|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| Chit Chat - Archief Oude berichten uit het vroegere 'chit-chat' forum (tot 9 maart 2007) |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
||||
|
...beter een externe harde schijf nemen.
Er zijn onlangs hier een aantal discussies gevoerd over ICY BOXen, NAS'en etc. Je kan de zoek-functie gebruiken om die berichten op te zoek. Ik heb persoonlijk een aantal Western Digital's1 staan in een ICY BOXE.
||||
|
Mijn vader heeft een externe van western digital maar wanneer we hem gesynchroniseerd hebben kunnen we die files niet meer openen!!Weet hier iemand raad mee ?Ik had er al reeds aan gedacht om een externe van WD te kopen maar met dit probleem schrikt het me wat af !!
Mvg, Pieter-Jan |
|
||||
|
Of je een externe of een interne neemt hangt af van het gebruik!!! Extern heeft niet alleen voordelen. USB 2.0 is TRAAG TRAAG TRAAG! In het beste geval haal je 480 Mbps, Firewire 800 haalt tot 800 Mbps en SATA-II kan theoretisch 3.0 Gbps halen.
Externe harde schijven zijn alleen aan te raden als backup, als je extra opslag wilt dan ga je beter voor een interne schijf die sneller, stiller en goedkoper is! Al mijn data staat op interne schijven en staat gebackupped op externe schijven, zodat alles veilig en draagbaar is. Qua merken gaat mijn voorkeur naar: Seagate, Samsung en Western Digital. Wat ik eerder niet koop is Maxtor. Mvg |
|
||||
|
Citaat:
Het nut was toch niet zo ver te zoeken??? |
|
|||||
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat type van Maxtor gaf vroeger veel temperatuurproblemen. Met een nieuw schijfje (en een bijkomende ventilator) heb ik er nu geen problemen meer mee (zit er toch al 3 jaar in) De opvolger (diamondmax 10, 250 GB) heb ik ook zitten. Ondanks het feit dat die boven die diamondmax 9 zit, blijft die ongeveer een 9°C koeler in dezelfde PC-kast, en met dezelfde koeling. Blijkbaar konden ze het toch bij Maxtor...
|
Citaat:
Maar aanezien hun "budgetlijn" niet veel in prijs verschilt koop ik me liever een van mijn eerder aangehaalde merken. Citaat:
|
![]() |