn dat ook !) maar oersaai uit. Ik heb ooit een zijsprongetje naar Dell gemaakt maar heb die na vier maand naar een medewerker doorgeschoven, en mijzelf terug een Thinkpad aangeschaft. Ik weet niet goed wat het is met die IBM/Lenovo's maar net zoals ik bij auto's (die uit Munchen), bij camera's (Canon), bij audio en video (Pioneer) bij één merk blijf, ben ik ook trouw aan mijn laptopmerk.

Het ene model is al wat beter geweest dan het andere maar ik meen te kunnen stellen dat door de jaren heen ik vrij goede ervaringen heb met Thinkpads.
  #6 (permalink)  
Oud 19 juni 2006, 23:12
nete is lid van de Belgiumdigital VZW nete's schermafbeelding
nete nete is offline
Senior Member

Stuur een bericht via MSN naar nete Stuur een bericht via Skype™ naar nete

Asus geeft wel (zonder meerprijs) en zonder probleem de wettelijke 2 jaar garantie.
  #7 (permalink)  
Oud 19 juni 2006, 23:16
Svenmichiels is lid van de Belgiumdigital VZW Svenmichiels's schermafbeelding
Svenmichiels Svenmichiels is offline
Senior Member

Stuur een bericht via MSN naar Svenmichiels

Mic,

Ik zal "the master der technologie" (jij dus ) zeker geen tips kunnen geven.

Wel enkele bedenkingen:
- 17" laptop is erg groot
- 1 à 2 gig RAM is ok
- apart numeriek klavier is super handig

Zelf heb ik een Clevo D470W gekregen (jaja, je hoort het goed) en vind hem erg groot en zwaar, maar een gekregen paard kijk je niet in de bek.

Succes met je aankoop

Sven
  #8 (permalink)  
Oud 19 juni 2006, 23:34
i-Mac i-Mac is offline
Junior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pnobels
Die nieuwe Apple's zien er gelikt uit. Ik was een paar weken geleden in die nieuwe Apple Store in New York en kon daar uitgebreid die portables eens bekijken. Vooral de Macbook's vond ik razend interessant. Met een 13 inch scherm zijn ze uiterst portable en ook nog eens zuinig. Er zijn eigenlijk maar twee zaken dat me ervan weerhouden er een te kopen : aankoopprijs en supportprijs. Beide zijn een pak hoger dan vergelijkbare non-Apple concurrenten. Zo betaal je voor een Applecare kontrakt (laat maar zeggen garantie-uitbreiding naar 3 jaar) 320 euro in Belgie. Hetzelfde contract kost in de States trouwens maar 249$. Reken zelf maar uit... Vergelijk met de 127 euro bij Acer. Tja, Apple is design en dat kost centen...

Applecare is idd duur, maar dit is iets die meestal enkel door pro gebruikers wordt aangeschaft. De doorsnee thuis gebruiker heeft dat niet echt nodig. En voor optimale support, kan ik je met een gerust hart de enige echte Vlaamse Mac online gebruikersgroep aanbevelen : www.im.be
  #9 (permalink)  
Oud 20 juni 2006, 00:01
Fred.'s schermafbeelding
Fred. Fred. is offline
Member

De Acer TravelMate 8200 is wel een goed beestje als je alles met snelheid wilt doen.

Onze Pa heeft hier een TravelMate 4672WLMIB_V128 staan en deze is inderdaad snel tegen onze (oude) P4 toshiba laptop. Maar ik vind de afwerking ook minder, maar dat is dan ook het minste waar ik om geef.

Alleen de snelheid is belangrijk als ik PS open moet die direct voor mijn neus staan.
Natuurlijk mag het oog ook wat, maar het perfecte vinden is moeilijk.
  #10 (permalink)  
Oud 20 juni 2006, 00:36
mic mic is offline
Senior Member

Bedankt luitjes voor de reakties.

