|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| Chit Chat - Archief Oude berichten uit het vroegere 'chit-chat' forum (tot 9 maart 2007) |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
||||
|
Inderdaad een paswoord op een harde schijf. Dan kan je ervoor zorgen dat niemand zomaar aan de gegevens kan. Maar je hebt sowieso bij de eerste keer aansluiten het fabriekspaswoord in te geven, anders unlocked de drive niet ... (en kan je dus ook niet herformatteren of niks, zoals jdm voorstelde). Als je door die startfase bent, kan je die beveiliging uitzetten als je wil, of een ander paswoord ingeven. Maar daar geraak ik niet, want de '12345' uit het boekske wordt niet aanvaard
Ik heb de drive al gereset, de PC herstart, ... niks helpt, bij het aanspreken van de schijf wordt het paswoord gevraagd, en daar geraak ik dus niet door ... En voor de.lesse.be : er start een nieuw vensterke op dat om dat paswoord vraagt, dus het is er allemaal op voorzien, als je het startpaswoord maar kent. Allé, dat trekt dus eigenlijk ook op niks ...Dan koopt een mens al eens iets bij
Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS USM/EF 50 mm F1.8 II (BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro/BG-E3/430 EX/Powershot A80/Canon AE1, lenzen & filters - BD0791BE |
|
||||
|
Een externe HD die je aan een usb poort koppelt ... btw wat is een 'nas' ?
Het gaat over deze : http://eu.computers.toshiba-europe.c...119744&tab=1#1
Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS USM/EF 50 mm F1.8 II (BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro/BG-E3/430 EX/Powershot A80/Canon AE1, lenzen & filters - BD0791BE |
|
||||
|
Ik heb verleden week hetzelfde merk en type (versie 250 Gig.) HD in gebruik genomen zonder problemen.
De eerste maal opgestart met passw. ingevoerd '12345' en als nieuw passw. het veld blank gelaten. Nu kan ik deze gebruiken zonder invoering van een passwoord. Was de verpakking bij aankoop nog verzegeld!? Zo neen, is er misschien door iemand anders een nieuw passwoord ingevoerd? Anders even contact opnemen met de verkoper!
|
Een NAS (Network attached Storage) is een harde schijf die je in je netwerk inschakeld.
Je sluit die aan op een router in plaats van rechtstreeks op de PC. Heb je ook al eens geprobeerd om het paswoord gewoon blanc te laten?
Helaas, jullie hebben wel goede ideeën, en het is tof dat ik tips krijg, maar niks helpt ... De verpakking was inderdaad nog intact, en ik heb een blanco veld geprobeerd, maar dan krijg ik de melding dat het paswoord minstens vier karakters moet bedragen ... Ik denk dat ik morgen eens met de winkel bel, hopelijk geraak ik er dan toch nog uit.
Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS USM/EF 50 mm F1.8 II (BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro/BG-E3/430 EX/Powershot A80/Canon AE1, lenzen & filters - BD0791BE Laatst gewijzigd door fotomanneke; 28 februari 2007 om 23:17 |
|
|||||
|
Citaat:
Een paswoord verwijderen bijv. zou niet mogelijk zijn... EasyGaurd zou gebruik maken van het bios...maar dat geldt waarschijnlijk alleen voor hun notebooks. Ik denk ook aan collega titanium: als het hem is gelukt....en was de doos "potdicht" waar de schijf inzat. Op mijn "nieuw" moederbord vond ik ook vingerafdrukken die niet van mij waren ![]() Het is natuurlijk knudde maar blijf kalm en anders terug naar de winkel he ![]() update: je was me voor. Misschien... > kan je die "12345" ZIEN als getallen of zie je enkel "sterretjes" > ***** |
|
||||
|
Nog eens bedankt voor de moeite (ik heb die site ook al doorgezocht, zonder enig succes).
Om te antwoorden op de laatste vraag : ik zie alleen ***** , dus als ik die karakters nu eens kon zichtbaar maken ... ?
Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS USM/EF 50 mm F1.8 II (BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro/BG-E3/430 EX/Powershot A80/Canon AE1, lenzen & filters - BD0791BE Laatst gewijzigd door fotomanneke; 28 februari 2007 om 23:19 |
|
|||||
|
Citaat:
Het is maar een idee maar probeer eens de cijfers in te geven via het numeriek gedeelte van jouw toetsenbord...zo ben je zeker dat het cijfers zijn. |
|
||||
|
Heb ik ook al geprobeerd, via de cijfertoetsen bovenaan, en via het nummeriek toetsenbord ... Ik ga er morgen mee terug naar de winkel en hoop maar dat ze niet te veel tamtam maken
![]() In alle geval iedereen bedankt voor de bereidwilligheid ! Ronny UPDATE : niet te geloven, maar na een aantal keer proberen lukte het ineens wel ! Hopelijk is dit geen bewijs van een defect aan de drive. Morgen zal ik hem in NTFS formatteren (ipv de huidige fat32) zodat ik er ook videofiles die groter zijn dan 4 gig kan op backuppen en ook een testen met files. Hehe, de bits en bytes kunnen soms toch raar doen, he ?
Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS USM/EF 50 mm F1.8 II (BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro/BG-E3/430 EX/Powershot A80/Canon AE1, lenzen & filters - BD0791BE Laatst gewijzigd door fotomanneke; 1 maart 2007 om 00:11 |
|
|||||
|
Citaat:
|
|
||||
|
Citaat:
Mvg |
|
|||||