Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 51 t/m 69 van 69

Discussie: Goor van Gore....

Standaard Re: Goor van Gore....

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
    Heel juist, en bovendien zijn deze mensen nu net niet de grootste vervuilers want ze bezitten nauwelijks iets (geen auto, geen airco, geen elektriciteit...).
    Klopt perfect.... dat gebeurt door anderen.
    Kijk alleen maar eens rond in Congo.
    Bekijk dan de rest van Afrika.
    Of Azië.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Visio Bekijk bericht
    een ijsberg zit voor 90% onder water, bevroren water neemt meer plaats in dan ontdooid water, smelten ijskappen zal dus geen verhoging zeespiegel geven. Afsmelten ijs op het land dat naar de zee zou spoelen zou wel enige invloed kunnen hebben, maar dan spreken we over veel minder allarmerende cijfers dan ik al mocht horen .. in ieder geval minder dan 50 cm .. je hoeft dus je apprtement in Knokke niet te verkopen om een appartement in Gent te kopen in de hoop dat de kust ooit tot daar zal komen

maar : Groenland en de zuidpool zijn geen ijsbergen , daar zit land onder , dus die dragen wel bij tot een verhoging van de zeespiegel. Al zijn er veel theoriën die zeggen dat wnr Groenland smelt door een temperatuursverhoging, de zeespiegel of nauwelijks zal stijgen omdat het zal beginnen sneeuwen op de zuidpool maar als die smelt hebben we het zowieso zitten.

een 2de belangrijke factor die ( jammergenoeg ) niet vermeld is in de film is de thermische expansie van het water , water die warmer is neemt meer plaats in dan koud water. voor 1 liter is dit miniem maar voor al het water op aarde is dit ook terug een forse stijging.
    [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

Dat er iets aan de hand is, is zeker in West Europa wel duidelijk. Of dit een tijdelijk fenomeen is zoals vb het gat in de ozonlaag is de vraag.
    Ik vraag me wel af of iedereen die hier nu reageert de film van Al Gore ooit gezien heeft. Natuurlijk zijn er veel stellingen die wel kunnen kloppen; er worden echter veel feiten opgesomd, maar weinig bewijzen geleverd.
    Ik zou iedereen willen aanraden om de film eens echt kritisch te bekijken en zowel je groene, rode, blauwe, oranje of andere bril af te zetten.
    Je zult dan toch wel zien dat er tegenstrijdigheden in voorkomen en dat vergelijkingen gemaakt worden en gevolgtrekkingen gebeuren met niet bewezen feiten.
    De door Gore voorgestelde oplossingen aan het einde van de film zijn rondom schamel. Met een Toyota hybride rijden?? Een ordinaire Golf diesel verbruikt al minstens 30% minder dan zo een Japans koekblik (Toyota sponsort een beetje).
    Zelf minder energie gaan gebruiken? Zolang de politici het voorbeeld maar niet moeten geven.
    Zeker in het eerste en het laatste gedeelte van de film is het "promotiegehalte" voor Mr Gore erg hoog. Er wordt verschillende keren gezegd, ook door hemzelf: "Al Gore, the man that used to become president". De geruchten dat Al Gore aan de presidentsverkiezingen zou meedoen ten koste van Hillary Clinton worden steeds sterker. Toeval??????
    Een volgens mij nog veel groter probleem voor de uitstoot van schadelijke stoffen is de duizelingwekkende ontwikkeling van de economie in Azië; meer bepaald in China. Productie van energie in deze landen is vergelijkbaar met het Westen 50 jaar geleden, en dit in enorme hoeveelheden. Hier zal je ook weinig aan kunnen doen; deze landen willen zich ook verder ontwikkelen. Met alternatieve energieproductie kan je dit probleem niet oplossen. Moeten we dan toch meer kerncentrales gaan bouwen????????
    Laatst gewijzigd door redsnapper; 2 maart 2007 om 21:07

[QUOTE=redsnapper;1314093]Dat er iets aan de hand is, is zeker in West Europa wel duidelijk. Of dit een tijdelijk fenomeen is zoals vb het gat in de ozonlaag is de vraag.
    Ik vraag me wel af of iedereen die hier nu reageert de film van Al Gore ooit gezien heeft. Natuurlijk zijn er veel stellingen die wel kunnen kloppen; er worden echter veel feiten opgesomd, maar weinig bewijzen geleverd.
    Ik zou iedereen willen aanraden om de film eens echt kritisch te bekijken en zowel je groene, rode, blauwe, oranje of andere bril af te zetten.
    Je zult dan toch wel zien dat er tegenstrijdigheden in voorkomen en dat vergelijkingen gemaakt worden en gevolgtrekkingen gebeuren met niet bewezen feiten.
    QUOTE]

Niet vergeten , het gat in de ozonlaag is nog niet gedaan... wel verbeterd. Maar dit enkel door een internationale samenwerking en het bannen van de vervuilende stoffen. Is dus niet zomaar gekomen en zomaar aan het verdwijnen ( al wist je dit waarschijnlijk wel al ).

En dat Gore niet alles uitlegt en zo , kan ik begrijpen , als je alles tot in de puntjes wil doen heb je een film van 3uur en geen mens die er iets van snapt. Het is de bedoeling dat ook mensen die van wetenschappen geen jota kennen de film ook begrijpen. Maak je dit temoeilijk haken een hele boel mensen af.
    [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

Zeker in het eerste en het laatste gedeelte van de film is het "promotiegehalte" voor Mr Gore erg hoog. Er wordt verschillende keren gezegd, ook door hemzelf: "Al Gore, the man that used to become president". De geruchten dat Al Gore aan de presidentsverkiezingen zou meedoen ten koste van Hillary Clinton worden steeds sterker. Toeval?????? (ik citeer redsnapper).

Dat bedoel ik dus, machtsgeil en gesponsord de groene jongen uithangen,maar wat heeft hij in het witte huis (toen hij de macht had om effectief iets te veranderen) en op persoonlijk vlak aan het milieu bijgedragen? Inderdaad: NIKS en daar gaat dat promofilmpke niets aan veranderen. De grondlegger van het internet, haha, en sommigen geloven dat dus echt, eh!

Mvg, Pete.
    Laatst gewijzigd door fotology; 2 maart 2007 om 23:36

Ik heb vandaag, 1 maart, in mijn tuin een onrustvlinder (Macroglossum stellatarum)gezien . De kenners zullen weten dat dit absoluut abnormaal is. Die beestjes vliegen normaal van mei tot september.

Het filmpje van Gore vond ik niet echt indrukwekkend. Maar dat er iets aan de hand is ... daar kan je niet naastkijken.

tja .. 't is den eerste winter dat ik elke maand mijn gras moet maaien dat ik me kan herinneren

en vandaag bijna mijn zomerpak aangedaan op de moto, maar dat was net te optimistisch

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mutse Bekijk bericht
    .

Dat is dan weer het gedachte van 50 jaar geleden, "de aarde is groot genoeg om alle afval en uitstoot op te nemen zonder probleem" , de aarde is zoo groot niet hoor zeker niet het deel waar we op leven. De mens kan zeker het klimaat wijzigen (kijk maar naar gat in ozonlaag).
    De mens kan misschien wel het klimaat wijzigen, maar daar zal de aarde niet door vergaan hoor. Alleen als de zon ontploft of we ergens tegen aan knallen is het definitief gedaan.
    Mens en dier dat momenteel op aarde leeft zal wel te lijden hebben van klimaatsveranderingen.

Kunnen we daar iets aan doen? Ik betwijfel het. Voor elk vuurtje dat we in het westen doven worden er 3 aangestoken in China, India, enz... Die mensen willen zich ook verwarmen en een huisje en auto hebben. Hoe zou je zelf zijn.

Het enige probleem is dat er gewoon te veel mensen op aarde rondlopen, en we nooit aan genoeg milieuvriendelijke energie zullen geraken voor iedereen.
    En de wereldbevolking blijft maar stijgen.
    We zijn van 5 naar 6 miljard mensen gegaan op een dikke 10 jaar. En het gaat steeds sneller en sneller.

Maar de redder van de problemen zal uiteindelijk de aarde zelf zijn. Overal goed wat ijs laten smelten, en zo een beetje droogte hier en daar en de mensheid zal snel uitgedunt zijn. En daarmee het probleem van de vervuiling ook dus.
    De natuur zit toch prachtig in elkaar hé

Ik hou absoluut niet van een doom-scenario theorie, maar toch dit:

Feiten zijn:
    1. CO2 is een broeikasgas, en door menselijke activiteiten wordt een hogere concentratie van dit broeikasgas in de atmosfeer gebracht.
    2. Waarnemingen tonen aan dat de temperatuur globaal toeneemt.

Hoe groot de bijdrage in de opwarming menselijk is of natuurlijk hangt af van het éne tot het andere onderzoek. Bovendien een onderzoeker kan makkelijker subsidies losweken voor een doom-scenario, dan voor een onderzoek waaruit blijkt dat het best nog in orde is. Ik denk dan ook dat onderzoekers bewust of onbewust trachten vooral negatieve impact te bewijzen.
    Maar los van deze kleine bedenking staan wel de feiten, namelijk dat er een opwarming is, en dat CO2 een broeikasgas is. Dus hoe groot of klein de impact ook is, alleen al het ethische standpunt is voor mij voldoende om bewust om te springen met energie.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fotology Bekijk bericht
    Hopelijk gebeurt er met Bush snel wat ik stiekem hoop, maar doet die hier ter zake? Het ging over Gore, dacht ik...

Mvg, Pete.
    enig probleem: als W om één of andere reden er voortijdig de brui aan geeft, wordt Dick Cheney president: brrrrr.... Dark Vather in the White House.....

erik

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wim 76 Bekijk bericht
    Ik hou absoluut niet van een doom-scenario theorie, maar toch dit:

Feiten zijn:
    1. CO2 is een broeikasgas, en door menselijke activiteiten wordt een hogere concentratie van dit broeikasgas in de atmosfeer gebracht.
    Om van methaangas maar te zwijgen. Is een straffe factor erger dan CO2. "Uiteraard" (?) komt dit woord in de film niet voor.
    Nog wat meer kritische tekst, waarschijnlijk meer dan dat sommigen kunnen verteren
    ------------------------------
    "Global Warming is verzameling leugens"

"The Great Global Warming Swindle" is de titel van een documentaire die door de BBC Channel 4 aanstaande donderdag, 8 maart, wordt uitgezonden.
    In de documentaire tonen bekende wetenschappers aan dat het bedrog is dat de mens de oorzaak is van de opwarming van de aarde. Het is allemaal propaganda die tot gevolg heeft dat veel arme mensen het niet zullen
    overleven.

Zelfs de mede-oprichter van Greenpeace, Patrick Moore, is het daarmee eens en verklaart dat Afrikaanse landen aangemoedigd moeten worden om meer CO2 te roduceren!
    Alle geleerden in de documentaire tonen aan dat warming en koeling van de aarde, die al eeuwenlang aan de gang is, komt door natuurlijke processen, onder andere door de zon.

Het is vreemd dat mensen zo moeilijk te overtuigen zijn dat die door de mens veroorzaakte Global Warming onzin is. Mensen die dat verkondigen worden gezien als "slecht" en het zal zeker een jaar of vijf duren eer voldoende mensen inzien dat het allemaal onzin is.

Er wordt aangetoond dat niet CO2 de opwarming oorzaakt, maar omgekeerd dat er door de opwarming meer CO2 in de atmosfeer komt.
    Professor Philip Stott (biogeografie) zegt in de documentaire dat het hele klimaat zoveel complexe factoren heeft, dat het onzin is om opwarming aan een enkele factor toe te schrijven. Het is waanzin om politici te zien verkondigen dat bvb de temperatuur 2 of 3 graden gaat stijgen over honderd jaar
    Misschien maakt deze documentaire een begin aan de ommekeer in het denken. Op dit ogenblik lijkt het wel een puriteinse religie, en dat is gevaarlijk. En Nigel Calder voegt er aan toe dat als je dit geloof niet aanhangt, dan ben je een ketter.

We zijn benieuwd wanneer deze film in Nederland/België vertoond gaat worden, en of dan middelbare scholieren er naar toe moeten. Of is dit een te optimistische gedachte?
    ---------------------------------------
    Voor de totale aankondiging zie:
    'Global Warming Is Lies' Claims Documentary
    www.lse.co.uk/ShowStory.asp...
    ------------------------------------------
    UK News
    'Global Warming Is Lies' Claims Documentary
    Sunday, 4th March 2007, 11:04

Accepted theories about man causing global warming are "lies" claims a controversial new TV documentary.

‘The Great Global Warming Swindle’ - backed by eminent scientists - is set to rock the accepted consensus that climate change is being driven by humans.

The programme, to be screened on Channel 4 on Thursday March 8, will see a series of respected scientists attack the "propaganda" that they claim is killing the world’s poor.

Even the co-founder of Greenpeace, Patrick Moore, is shown, claiming African countries should be encouraged to burn more CO2.

Nobody in the documentary defends the greenhouse effect theory, as it claims that climate change is natural, has been occurring for years, and ice falling from glaciers is just the spring break-up and as normal as leaves falling in autumn.

A source at Channel 4 said: "It is essentially a polemic and we are expecting it to cause trouble, but this is the controversial programming that Channel 4 is renowned for."

Controversial director Martin Durkin said: "You can see the problems with the science of global warming, but people just don’t believe you – it’s taken ten years to get this commissioned.

"I think it will go down in history as the first chapter in a new era of the relationship between scientists and society. Legitimate scientists – people with qualifications – are the bad guys.

"It is a big story that is going to cause controversy.

"It’s very rare that a film changes history, but I think this is a turning point and in five years the idea that the greenhouse effect is the main reason behind global warming will be seen as total bollocks.

"Al Gore might have won an Oscar for ‘An Inconvenient Truth’, but the film is very misleading and he has got the relationship between CO2 and climate change the wrong way round."

One major piece of evidence of CO2 causing global warming are ice core samples from Antarctica, which show that for hundreds of years, global warming has been accompanied by higher levels of CO2 in the atmosphere.

In ‘The Great Global Warming Swindle’ Al Gore is shown claiming this proves the theory, but palaeontologist Professor Ian Clark claims in the documentary that it actually shows the opposite.

He has evidence showing that warmer spells in the Earth’s history actually came an average of 800 years before the rise in CO2 levels.

Prof Clark believes increased levels of CO2 are because the Earth is heating up and not the cause. He says most CO2 in the atmosphere comes from the oceans, which dissolve the gas.

When the temperature increases, more gas is released into the atmosphere and when global temperatures cool, more CO2 is taken in. Because of the immense size of the oceans, he said they take time to catch up with climate trends, and this ‘memory effect’ is responsible for the lag.

Scientists in the programme also raise another discrepancy with the official line, showing that most of the recent global warming occurred before 1940, when global temperatures then fell for four decades.

It was only in the late 1970s that the current trend of rising temperatures began.

This, claim the sceptics, is a flaw in the CO2 theory, because the post-war economic boom produced more CO2 and should, according to the consensus, have meant a rise in global temperatures.

The programme claims there appears to be a consensus across science that CO2 is responsible for global warming, but Professor Paul Reiter is shown to disagree.

He said the influential United Nations report on Climate change, that claimed humans were responsible, was a sham.

It claimed to be the opinion of 2,500 leading scientists, but Prof Reiter said it included names of scientists who disagreed with the findings and resigned from the UN’s Intergovernmental Panel on Climate Change, and said the report was finalised by government appointees.

The CO2 theory is further undermined by claims that billions of pounds is being provided by governments to fund greenhouse effect research, so thousands of scientists know their job depends on the theory continuing to be seen as fact.

The programme claims efforts to reduce CO2 are killing Africans, who have to burn fires inside their home, causing cancer and lung damage, because their governments are being encouraged to use wind and solar panels that are not capable of supplying the continent with electricity,
    instead of coal and oil-burning power stations that could.

Greenpeace co-founder Patrick Moore is shown aying: "Environmentalists have romanticised peasant life, but this is anti-human.

"They are saying the world’s poorest people should have the world’s most expensive form of form of energy – really saying they can’t have electricity."

Gary Calder, a former editor of New Scientist, is featured in the programme, and has just released a book claiming that clouds are the real reason behind climate change.

‘The Chilling Stars’ was written with Danish scientist Henrik Svensmark who published a scientific paper, claiming cosmic rays cause clouds to form, reducing the global temperature. The theory is shown in the programme.

Mr Calder said: "Henrik Svensmark saw that cloudiness varies according to how many atomic particles are coming in from exploded stars - when there are more cosmic rays, there are more clouds.

"However, solar winds bat away many of the cosmic rays and the sun is currently in its most active phase, which would be an explanation for global warming.

"I am a science journalist and in my career I have been told by eminent scientists that black holes do not exist and it is impossible that continents move, but in science the experts are usually wrong.

"For me this is a cracking science story – I don’t come from any political position and I’m certainly not funded by the multinationals, although my bank manager would like me to be.

"I talk to scientists and come up with one story, and Al Gore talks to another set of scientists and comes up with a different story.

"So knowing which scientists to talk to is part of the skill. Some, who appear to be disinterested, are themselves getting billions of dollars of research money from the government.

"The few millions of dollars of research money from multinationals can’t compare to government funding, so you find the American scientific establishment is all for man-made global warming.

"We have the same situation in Britain The government’s chief scientific advisor Sir David King is supposed to be the representative of all that is good in British science, so it is disturbing he and the government are ignoring a raft of evidence against the greenhouse effect being the main driver against climate change."

The programme shows how the global warming research drive began when Margaret Thatcher gave money to scientists to ‘prove’ burning coal and oil was harmful, as part of her drive for nuclear power.

Philip Stott, professor emeritus of biogeography at the School of Oriental and African Studies in London , who also features in the film warned the issue was too complex to be down to one single factor, whether CO2 or clouds.

He said: "The greenhouse effect theory worried me from the start because you can’t say that just one factor can have this effect.

"The system is too complex to say exactly what the effect of cutting back on CO2 production would be, or indeed of continuing to produce CO2.

"It’s ridiculous to see politicians arguing over whether they will allow the global temperature to rise by 2C or 3C."

Mr Stott said the film could mark the point where scientists advocating the greenhouse effect theory, began to lose the argument.

He continued: "It is a brave programme at the moment to give excluded voices their say, and maybe it is just the beginning.

"At the moment, there is almost a McCarthyism movement in science where the greenhouse effect is like a puritanical religion and this is dangerous."

In the programme Nigel Calder says: "The greenhouse effect is seen as a religion and if you don’t agree, you are a heretic.

He added: "However, I think this programme will help further debate and scientists not directly involved in global warming studies may begin to study what is being said, become more open-minded and more questioning, but this will happen slowly."
    ===========================

"The greenhouse effect is seen as a religion and if you don’t agree, you are a heretic."
    vele voorgaande replys in dit topic hebben dit benadrukt
    zelfs door een biologiestudent
    foto als spiegel of als venster?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Trebs
    Just use the bloody things and stop pulling pixels out your arse.
    Now that was an attack !

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wim 76 Bekijk bericht
    Feiten zijn:
    2. Waarnemingen tonen aan dat de temperatuur globaal toeneemt.
    Het belangrijkste broeikasgas is nog altijd waterdamp (de wolken m.a.w.).

seppuku.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
    Heel juist, en bovendien zijn deze mensen nu net niet de grootste vervuilers want ze bezitten nauwelijks iets (geen auto, geen airco, geen elektriciteit...).
    NOG niet. Aan het tempo dat de westerse wereld innovaties blijft doorvoeren in deze gebieden zie ik de toekomst niet al te rooskleurig in. Verschillende Afrikaanse landen en landen op het Arabisch schiereiland (bvb. Jemen) kennen een vruchtbaarheidscijfer (gem. aantal kinderen per vrouw) van rond de 8! Ik heb niets tegen Afrika en haar inwoners, maar dit continent is een tikkende tijdbom. De voorspelde bevolkingsevolutie is ronduit zorgwekkend.

In onze westerse samenleving is het introduceren van nieuwe innovaties (vb. betere geneesmiddelen,...) vanaf de industriële revolutie snel, maar niet overdreven snel gegaan. Tegelijk is er een constante afname van het vruchtbaarheidscijfer geweest (de baby-boom even buiten beschouwing gelaten) door toename van comfort, andere visie van de inwoners, emancipatie,...
    De snelheid waarmee Afrika deze veranderingen ondergaat is ongelooflijk en niet vergelijkbaar met wat we hier kennen. Er is reeds een duidelijke trend merkbaar op gebied van daling van de sterftecijfers en dit zal in de toekomst zeker op het zelfde niveau blijven doorgaan of zelfs versterken. Tegelijk echter is de klik nog niet gemaakt om minder kinderen te krijgen waardoor de bevolking ronduit kan (en wss ZAL) exploderen.
    Indien deze exploderende bevolking (en ik gun het ze wel) zich ook op de industrie zal kunnen storten...

Ik verwacht de ergste vervuiling binnen een jaar of 50...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dreekes Bekijk bericht

Ik verwacht de ergste vervuiling binnen een jaar of 50...
    Same here.

Volgens mij is de bevolkingsexplosie de grootste bedreiging op aarde. Zoals ik al zei; Gore toont de grafiek, maar durft de conclusie niet trekken.

Het is dan ook één van de laatste heilige huisjes die op dit moment nog sterk overeind staan. Wie daar tegen schopt, is onmiddellijk onpopulair. En dat kan Gore zich niet permitteren.

Zelfs de grote mannen van Greenpeace zien zich verplicht hun boodschap aan te passen aan "de mens". Hun motto: een properder milieu; ja, maar niet als het anti-mens is.

En daar maken de makers van bovenstaande controversiële reportage natuurlijk handig gebruik van. Het valt me wel zwaar te merken dat dergelijke reportages al onmiddellijk een grote aanhang hebben, zelfs nog vóór ze zijn uitgezonden.

Maar het is zoals die cartoon met twee rijen wachtenden vóór de cinema zaal: een korte rij schuift aan voor "an unconvenient truth", en een veel langere rij schuift aan voor "A reassuring lie". De mens gelooft graag wat hem het beste uitkomt. Dus zeggen ze "Gore vertelt BS" ...terwijl hun borelingen stuk voor stuk hulp nodig hebben bij het ademhalen (vraag maar eens aan een onthaalmoeder, als je me niet gelooft).

Hoe meer mens, hoe minder plaats voor "het milieu". En er zal helaas een dag komen dat de mens zal moeten inzien dat niet elke mens die geboren wordt het recht heeft op een goed leven ...niet omdat bepaalde personen dat niet willen, maar omdat de aarde dat niet wil. Of beter nog; niet kan. Maar de mens kennende is het dan al te laat. Niet te laat voor de mens, maar voor het milieu welteverstaan. Byebye biodiversiteit!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TooT Bekijk bericht
    Niet te laat voor de mens, maar voor het milieu welteverstaan. Byebye biodiversiteit!
    Misschien wel, maar ik ben er van overtuigd dat de aarde langer zal overleven dan de mensheid. Naar mijn mening moeten we ons dan ook eerder zorgen maken over de gevolgen van ons eigen gedrag voor onszelf, dan voor de aarde. Die heeft al meermaals bewezen over een ongekende weerbaarheid te beschikken. En ok... Deze opwarming van de aarde is niet goed enz enz, maar vanuit mijn studies archeologie is mij onbewust aangeleerd om dit alles te relativeren. Verschillende van mijn proffen (zeker degene van prehistorie) bevestigen wel dat er een probleem(pje ) is, maar vinden het ook zeer sterk overroepen. De aarde balanceert niet op het randje en temperaturen bereiken geen ongekende hoogtes zoals her en der wordt beweerd want in het verleden zijn er situaties geweest die nog veel erger waren dan nu. Over de snelheid waarmee deze veranderingen vandaag de dag plaats vinden kan gediscussiëerd worden...

Maar goed, ik wil hier geen nieuwe polemiek starten want ook ik vind het erg wat aan het gebeuren is. Alleen vind ik dat het realistischer zou zijn om te stellen dat we onszelf in gevaar brengen en niet dat we de aarde onherstelbaar aan het kapot maken zijn...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dreekes Bekijk bericht
    Alleen vind ik dat het realistischer zou zijn om te stellen dat we onszelf in gevaar brengen en niet dat we de aarde onherstelbaar aan het kapot maken zijn...
    Zijn we niet beide aan het doen?
    Alle afval is ook niet afbreekbaar...en zorgt voor blijvende vervuiling
    plus de gevolgen ervan.

Nog in Vietnam geweest de laatste tijd?
    Dien "Orange" doet nog steeds goed zijn werk....30 jaar na de oorlog.
    Ik zeg maar iets he (één voorbeeld).

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Zijn we niet beide aan het doen?
    Alle afval is ook niet afbreekbaar...en zorgt voor blijvende vervuiling
    plus de gevolgen ervan.

Nog in Vietnam geweest de laatste tijd?
    Dien "Orange" doet nog steeds goed zijn werk....30 jaar na de oorlog.
    Ik zeg maar iets he (één voorbeeld).
    Ok, maar zeg nu zelf... Wat is dertig jaar in de geschiedenis van onze planeet?

maar hebben wij het recht om in 30 jaar andere diersoorten (of planten) uit te roeien...

30jaar lijkt niet veel maar in 30 jaar kan veel gebeuren. Diersoorten die men uitroeit komen nooit meer terug ...

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Regels voor berichten