Ik ben enkele zaken vergeten te zeggen...
De laptop gaat dienen om Workshops en demo's voor computerverenigingen te geven.
Dus hij mag gerust groot en zwaar zijn, geen probleem de mobiliteit speelt hier totaal geen rol. Ook zijn batterij vermogen of uithouding speelt geen rol. Het ding hangt aan 't net en er zit altijd een beamer aan die achter mij op een scherm projecteerd.
Ikzelf zit met m'n gezicht naar de mensen en kijk naar 't laptopscherm.
Vandaar m'n keuze voor 17 inch of misschien zelfs de Samsung 19 inch.
En vermits ik binnenkort tweemaal per week Photoshop workshops heb, wil ik een goed toetsenbord MET numeriek klavier... da's erg handig.
Dan waarom 2 gig geheugen?
Wel het is de bedoeling om er (volgend jaar) Vista op te draaien. Dus mag er wat ram inzitten... Ook het grafisch geheugen moet minimaal 256 mb zijn, liever nog 512 mb.
Waarom zoveel? Kijk ik laat een Powerpoint lopen met foto's en tekst.. Maar tegelijkertijd loopt er soms een avi filmpje van zo'n 200 a 300 mb... Dan moet hij 't zonder zich te verslikken aankunnen. soms klik ik dan nog op Total commander en start een andere toepassing om in te gaan op een vraag... Tja dan staan er soms wel vier, vijf aplicaties te draaien.
Het is dus niet alleen Photoshop... maar ook veel multimedia toepassingen die verslonden moeten worden.
De groote van de harde schijf is niet zo belangrijk.. 80 gig is genoeg... ik haal de Workshops er toch af als ze éénmaal gegeven zijn.
Ik denk dat nu de Core Duo prosessoren het snelste zijn? of vergis ik me?
Het moet dus snel zijn... en als ik kijk op de gamers sites kan ik al een keuze maken.
Waarom gamers sites? Wel die mannen moeten snel en veel grafisch geweld kunnen verzetten. Dan zal 't zeker goed zijn voor multimedia.
Ok, ok ik weet wel , het zal wat overkill zijn, maar beter wat teveel als teweinig.

Appel ligt me niet zo.. Kan best goed zijn maar mmm nee, liever niet...

O ja, de kostprijs... ik dacht zo tussen de 2300 en de 2800 euro.
Voor een T2500 (of T2600)
17 inch
Numeriek blok op toetsenbord.
512 mb snelle grafische kaart.
1 of 2 gig geheugen.
en een goed scherp scherm.
De uitgangen zitten wel op alle merken gelijk denk ik .. maar dat zijn zorgen voor later.

To nu toe zit ik met de volgende merken.
Toshiba. Dik in orde
Dell, ook dik in orde maar geen numeriek toetsenbord.
Asus, moet er nog enkel testen.
Lenovo, nog nergens gezien. Zal wel ok zijn aan de testen en reviews te zien.
HP, heb ik vandaag gezien.. En die ziet er keimooi uit met veel blauwe ledjes en toeters en bellen, heel indrukwekkend, zelfs de mooiste uit de reeks... maar wat is de kwaliteit daarvan? Ze komen niet bij de eerste tien in de Duitse testen??? Dus daar moet ik me nog eens in verdiepen.
Ook merk ik dat er per land verschillen bestaan.
Bv Toshiba heeft hier een oranje (?) deksel.. in de VS is dat zwart voor 'tzelfde model; Hier heet dat P100 in de VS en Japan P105 ???
Tja, dan moet je zoeken om te kunnen vergelijken als je een Amerikaanse review leest.
Maarja, ben nog maar pas met m'n testjes begonnen... eerst moet mijn huidige Toshiba nog verkocht worden he? Maar da zal wel geen probleem vormen op 't internet.

Laatst gewijzigd door mic; 20 juni 2006 om 00:43
  #11 (permalink)  
Oud 20 juni 2006, 00:41
LucD's schermafbeelding
LucD LucD is offline
Senior Member

Zeer tevreden van zowel mijn oudere ASUS (Celeron) als van mijn nieuwere HP Pavilion (17" WideScreen - P4 - apart numeriek klavier)...
Testen zijn OK, maar je moet ze mét een zak zout nemen en ze zeer kritisch lezen.
Moest ik nu een nieuwe moeten kiezen, dan ga ik resoluut terug naar een topmodel uit de HP-series.

Laatst gewijzigd door LucD; 20 juni 2006 om 00:46
  #12 (permalink)  
Oud 20 juni 2006, 00:45
Skitch Skitch is offline
Senior Member

Citaat:
.................................................. ....IBM heet nu Lenovo (Chinees fabr. naar 't schijnt) en staat bijna in alle lijsten bij de eerste vijf. ............................
Mic,
Lenovo heeft een o.a. een montage fabriek in België.
Het merk is Chinees, de meeste onderdelen ook.
Dus het is ook een beetje Belgisch , en een beetje Amerikaans (IBM) en een beetje veel Chinees.

