Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 21 van 21

Standaard krijg mijn spiksplinternieuwe externe harde schijf niet in gang ...

Hallo allemaal,

Vandaag een nieuwe externe harde schijf gaan halen. Toshiba model PX1269E-1G50 USB 2.0 500 GB Goed om al mijn video's en foto's nog maar eens veilig te stellen, dacht ik toch ...
    Bij aansluiten (braaf het boekske gevolgd !) ging alles normaal, maar dan vraagt hij een paswoord in te geven. Volgens het boekje is het fabriekspaswoord '12345' en dan pas wordt de drive herkend. Tot dan is er enkel een 'CD-ROM station' te zien van een 20 MB dat de paswoordbeveiligingspartitie vertegenwoordigd. Als ik die '12345' echter invoer, krijg ik als melding dat het paswoord onjuist is ... Ik geraak dus niet verder, en kan de drive niet in gang zetten .
    Iemand met dezelfde drive/ervaring die een antwoord weet ?
    Met dank bij voorbaat !

Ronny
    Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM (UV)/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro/430 EX/Powershot A80/Canon AE1, lenzen&filters - BD0791BE

Standaard Re: krijg mijn spiksplinternieuwe externe harde schijf niet in gang ...

Wachtwoord op harde schijf ? (ja, 'k begin oud te worden)

Diskmanager gebruiken, partitioneren en herformateren ?
    To make your dreams come true, wake up

Standaard Re: krijg mijn spiksplinternieuwe externe harde schijf niet in gang ...

geef jij dat wachtwoord in in de webinterface?
    -=- Light is the key...

wachtwoord op nieuwe harde schijf? Hoor ik ook voor het eerst
    Alpha male no more.
    Canon 650D en 1100D met 18-200 mm zoom, 100 mm macro, 10-22 groothoek.
    FB: Joska Joska.

Inderdaad een paswoord op een harde schijf. Dan kan je ervoor zorgen dat niemand zomaar aan de gegevens kan. Maar je hebt sowieso bij de eerste keer aansluiten het fabriekspaswoord in te geven, anders unlocked de drive niet ... (en kan je dus ook niet herformatteren of niks, zoals jdm voorstelde). Als je door die startfase bent, kan je die beveiliging uitzetten als je wil, of een ander paswoord ingeven. Maar daar geraak ik niet, want de '12345' uit het boekske wordt niet aanvaard Ik heb de drive al gereset, de PC herstart, ... niks helpt, bij het aanspreken van de schijf wordt het paswoord gevraagd, en daar geraak ik dus niet door ... En voor de.lesse.be : er start een nieuw vensterke op dat om dat paswoord vraagt, dus het is er allemaal op voorzien, als je het startpaswoord maar kent. Allé, dat trekt dus eigenlijk ook op niks ...
    Dan koopt een mens al eens iets bij
    Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM (UV)/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro/430 EX/Powershot A80/Canon AE1, lenzen&filters - BD0791BE

Is dat een nas, of gewoon een externe hd die je via usb aan je pc koppelt ?
    To make your dreams come true, wake up

Een externe HD die je aan een usb poort koppelt ... btw wat is een 'nas' ?

Het gaat over deze : http://eu.computers.toshiba-europe.c...119744&tab=1#1

Ik heb verleden week hetzelfde merk en type (versie 250 Gig.) HD in gebruik genomen zonder problemen.
    De eerste maal opgestart met passw. ingevoerd '12345' en als nieuw passw. het veld blank gelaten.
    Nu kan ik deze gebruiken zonder invoering van een passwoord.
    Was de verpakking bij aankoop nog verzegeld!?
    Zo neen, is er misschien door iemand anders een nieuw passwoord ingevoerd?
    Anders even contact opnemen met de verkoper!
    Nikon D50 - Nikkor VR 18-200 ED - Nikkor 50mm 1.8 - Nikkor 18-55 ED - SB800 - Velbon Tripod

Een NAS (Network attached Storage) is een harde schijf die je in je netwerk inschakeld.
    Je sluit die aan op een router in plaats van rechtstreeks op de PC.

Heb je ook al eens geprobeerd om het paswoord gewoon blanc te laten?
    Discussiemanager
    een non-conformist op een non-conformistische wijze
    *** member of the Belgium Strobist Group ***

Helaas, jullie hebben wel goede ideeën, en het is tof dat ik tips krijg, maar niks helpt ... De verpakking was inderdaad nog intact, en ik heb een blanco veld geprobeerd, maar dan krijg ik de melding dat het paswoord minstens vier karakters moet bedragen ... Ik denk dat ik morgen eens met de winkel bel, hopelijk geraak ik er dan toch nog uit.
    Laatst gewijzigd door fotomanneke; 28 februari 2007 om 23:17

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fotomanneke Bekijk bericht
    Een externe HD die je aan een usb poort koppelt ... btw wat is een 'nas' ?

