|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
||||
|
Ik was net het persbericht (30/8) van Telenet z'n halfjaar resultaten aan het lezen en vond een paar opmerkelijke details die ik niet vernomen heb in de pers:
- Tariefaanpassing basiskabeltelevisie goedgekeurd: €0,27 per maand (€ 3,28 per jaar, inclusief 12% BTW) voor de digitale TV-abonnees van Telenet. Voor analoge kabelabonnees bedraagt de verhoging €0,30 per maand (€3,55 per jaar, inclusief 21% BTW). Vanaf 1 augustus 2006. - Verhoging van auteursrechten: Telenet heeft een verhoging aangekondigd van de vergoeding voor auteursrechten die aan abonnees van haar basiskabeltelevisiedienst in rekening wordt gebracht. De verhoging met €0,21 per maand wordt op 4 september 2006 van kracht en is te wijten aan de hogere vergoedingen die door omroeporganisaties en de houders van auteursrechten worden geheven voor content die door Telenet wordt uitgezonden. De vergoeding voor auteursrechten werd voor het laatst verhoogd in 2003. Als ik het goed voor heb is dit samen een verhoging van: - 0,27+0,21=0,48/maand = 5,76 euro per jaar erbij voor digitale kijkers - 0,30+0,21=0,51/maand = 6,21 euro per jaar erbij voor analoge kijkers Eerst de btw discriminatie (is dit wel wettelijk op europees vlak?), en nu nog eens een verhoging erbij... en dat allemaal voor wat programma's die 3x worden onderbroken door reklame. Mijn besluit staat vast, kabel vliegt buiten. Hopelijk zien veel gezinnen in dat telenet met z'n veel te dure en gesloten systeem niet de goede weg op gaat. |
|
|||
|
Wauw, EUR 6.21 per jaar. Ja, dan zou ik ze ook meteen opzeggen. Dat is bijna 2 cent per dag! Hoe durven ze!
|
Citaat:
Het zijn geen praktijken die Telenet hier toepast. En het enige wat je moet slikken is de medicatie die jouw dokter voorschrijft om weer gezond te worden
|
|
||||
|
Citaat:
van vrijheid maar wat mensen uitgeven aan kleine kapitalen om tv te zien? ![]() Het is ook een vorm van vrijheid om te kiezen waarnaar je wilt kijken. Maar wat is de meerwaarde van 10 of 20 zenders méér? Het zal pas goed fout gaan als de distributie van de beelden potvast zit bij enkelen, dan hebben ze iedereen goed te pakken.... Tiens, nu ik dit schrijf besef ik dat het zo al is
|
|
|||
|
Citaat:
Der was ooit is een directeur bij de VRT (Vlaamse radio & TV) die een serie (Flikken) wou verkopen aan een commerciële zender (Belgacom TV) Hij was echter vergeten dat de VRT draait op het belastingsgeld. Dus ons geld.. dus die serie werd gemaakt met ons geld. Wel die directeur wou, die met ons geld gemaakte, serie verkopen. Gelukkig hebben ze 't optijd gezien en hem z'n ontslag gegeven. De man stond toen aan den dop... maar goed ook. Dat vond ik destijds toch straf zeg... Stel je voor, ik kom op jou huwelijk foto's maken.. jij betaald mij daarvoor en ik verkoop die foto's achter je rug door aan je schoonmoeder ??? nog voor jij ze gezien hebt...
|
|
||||
|
Citaat:
|
Citaat:
Mocht hij nu nog ontslagen zijn en zoals in de privé-sector zonder opzeg wegens zware fout ... dat zou een heel andere zaak zijn. Nu doet hij alleen maar een gouden zaak.
|
Citaat:
Dus in de privé of niet die doen altijd een goeie zaak .... G
|
Citaat:
|
Ja alles wordt duurder he.Jij maakt hier spel van 0.30 euro per maand dat is 3.6 euro per jaar (=nog geen 146fr per jaar).
Ga je hier ook een melding geven als een brood duurder wordt? Telenet doet enkel een aanpassing aan de index : Vanaf 1 augustus betalen Telenetklanten 2,9 procent meer voor hun kabeltelevisieabonnement. Het bedrijf kreeg de goedkeuring van de commissie voor regulering van de prijzen om de prijzen te indexeren, zo meldt Telenet dinsdag. Concreet gaat de abonnementsprijs voor digitale tv per maand 0,27 euro de hoogte in, voor analoge televisie is dit 0,30 euro per maand. De prijs van het kabeltelevisieabonnement was sinds drie jaar niet gewijzigd of aangepast aan de stijging van de levensduurte, aldus Telenet. (belga) Citaat:
Vergeet ook niet dat de kabel onderhouden moet woren.Die mensen moeten toch ook betaald worden he? Niemand verplicht je om commerciele zenders te kijken he. Citaat:
mir
De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/ Laatst gewijzigd door mir; 19 september 2006 om 17:27 |
|
||||
|
Citaat:
Het is weeral persoonlijk maar ik heb nog nooit naar flikken gekeken ![]() Dus in eerste instantie deerde het mij niet. Maar ik moet objectief blijven omdat deze serie zeer populair is. Maar wat onze Tony wilde doen kon ook niet door de beugel. Tenminste dat veronderstel ik toch, omdat ik niet alles weet over het waarom, dat Tony dit wilde... Maar goed, dit kon dus niet omdat de zaak éérst op tv één moest komen ![]() Misschien wilde hij nog meer inkomsten voor zijn tv? Wat me enorm stoorde was wel Tony's manier van spreken over miljoenen euro's....:" ....een peulschil". Het ging hierbij over de toelage die hij zou krijgen i.v.m. vorige jaren. Alles van&op de Belgische tv, bestaat door ons geld....afgezien van wat reclame-inkomsten. Zelfs alle miskleunen zijn hiermee betaald geweest ![]() En ik heb me altijd al afgevraagd wat die honderden medewerkers daar allemaal uitspoken....maar dat interesseert blijkbaar niemand. Toch blijf ik voorstander van een publieke omroep. Zolang die publiek blijft en onafhankelijk kan werken. Al is het maar om een tegengewicht te vormen tegen die "kolossale stinkende wolk" die de rest van het tv-gebeuren op ons afstuurd. Maar het blijft ook een keuze: er is nog altijd de zapper. En toch kijk ik véél naar tv ![]() Heb dat altijd gedaan en ik interesseer me ook aan alles. Het heeft mij echt geholpen bij de kennis van mijn talen.... Maar ja, wie interesseert dat weer he ![]() Het is heel terecht dat je het gebruik ons belastingsgeld verdedigt... Ik hoop dat iedereen dit aan het denken zet ook over het gebruik van de rest van ons belastingscenten. Laatst gewijzigd door theokus; 19 september 2006 om 18:22 |
|
||||
|
Flikken wordt niet gemaakt met geld van de gemeenschap dacht ik
WWWEB Laatst gewijzigd door Maarten_T; 19 september 2006 om 18:32 |
|
|||
|
Citaat:
Ik bedoel de TV serie op één Flikken he. Dat is een fictieve TV serie en heeft niets met de werkelijkheid te maken. Echte flikken vangen zelden dieven en moordenaars. In deze serie wordt de dief of moordenaar altijd gevat. Wat strookt met de werkelijkheid. Maarja, ze kunnen moeilijk een TV serie maken zoals het echt is he? Dan zou er geen kat naar kijken. Dat is dus een TV serie die gemaakt wordt door VRT... en wie betaald die Nationale zender? juist ja, de gemeenschap. Dus de TV serie wordt gemaakt met ons geld. Mij niet gelaten hoor... Ik kijk nooit naar Flikken, kijk eigenlijk weinig naar zo'n fictieve series... behalve Lost, die serie grenst nog t' meest aan de werkelijkheid.
|
|
||||
|
Citaat:
![]() Dus wat die acteurs doen van Flikken, bedoel ik. Witse zit iets beter in elkaar. Heb ooit één uitzending volledig uitgekeken ![]() Ik houd ook liever van komische series. En je moet het mij niet kwalijk nemen maar dan kijk ik weer naar Engeland ![]() En dan denk ik aan het schrijversduo David Croft en Jeremy Loyd. Maar dan moet je ook nog de acteurs hebben die dat aankunnen.... |
|
||||
|
Om ff terug on-topic te komen: ik vind het een knap staaltje van durven, om zo de mensen uit het analoge tijdperk te jagen. Alsof het digitale tijdperk zoals zij het voorschrijven zoveel beter is.
Ik heb het dan niet over de beeldkwaliteit, maar over het feit dat wat ik vandaag nu kan met hun analoge kabel, ik morgen zou moeten voor bijbetalen met hun digitale zenders. Ik heb het dan over mijn hardeschijfrecorder die niet overweg kan met hun decoder, en dus zal ik moeten betalen om mijn programma's te kunnen zien op mijn tempo. En ze weten het, want ze halen hun vooropgestelde marktpenetratie niet. En ze kunnen iet anders, want heel hun businessmodel is erop gebaseerd. Ze mogen hun digitaal aanbod houden. Dave |
|
||||
|
Citaat:
Toen de steden en gemeenten -welke dat ook eventueel in eigen beheer hadden kunnen doen- door de maatschappijen benaderd werden om de kabels te mogen aanleggen werden door die maatschappijen allerlei beloftes gedaan voor de toekomst waaronder : -de prijzen zouden niet verhoogd worden daar de investeringen zeer snel zouden worden terug verdiend -binnen de kortste keren zouden tientallen tot honderden zenders op de kabels zijn en het zou de inwoners gene frank meer gaan kosten; -enz enz..... Op basis daarvan werden de kabels gelegd. En wat gebeurde er ? Juist ja niet meer zenders maar onlangs zelfs minder, verhogingen enz. Ja je kan meer, maar dan wel tegen extra betaling. Ja het is gewoon een schande dat politiekers zo'n kort geheugen hebben en/of ze dit op deze manier zo maar toelaten en wij allen bedrogen worden ! Ik verschiet van niets meer. Waarom hebben wij nog politiekers (vertegenwoordigers ????) ?? Straks iedereen zijn/haar schotel, en dan kunnen de gemeenten weer opnieuw beginnen : taksen heffen op de schotels zodat het toch wel weer interessanter wordt om naar de dure kabel te gaan, maar daartegen hebben ze natuurlijk weer iets anders verzonnen. |
|
||||
|
Wim,
We worden dagelijks met de rug tegen de muur geplaatst... En ik weet niet of we dat kunnen tegenhouden. Sommigen mensen beseffen dat of zien dat vooraf en anderen niet. Het zit hem ook in de mooie verpakking waarin dit schijnbaar "lekkers" aangeboden wordt. Dit is toch weer een prachtig voorbeeld van "vrije markt economie" niet? Zal ik het platjes zeggen: als men de kleine letterkes niet leest dan is men geschoren.... En als je de kleine lettekers niet leest dan is de kans groot dat men je uitmaakt voor idioot... En dat betekent dan weer dat de fout bij ons, de verbruiker, ligt. Voor mij betekent dit dat (veel) bedrijven ons constant willen "vangen", zeg maar bedriegen. De wijze hoe men dit uitvoert blijkt dan ook nog wettelijk te zijn ![]() Ik verwijs hierbij naar die indexaanpassing zoals een collega opmerkte. Tot slot: ik heb alle begrip voor jouw situatie. Omdat ik me goed kan voorstellen hoe jij je nu moet voelen. Heel misschien, kan een verklaring van dit alles een kleine troost zijn maar bij mij zou dat zelfs niet helpen. Zal ik het anders zeggen? Ik zou me willen wreken ![]() Als ze me bij wijze van spreken in "mijn gezicht slaan" dan kan je moeilijk verwachten dat ik "dank u" zeg... Wie beschermt de verbruiker? De overheid? Dezelfde overheid die deze bedrijven hun gang laat gaan? Valt het jou ook niet op dat je in zo'n situaties meestal, ik zeg meestal, (niet altijd dus) helemaal alleen staat? En als allerlaatste ![]() Het is fout binnen gaan sinds de afschaffing van de jaarlijkse tv-taks... Dankzij (?) S. Stevaert ![]() Enige tijd daarna begon die hype van digitale tv enz. En plots "moesten" we van alles hebben om tv te kunnen kijken.... Gelukkig hebben we in Limburg Interelectra die instaat voor de verdeling van tv-beelden en "de kabel". Dus we hebben (voorlopig?) nog geen last van al die perikelen. Het is nog een (beetje) gratis bij ons. Of het kan misschien zijn dat die Limbugers nog niet zo dom zijn als ze er uit zien, zoals sommigen durven beweren. ![]() Laat ze maar lachen, ik zie nog die antennes terug op de daken verschijnen
|
|
||||
|
Citaat:
En in het verzinnen van of creatief bezig zijn met centen van de bevolking, daar zijn ze hier zeer knap in.... ![]() Er wordt daar echter niet veel tegen gereageerd ook niet he. Hoe zou dat komen? Omdat we nog teveel hebben, we kunnen alles nog tamelijk vlot betalen. Misschien hebben we ook het besef verloren dat veel ander mensen het zeer moeilijk hebben in deze tijd....en geen seconde wakker liggen van een of andere digibox. |
|
||||
|
Citaat:
![]() Nu, ik ben niet rouwig omwille van de vooruitgang en de digitale technieken. Dat vind ik allemaal mooi en prachtig. En dat de zaken niet zouden vlotten voor sommige bedrijven die instapten in het hele digitale gebeuren, was voorspelbaar. België is een klein land met daarbij nog dat Vlaanderen het "leeuwenaandeel" heeft ![]() Voorts ben ik in zijn minst niet rouwig hierover als je ziet hoe men de gebruikers behandelt. |
|
||||
|
Ik weet 1 ding: als morgen mijn TV naar de eeuwige jachtvelden is, dan komt er gene nieuwe in huis.
|
Citaat:
Ze moeten allemaal geen tv hebben tot zo ver is. Ik kijk zeer weinig tv,maar het nieuws mis ik nooit. mir
|
|
![]() |