Groetjes
Skitch

#13 (permalink)  
Oud 20 juni 2006, 00:48
mic mic is offline
Senior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LucD
Zeer tevreden van zowel mijn oudere ASUS (Celeron) als van mijn nieuwere HP Pavilion (17" WideScreen - P4)...
Testen zijn OK, maar je moet ze mét een zak zout nemen en ze zeer kritisch lezen.
Moest ik nu een nieuwe moeten kiezen, dan ga ik resoluut terug naar een topmodel uit de HP-series.
Waarom HP? Is 't degelijk? Heb je al makementen gehad?
Ja, die topserie ziet er keimooi uit. ik vond hem veel mooier dan de toshiba's... Maarja, een laptop dient niet om er goed uit te zien maar om te presteren zonder fouten.
ik ga me zeker nog verdiepen in HP
hoe is hun service?
  #14 (permalink)  
Oud 20 juni 2006, 00:49
mic mic is offline
Senior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skitch
Mic,
Lenovo heeft een o.a. een montage fabriek in België.
Het merk is Chinees, de meeste onderdelen ook.
Dus het is ook een beetje Belgisch , en een beetje Amerikaans (IBM) en een beetje veel Chinees.

Groetjes
Skitch
Belgiesch??? Raar dan dat je ze bijna nergens tegenkomt in de winkels.. Het moest hier vol liggen met die dingen.
  #15 (permalink)  
Oud 20 juni 2006, 02:46
GretchenRoss GretchenRoss is offline
Junior Member

Citaat:
Bedankt luitjes voor de reakties.
Ik denk dat nu de Core Duo prosessoren het snelste zijn? of vergis ik me?
Mijn pa heeft zo'n processor (wel een desktop), maar voor zover ik weet is dat voor de meeste programma's nog niet sneller (omdat ze het nog niet ondersteunen ofzo), maar het gaat wel beter om 2 zware programma's naast elkaar te draaien omdat het ene dan gebruik maakt van de ene "core", en het ander van de andere.

bvb: mijn pa is ingenieur en hij moet zware rekenprogramma's draaien. Op zijn vorige pc kon hij tijdens die berekeningen (die soms wel een paar uur duren) niks anders doen. Met die nieuwe pc duren die berekeningen nog altijd even lang, maar ondertussen kan hij wel iets anders doen op diezelfde pc zonder gevaar dat de berekening vastloopt.

Ik ben geen expert, dus het kan zijn dat er fouten in mijn uitleg zitten, maar het is dus ongeveer zoiets.
  #16 (permalink)  
Oud 20 juni 2006, 10:31
mic mic is offline
Senior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GretchenRoss
Mijn pa heeft zo'n processor (wel een desktop), maar voor zover ik weet is dat voor de meeste programma's nog niet sneller (omdat ze het nog niet ondersteunen ofzo), maar het gaat wel beter om 2 zware programma's naast elkaar te draaien omdat het ene dan gebruik maakt van de ene "core", en het ander van de andere.

bvb: mijn pa is ingenieur en hij moet zware rekenprogramma's draaien. Op zijn vorige pc kon hij tijdens die berekeningen (die soms wel een paar uur duren) niks anders doen. Met die nieuwe pc duren die berekeningen nog altijd even lang, maar ondertussen kan hij wel iets anders doen op diezelfde pc zonder gevaar dat de berekening vastloopt.

Ik ben geen expert, dus het kan zijn dat er fouten in mijn uitleg zitten, maar het is dus ongeveer zoiets.
Idd, daarom dacht ik ook aan core duo... om meerdere programma's tegelijkertijd te kunnen draaien.
En dit soort CPU komt erg goed uit de testen en benchmarks.
Bedankt voor je reaktie. Dit geeft me een beetje zekerheid over m'n keuze.
Want als je zo'n "dure" laptop koopt en hij valt tegen, vind ik dat zonde van 't geld. Als hij daarentegen dik meevalt en je bent tevreden, dan mag 't al wat meer kosten, je hebt er dan veel plezier aan.
  #17 (permalink)  
Oud 20 juni 2006, 10:34
Floris Floris is offline

Als je op basis van design wil kiezen, mag je de Sony Vaio reeks niet uit het oog verliezen. De 15,4" reeks vind ik persoonlijk de mooiste.