Het gaat over deze : http://eu.computers.toshiba-europe.c...119744&tab=1#1
    Ik heb eens de site doorgenomen en de support: niet echt iets te vinden.
    Een paswoord verwijderen bijv. zou niet mogelijk zijn...
    EasyGaurd zou gebruik maken van het bios...maar dat geldt waarschijnlijk
    alleen voor hun notebooks.

Ik denk ook aan collega titanium: als het hem is gelukt....en was de doos
    "potdicht" waar de schijf inzat.

Op mijn "nieuw" moederbord vond ik ook vingerafdrukken die niet van mij waren

Het is natuurlijk knudde maar blijf kalm en anders terug naar de winkel he

update: je was me voor.

Misschien... > kan je die "12345" ZIEN als getallen of zie je enkel "sterretjes" > *****

Nog eens bedankt voor de moeite (ik heb die site ook al doorgezocht, zonder enig succes).
    Om te antwoorden op de laatste vraag : ik zie alleen ***** , dus als ik die karakters nu eens kon zichtbaar maken ... ?
    Laatst gewijzigd door fotomanneke; 28 februari 2007 om 23:19

Nog eens bedankt voor de moeite (ik heb die site ook al doorgezocht, zonder enig succes).
    Om te antwoorden op de laatste vraag : ik zie alleen ***** , dus als ik die karakters nu eens kon zichtbaar maken ... ?
    Yep...dan was je zeker.
    Het is maar een idee maar probeer eens de cijfers in te geven
    via het numeriek gedeelte van jouw toetsenbord...zo ben je zeker
    dat het cijfers zijn.

Heb ik ook al geprobeerd, via de cijfertoetsen bovenaan, en via het nummeriek toetsenbord ... Ik ga er morgen mee terug naar de winkel en hoop maar dat ze niet te veel tamtam maken

In alle geval iedereen bedankt voor de bereidwilligheid !

Ronny

UPDATE : niet te geloven, maar na een aantal keer proberen lukte het ineens wel ! Hopelijk is dit geen bewijs van een defect aan de drive. Morgen zal ik hem in NTFS formatteren (ipv de huidige fat32) zodat ik er ook videofiles die groter zijn dan 4 gig kan op backuppen en ook een testen met files.

Hehe, de bits en bytes kunnen soms toch raar doen, he ?
    Laatst gewijzigd door fotomanneke; 1 maart 2007 om 00:11

Heb ik ook al geprobeerd, via de cijfertoetsen bovenaan, en via het nummeriek toetsenbord ... Ik ga er morgen mee terug naar de winkel en hoop maar dat ze niet te veel tamtam maken

In alle geval iedereen bedankt voor de bereidwilligheid !

Ronny

UPDATE : niet te geloven, maar na een aantal keer proberen lukte het ineens wel ! Hopelijk is dit geen bewijs van een defect aan de drive. Morgen zal ik hem in NTFS formatteren (ipv de huidige fat32) zodat ik er ook videofiles die groter zijn dan 4 gig kan op backuppen en ook een testen met files.

Hehe, de bits en bytes kunnen soms toch raar doen, he ?
    Eigenaardig > een nieuwe schijf waar fat32 opstaat....

Heel veel van die externe harde schijven komen in FAT32: LaCie, WD...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Eigenaardig > een nieuwe schijf waar fat32 opstaat....
    Sommige mensen zijn graag compatibel met meerdere besturingssystemen en zijn niet graag vastgebonden aan M$. En in XP kan je volgens mij slechts fat32 partities maken tot een dikke 30 Gb, daarom is het handig dat die schijven al voorgeformatteerd zijn in fat32.

Mvg

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scientist Bekijk bericht
    Sommige mensen zijn graag compatibel met meerdere besturingssystemen en zijn niet graag vastgebonden aan M$. En in XP kan je volgens mij slechts fat32 partities maken tot een dikke 30 Gb, daarom is het handig dat die schijven al voorgeformatteerd zijn in fat32.

Mvg
    En zo kan je zo ook plug en play gebruiken op Mac.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
    En zo kan je zo ook plug en play gebruiken op Mac.
    én Linux
    Fuji Digitaal fototoestel

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
    Heel veel van die externe harde schijven komen in FAT32: LaCie, WD...
    Owa...weer iets geleerd en dit keer niet...van SOS Piet

En zou het herformatteren geen problemen kunnen geven achteraf ? Ik heb het nog altijd niet gedaan, omdat ik wat schrik heb dat ik met dat paswoord-gedoe wel eens alles zou kunnen kwijtspelen als ik er niet meer aan kan ... Iemand (een slechte) ervaring mee ?

Echt niemand ??
    Laatst gewijzigd door fotomanneke; 22 maart 2007 om 16:00

Regels voor berichten