|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
|||
|
Vandaag heb ik het verwijderd
Definitief begraven. Hij is niet meer. ![]() Mijn A: drive, de diskette is bij mij niet meer aanwezig. Na dat ik al meer dan één jaar merkte dat dat ding eigenlijk niet meer gebruikt werd , heb ik het uitgebouwd. Toen ik z'n schroefjes één voor één losdraaide had ik een gevoel van... van... ik weet niet, het was alsof je afscheid nam van een oude vriend. Dat zelfde gevoel had ik, jaren geleden, toen ik de B-drive eruit nam. Trouwens de computers die je nu nieuw koopt zit geen a-drive meer in. Weer een stuk nostalgie.. De tijd van toen. Ik moest terugdenken aan mijn eerste harde schijf van 20 Megabyte... toen vierde de Floppy nog hoogtij van 360 kb. Dat waren van die grote zwarte schijven die in de B: drive gingen. Daarna, begin jaren negentig kwamen die moderne kleinere schijfjes. De diskette, daar ging zelfs 1,4 MB op. Maar nu is dit echt te klein, heden ten dage. Je kan er zelfs niet eens één foto meer op kwijt... (Tif) Met de komst van de CD en de USB geheugenstick is de a-drive niet meer nodig. Vroeger starte je PC zelfs nog niet op als de A niet aanwezig was. Tja, tijden veranderen... Nu begint zelfs de Cd te klein te worden met z'n 700 MB en wordt meer en meer vervangen door de DVD met 4,7 Gigabyte... Tijden veranderen en ik word oud.
|
|
|||
|
1,5 jaar geleden heeft mijn floppy de geest gegeven. Heb hem nooit willen vervangen
, nu mis ik hem eigenlijk niet meer
http://www.vannecke.be Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5 Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4 |
|
||||
|
Ben ooit , in een VER verleden begonnen met de commodore 64 , waar van die muziekcasettes in gingen
Daarna via de Amiga 500 langzaam overgestapt naar een DOS computer met een giga hd van 512 MB
|
Mmmmmm jaaaaa de tijd van de Commodore 64 mmmm heerlijk.
![]() Die Commodore was toen het van het. Het meest verkochte model. ![]() En toen kocht ik mijn eerste XT 8088... IBM PC voor 80.000 Oude Belgische frankskes... met 9 naaldprinter Cittystar (ofzoiets) Zonder harde schijf. Alles stond op grote zwarte Floppy's. ![]() Een hele tekstverwerker op een paar floppy's van 360 KB; WordPerfect 3.1 ... WOW. en Lotus 123... Van Excel en Word was geen sprake en Windows helemaal niet. Alles was in Dos. ![]() En ik had toen een Philips scherm Geel monocroom. Ik weet nog toen ik de eerste kleuren foto op mijn 286 liet zien... mijn collega's vielen achterover van verbazing. een echte foto op het scherm.... wow.. en dan het eerste geluid via de Soundblaster. ik bedoel muziek geen piepjes. en toen kocht ik een modem... en ging de BBS op... De voorloper van 't internet... en...en.... hehe. ![]() En nu zend je in enkele sec. een foto van jou uit je eigen digitale cam de ganse wereld rond. ik word oud...
|
|
|||
|
@mic,
Zie ik daar op dienen commodore 64 FILI MAKER PRO staan ??? Heb er tot voor twee jaar nog op gewerkt, en mijn ex-collega's (door werkverandering) werken er nu nog altijd mee. Op een van de appeltjes met scherm inbegrepen. De eerste reeksen. Ja alles gaat snel. Groeten Geert N.
|
Nu trek ik mijn kast open ... en wat zie ik???
Zeven dozen met wel honderd disketten ieder... Zonde van het geld. Toendertijd heb ik daar veel geld voor betaald. en nu denk ik er ookal aan om mijn CD writer eruit te zwieren. Haja, mijne DVD writer heeft die job al overgenomen en de Cd Wirter wordt bijna niet meer gebruikt. De tijd gaat snel. ik word oud... |
|
||||
|
Waar is de tijd. Ik herinner me nog levendig de tijd van mijn eerste Commodore 128D. Dat was het van het. 128 Kb RAM en supersnel. Uit pure nostalgie heb ik hem nooit verkocht. Hij staat oud te worden op zolder. Heb ook nog een pak spelletjes die nu op een GSM nog beter werken. Zou daar geen forum voor kunnen opgestart worden?
![]() Arne |
|
|||||
|
Ben ooit begonnen met de Tandy TRS-80. Dat ding had genoeg geheugen om één scherm vol te typen
![]() Toen werd de snelheid nog uitgedrukt in Khz ![]() Later is er de Vic-20 en de BBC (prachtige bak!) gekomen. Nog een Atari St260 gehad en dan een stuk of 5-6 PC's. Vergane glorie...zucht.
|
Waar is de tijd ??
Ik ben ook begonnen met de ZX-Spectrum ! Was een 48K versie !! ![]() En een vriend had een Dragon 32... BTW, ik heb een Aldi PC van november 2002. Heel content van trouwens. Zat ook geen A-drive in. Heb er eens één in gestopt omdat ik me niet gerust voelde zonder boot-diskette. Heb ik na 9 maanden nog geen enkele keer gebruikt ! Zonde van het geld, maar vooral van het werk !! Citaat:
|
Citaat:
Zonder jou zou het forum toch niet meer hetzelfde zijn
|
Wa is da ne Floppy drive
|
Citaat:
|
|
||||
|
Citaat:
![]() En maar spoelen met de casseterecorder om je programma te vinden ! Daarna een ZX Spectrum + Dan een XT met 32 MB HD en twee verschillende floppy-drives + wit scherm en een brother ratelaar.... Kostte echt een fortuin !!!Maar lekker geDOSt toen !!! ![]() Te lang gewacht voor de overstap naar windows en vandaar dat ik er nog altijd de finesse niet van ken. Als je ziet wat ze nu in een microdrive stoppen.... en dat is nog mechanisch....
|
Jaja
, ook ik sta ergens nog met de voeten in de prehistorie, de oertijd.1) Terwijl ik studeerde sprak men niet van een computer, ook niet van een rekenmachine maar van een REKENLAT. 2) Je had een boek nodig om een logaritme te berekenen. 3) Ooit een zakrekenmachine gekocht in Gent. Optellen, delen, vermenigvuldigen en aftrekken. Kostprijs in 1972: 12.000 Bfr. Het zakrekenmachine had de grootte van een schoendoos. Met zes batterijen kon ik 2 uur werken. 4) Texas-Instruments bracht de TI-31 op de markt waarbij je op kleine magneetstrookjes, je programma kon wegschrijven. Je schreef je programma eerst volledig uit in basic op papier. Dit was verplicht, je kon immers GEEN lijnen meer tussenvoegen. DIt was dan ook de periode van GOTO ... 5) Begonnen op en tandy, daarna een PET en nog een Vic24 (voorloper van de commodore 64). Deze was enkel aansluitbaar op TV en had, ja hoor, 4k geheugen. Geen floppy's, wel een cassette-lezer. 6) Nadien Commordore 64 en daarna 128 en daarna een Amiga 500 dan een 2000. Goeroe Goeroe !!! Wie kent dit nog bij deze toestellen ? Mijn eerste programma moest ik ponsen op kaarten. Dit kon alleen 'savonds in het rekencentrum. Per jaar hadden we recht op 9 seconden CPU-tijd. Dit betekende zoveel als, eer ge compileerd, zorgt ge ervoor dat alles BUG-vrij en foutloos is. 7) 1984 IBM introduceerde de XT in België. De brandweer van Leuven kreeg als kadeau zo'n machine. 2 floppy-drive van 160K, en een intern geheugen van 512. Dit haalde krantenkoppen. In die periode ben ik ooit eens 2 weken bezig geweest omdat ik 8 byte geheugen tekort had en hoe ik in godshemelsnaam die kon vrij maken. Mens, mens, mens, we worden oud !
![]() Mijnen eerste komputer bestond uit 2 lattekes waartussen er 5 ijzeren staafkes zaten. Op die ijzeren staafkes zaten er van die gekleurde ronde bollekes. Je moest die verschuiven en dat allemaal zonder scherm, klavier of batterijen.
|
Ik heb nog latijd een A-drive en zou wanneer die de geest begeeft zou ik hem zeker nog gebruiken, ik vind dat leuk om met diskettes te werken en voor e-banking hebben we toch diskettes nodig
@Mic: idd, nieuwe computers hebben diskettedrive niet meer, maar dat vind ik echt ambetant, want diskettes zijn nu niet meer overdreven nodig, maar toch wel nog handig...
|
Citaat:
Koop u een USB (liefst USB 2) stickske van 256 MB da's pas handig
|
Goddelijk om lezen
![]() Dank zij al die bijkomende snufkes en nieuwe items, verplicht men onrechtstreeks de gebruiker met een regelmaat van de klok NIEUW materiaal te kopen. USB2, niet iedereen heeft dit. EN nu nog de eeuwenlang gezeul en gezaag van updating en we worden mooi voor de kar van de grootkapitalisten gespannen. Windows XP is er en ondertussen geeft Microsoft geen ondersteuning meer aan WIndows2000 spervicepack 1. Oracle lanceert eerstdaag zijn versie 10 en terzelfdertijde melden ze dat Oracle 8i ... het zal laten afweten (ondersteuning)... Allee, mannen, kopen maar en upgraden of illegaal kopiëren. Nu, houd er dan wel rekening mee, dat uw huidige PC-configuratie best achterhaald zal zijn. vb. Windows2000 servicePack 1 had op mijn machine een goede 7 minuten nodig om op te starten. Met Windows98 kon ik reeds werken na een 3 minuten. Na installatie (gedwongen indien ik die verdomde bugs tegen virussen wou verwijderen) van servicepack 3, duurt dit nu lekker 10 minuten. Mooi hé ! Ik vermoed dat dit een gewenningprocedure is om niet al te veel te verschieten indien ik WindowsXP wil installeren.
|
|
Soortgelijke discussies
|
||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Moppen over die Ollanders | Hanske | Chit Chat - Archief | 14 | 14 juli 2005 12:24 |
| Sony DSC 828 vs. Canon 300-D | ZmokE | Camera's | 69 | 19 oktober 2004 08:39 |
| Moppentap | zippo | Chit Chat - Archief | 109 | 16 januari 2003 23:54 |
| "Byzantium" was ooit een naam ... | Sammeke | Showcase - Archief | 19 | 11 november 2002 18:35 |
![]() |