|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
||||
|
Citaat:
![]() Ik heb de marketingtechnieken van HM altijd vergeleken met een soort pyramidespel. En dat loont meestal voor de top van de pyramide, zelden voor de rest. |
|
||||
|
Ik zal je een beetje uitleg geven.
Ik heb er zelf nooit voor gewerkt, maar een ex van mij wel Mijn bevindingen... Hun producten doen het naat het schijnt goed, je krijgt mooie percentages, veel mogelijkheden... . Sommige mensen staan er wat weigerachtig over, maar dit is naar mijn mening niet nodig. Meer kan ik er niet over zeggen, want ben er niet zo in thuis. Over hun manier van werken weet ik wat meer. Ze geven het eigenlijk niet grag toe, maar het is dus een piramidestructuur. Iemand haalt jou binnen en verdient mee op de producten die jij verkoopt. Je krijgt normaal gezien een weekend lang een training in de Crown Plaza in Zaventem. Daar leggen ze je de producten uit, geven ze je wat tips, ... . Je kent dat wel! Dus zoals ik zei, jij komt voor iemand werken, meestal degene die jou contacteert. Als je er wat fatsoenlijk uit ziet ben je aangenomen. Je moet dan proberen aan namen te komen die jij kan contacteren om ofwel een contract te verkopen ofwel bij de firma te komen want dan ga jij verdienen op wat die persoon verdient. Afhanklijk van hoeveel jij verkoopt en mensen die je binnen brengt, krijg je meer geld en geraak je hogerop. Ik waarschuw je wel, je zal wel druk achter je krijgen om te kopen. Ook doen ze regelmatig acties dat als je een bepaald cijfer haalt, je bijvoorbeeld een reis of dergelijke krijgt. Ik weet dat als je begint je tussen de 50 en de 150 euro ongeveer per contract kunt verdienen. Maar stoppen de mensen met het sparen binnen het jaat, moet je het geld terug geven. Mijn ex heeft toen wat verdient, niet veel. Ik dacht iets van een 500 à 600 euro. Is het nu iets? Wel je kan geluk hebben als je in een goede kring terecht komt en je veel nummer krijgt van mensen en veel contracten verkoopt. Het kan ook slecht gaan en je verkoopt niks .Persoonlijk zou ik het niet doen. Je betaalt je verplaatsingen want benzine/diesel is niet meer gratis. Je moet er tijd insteken, anders wordt het niks. Je moet ook tegen druk kunnen, want ze zullen achter je veren zitten. En ik kan me inbeelden dat ze niet op alle plaatsen even vriendelijk zijn. Nu, moest je gratis vervoer hebben (bedrijfswagen of dergelijke), je hebt een 'nine to five' job en je wilt wat bijverdienen. Waarom niet. Je kan altijd stoppen als zullen ze dat niet zo snel laten gebeuren... En voor de opleiding moet je 150 euro betalen. Hopelijk heeft dit een beetje geholpen
|
|
||||
|
Bedankt voor de reactie.
Ik ben me inderdaad bewust van het weekend (brainwashiing?). Dit maal gaat het door in een of ander hotel in Antwerpen. De kostprijs is idd 150euro. Wat bedoel je met "k waarschuw je wel, je zal wel druk achter je krijgen om te kopen." ? Wat moet ik dan kopen? Of bedoelde je "verkopen" ? Ik ben me ook bewust van de verdienste. 4euro per eenheid (normaal contract is 35eenheden) en eenmaal je zelfstandig consulent ben vermeerdert dit naar 7-9euro per eenheid ofzo. Maar toch heel erg bedankt voor de informatie. Ik ben vandaag ook langsgeweest op hun kantoren en heb met de filiaalhouder gesproken. Je mag daar op hun kantoren trouwens bellen e.d. Maar inderdaad er gaat wel wat benzine en tijd in, maar dat is nog het einde van de wereld niet. Erger is eventuele contractuele bindingen etc. Overigens wil ik aan mijn kenissen ook geen slechte producten verkopen/aanbieden. Is hun golden60 e.d. echt een goed product? Waarom bellen mensen dan zelf niet naar HEN om een verzekering/spaarfonds? Want je moet eigenlijk gaan rondbellen om je producten te gaan slijten..
Canon 5D | Canon 400D | 27" iMac i7 | 15" MacBookPro EF 17-40mm F4 L | EF 24-70mm F2.8 L | EF 50mm F1.4 | EF 85mm F1.8 | EF 135mm F2.0 L Manfrotto 190ProB + 486RC2 + Gorillapod SLRzoom | 430EX + OC-E2 |
|
|||
|
Michiel,
ik zou weigeren om wat dan ook te betalen voor die opleiding. Het is aan de werkgever om daar voor in te staan. Het is hun rol om daarvoor een adequate selectie te doen van potentiële kandidaten. Ofwel geloven ze in je en betalen ze het ofwel niet. |
|
||||
|
Citaat:
zoek wat verder zou ik zo zeggen!
|||
|
150 euro laten betalen voor een opleiding, en een aanwervingsprocedure die op zich al van zéér bedenkelijk niveau is, zou bij een bachelor toch heel vlug voor gefronste wenkbrouwen moeten zorgen. Het gaat hier m.i.niet over het verkopen van polissen maar het ronselen van verkopers, waar jij dan commissie op hebt en die dan op hun beurt weer verkopers ronselen en .......
Een win-win situatie voor HM: 150€ per goedgelovige én een handvol polissen er bovenop. Dit is piramide van de zuiverste soort! Vervang in het gekregen voorstel het woord "polis" door "tupperware", er zal weinig verschil zijn - de techniek is dezelfde. Na het tekenen van een polis: "is mevrouw soms nog geïnteresseerd in een stel plastiek potten?" 't is misschien spottend, maar eens nuchter alles op een rijtje zetten behoed voor ontgoocheling. interessante link: http://nl.wikipedia.org/wiki/Multi-level_marketing Laatst gewijzigd door Oliver; 14 november 2006 om 23:58 |
|
||||
|
Citaat:
Gij haalt het hier zelf aan.
|
|
||||
|
Dit al gelezen?
http://www.vbnet.nl/dossier/hmi02.htm Beste manieren om vrienden te verliezen: 1. onervaren en onvoorbereid hun trouw fotograferen 2. polissen van HMI verkopen 3. ... Ik zou me nog eerder bij Scientology aansluiten
|
heb in het rood geantwoord
Citaat:
Deels waarom HMI ook een slechte naam heeft, is omdat er NAAR HET SCHIJNT ooit werknemers zijn geweest die mensen de contracten lieten invullen en tekenen of zelf tekenden onder het mom dat dat niet definitief was en mensen nog steeds konden bedenken, ... . Niet dus! |
|
||||
|
Michiel,
goeie raad van Tante Kaat, gewoon negeren dus niet doen. Trouwens ik dacht dat ondernemingen die deze vorm pyramide/multi level ... of geef het een andere naam verboden waren in Belgïe ? Greetz. ps. een kenis heeft zoiets gelijkaardig gedaan voor d'een of andere voordeel kaart ... allemaal heel plezant in het begin, opleiding betalen (+/- 50 €) alles ging door in luxe Hotels, tot je uiteindelijk alleen de straat op moet, en je die kaarten aan de man moet brengen ... werden per 100 aan de verkoper gegeven, niet verkocht na een maand, betaal je maar zelf (een factuur van maar liefst 3000 €). Was zoiets als GloPort ofzo. Vandaar m'n gedacht.
|||
|
Ik heb ook jaren terug eens bij mij een verkoper over de vloer gekregen. Ik heb die man vriendelijk laten uitpraten. Ik was toen ook werkzoekende. Toen was er (nog) geen sprake van zo'n seminarie. Na zijn bezoek heb ik snel mijn conclusie getrokken en ben ik daar niet op ingegaan. Ik was immers niet 'wanhopig' op zoek naar werk.
Piramidesysteem heeft nogal een negatieve weerklank, het is niet iets waar je in één klap al je geld mee kunt verliezen. Eigenlijk kun je helemaal geen geld verliezen. Dan zou het natuurlijk illegaal zijn, laat staan dat ze een vergunning zouden krijgen. Ik ken persoonlijk wel de commercieel directeur van HMI en dat is een heel joviale en capabele man. Ook heel serieus en ernstig met zijn job bezig, maar natuurlijk een echte verkoper. Ik zou zeggen: als je een echte verkoper bent (d.w.z. je bent een 'geboren' verkoper), dan zou ik het overwegen. Het is zeker een goede leerschool voor verkopers.
| Weergave | |
|
|
![]() |