Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 26 t/m 50 van 69

Discussie: Goor van Gore....

Standaard Re: Goor van Gore....

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
    die feiten zijn waarnemingen. ja het is zoveel graden warmer geworden.
    maar daar dan zijn hele boodschap aan vasthangen, tja...

er zitten zoveel variabelen en parameters in het hele klimaat dat je niet zo simpelweg een conclusie kan stellen.

om't gek te maken:
    zo zou je de verkoopcijfers van een product kunnen koppelen aan de betrouwbaarheid ervan.
    of de mezensterfte koppelen aan de bel20

mooie grafiekjes en leuke conclusies
    ... dat ze dan maar eens beginnen met de vermindering van uitstoot van C0².
    Alleen dit...je zou wat zien.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht

... en dure studies betalen om alles in twijfel te trekken.
    wetenschap IS alles in twijfel stellen en onderzoeken!

er wordt niets zomaar van tafel geveegd. er wordt onderzoek gedaan.

maar weeral, 't is niet dat ik de opwarming door broeikasgassen in twijfel trek dat ik alle andere bekende gevolgen ontken. ik ontken de opwarming trouwens ook niet
    een uurtje joggen in zomer/wintersmog en iedereen weet waarom je de suv beter thuis laat

maar dan weer:
    het opwarmen met een onduidelijk gevaarlijke toekomst heeft meer publiek effect dan al het leed dat vervuiling nu al veroorzaakt
    foto als spiegel of als venster?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Trebs
    Just use the bloody things and stop pulling pixels out your arse.
    Now that was an attack !

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guRuh Bekijk bericht
    Die hybride Toyota is een schot in de roos... maar ik dacht gelezen te hebben dat hij helemaal niet zo zuining is!
    Beter lezen guruh. Hij is een pak zuiniger als eender welke andere benzinemotor. En die Lexus hybridewagens verbuiken ook een pak minder als een vergelijkbare BMW of Mercedes

ja sry hee maar dit begrijp ik dus NIET!
    plotseling gelooft iedereen in de opwarming van de aarde. al de research die gedaan wordt telt nietmeer.

natuurlijk gaan die ijskappen verdwijnen... neem maar aan dat dat het systeem is. ijskappen komen en gaan met of zonder industrie. het zou pas schokkend zijn moesten we alle parameters stabiel kunnen houden zodat het klimaat de komende 1000 jaar nietmeer verandert.

maar bon, 't is trendy te zeggen dat de aarde opwarmt en dat de industrie (en wij) de schuldige zijn. zo kan je op't werk cool doen en het hebben over de stijgende zeespiegel.

bedenk maar dat de uitstoot van al dat fijn stof nu al mensen doodt. bekijk even het verdwijnen van natuurgebieden.
    al onze vervuiling treft ons in de eerste plaats en wordt een zoveelste parameter voor het klimaat.

toegegeven.. het uiteindelijke doel is mss verkeerd maar als we dan toch milieubewuster worden
    De VN klimaatscommissie zegt dat er een duidelijk verband bestaat tussen de menselijke activiteit en de opwarming van de aarde.
    Dit zijn 100-den, zo niet 1000-den wetenschappers die tot die conclusie komen.
    Er is op zijn minst een reasonable doubt, en dan moet er gereageerd worden.
    "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

die feiten zijn waarnemingen. ja het is zoveel graden warmer geworden.
    maar daar dan zijn hele boodschap aan vasthangen, tja...

er zitten zoveel variabelen en parameters in het hele klimaat dat je niet zo simpelweg een conclusie kan stellen.

om't gek te maken:
    zo zou je de verkoopcijfers van een product kunnen koppelen aan de betrouwbaarheid ervan.
    of de mezensterfte koppelen aan de bel20

mooie grafiekjes en leuke conclusies
    srr , er is een cyclus zeker , maar maar dat de aarde opwarmt is ook zeker , door wie ... dit zijn we zo goed als zeker ... ( wij dus ). En dat er iets scheelt kan je niet ontkennen. Zeggen dat het een cyclus is is gewoon de gemakkelijke oplossing.

Maar : waar niemand omheen kan is dat de CO2 concentratie in de lucht gigantisch gestegen is , en veeeeeeeeel meer is dan in de laatste 10000den jaren (waarschijnlijk meer maar weet ik niet meer juist).

En nee , dit weet ik niet enkel van die film. Ik heb hem gezien maar enkel om te kijken of hij de waarheid verteld. Ik studeer biologie en zie veel zaken daaromtrend en ik heb maar 2 zaken gezien in de film die niet klopen. Maar die ook niets afdoen aan de uiteindelijke conclusie.
    [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

heb ik ergens gezegd dat er niet gereageerd moet worden?

IMHO reageert men gewoon met een verkeerd doel voor ogen.
    foto als spiegel of als venster?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Trebs
    Just use the bloody things and stop pulling pixels out your arse.
    Now that was an attack !

heb ik ergens gezegd dat er niet gereageerd moet worden?
    IMHO reageert men gewoon met een verkeerd doel voor ogen.
    parakiet, je lokt uit en komt dan verontwaardigd doen?
    de opwarming is een vrij rechtstreeks gevolg van de
    vervuiling die je aankaart hé. niemand hier heeft trouwens
    jouw toestemming nodig om te reageren, toch ...

mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
    De VN klimaatscommissie zegt dat er een duidelijk verband bestaat tussen de menselijke activiteit en de opwarming van de aarde.
    Dit zijn 100-den, zo niet 1000-den wetenschappers die tot die conclusie komen.
    Er is op zijn minst een reasonable doubt, en dan moet er gereageerd worden.
    1000-den wetenschappers die hun baan danken aan het feit dat er een klimaatprobleem is Het enige "bewijs"dat ik tot nu toe gezien en gelezen heb zijn de voorspellingen door computermodellen. Laten dat nu toevallig gewoon computerprogramma's zijn die over het algemeen doen wat de programmeur wil

M.i. is het bewijs flinterdun en degenen die het hardst schreeuwen hebben het meest belang bij een klimaatprobleem. Als je een meteoroloog vraagt of er een probleem is zal deze "JA" zeggen, vraag het aan een klimatoloog en deze "JA, ZEKER" zeggen, vraag het aan een geoloog en deze zal "NEE, ZEKER NIET" zeggen.

Alles hangt af van met welke blik je naar zaken kijkt. Kijk naar een periode van honderden jaren, ja dan hebben we een probleem. Kijk je met een blik van tienduizenden of zelfs miljoenen jaren dan is dit nog niet het minste geringste rimpeltje in de geschiedenis.

Verder vindt ik het persoonlijk nogal arrogant om te veronderstellen dat de mens zoveel invloed heeft. De aarde gaat z'n gang, met of zonder ons. We kunnen er hoogstens voor zorgen dat onze omgeving zo leefbaar mogelijk blijft voor nu en de toekomst door zuiniger om te gaan met wat we hebben, maar het klimaat veranderen

Dit alles doet me denken aan de paniek die de club van Rome destijds heeft veroorzaakt. Ook wetenschappers die in hun modellen geloofden i.p.v. de inventiviteit van de mens. Ik heb veel meer vertrouwen in de mens en zijn overlevingsdrang dan wetenschappers
    Groeten,

Albert Jan

Website AJH
    lidnummer: BD0371NL

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ajh Bekijk bericht
    1000-den wetenschappers die hun baan danken aan het feit dat er een klimaatprobleem is Het enige "bewijs"dat ik tot nu toe gezien en gelezen heb zijn de voorspellingen door computermodellen. Laten dat nu toevallig gewoon computerprogramma's zijn die over het algemeen doen wat de programmeur wil

M.i. is het bewijs flinterdun en degenen die het hardst schreeuwen hebben het meest belang bij een klimaatprobleem. Als je een meteoroloog vraagt of er een probleem is zal deze "JA" zeggen, vraag het aan een klimatoloog en deze "JA, ZEKER" zeggen, vraag het aan een geoloog en deze zal "NEE, ZEKER NIET" zeggen.

Alles hangt af van met welke blik je naar zaken kijkt. Kijk naar een periode van honderden jaren, ja dan hebben we een probleem. Kijk je met een blik van tienduizenden of zelfs miljoenen jaren dan is dit nog niet het minste geringste rimpeltje in de geschiedenis.

Verder vindt ik het persoonlijk nogal arrogant om te veronderstellen dat de mens zoveel invloed heeft. De aarde gaat z'n gang, met of zonder ons. We kunnen er hoogstens voor zorgen dat onze omgeving zo leefbaar mogelijk blijft voor nu en de toekomst door zuiniger om te gaan met wat we hebben, maar het klimaat veranderen

Dit alles doet me denken aan de paniek die de club van Rome destijds heeft veroorzaakt. Ook wetenschappers die in hun modellen geloofden i.p.v. de inventiviteit van de mens. Ik heb veel meer vertrouwen in de mens en zijn overlevingsdrang dan wetenschappers
    Ahhhhh, de grote complottheorieën. Heel juist, sluit je ogen maar. Ook de media zitten er natuurlijk naast. Ze schrijven er maar op los, anders zouden ze geen blad meer verkopen. Zoals het prutbladje uit Duitsland, Der Spiegel, in een tendentieus geschreven artikel aangeeft: http://www.spiegel.de/wissenschaft/n...469326,00.html Doe zo verder.
    "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
    Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
    Uit: Apocrief

Ongelofelijk dat er hier een aantal zijn die hun ogen nog niet geopend hebben. De klimaatswijzigingen zijn intussen toch zichtbaar en voelbaar? En de statistieken spreken toch ook boekdelen.

Dit gezegd zijn; Gore zijne film had ook één tekortkoming vond ik. Hij haalde wel een grafiek erbij (de eest spectaculaire) die onze bevolkingsexplosie (met de nadruk op sex ) toont. Maar hij durft het niet te zeggen, en het komt ookniet voor op het eind van de film bij "what can you do?". Namelijk; onze aard***** zou er enorm bij gebaat zijn als we eens stopten met kweken als konijnen.

Want wat baat het dat je poogt 30% CO² minder uit te stoten, als je er drie of vier personen bij zet die zelf elk ook nog eens 70% CO² méér gaan bijdragen?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TooT Bekijk bericht
    Ongelofelijk dat er hier een aantal zijn die hun ogen nog niet geopend hebben. De klimaatswijzigingen zijn intussen toch zichtbaar en voelbaar? En de statistieken spreken toch ook boekdelen.

Dit gezegd zijn; Gore zijne film had ook één tekortkoming vond ik. Hij haalde wel een grafiek erbij (de eest spectaculaire) die onze bevolkingsexplosie (met de nadruk op sex ) toont. Maar hij durft het niet te zeggen, en het komt ookniet voor op het eind van de film bij "what can you do?". Namelijk; onze aard***** zou er enorm bij gebaat zijn als we eens stopten met kweken als konijnen.

Want wat baat het dat je poogt 30% CO² minder uit te stoten, als je er drie of vier personen bij zet die zelf elk ook nog eens 70% CO² méér gaan bijdragen?
    Leg dat eens uit aan mensen in arme landen die op hun kroost moeten terugvallen om hun oude dag door te komen!
    "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ballistic Bekijk bericht
    Leg dat eens uit aan mensen in arme landen die op hun kroost moeten terugvallen om hun oude dag door te komen!
    Heel juist, en bovendien zijn deze mensen nu net niet de grootste vervuilers want ze bezitten nauwelijks iets (geen auto, geen airco, geen elektriciteit...).
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

ajh,
    Het bewijs is flinterdun, maar u komt dingen bewijzen met flauwe dooddoeners. Mijn bakker van op de hoek schreeuwt helemaal niet zo hard want heeft er geen belang bij. Is je stelling hiermee nu bewezen?
    Wanneer we het over klimaatproblemen hebben, gaat dit over de nadelige effecten ervan voor het leven op aarde, in het bijzonder, effecten op levensomstandigheden van mensen. Compleet idioot om dit in een kader van miljoenen jaren te gaan zien natuurlijk. Zelfs de meest groene fundi ligt wellicht niet wakker over het feit of er binnen 3 miljoen jaar nog mensen leven. Ter vergelijking, de homo sapiens bestond niet 200,000 jaar geleden.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door erikdk Bekijk bericht
    hoi folks

Al Gore woont in een iets groter stulpje dan de meesten van ons. Pa Gore was dan ook reeds zijn voorganger als senator in Tenessee. Al Gore leverde in de senaat baanbrekend werk over de information superhighway voor de meesten van ons ooit van internet gehoord hadden (begin van de jaren '90). Tenessee is in het zuiden van de states. Het zuiden van de states heeft zijn boom gekend sinds de invoering van de airco.
    Dus: als het huis van Al Gore (zoon van een senator, dus navenant van omvang) in het zuiden van de states veel energie verbruikt, dan is dat logisch.
    Hij compenseert dat wel door GROENE electriciteit te kopen (dat kan ginder, hij betaalt er wel meer voor).

erik
    het maakt niet uit of je die vervuiling nu compenseert: als hij in de eerste plaats niet zou vervuilen moest hij ook niet compenseren en kan iemand anders die normaal gewone energie gebruikt die groene energie gebruiken waardoor er weer minder niet-groene energie nodig is (er is altijd te weinig groene energie voor iedereen)
    trouwens groene energie is evengoed vervuilend (zij het dan minder): als je naar de productie van bevoorbeeld windmolens of zonnepannelen kijkt: dit zijn enorm dure en vervuilende processen (zeker zonnepanelen) in vergelijking met hoelang deze dingen meegaan en dan heb je het nog niet over de hoeveelheid en het soort stoffen dat er in kruipt.

gewoon zo min mogelijk verspillen in de eerste plaats!!

en of je het nu geloofd of niet dat het klimaat zou veranderen veranderd niets aan het feit dat je gewoon zuinig moet zijn, als het niet voor het klimaat is dan wel om de effecten (zoals watervervuiling, luchtvervuiling,...) die nu reeds voelbaar zijn tegen te gaan.

groeten, robbe
    Prepare thoroughly. Go to the sacred places.
    Wait. Look. Feel.
    Then shoot ! (David Muench)

1) Idd velen er werk door gevonden , maar jaren lang jaren er wetenschappers mee bezig terwijl iedereen ze zat uit te lachen, die deden het allesinds niet voor het geld.

2) Nogal raar dat er veel ook veel geologen bezig zijn met dit onderzoek... en ook op dezelfde conclusie komen. En het bewijs is verre van flinter dun. Elk experiment of meting is idd een flinterdun bewijs maar als je het allemaal samenlegt is het bewijs overweldigend. De temperatuur is nog niet zo drastisch gestegen maar bij CO2 en andere stoffen is het gigantisch. Waar vele wetenschappers bang voor zijn is het "breekpunt", het punt waarbij alles zeer veel sneller zal gaan en volledig niet meer in controle zal zijn. ( bv de gigantische methaan opslag plaatsen in de diepzee en het gebonden methaan in de sommige rivierbodems. Wanneer dit vrijkomt is het niet meer te stoppen.

3) 'Verder vindt ik het persoonlijk nogal arrogant om te veronderstellen dat de mens zoveel invloed heeft. De aarde gaat z'n gang, met of zonder ons'

Dat is dan weer het gedachte van 50 jaar geleden, "de aarde is groot genoeg om alle afval en uitstoot op te nemen zonder probleem" , de aarde is zoo groot niet hoor zeker niet het deel waar we op leven. De mens kan zeker het klimaat wijzigen (kijk maar naar gat in ozonlaag).
    [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
    Heel juist, en bovendien zijn deze mensen nu net niet de grootste vervuilers want ze bezitten nauwelijks iets (geen auto, geen airco, geen elektriciteit...).

Dank U om in mijn plaats (perfect!) te antwoorden, Vantje.

Dank U om in mijn plaats (perfect!) te antwoorden, Vantje.
    Mis ik hier iets, of wat?

Mis ik hier iets, of wat?
    Ik ben de draad ook effe kwijt.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Wat jullie missen...

Ik stel; "we zouden beter minder kids kweken"
    Waarop jij (Ballistic) antwoordt: "de arme mensen hebben kids nodig"
    En Vantje zegt dan "die arme kinderen zijn het probleem niet, het zijn de rijke (die met eigen auto, ed)"

...en dus bedank ik hem voor dat antwoord. Want hij geeft misschien jou gelijk, maar geeft ook ineens mij gelijk ook. Want hij ontkent dus niet dat er weldegelijk een probleem is met onze bevolkingsexplosie (méér bij de gegoede burgers, dat misschien wél ja).

Komt er nu natuurlijk op aan: wat is nen arme mens? En wat is ne rijke ("gegoed") mens? Persoonlijk denk ik dat de mensen waarover jij spreekt (Ballistic), maar een minderheid meer zijn. De meesten zijn weldegelijk een "CO²-probleem". Is het niet rechtstreeks (heelder naties in Industriële opmars, bvb China), dan onrechtstreeks (rooien van bomen, om al die arme hongerige monden van landbouwgewassen te voorzien).

Maar da's weer een andere discussie hee.

Hoe je 't ook draait of keert; je kan op deze bol geen kant meer op, of je merkt dat de mens de stress is op die regio. We zijn met teveel. Punt aan de lijn. Dat die boodschap moeilijk te verkopen is aan arme mensen, dat weet mijn kleine teen ook.

Het is trouwens niet alleen niet leuk meer voor de natuur, het is ook niet leuk meer voor onzelf. We zijn als meeuwen op een draad, aan het pikken naar elkaars poten om wat plaats te hebben. Vechten in de file, vechten voor een job, ...

zo kan je op't werk cool doen en het hebben over de stijgende zeespiegel.

een ijsberg zit voor 90% onder water, bevroren water neemt meer plaats in dan ontdooid water, smelten ijskappen zal dus geen verhoging zeespiegel geven. Afsmelten ijs op het land dat naar de zee zou spoelen zou wel enige invloed kunnen hebben, maar dan spreken we over veel minder allarmerende cijfers dan ik al mocht horen .. in ieder geval minder dan 50 cm .. je hoeft dus je apprtement in Knokke niet te verkopen om een appartement in Gent te kopen in de hoop dat de kust ooit tot daar zal komen

De veecultuur is ook een bron van vervuiling....
    Denk maar aan de metaangassen...en de koeien.

En het probleem met mensen is dat die altijd zin hebben om zich al dan niet
    voor te planten...plus dat zorgt ook nog voor meserie.
    En de dieren??
    Laatst gewijzigd door theokus; 2 maart 2007 om 16:45

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Visio Bekijk bericht
    een ijsberg zit voor 90% onder water, bevroren water neemt meer plaats in dan ontdooid water, smelten ijskappen zal dus geen verhoging zeespiegel geven. Afsmelten ijs op het land dat naar de zee zou spoelen zou wel enige invloed kunnen hebben, maar dan spreken we over veel minder allarmerende cijfers dan ik al mocht horen .. in ieder geval minder dan 50 cm .. je hoeft dus je apprtement in Knokke niet te verkopen om een appartement in Gent te kopen in de hoop dat de kust ooit tot daar zal komen
    Je vergeet wel de onderstroming (in de zee) bij de polen...
    (Antartica)
    Die zal meer invloed hebben op mens en natuur dan het smeltwater.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
    Eindelijk beginnen mensen te begrijpen dat we niet goed bezig zijn (mezelf incluis) en dat er iets moet veranderen.

Natuurlijk zijn er weer mensen die alles in twijfel trekken en alles ridiculiseren...Jammer!
    Het wordt dan wel tijd dat je het eindelijk weet, Greenpeace roept hetzelfde al 40 jaar maar werd weggelachen... Nu komt zo'n consumerend amerikaantje het zeggen en opeens is het gemeengoed. En wat al zijn heldendaden en intellekt betreft; ooit bezocht Gore een LAGERE school, een kind schreef een woord op het bord (potatoes), Gore nam het krijtje en verbeterde het JUISTGESCHREVEN woord!!! Vice president van de opper-natie, mensen!

"Zijn" film maakt mensen wakker die sliepen, ok, maar van hem een groene jongen maken lijkt me nu ook weer teveel van het goede, had ie beter tijdens z'n ambtstermijn gedaan ...

Mvg, Pete

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fotology Bekijk bericht
    Het wordt dan wel tijd dat je het eindelijk weet, Greenpeace roept hetzelfde al 40 jaar maar werd weggelachen... Nu komt zo'n consumerend amerikaantje het zeggen en opeens is het gemeengoed. En wat al zijn heldendaden en intellekt betreft; ooit bezocht Gore een LAGERE school, een kind schreef een woord op het bord (potatoes), Gore nam het krijtje en verbeterde het JUISTGESCHREVEN woord!!! Vice president van de opper-natie, mensen!

"Zijn" film maakt mensen wakker die sliepen, ok, maar van hem een groene jongen maken lijkt me nu ook weer teveel van het goede, had ie beter tijdens z'n ambtstermijn gedaan ...

Mvg, Pete
    Hmm, wat dan te zeggen van Bush jr.?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fotology Bekijk bericht

Mvg, Pete
    Beweer ook niet dat hij een groene jongen is he.
    Maar het is wel zo dat zijn documentaire de discussies op gang brengt. En dat is niet slecht!

Hmm, wat dan te zeggen van Bush jr.?
    Hopelijk gebeurt er met Bush snel wat ik stiekem hoop, maar doet die hier ter zake? Het ging over Gore, dacht ik...

Mvg, Pete.

Regels voor berichten