Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 105

Standaard kraaiende haan : depressie nabij : mijn oplossing

hallo,

Sinds een jaar heeft onze gebuur naast zijn 10 kippen ook nog een haan aangeschaft. Dit beest begint zonder ophouden elke morgen vanaf 4:30 te kraaien zonder ophouden. Ik moet normaal maar rond 7 uur opstaan en heb niet de mogelijkheid om mijn werkuren aan te passen. Ik heb dus eerst geprobeerd met oorstopjes te slapen maar ik hoor de haan er nog steeds door
    kraaien. Ik heb dan maar onze buurman gevraagd of hij het beest snachts niet
    in een donker kot kan steken ofzoiets tot een uur of 7 smorgens maar dat wou
    hij niet. Ik ben een kalme mensen van nature dus ik heb het enkele maanden uitgehouden maar ik begon meer en meer gemoedsstemmingsproblemen te
    krijgen omdat ik te weinig slaap heb. Ik heb nogmaals aan de buur gevraagd om aub iets aan die haan te doen , zonder resultaat. Ik heb geinformeerd bij
    de politie wat je hier kan aan doen , antwoord : niets.
    Toen kwam de vogelgriep. Mijne gebuur liet gedurende de ophokperiode zijn kippen en haan rustig verder buiten lopen. Dit was mijn kans , weer de politie
    gebeld en gemeld dat de beesten losliepen. De politie is bij hem langsgeweest.
    Resultaat : dreigementen van hem aan mijn kant dat hij wist dat ik hem verklikt had en dat hij me wel zou vinden. Diezelfde dacht heeft hij alle kippen geslacht ...behalve de haan... Ik heb die man nooit niks in de weg gelegd ...waarom doet hij dat toch ? Wat kan ik nu nog doen ? Ik heb al gedacht een geweer te kopen en het beest dood te schieten , maar dan koopt hij er vast een nieuwe... ik word depressiever met de dag , gewoon puur om slaapgebrek. Ik ga nu om 9 uur slapen , dan heb ik nog iets slaap , maar ben pas om 7 uur thuis van het werk , heb dus bijna geen vrije tijd meer... weet er iemand raad wat ik kan of mag of moet doen ?
    Laatst gewijzigd door kingkong; 7 augustus 2006 om 13:06

Talking Re: kraaiende haan : depressie nabij

Weet dat binnen zo'n 40 jaar, iedereen staat te huilen om nog maar eens een haan te horen kraaien ...
    Mijn buur heeft er drie zitten en de slaapkamervenster staat altijd open richting kippenren ..
    Ben wakker voor de haan, euh hanen, driemaal kraait ... Familiegenoten hebben er geen last van (noch van ik, noch van die drie sloebers)
    Daarnaast hoor ik nog een viertal vinken, een bende knotsgekke merels en om het rond te maken zitten de eksters ravotten en een groep bosduiven zit hier te koerren ...
    Heerlijk, in 't stad hoor je enkel de motoren van de wagens ...
    Wees blij, zoals ik schreef, dra kan je luistergeld vragen omdat er nog een paar zijn die die beesten hebben ...
    Het valt hier meer en meer op dat we in de komkommertijd zitten.
    ALs oplossing, ipv s' avonds foto's te bewerken en 's middags het forum te beschrijven, doe dit 's morgens tussen 4.30 en 7 uur.
    Er zijn ergere dingen in het leven ...
    http://www.fotospotter.be
    1% van iets is meer dan 100% van niets

Standaard Re: kraaiende haan : depressie nabij

Dit begrijp ik maar al te goed.
    Ik heb al gereageerd in dit forum in een ander topic.
    Het "lawaai" van de lift op elk moment van de dag&nacht
    was ik nog vergeten.

Na een tijdje ga je je fixeren op die geluiden; je ligt er op te wachten,
    je gaat er naar luisteren.
    Het reslutaat kan ook zijn dat je nachtrust verdeeld wordt in stukjes slaap.
    Dus niet constant aan één stuk kunnen doorslapen.
    's Anderendaags ben je kapot....en sommige mensen gaan je nog scheef
    aankijken of stellen de ambetante vraag: waarom ik er zo bleek uit zie.

Bij ons hier heb je de meeste rust tijdens den dag.

Die miserie ken ik al vanaf mijn jeugd.
    Toen woonden wij boven een postkantoor...
    En rond welke uur kwam de "camion" met de post langs??
    's Morgens in alle vroegte...
    En omstreeks 07:00 uur moest ik opstaan enz. om naar school te gaan.
    Ben ook ziek geworden hoor....twee maanden platte rust moeten nemen.

Sinds toen heb ik ook dat spreekwoord aangepast:
    "Ochtenstond heeft str*nt in de mond".

Mijn buur heeft een volière vol met kanaries en andere monsters, zij beginnen ook lawaai te maken van bij het ochtendkrieken ik ga vragen dat mijn buur ze wil wegdoen, ofwel, de kooi wil isoleren zodat ik ze niet meer hoor...
    Nu ja, heel misschien kan ik ook stoppen in mijn oren steken ?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door purlut
    Weet dat binnen zo'n 40 jaar, iedereen staat te huilen om nog maar eens een haan te horen kraaien ...
    Het valt hier meer en meer op dat we in de komkommertijd zitten.
    ALs oplossing, ipv s' avonds foto's te bewerken en 's middags het forum te beschrijven, doe dit 's morgens tussen 4.30 en 7 uur.
    Er zijn ergere dingen in het leven ...
    purlut ik versta heel goed wat je bedoelt.
    Maar het kan verdorie ook anders zijn.
    Ik kan er van meespreken.
    Trouwens de meeste mensen werken tussen negen en vijf...

Heel dat gedoe gaat ne mens op zijn zenuwen werken.

Je kan mss een luidruchtig alarm installeren dat kan getriggerd worden door het haangekraai.(electronisch perfect doenbaar). Dan haal je meteen je buur uit zijn bed als dat beest begint te kraaien.
    Je kan ook extra lichtspots zo laten aangaan om het nog wat feërieker te maken.

Henri
    lidnummer: BD0435BE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy
    Mijn buur heeft een volière vol met kanaries en andere monsters, zij beginnen ook lawaai te maken van bij het ochtendkrieken ik ga vragen dat mijn buur ze wil wegdoen, ofwel, de kooi wil isoleren zodat ik ze niet meer hoor...
    Nu ja, heel misschien kan ik ook stoppen in mijn oren steken ?
    Mijn pa had een volière van twintig meter lang....
    Ik heb nooit last gehad van zijn vogels.
    Maar tussen de woning en die volière was er wel nog een afstand
    van min. 30 meter...dus aan de achterkant van het huis.
    Mijn slaapkamer was aan de voorzijde van het huis.
    Ik heb dus "goed praten" wat dat betreft

Bij ons thuis hebben we altijd klein "pluimvee" gehad.
    We hebben wel eens meegemaakt dat een deel van de dieren
    gewoon werden vergiftigd...door de buren(?)

Maar pas op, ik versta je maar al te goed
    Je moet het hebben meegemaakt dan weet je pas wat het is.

Ik durf nu ook gerust zeggen dat al die argumenten ten voordele,
    me geen barst kunnen schelen.
    Ze brengen geen oplossingen aan...
    Het was/is mijn leven he.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome
    Je kan mss een luidruchtig alarm installeren dat kan getriggerd worden door het haangekraai.(electronisch perfect doenbaar). Dan haal je meteen je buur uit zijn bed als dat beest begint te kraaien.
    Je kan ook extra lichtspots zo laten aangaan om het nog wat feërieker te maken.

Henri
    Hahaha Henri, goe gedacht.
    Zou die eigenaar ook wakker zijn&worden als die zijn haan begint?
    En als die eigenaar "normaal" moet gaan werken zoals de meeste
    mensen dan begin ik me wel iets af te vragen.

Och ja, ben nog iets vergeten.
    Hier zijn ook katten aan het vechten 's avonds.
    Niet elke dag maar het gebeurt regelmatig.
    Ook honden die van hunnen tak maken > 's avonds he.

even de posts al doorgenomen. ik vind het leuk dat sommige mensen me
    proberen opbeuren met een grapje , das lief maar ik heb echt wel
    een ernstig probleem.
    Ik ben niet van de MP3-speler en megadiscoganger
    generatie maw ik hoor nog heel goed. Die haan zit gewoon op 15 meter
    van mijn slaapkamer en ik hoor hem alsof hij op mijne kop zit te kraaien , en
    ja ik kan veel verdragen maar dit is gewoon psychologische foltering. Geloof
    me , ik heb al allerlei scenarios uitgedacht maar ik heb nog andere buren en
    ik wil niet dat onze straat in een oorlogszone wordt herschapen. Misschien
    heeft iemand toch een idee om dit rustig op te lossen ?

O ja , de eigenaar van de haan werkt niet , net als de meeste van de geburen die
    al wat ouder zijn... en die kunnen dus rustig uitslapen en hun siestatje doen...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kingkong
    even de posts al doorgenomen. ik vind het leuk dat sommige mensen me
    proberen opbeuren met een grapje , das lief maar ik heb echt wel
    een ernstig probleem.
    Ik ben niet van de MP3-speler en megadiscoganger
    generatie maw ik hoor nog heel goed. Die haan zit gewoon op 15 meter
    van mijn slaapkamer en ik hoor hem alsof hij op mijne kop zit te kraaien , en
    ja ik kan veel verdragen maar dit is gewoon psychologische foltering. Geloof
    me , ik heb al allerlei scenarios uitgedacht maar ik heb nog andere buren en
    ik wil niet dat onze straat in een oorlogszone wordt herschapen. Misschien
    heeft iemand toch een idee om dit rustig op te lossen ?

O ja , de eigenaar van de haan werkt niet , net als de meeste van de geburen die
    al wat ouder zijn... en die kunnen dus rustig uitslapen en hun siestatje doen...
    Zijn er nog buren die last hebben...?
    Als je het kunt volhouden (volharden) zou ik elke dag met die eigenaar
    gaan praten...(beleefd en met geduld).
    Helpt niks dan zou ik de vrederechter aanspreken.
    Jij zoekt geen moeilijkheden niet?
    Je hebt problemen, elke dag met dien haan....
    Er moet toch iets gebeuren niet?
    Je wilt geen oorlog in de straat wel als die mensen niet kunnen&willen
    begrijpen dat jij bijna tureluurs wordt van dat beest...
    Als er niks gebeurt "dan gaat het leven gewoon verder".
    Alles overdreven wat ik zeg?
    Ja natuurlijk en dat zullen altijd zij zeggen die geen last hebben
    Ik heb me weer eens populair gemaakt

Ik kan me niet voorstellen dat als je een deftig raamchasis en dubbel glas hebt dat een haan op 15 meter afstand je uit je slaap kan houden.
    Hang eventueel nog extra dikke draperies met een voering.

ik sliep op de eerste verdieping , kamer met raam met dubbel glas. Ik heb mijn dak en zolder laten vernieuwen (kostprijs ongeveer 15000 euro) en slaap dus nu onder het dak , volledig geisoleerd. Dankzij dit alles hoor ik geen voorbijrijdende autos of straatlawaai meer maar die haan overstijgt gewoon alles....

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jeb bas
    Ik kan me niet voorstellen dat als je een deftig raamchasis en dubbel glas hebt dat een haan op 15 meter afstand je uit je slaap kan houden.
    Hang eventueel nog extra dikke draperies met een voering.

Rustig slapen kan je alleen nog op een onbewoond eiland, of toch niet.. er zitten daar ook vogels en andere schepsels van de natuur.

Het probleem is gewoon dat de mensen geen normen en waarden meer kennen of hebben, zeker uw buurman niet. Ikke en de rest kan stikken, zo is dat.

Als je gaat slapen blijf je in gedachten herhalen "dat ze nu eens allemaal verekken met hun lawaai." zolang tot je in slaap valt, op termijn helpt dat, echt waar, ik spreek van ondervinding. ( Een potje vrijën is ook goed voor het slapen gaan )

greetz.
    Morris.

Ik begrijp het al te best. Heb ook zo'n situatie meegemaakt en was toen echt van plan om met de jaarwisseling vuurpijlen te kopen. Niet met de bedoeling ze hemelwaarts te schieten maar om een raketaanval op het kippenhok te lanceren. Gelukkig is het niet zover moeten komen. En kon er nog gepraat worden. In plaats van donder en bliksem heb ik een doosje "Merci-kes" in de bus gestoken en zijn de' betrekkingen nu vriendschappelijk. Ik heb misschien geluk gehad dat het een buurvrouw was en niet zo'n stijfkop als uw gebuur.
    Alvast succes!
    D7000, 10.5 tot 340 mm . . .

ik heb een buur die 2 honden heeft ( zo'n grote donkerbruine kortharige jachthond en zo'k kleine hielenbijter, een Jack Russell ).
    Het deel van de gazon is gescheiden met tuinschermen en dat werkt perfect. Maar durf één keer achter de gazon in de achterliggende moestuin/weide/kippenhok te gaan en die sjarels vliegen naar de draad en blaffen voor zot.
    Ik ga er es een hartstilstand van hebben van 't verschieten.

Maar zoals gezegd, er zijn veel erger dingen in 't leven en het ergert me nauwelijks of niet. Ik had vroeger een buur die ook ooit politie naar ons stuurde omwille van luidruchtige haan, en het beestje is 2x op geheimzinnige manier dood gegaan ( 2 verschillende na elkaar ).

Maar nu zijn we al een 8tal jaar verhuisd en heb terug een haan. Zo'n grote grijze geschelpte.
    Raar is dat hij ( hij is 1.5 jaar oud ) pas sinds enkele weken mijn zoon heeft geattackeerd ( bloedend been ! ). Nadien onze golden retriever, en tijdens ons verlof mijn pa die onze dieren kwam verzorgen. Mij doet ie niks en ik kan er zelfs op mijn hurken gaan bijzitten of 'm oppakken ... Raar fenomeen, feit is dat zoonlief niet meer in 2e deel van tuin durft/wil ...

Iemand zin in een gratis haan ?
    embee ::: nikon stuff ::: http://www.embee.be

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door embee
    slachtrijp ??

ik heb een buur die 2 honden heeft ( zo'n grote donkerbruine kortharige jachthond en zo'k kleine hielenbijter, een Jack Russell ).
    Het deel van de gazon is gescheiden met tuinschermen en dat werkt perfect. Maar durf één keer achter de gazon in de achterliggende moestuin/weide/kippenhok te gaan en die sjarels vliegen naar de draad en blaffen voor zot.

Maar zoals gezegd, er zijn veel erger dingen in 't leven en het ergert me nauwelijks of niet. Ik had vroeger een buur die ook ooit politie naar ons stuurde omwille van luidruchtige haan, en het beestje is 2x op geheimzinnige manier dood gegaan ( 2 verschillende na elkaar ).

Maar nu zijn we al een 8tal jaar verhuisd en heb terug een haan. Zo'n grote grijze geschelpte.
    Raar is dat hij ( hij is 1.5 jaar oud ) pas sinds enkele weken mijn zoon heeft geattackeerd ( bloedend been ! ). Nadien onze golden retriever, en tijdens ons verlof mijn pa die onze dieren kwam verzorgen. Mij doet ie niks en ik kan er zelfs op mijn hurken gaan bijzitten of 'm oppakken ... Raar fenomeen, feit is dat zoonlief niet meer in 2e deel van tuin durft/wil ...

Al eens aan Coq au vin gedacht??
    Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

In rode porto saus ?
    To make your dreams come true, wake up

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kingkong
    ik heb echt wel een ernstig probleem.
    Als je een depressie nabij bent kan je mss een dokter raadplegen en via hem klacht neerleggen. Je kan hierbij dan laten verwijzen naar eventuele verantwoordelijkheden.
    P.S.Ken je leefomgeving niet maar ik woon landelijk en het houden van hanen is hier verboden.

Henri
    lidnummer: BD0435BE

Normaal he van dien haan, die verdedigt zijn eigendom
    Kijk eens naar Vitaya > Dr. Harry, is leuk.
    Laatst gewijzigd door theokus; 3 augustus 2006 om 15:45

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome
    Als je een depressie nabij bent kan je mss een dokter raadplegen en via hem klacht neerleggen. Je kan hierbij dan laten verwijzen naar eventuele verantwoordelijkheden.
    P.S.Ken je leefomgeving niet maar ik woon landelijk en het houden van hanen is hier verboden.

Henri
    Toch straf he
    Hanen verboden in een landelijke omgeving...
    Maar ja, geluk bij een ongeluk misschien?

Mischien moet je BD'er Lieven Lens eens contacteren ..die kan het goed uitleggen.Of je gaat moeten verhuizen naar een onbewoond eiland te samen met mij,theokus en nog enkele andere bd'ers.
    Laatst gewijzigd door Fabbe; 3 augustus 2006 om 15:59

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe
    Mischien moet je BD'er Lieven Lens eens contacteren ..die kan het goed uitleggen Of je gaat moeten verhuizen naar een onbewoond eiland te samen met mij,theokus en nog enkele andere.
    Hahaha....seg
    En elkaar onder de voeten lopen daar...hahaha

Echt goed kunnen slapen kon ik op vakantie (14 dagen).
    's Nachts hoorde ik alleen de Oceaan...zalig.

Zeg, die daar landelijk woont waar geen hanen zijn toegelaten, waar is dat, dat moet in Limburg zijn, ik woon ook landelijk in Vlaams Brabant en hier mag alles, misschien niet wettelijk, maar niemand doet er iets aan, hier maaien ze zelfs hun gras op zondag of feestdag, maar zoals ik al schreef, men moet zich daar mentaal boven zetten, allez, proberen dan toch.

Greetz.
    Morris.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door morris
    Zeg, die daar landelijk woont waar geen hanen zijn toegelaten, waar is dat, dat moet in Limburg zijn,
    Greetz.
    Morris.
    Moet, moet....
    Niks moet.

Ik denk dat het Grimbergen is....
    En daar komen ook af en toe vliegtuigen over vliegen, niet alleen hanen
    Heb daar ooit gelogeerd voor één nacht.
    (Bij Guido en Margo...)
    De dag later vertrok ik naar Turkije...met een B707 nog in die tijd.

Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste

Regels voor berichten