Heb de laatste keer ook iets gelezen over "pointer systems". Van oorsprong NL merk dacht ik, maar ook in België te verkrijgen. Grootste voordeel: componenten te kiezen zoals bij Dell. Of het kwalitatief ook in orde is weet ik niet zo juist.

Persoonlijk zou ik ook gaan voor een Core Duo, alleen zou ik nog een paar maanden wachten op de nieuwe reeks (codenaam Merom als ik me niet vergis, de notebook versie van de Conroe). Reden: sneller dan de huidige Core Duo, en 64 bit ondersteuning. Met de intrede van Vista gaat de ontwikkeling van 64 bit applicaties aanzienlijk toenemen imo.
Persoonlijk zou ik ook niet gaan voor het topmodel van een processor (T2600), aangezien deze aanzienlijk meer kost voor maar een beperkte snelheidswinst.

Op het vlak van grafische kaarten is het nog een beetje afwachten op de vereisten van Vista. Een DX9 kaart kan Vista draaien, maar Vista zelf gaat DX10 ondersteunen, en deze is niet backward compatible. De vrees zit er dan een beetje in dat een huidig grafisch kaartje (ook de topmodellen) Vista wel gaat kunnen draaien, maar met alle toeters en bellen is nog maar de vraag.
Bij een desktop vervang dan gewoon de GPU moest hij niet meer op niveau presteren, maar bij een notebook is dat niet zo makkelijk.
Nog een tip die ik gelezen heb: veel fabrikanten underclocken het videogeheugen in notebooks. Dus de geafficheerde specs kunnen afwijken van de werkelijke. Best even vragen aan de verkoper om met een tooltje (naam ontsnapt me) na te gaan wat de werkelijke geklokte snelheiden van de GPU zijn, wilt ge niet voor verrassingen komen te staan.

Ben ook wat aan het rondkijken naar een laptop (maar wacht waarschijnlijk op vista omdat de nood niet zo hoog is), en de merken die ik wat volg zijn: Sony; Dell, Asus en Toshiba.
Over Leveno lees ik toch wat slechte reviews, vooral als het gaat om een allround notebook. Voor administratieve doeleinden scoren ze meer dan behoorlijk.
Over Acer ga ik alleen het volgende zeggen: plastiekerig, oerlelijk. Alleen de prijs valt in zekere mate mee.
fujitsu siemens: Veel te veel bugs (zelfs op hardware niveau).

Laatst gewijzigd door Floris; 20 juni 2006 om 10:38
  #18 (permalink)  
Oud 20 juni 2006, 11:00
mic mic is offline
Senior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Floris
Als je op basis van design wil kiezen, mag je de Sony Vaio reeks niet uit het oog verliezen. De 15,4" reeks vind ik persoonlijk de mooiste.

Heb de laatste keer ook iets gelezen over "pointer systems". Van oorsprong NL merk dacht ik, maar ook in België te verkrijgen. Grootste voordeel: componenten te kiezen zoals bij Dell. Of het kwalitatief ook in orde is weet ik niet zo juist.

Persoonlijk zou ik ook gaan voor een Core Duo, alleen zou ik nog een paar maanden wachten op de nieuwe reeks (codenaam Merom als ik me niet vergis, de notebook versie van de Conroe). Reden: sneller dan de huidige Core Duo, en 64 bit ondersteuning. Met de intrede van Vista gaat de ontwikkeling van 64 bit applicaties aanzienlijk toenemen imo.

Op het vlak van grafische kaarten is het nog een beetje afwachten op de vereisten van Vista. Een DX9 kaart kan Vista draaien, maar Vista zelf gaat DX10 ondersteunen, en deze is niet backward compatible. De vrees zit er dan een beetje in dat een huidig grafisch kaartje (ook de topmodellen) Vista wel gaat kunnen draaien, maar met alle toeters en bellen is nog maar de vraag.
Bij een desktop vervang dan gewoon de GPU moest hij niet meer op niveau presteren, maar bij een notebook is dat niet zo makkelijk.
Nog een tip die ik gelezen heb: veel fabrikanten underclocken het videogeheugen in notebooks. Dus de geafficheerde specs kunnen afwijken van de werkelijke. Best even vragen aan de verkoper om met een tooltje (naam ontsnapt me) na te gaan wat de werkelijke geklokte snelheiden van de GPU zijn, wilt ge niet voor verrassingen komen te staan.

