Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 26

Standaard Hoeveel % korting bij aankoop nieuwe auto in belgie

hallo ,ik ben van plan een nieuwe auto te kopen .
    ik heb namelijk een bmw x3 in mijn hoofd zitten
    Mijn eertse gedacht was namelijk een Audi a6 (momenteel rijd ik met een A4) omdat ik een ruimere auto wou hebben ,maar de vrouw is gek op die x3
    Bij audi kwamen ze direkt met 10 a 11 % korting op de nieuwprijs + accesoires.
    Maar bij bmw heb ik er 1 gevonden die 7.5 % gaf en al de rest 7% en
    dan nog enkel op de basisprijs van de auto ,dus niet op de accessoires
    Nu vraag ik mij af hoe dat het komt dat bv audi veel flexiber is in verband met kortingen ?

Standaard Re: Hoeveel % korting bij aankoop nieuwe auto in belgie

Inderdaad, BMW is niet echt flexiebel op het vlak van kortingen. Trouwens de 7,5 % lijkt mij reeds een buitenbeentje, want normaal is het 7%, 3% of niks (op de M6 bvb ga je niet kunnen "afdingen"). Deze kortingen worden vastgelegd door BMW Belgium per model en zij enkel van toepassing op de basisprijs, niet op de opties.

Ik rij reeds jaren met BMW en 't is bij elke aankoop telkens hetzelfde scenario ivm de kortingen.

Ik weet niet welke motor je zou overwegen in de X3 maar als dezelfde motor ook beschikbaar is in de X5 moet je zeker de oefening eens maken om dezelfde opties in het grotere model te kiezen. De prijzen verschillen niet echt veel. Op de website van BMW kan je de optie Car Configurator kiezen en dan kan je zelf je wagen met opties/kleuren etc samenstellen. H€€€€€€l plezant
    DigiCam

toyota kwam bij mij direkt met 10-11%, door verscheidene garages tegen elkaar uit te spelen geraakte ik tot uiteindelijk tot 13%.

rover zal misschien nog meer geven

altijd beetje met dikke nek naartoe gaan. tijdens de kerstperiode krijgt een volharder er nog wat af!!!

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Talking Re: Hoeveel % korting bij aankoop nieuwe auto in belgie

We kunnen toch een groepsaankoop gaan organiseren dan moeten we makkelijk 25% kunnen krijgen.

En als we de auto nog eens met niet al te opvallende recame laten voorzien wel 30%. Bijvoorbeeld op de nummerplaatonderaan de tekst alweer een auto van ... garage Van Avondt
    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

En je wou een ruimere wagen?

Lijkt me niet echt ruimer. ga dan voor de volvo xc90

Jo.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pierewiet
    ik heb namelijk een bmw x3 in mijn hoofd zitten
    A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
    Nikon stuff

Ik heb nog een VW Touareg in de aanbieding staan .

Ik denk dat de Audi A6 een stuk ruimer is dan de BMW X3???
    Die X3 lijkt me anders wel een te gekke wagen (hoewel, ik kan niet wennen aan een bmw met plastieke bumpers...)
    Fuji FinePix S100fs

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RuZ
    Ik denk dat de Audi A6 een stuk ruimer is dan de BMW X3???
    Die X3 lijkt me anders wel een te gekke wagen (hoewel, ik kan niet wennen aan een bmw met plastieke bumpers...)
    Waarom mag die geen plastieken bumpers hebben? Het zwaarste terrein waarvoor je hem kan gebruiken is een tennisterrein

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DigiCam
    Inderdaad, BMW is niet echt flexiebel op het vlak van kortingen. Trouwens de 7,5 % lijkt mij reeds een buitenbeentje, want normaal is het 7%, 3% of niks (op de M6 bvb ga je niet kunnen "afdingen"). Deze kortingen worden vastgelegd door BMW Belgium per model en zij enkel van toepassing op de basisprijs, niet op de opties.

Ik rij reeds jaren met BMW en 't is bij elke aankoop telkens hetzelfde scenario ivm de kortingen.

Ik weet niet welke motor je zou overwegen in de X3 maar als dezelfde motor ook beschikbaar is in de X5 moet je zeker de oefening eens maken om dezelfde opties in het grotere model te kiezen. De prijzen verschillen niet echt veel. Op de website van BMW kan je de optie Car Configurator kiezen en dan kan je zelf je wagen met opties/kleuren etc samenstellen. H€€€€€€l plezant
    ik had de 2.0 D op het oog .

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jwllms
    En je wou een ruimere wagen?

Lijkt me niet echt ruimer. ga dan voor de volvo xc90

Jo.
    de x3 is toch een heel stuk ruimer dan mijn a4

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dzjee
    Ik heb nog een VW Touareg in de aanbieding staan .
    het moet nog een beetje betaalbaar blijven

jover Guest

X3 2.0d getest in Autogids:

conclusies:

Voor
    + BMW prestaties
    + beperkt verbruik
    + efficiënte 4x4
    + opmerkelijk weggedrag
    + verhouding binnenruimte/buitenafmetingen
    + functionaliteit van het interieur
    + afwerking

Tegen
    - ruwe ophanging
    - demping motor en windgeluiden
    - geen automaat verkrijgbaar
    - hoge prijs
    - thuiskomertje als reservewiel
    - broekpijponvriendelijke deurdrempels (???)
    - bumpers in ordinair plastic

Algemene conclusie: ruime gezinswagen met schitterende wegligging, maar enkele belangrijke nadelen ivm comfort (stugge dempers , harde stoelen - zelfs voor een BMW , en veel geluiden ) Achterin eigenlijk enkel geschikt voor 2 volwassenen (grote middentunnel). En natuurlijk de klassieke BMW dingen ;extra betalen voor de domste dingen zoals Isofix , leeslichtjes achterin, enz...
    Laatst gewijzigd door jover; 26 juni 2005 om 22:54

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pierewiet
    het moet nog een beetje betaalbaar blijven
    Verschillen die zoveel van prijs tov de x series van BMW ( ken niet echt de prijzen van BMW )

Nu je het zegt , even op de site van BMW gekeken , er zit wel wat veschil op , daar verschiet ik wel van . ( met de x3 dan )

Maar het equivalent van BMW ,de x5 V8 die is in prijs toch nog een pak hoger dan mijn vw'tje .

Half jaar geleden op m'n Volvo V70 5% gekregen over de netto catalogus prijs in Nederland. De BPM kunnen ze niets aan veranderen helaas. Weet niet hoe het met de belastingen in België zit. Particulier zou dit ergens op 8% à 9% uitkomen denk ik.

Volvo is ook niet zo vreselijk scheutig met kortingen, maar ja, als je de auto graag hebben wilt

P.s. moet er wel bij zeggen dat ik geen inruil had. Lease auto retour en zelf één aangeschaft. Met inruil valt er meer te regelen.
    Laatst gewijzigd door ajh; 27 juni 2005 om 09:52
    Groeten,

Albert Jan

Website AJH
    lidnummer: BD0371NL

Het onvolprezen bbc autoprogramma Top Gear heeft de X3 vorig jaar ook eens getest en ik moet zeggen dat hij er niet al te best uitkwam.

Wat ik er mij nog van herrinner:
    - Op 't eerste zicht zo goed als een X5 voor veel minder geld maar bij nader inzien was dat toch niet het geval.
    - terreincapaciteiten: meer dan ondermaats
    - rijgedrag op de weg: alles behalve comfortabel

Maar dit geheel terzijde.

Voor de fans van goeie televisie of auto's: zeker kijken elke zondag om 21h op bbc2. Hun reportages zijn esthetische pareltjes en vaak hilarisch.

By the way op mijn Citroen Berlingo heb ik zo'n 25% korting gekregen door bij veel garages eens te gaan informeren. Niet echt in de klasse waarin jij zoekt maar wel veel plaats hoor

jover Guest

Die mannen van TopGear zijn inderdaad schitterend , vooral Jeremy Clarkson is geweldig.

Schitterend programma , je moet er wel niet al te veel subjectiveit van verwachten. Ze hebben bijvoorbeeld een grondige afkeer van dieselmotoren, die ze nooit onder stoelen of banken steken.

Beste aflevering was toen ze die Toyota pickup probeerden kapot te krijgen door hem op een gebouw te plaatsen dat met explosieven vernietigd werd.

Ze visten dat ding er terug uit, koppelden de batterij er terug aan , beetje brandstof erin en hij reed terug. (hij hing wel half uiteen)

Je bedoelt waarschijnlijk dat je niet veel objectiviteit moet verwachten.
    Maar als je daar rekening mee houdt, is het inderdaad een fantastisch programma. Wat ze daar allemaal niet doen, je houdt het niet voor mogelijk. Zo werken ze veel samen met het leger: racen tegen tanks, apaches enz.
    Nikkon D7000 • Nikkor AF-S 35mm f1.8G • Nikkor 50mm f1.8D • Nikkor AF-S 18-70mm f3.5-4.5G • Sigma 70-200 F2.8 & converter 1.4x • SB-600
    Website: http://www.matthieucalu.be - vernieuwd!

Als informatief programma is TopGear waardeloos, maar ik ben een hele grote fan van dat stelletje idioten

Heerlijk dat engelse gevoel voor understatement, en die droge commentaren. Blijft voor mij top amusement
    Groeten,

Albert Jan

Website AJH

Iemand ooit die aflevering gezien waar ze zo een vierkant ladaatje laten tunen (ik geloof door de mensen van Lambourgini???) ?
    Fuji FinePix S100fs

jover Guest

Je bedoelt waarschijnlijk dat je niet veel objectiviteit moet verwachten
    Oeps, inderdaad, foutje!

ik heb nog last van de warmte denk ik

Er is trouwens net een nieuwe Top Gear dvd uit met hun beste stunts. Ik ga mij er direct eentje bestellen op de bbc website.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RuZ
    Iemand ooit die aflevering gezien waar ze zo een vierkant ladaatje laten tunen (ik geloof door de mensen van Lambourgini???) ?
    Dat waren de mensen van Lotus die de custom build orders deden. Die Lada is trouwens laatst verkocht.
    Groeten,

Albert Jan

Website AJH

Klopt, het was idd Lotus! ik was 't alweer vergeten...
    Fuji FinePix S100fs

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door McSerial
    Je bedoelt waarschijnlijk dat je niet veel objectiviteit moet verwachten.
    Maar als je daar rekening mee houdt, is het inderdaad een fantastisch programma. Wat ze daar allemaal niet doen, je houdt het niet voor mogelijk. Zo werken ze veel samen met het leger: racen tegen tanks, apaches enz.

Zoals het effect van de luchtstroom uit vliegtuigmotoren, op een "2PK'ke"!

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Aankoop nieuwe camera Canon PowerShot S1 IS
    Door Neil in forum Camera's
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 6 april 2004, 17:48
  2. Oud toestel behouden bij aankoop nieuwe?
    Door k@rel in forum Algemeen
    Reacties: 20
    Laatste bericht: 3 maart 2004, 21:22
  3. Nieuwe Nikon Coolpix 8700 en Nikon lenzen
    Door Otto Knap in forum Camera's
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 30 januari 2004, 20:34
  4. Het regent nieuwe toestellen in Las Vegas.
    Door Otto Knap in forum Camera's
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 12 januari 2004, 17:36
  5. raad bij aankoop nieuwe pc....
    Door Stef in forum Camera's
    Reacties: 24
    Laatste bericht: 20 september 2003, 12:26

Regels voor berichten