|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| Chit Chat - Archief Oude berichten uit het vroegere 'chit-chat' forum (tot 9 maart 2007) |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
|||
|
HAllo,
Ik heb mij een D-Link Router aangeschaft, om met twee computers van telenet te kunnen genieten, en mijn computer te beschermen (hardware firewall). Beide computers zijn al aangesloten en ik heb toegang tot het internet. Al heb ik het gevoel dat alles iets te vlot ging. Kan mij iemand vertellen hoe ik dit ding juist instel voor een optimale beveiliging ? Of heeft iemand ergens een goede internetsite ? Diederik
Canon Eos 20D + 100-400mm USM / Nikon Coolpix 4500 Only when the last tree has been cut down, Only when the last river has been poisened, Only when the last fish has been caught, Then only will you see that money cannot be eaten. |
|
||||
|
Is inderdaad niet veel aan. Uw router heeft contact met het internet, en uw pc's hebben contact met uw router. Dus moet men eerst al voorbij uw router geraken, voor ze aan uw pc's geraken.
Misschien voor uw eigen gemoedsrust eens via een online security check checken... zoals bvb norton. http://www.symantec.com/home_homeoff...onse/index.jsp dat er niet teveel open staat aan op uw router.
|
je kunt je nog beveiligen met je router maar dat zou ik niet doen, gewoon laten hoe het nu is ! proficiat je router is ingesteld
|
Citaat:
anders kan iedereen aan je sharings en zal op jouw kosten surfen en download limiet zal snel sneuvelen... dus : 1) stel wep of wpa key in 2) filter op mac - adressen van je draadloze computers 3) disable broadcast dsid hiermee ben je al iets veiliger voor de modale vlaming... doen zou ik dus zeggen ! mvg Kurt
|
Citaat:
zal je meestal vinden onder : Remote Access
|
|
Citaat:
|
Citaat:
En het is veiliger dan rechtstreeks aan Internet hangen, geen reden overigens om geen firewall (bijv. Windows firewall), antivirus (bijv. het uitstekende en gratis Avast) en regelmatig antispyware (bijv. het gratis en perfect Hitman Pro) te draaien. |
![]() |