Ben ook wat aan het rondkijken naar een laptop (maar wacht waarschijnlijk op vista omdat de nood niet zo hoog is), en de merken die ik wat volg zijn: Sony; Dell, Asus en Toshiba.
Over Leveno lees ik toch wat slechte reviews, vooral als het gaat om een allround notebook. Voor administratieve doeleinden scoren ze meer dan behoorlijk.
Over Acer ga ik alleen het volgende zeggen: plastiekerig, oerlelijk. Alleen de prijs valt in zekere mate mee.
fujitsu siemens: Veel te veel bugs (zelfs op hardware niveau).
Jep, idd , groot gelijk... Er komt idd weer een nieuwe reeks CPU's aan.
Maarja, je kan blijven wachten... Binnen twee jaar koop ik toch weer een nieuwe, dus.

De merken die je opnoemt komen overeen met wat er tot nu toe in m'n spreadsheet staat. Behalve Sony. Idd de Sony's zien er knap uit. Maar de service van Sony zou belabbert zijn.
Alhoewel ik met m'n vorige laptops nooit op service beroep heb moeten doen, gelukkig... door mijn strenge selectie waren 't oerdegelijke machines.

Tja, ik wil Vista erop gaan draaien... omdat buiten de workshops Photoshop er ook demo's en workshops voor computerclubs moet gegeven worden. Dus vanaf Vista er is, moet 't volgen. Nu heb ik de Beta al es op m'n huidige laptop gezet en dat gaat idd... Maar ik verlies een pak snelheid.
En nu zal de nieuwe laptop toch geleverd worden met Windows home, pro of media center. Dat zit erbij.
Id, de merken...
Dell, Asus en Toshiba zijn ook mijn keuzes.
En zoals je zegt .. Acer is mooi op 't zicht en de low budget prijs is ook goed... Maar als je die Acers gaat bekijken vallen ze door de mand. Gisteren zag ik bij Mediamarkt Maastricht een Acer met wel 2 mm spatie langs de enter key... En deze liep schuin??? Ook gaf het toetsenbord mee als je er in het midden, dus op de "H" drukte??? Acer is op dit moment de derde grootste laptopverkoper geworden en is daarmee Toshiba voorbij gestoken.
Maar ik denk dat dit vooral aan de prijs ligt. De mensen willen maar zo'n 1000 euro aan zo'n ding geven... en dan is Acer top natuurlijk.
Maar als je naar de duurdere modellen gaat zit je best met de merken die jij opnoemt.
Dus ga ik Sony eens beter bekijken en voelen.

Ook bij het lezen van reviews en testen kan je veel te weten komen.
Ok, het is niet altijd juist en bindend... als in een review één persoon iets negatiefs zegt hou ik daar geen rekening mee... Maar als er 100 mensen zeggen dat ze problemen hebben met hun Fujitsu Siemens, dan is 't duidelijk.
Als je veel testen en bestlisten vergelijkt komen toch altijd dezelfde naar boven.
Sommige vergelijken op prijs- kwaliteit en daar speelt de prijs een rol in, anderen testen dan uitsluitend op prestatie, maar die dingen zijn keiduur. Weer anderen testen op gaming... of DR.. (Desktop replacer)
Als je naar de prijs kijkt zijn de Aldi Medions en Acer het best... Maar kijk je verder in die test op performance komen Medion en Acer er niet meer in voor.
Dus idd je moet testen lezen voor wat ze gemaakt zijn.
  #19 (permalink)  
Oud 20 juni 2006, 11:07
jon_bogaert's schermafbeelding
jon_bogaert jon_bogaert is offline

Stuur een bericht via MSN naar jon_bogaert Stuur een bericht via Skype™ naar jon_bogaert

Once you go MAC, you'll never go back

#20 (permalink)  
Oud 20 juni 2006, 11:10
Sjillie's schermafbeelding
Sjillie Sjillie is offline
Member

hier draait sinds kort een dell latitude d820 duo core.

heel fijn stukje hardware, razendsnel, niet overdreven zwaar , aangenaam keyboard.

de afwerking laat dan weer een beetje te wensen over (alles precies een beetje plastiekerig). dan vond ik de vorige (d800) een stuk beter afgewerkt.

Maar als je een keer wil testen of wat benchmarks wil draaien kan dat best hoor. Ik zou blij zijn eens wat terug te kunnen doen...

--- www.pixlab.be ---
- BD0189BE -
  #21 (permalink)  
Oud 20 juni 2006, 11:24
jdm's schermafbeelding
jdm jdm is offline
Senior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjillie
hier draait sinds kort een dell latitude d820 duo core.

heel fijn stukje hardware, razendsnel, niet overdreven zwaar , aangenaam keyboard.

de afwerking laat dan weer een beetje te wensen over (alles precies een beetje plastiekerig). dan vond ik de vorige (d800) een stuk beter afgewerkt.

Maar als je een keer wil testen of wat benchmarks wil draaien kan dat best hoor. Ik zou blij zijn eens wat terug te kunnen doen...

En hoe zit dat, met dat scherm ? 1280*1024 op een 15" scherm ? Ons proberen ze hier die 620 in onzen nek te duwen, maar 'k zie het niet zitten 1280*1024 op een 14.1" scherm Dat is een deftige native resolutie voor een 19" scherm, maar voor alles wat kleiner is pas ik.
  #22 (permalink)  
Oud 20 juni 2006, 11:33
Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jdm
En hoe zit dat, met dat scherm ? 1280*1024 op een 15" scherm ? Ons proberen ze hier die 620 in onzen nek te duwen, maar 'k zie het niet zitten 1280*1024 op een 14.1" scherm Dat is een deftige native resolutie voor een 19" scherm, maar voor alles wat kleiner is pas ik.
1920 x 1200 native. zalig om diagrammen te tekenen
Die 620 zijn idd een beetje stiefmoederlijk qua scherm he.

--- www.pixlab.be ---
- BD0189BE -
  #23 (permalink)  
Oud 20 juni 2006, 11:39
jdm's schermafbeelding
jdm jdm is offline
Senior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjillie
1920 x 1200 native. zalig om diagrammen te tekenen
Die 620 zijn idd een beetje stiefmoederlijk qua scherm he.
Text en dergelijk (dos boxen), valt dat daar eigenlijk op te lezen, zonder schele hoofdpijn te krijgen ?
  #24 (permalink)  
Oud 20 juni 2006, 11:54
Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jdm
Text en dergelijk (dos boxen), valt dat daar eigenlijk op te lezen, zonder schele hoofdpijn te krijgen ?
eigenlijk is dat scherm beregoed. op de 800 had ik wel eens last van zere ogen en hoofdpijn, maar dit nieuwe scherm is echt wel beter. Minder last van reflectie en hogere helderheid. Maar de grafische kaart is ook een pak beter, dat zal ook wel schelen zeker?

@Mic - stabiliteit van de Duo core is goed te noemen -> geen noemenswaardige problemen. Ook qua temperatuur valt het veel beter mee, ik heb de fan nog niet weten aanlsaan, zelfs niet met stevig rekenwerk bij deze buitentemperaturen. Luidsprekers daarentegen wreed triestig geluid, word je niet happy van

--- www.pixlab.be ---
- BD0189BE -

Laatst gewijzigd door Sjillie; 20 juni 2006 om 12:04
  #25 (permalink)  
Oud 20 juni 2006, 12:40
Floris Floris is offline

Citaat:
Jep, idd , groot gelijk... Er komt idd weer een nieuwe reeks CPU's aan.
Maarja, je kan blijven wachten... Binnen twee jaar koop ik toch weer een nieuwe, dus.
Je kan inderdaad blijven wachten, maar in het notebooksegment is Intel marktleider en de volgende generatie gaat de eerste Intel 64 bit voor notebooks zijn. Komt daarbij dat de architectuur van die processor (die weliswaar in grote lijnen aanwezig is bij de huidige core duo) een grote vooruitgang heeft geboekt. De conroe wordt een te duchten concurrent voor de AMD X2 processors.

Bij de overgang van Windows 3.x naar Windows 95 was de grootste heisa rond de verandering van 16 bit naar 32 bit applicaties. De stap 32 naar 64 bit zal minder groot zijn, maar eens deze gemeengoed geworden is gaan 32 bit programma's niet meer gemaakt worden, en zal een 32 bit processor niet meer interessant zijn. De herverkoopwaarde van uw nieuwe laptop kan dus gaan tegenvallen.

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten