Ga terug   Belgiumdigital forum - Digitale fotografie > Archief (gesloten) > Chit Chat - Archief

HMI Hamburg Mannheimer (Golden60, ..) ervaringen?

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 11 november 2006, 17:39
MichielBrugge's schermafbeelding
MichielBrugge MichielBrugge is offline
Member

Standaard HMI Hamburg Mannheimer (Golden60, ..) ervaringen?

Dag iedereen,

Zoals sommigen wrs wel weten ben ik net afgestudeerd van een bachelor opleiding en druk op zoek naar werk. In de zomervakantie werd ik al eens gecontacteerd van iemand die voor HM verzekeringen verkoopt etc. en die wou eens komen uitleg geven. Nu, die persoon had mijn gegevens van een goeie vriendin van mij.. dus heb ik ze ook laten komen.

Omdat ik toen nog niet werkte had ik ook helemaal geen interesse in hun voorgestelde pensioensparen/verzekering/fonds/whatever.

Maar onlangs contacteerde die persoon me opnieuw met de vraag of ik geen interesse had om bij hen te komen werken. Als werkzoekende laat ik natuurlijk geen kansen passeren en heb ik hem opnieuw ontvangen. Hij heeft me het hele werksysteem uitgelegd. Na wat opzoekingswerk noemt dit blijkbaar een Multi Level Marketing-systeem. Je loon is dus volledig afhankelijk van het aantal contracten/polisen die je afsluit. Bovendien pikt die boven je ook telkens een euro'tje mee.

Nu is mijn vraag, zijn er hier mensen die bij hen een verzekering/pensioensparen hebben afgesloten? Zijn er mensen die dit doen als zelfstandige in bijberoep?

Meningen? Ervaringen? Links naar artikels over deze groep en manier van werken?

Een poging waard? Of mijden als de pest?

Ik weet dat dit niet echt het juiste forum is.. maar dit is het enige belgische Forum waar ik op zit.

bedankt,
Michiel
  #2 (permalink)  
Oud 11 november 2006, 17:48
pendragon's schermafbeelding
pendragon pendragon is offline
Senior Member

Standaard Re: HMI Hamburg Mannheimer (Golden60, ..) ervaringen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MichielBrugge Bekijk bericht
Meningen? Ervaringen?

l
Mijn gedacht? Mijden als de pest.
Ik heb de marketingtechnieken van HM altijd vergeleken met een soort pyramidespel. En dat loont meestal voor de top van de pyramide, zelden voor de rest.
  #3 (permalink)  
Oud 11 november 2006, 17:54
mitChill's schermafbeelding
mitChill mitChill is offline
Member

Ik zal je een beetje uitleg geven.

Ik heb er zelf nooit voor gewerkt, maar een ex van mij wel

Mijn bevindingen...

Hun producten doen het naat het schijnt goed, je krijgt mooie percentages, veel mogelijkheden... . Sommige mensen staan er wat weigerachtig over, maar dit is naar mijn mening niet nodig. Meer kan ik er niet over zeggen, want ben er niet zo in thuis.

Over hun manier van werken weet ik wat meer. Ze geven het eigenlijk niet grag toe, maar het is dus een piramidestructuur. Iemand haalt jou binnen en verdient mee op de producten die jij verkoopt. Je krijgt normaal gezien een weekend lang een training in de Crown Plaza in Zaventem. Daar leggen ze je de producten uit, geven ze je wat tips, ... . Je kent dat wel!

Dus zoals ik zei, jij komt voor iemand werken, meestal degene die jou contacteert. Als je er wat fatsoenlijk uit ziet ben je aangenomen. Je moet dan proberen aan namen te komen die jij kan contacteren om ofwel een contract te verkopen ofwel bij de firma te komen want dan ga jij verdienen op wat die persoon verdient. Afhanklijk van hoeveel jij verkoopt en mensen die je binnen brengt, krijg je meer geld en geraak je hogerop. Ik waarschuw je wel, je zal wel druk achter je krijgen om te kopen.

Ook doen ze regelmatig acties dat als je een bepaald cijfer haalt, je bijvoorbeeld een reis of dergelijke krijgt. Ik weet dat als je begint je tussen de 50 en de 150 euro ongeveer per contract kunt verdienen. Maar stoppen de mensen met het sparen binnen het jaat, moet je het geld terug geven. Mijn ex heeft toen wat verdient, niet veel. Ik dacht iets van een 500 à 600 euro.

Is het nu iets? Wel je kan geluk hebben als je in een goede kring terecht komt en je veel nummer krijgt van mensen en veel contracten verkoopt. Het kan ook slecht gaan en je verkoopt niks .

Persoonlijk zou ik het niet doen. Je betaalt je verplaatsingen want benzine/diesel is niet meer gratis. Je moet er tijd insteken, anders wordt het niks. Je moet ook tegen druk kunnen, want ze zullen achter je veren zitten. En ik kan me inbeelden dat ze niet op alle plaatsen even vriendelijk zijn.

Nu, moest je gratis vervoer hebben (bedrijfswagen of dergelijke), je hebt een 'nine to five' job en je wilt wat bijverdienen. Waarom niet. Je kan altijd stoppen als zullen ze dat niet zo snel laten gebeuren...

En voor de opleiding moet je 150 euro betalen.

Hopelijk heeft dit een beetje geholpen
  #4 (permalink)  
Oud 11 november 2006, 18:23
MichielBrugge's schermafbeelding
MichielBrugge MichielBrugge is offline
Member

Bedankt voor de reactie.

Ik ben me inderdaad bewust van het weekend (brainwashiing?). Dit maal gaat het door in een of ander hotel in Antwerpen. De kostprijs is idd 150euro.

Wat bedoel je met "k waarschuw je wel, je zal wel druk achter je krijgen om te kopen." ? Wat moet ik dan kopen? Of bedoelde je "verkopen" ?

Ik ben me ook bewust van de verdienste. 4euro per eenheid (normaal contract is 35eenheden) en eenmaal je zelfstandig consulent ben vermeerdert dit naar 7-9euro per eenheid ofzo.

Maar toch heel erg bedankt voor de informatie. Ik ben vandaag ook langsgeweest op hun kantoren en heb met de filiaalhouder gesproken. Je mag daar op hun kantoren trouwens bellen e.d.

Maar inderdaad er gaat wel wat benzine en tijd in, maar dat is nog het einde van de wereld niet. Erger is eventuele contractuele bindingen etc. Overigens wil ik aan mijn kenissen ook geen slechte producten verkopen/aanbieden.

Is hun golden60 e.d. echt een goed product? Waarom bellen mensen dan zelf niet naar HEN om een verzekering/spaarfonds? Want je moet eigenlijk gaan rondbellen om je producten te gaan slijten..
  #5 (permalink)  
Oud 11 november 2006, 19:11
jdm's schermafbeelding
jdm jdm is offline
Senior Member

Citaat:

2e optie mijden als de pest
  #6 (permalink)  
Oud 11 november 2006, 19:23
Hans Hans is offline
Junior Member

Michiel,

ik zou weigeren om wat dan ook te betalen voor die opleiding.
Het is aan de werkgever om daar voor in te staan. Het is hun rol om daarvoor een adequate selectie te doen van potentiële kandidaten.
Ofwel geloven ze in je en betalen ze het ofwel niet.
  #7 (permalink)  
Oud 11 november 2006, 20:14
parakiet's schermafbeelding
parakiet parakiet is offline
Senior Member

Stuur een bericht via MSN naar parakiet

Citaat:
Dag iedereen,

Zoals sommigen wrs wel weten ben ik net afgestudeerd van een bachelor opleiding en druk op zoek naar werk
3 jaar verder studeren voor dan aan zoiets te beginnen?
zoek wat verder zou ik zo zeggen!
Just use the bloody things and stop pulling pixels out your arse.
Now that was an attack !
  #8 (permalink)  
Oud 14 november 2006, 23:48
Oliver Oliver is offline
Member

150 euro laten betalen voor een opleiding, en een aanwervingsprocedure die op zich al van zéér bedenkelijk niveau is, zou bij een bachelor toch heel vlug voor gefronste wenkbrouwen moeten zorgen. Het gaat hier m.i.niet over het verkopen van polissen maar het ronselen van verkopers, waar jij dan commissie op hebt en die dan op hun beurt weer verkopers ronselen en .......
Een win-win situatie voor HM: 150€ per goedgelovige én een handvol polissen er bovenop. Dit is piramide van de zuiverste soort!
Vervang in het gekregen voorstel het woord "polis" door "tupperware", er zal weinig verschil zijn - de techniek is dezelfde. Na het tekenen van een polis: "is mevrouw soms nog geïnteresseerd in een stel plastiek potten?"
't is misschien spottend, maar eens nuchter alles op een rijtje zetten behoed voor ontgoocheling.

interessante link: http://nl.wikipedia.org/wiki/Multi-level_marketing

Laatst gewijzigd door Oliver; 14 november 2006 om 23:58
  #9 (permalink)  
Oud 15 november 2006, 11:31
Drummerstaf's schermafbeelding
Drummerstaf Drummerstaf is offline
Member

Stuur een bericht via MSN naar Drummerstaf

Citaat:
Is hun golden60 e.d. echt een goed product? Waarom bellen mensen dan zelf niet naar HEN om een verzekering/spaarfonds? Want je moet eigenlijk gaan rondbellen om je producten te gaan slijten..
Als ge een beetje naar school geweest bent, moet er toch ergens een centje gaan vallen denk ik.
Gij haalt het hier zelf aan.
  #10 (permalink)  
Oud 15 november 2006, 11:38
Sam Jae's schermafbeelding
Sam Jae Sam Jae is offline
Member

Dit al gelezen?

http://www.vbnet.nl/dossier/hmi02.htm

Beste manieren om vrienden te verliezen:
1. onervaren en onvoorbereid hun trouw fotograferen
2. polissen van HMI verkopen
3. ...

Ik zou me nog eerder bij Scientology aansluiten
  #11 (permalink)  
Oud 15 november 2006, 11:57
mitChill's schermafbeelding
mitChill mitChill is offline
Member

heb in het rood geantwoord

Citaat:
Bedankt voor de reactie.

Ik ben me inderdaad bewust van het weekend (brainwashiing?). Dit maal gaat het door in een of ander hotel in Antwerpen. De kostprijs is idd 150euro.

Ik kan niet uit eigen ervaring spreken, maar is idd soort brainwashing of op zijn minst alles zeer rooskleurig voorstellen
Wat bedoel je met "k waarschuw je wel, je zal wel druk achter je krijgen om te kopen." ? Wat moet ik dan kopen? Of bedoelde je "verkopen" ?

Moest idd verkopen zijn, sorry. En in het begin zullen ze nog niet pushen, maar als het enkele afspraken of maanden duurt eer je iets verkocht hebt, ... Pressure baby

Ik ben me ook bewust van de verdienste. 4euro per eenheid (normaal contract is 35eenheden) en eenmaal je zelfstandig consulent ben vermeerdert dit naar 7-9euro per eenheid ofzo.

Wat een mooie naam hebben ze er aan gegeven. Maar je gaat dus ook verdienen op de mensen die jij aanneemt en die voor jou werken.

Maar toch heel erg bedankt voor de informatie. Ik ben vandaag ook langsgeweest op hun kantoren en heb met de filiaalhouder gesproken. Je mag daar op hun kantoren trouwens bellen e.d.

Bellen mag je altijd zo geweest. Vraag ineens of je zijn wagen dan ook eens mag lenen
Bellen is nog vrij goedkoop, het rijden al wat duurder.

Ahja en dit zal je wss moeten zeggen tg de persoon aan de andere kant van de telefoon: "Mijn naam is XXXXX, die zegt u wss niet maar ik heb uw nummer van XXXX gekregen, die ken je wel vermoed ik? Ik ben bij hem langs geweest ivm een voorstel om minder belastingen te moeten betalen en die persoon zei me dat jij misschien ook geïnteresseerd bent." Onthou wat ik gezegd heb

Maar inderdaad er gaat wel wat benzine en tijd in, maar dat is nog het einde van de wereld niet. Erger is eventuele contractuele bindingen etc. Overigens wil ik aan mijn kenissen ook geen slechte producten verkopen/aanbieden.

Goede raad, probeer je vrienden en kennissen er buiten te houden en als het echt niet anders gaat, blijf zeker niet aandringen!

Nja, slechte naam zeker of ze kennen het niet of ... . Maar verder kan ik je er niet mee helpen.

Ik ben alleszins blij dat de enigste persoon die ik nog kende bij HMI nu mijn nummer niet meer heeft omdat zijn gsm is gepikt. Na 5-tal keer gevraagd te hebben om te komen werken bij HMI en minstens evenveel keer om één van hun producten te nemen word ik nu eindelijk met rust gelaten.

Bovendien is het volk dat er voor werkt eerder speciaal, typische 'gewaande' nieuw rijken.

Deels waarom HMI ook een slechte naam heeft, is omdat er NAAR HET SCHIJNT ooit werknemers zijn geweest die mensen de contracten lieten invullen en tekenen of zelf tekenden onder het mom dat dat niet definitief was en mensen nog steeds konden bedenken, ... . Niet dus!
  #12 (permalink)  
Oud 15 november 2006, 14:05
Krims@nline's schermafbeelding
Krims@nline Krims@nline is offline
Junior Member

Michiel,

goeie raad van Tante Kaat, gewoon negeren dus niet doen.

Trouwens ik dacht dat ondernemingen die deze vorm pyramide/multi level ... of geef het een andere naam verboden waren in Belgïe ?

Greetz.

ps. een kenis heeft zoiets gelijkaardig gedaan voor d'een of andere voordeel kaart ... allemaal heel plezant in het begin, opleiding betalen (+/- 50 €) alles ging door in luxe Hotels, tot je uiteindelijk alleen de straat op moet, en je die kaarten aan de man moet brengen ... werden per 100 aan de verkoper gegeven, niet verkocht na een maand, betaal je maar zelf (een factuur van maar liefst 3000 €). Was zoiets als GloPort ofzo. Vandaar m'n gedacht.
  #13 (permalink)  
Oud 15 november 2006, 14:17
Ballistic Ballistic is offline
Member

Ik heb ook jaren terug eens bij mij een verkoper over de vloer gekregen. Ik heb die man vriendelijk laten uitpraten. Ik was toen ook werkzoekende. Toen was er (nog) geen sprake van zo'n seminarie. Na zijn bezoek heb ik snel mijn conclusie getrokken en ben ik daar niet op ingegaan. Ik was immers niet 'wanhopig' op zoek naar werk.

Piramidesysteem heeft nogal een negatieve weerklank, het is niet iets waar je in één klap al je geld mee kunt verliezen. Eigenlijk kun je helemaal geen geld verliezen. Dan zou het natuurlijk illegaal zijn, laat staan dat ze een vergunning zouden krijgen.

Ik ken persoonlijk wel de commercieel directeur van HMI en dat is een heel joviale en capabele man. Ook heel serieus en ernstig met zijn job bezig, maar natuurlijk een echte verkoper. Ik zou zeggen: als je een echte verkoper bent (d.w.z. je bent een 'geboren' verkoper), dan zou ik het overwegen. Het is zeker een goede leerschool voor verkopers.

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten