Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 65

Standaard Geen varkenvlees meer.....

voor de Antwerpse schoolgaande jeugd die op bos of zeeklassen gaan.
    Zij moeten HALAL vlezeke eten.
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.
    Van macro naar kinderen en sport en ...terug naar de natuur !

Standaard Re: Geen varkenvlees meer.....

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
    voor de Antwerpse schoolgaande jeugd die op bos of zeeklassen gaan.

http://www.kidsforanimals.nl/dierinf...41226977303093

Waar gaat dit naartoe?

Laatst gewijzigd door toerist; 12 februari 2007 om 17:53

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Larah&Bo Bekijk bericht
    Waar gaat dit naartoe?
    Voor een daguitstap bestaan er nog altijd boterhammendozen
    Kunnen de ouders van kinderen die een andere godsdienst hebben
    in die doos stoppen wat ze willen.

Voor een verblijf dat meerdere dagen duurt kan de plaatselijke
    keuken zich aanpassen.
    Mensen met een andere godsdienst zijn ook klanten, niet?
    Als bos- of zeeklassen belangrijk zijn voor ELK kind dan kan het oudercomité
    vooraf bijv. een regeling treffen waarbij in dit geval moslimouders
    zelf koken voor hun kinderen of iemand aanstellen die dat wilt doen.
    Een regeling treffen kan natuurlijk ook met verantwoordelijken die de verblijfplaats
    uitbaten.

De maatregel zoals die nu is roept om conflicten en daarom vind ik deze
    maatregel ook ondoordacht.
    Nu creëert men winnaars en verliezers....
    Mijn oplossing voorkomt net die problemen.
    Nu kan iedereen meegaan zonder onderscheid en iedereen verplichten
    om hetzelfde eten "op te dringen" kan niet volgens mij.

En waarom herrie maken om vlees?
    Een weekje (?) vlees derven is nog goed ook voor de gezondheid.
    Zo kon het ook, zonder vlees, en iedereen is gelijk "voor de wet"

Of schapenvlees gezonder is dan ander vlees weet ik niet.
    Omdat ik niet weet wat die dieren gegeten hebben voordat ze geslacht werden....
    Laatst gewijzigd door theokus; 12 februari 2007 om 18:35

Zijn jullie niet aan het verwarren met de Joodse voedselwetten? Kosjer eten?

Joden mogen totaal geen varkensvlees eten.
    Kosjer

Moslims als het niet anders kan.
    Halal en haram

Nu creëert men winnaars en verliezers
    Altijd geweest, zal altijd zo zijn. Als ze dan toch voor eten willen zorgen dat goed is voor iedereen, doe dan een walking buffet.
    Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
    MySite - All your base are belong to us - What you say

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TedereTijger Bekijk bericht
    Zijn jullie niet aan het verwarren met de Joodse voedselwetten? Kosjer eten?

Joden mogen totaal geen varkensvlees eten.
    Kosjer

Moslims als het niet anders kan.
    Halal en haram

Altijd geweest, zal altijd zo zijn. Als ze dan toch voor eten willen zorgen dat goed is voor iedereen, doe dan een walking buffet.
    Alle ouders ontvingen de afgelopen dagen een brief. Daarin staat dat er op
    schooluitstappen geen varkensvlees op het menu staat en dat alle vlees
    ritueel geslacht is.

Ik ben de zaak niet aan het verwarren

Vooraf overleggen is de boodschap: school en ouders en kinderen
    en verblijfplaats...
    Zo'n dingen kosten ook genoeg geld en er zijn ouders die er tegenop
    zien maar ze lijken soms niet anders te kunnen...

Zo'n buffet kan idd. een oplossing zijn als alles goed aangeduid wordt

Zouden onze kinderen, onze jeugd of ouders weten dat er bijv. snacks zijn,
    hamburgers en dito "vleeswaren", die vol zitten met paardenvlees??
    Of dit goed of niet goed is laat ik even in het midden, het gaat me
    even over "inhoud" en de informatie die we hebben of juist niet.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Daarin staat dat er op schooluitstappen geen varkensvlees op het menu staat en dat alle vlees ritueel geslacht is.
    En vanwaar de keuze voor "halal", waarom niet "kosjer" ?
    'k Bedoel maar, velen zullen negatiever reageren als ze "halal" horen dan als ze "kosjer" horen. Doelbewuste keuze? VB ?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    het gaat me even over "inhoud" en de informatie die we hebben of juist niet.
    Mij ook. Stond er enkel geen varkensvlees op het menu staat en dat alle vlees ritueel geslacht is in de brief, of stond er effectief halal ?

'k Denk dat het wel goed is dat ze _eventjes_ varkensvlees schrappen van het menu. Akkoord, in sommige snacks zit er ook paardenvlees, maar het overgrote deel is toch varken.
    Er is genoeg keuze aan ander, magerder vlees, zonder dat het daarom duurder kost. Eventueel kunnen ze zelfs vis serveren, nog gezonder. (en tegelijkertijd even de Oostendse vismijn sponsoren )

Doe maar verder zo.
    Maar i.p.v. open gaan bij mij de boeken dicht.
    Vlaams belang , hier komen uw onderdrukte Vlamingen.

Henri
    lidnummer: BD0435BE

Assimilatie noemen ze dit

Goe bezig
    To make your dreams come true, wake up

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
    Vlaams belang, hier komen uw onderdrukte Vlamingen.
    Jamaar... Is dat niet die partij waar je niet op moogt stemmen of je benrt rasist en moet je eigenlijk vervolgd worden door dat ex-Leman instituut?

Veel van mijn collega's en kennissen weten dat ik gehuwd ben met een Chinese.
    Daarom wordt er me dikwijls de vraag gesteld (als grapje bedoeld ) of ze me soms honden- of apen- of "ander" vlees klaarmaakt.

Als (grapje ) antwoord ik dan meestal dat ik blij ben dat ik niet met iemand getrouwd ben uit een land waar kannibalisme tot de mogelijkheden behoort. Want dan zouden ze heel onzinnige vragen moeten stellen.
    En dan zouden ze me nog durven vragen wat moeder in het brooddoosje van haar kinderen steekt.

Effe serieus nu : vroeger aten we elke vrijdag vis. Dat was een regeltje.....
    Doen we dat nu nog ?

Het antwoord op de eerste vraag mag je raden :

http://www.pbase.com/skitch/image/37133285/medium

Groetjes

Skitch
    Adobe Première Elements 11 + Corel Motion Studio 3D + Canon Legria HF G10 + Legria HF200 + Olympus LS-5 PCM recorder
    In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

BD lijkt me, zelfs in de chitchat, niet het forum te zijn om aan politiek te gaan doen.

In het kader van mijn vrije meningsuiting wil ik toch kwijt dat het me dik op mijn zenuwen werkt dat zowat elk forum tegenwoordig "vervuild" wordt met dezelfde retoriek als die in de doorsnee draad op politics.be

Ieders mening verdient respect, zelfs al ben ik het er niet mee eens.
    Maar moet dit echt hier

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pendragon Bekijk bericht
    Maar moet dit echt hier

Ja, jullie komen misschien nog op andere fora, maar bij mij is dit momenteel nog het enige, dus de dagelijkse frustraties die hier niet behandeld worden, zie ik gewoon niet ('k ben in mijn return, 10 jaar geleden dacht ik dat internet het toekomstige leven was, nu begin ik er weer achter te komen, dat er buiten internet ook nog een leven bestaat).

Wat is er mis aan deze discussie, een paar autochtonen, die een laaste zucht slaken, 't is het enige wat we nog hebben, eens zuchten

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BlueInk Bekijk bericht
    Jamaar... Is dat niet die partij waar je niet op moogt stemmen of je benrt rasist en moet je eigenlijk vervolgd worden door dat ex-Leman instituut?

http://www.youtube.com/watch?v=3ZQI0Xm29To

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
    Wat is er mis aan deze discussie, een paar autochtonen, die een laaste zucht slaken, 't is het enige wat we nog hebben, eens zuchten
    Neem het niet persoonlijk

Ik wil op dit forum vooral genieten van ieders fotowerk. That's all.

En ik heb het er altijd moeilijk mee gehad dat mensen die in een van de rijkste en meest vrije delen van deze aardkl**t leven zo verschrikkelijk kunnen kankeren over allerlei kleine akkefietjes. Da's nu eenmaal de aard van dit beestje.
    En ik hoop van harte dat je toch wel iets meer hebt in je leven dan alleen maar zuchten.
    Laatst gewijzigd door pendragon; 13 februari 2007 om 00:19

BD lijkt me, zelfs in de chitchat, niet het forum te zijn om aan politiek te gaan doen.

In het kader van mijn vrije meningsuiting wil ik toch kwijt dat het me dik op mijn zenuwen werkt dat zowat elk forum tegenwoordig "vervuild" wordt met dezelfde retoriek als die in de doorsnee draad op politics.be

Ieders mening verdient respect, zelfs al ben ik het er niet mee eens.
    Maar moet dit echt hier
    Er zijn ook andere voorbeelden hoor
    Veralgemenen zou ik het zelf niet doen, trouwens ik merk dat toch niet.
    Zowel tones.be of ubuntu.nl hebben een chit chat waar ik nog niets gelezen
    heb dat naar politiek ruikt.
    Misschien heeft het te maken met de leeftijd van de gebruikers.
    De jeugd is daar zo niet mee bezig....en dat is in feite ook niet zo gezond

Het is ook zoals collega jdm zegt: er is nog leven na of zonder internet.
    Jeugd mag ook eens beseffen dat al die technische communicatiemiddelen
    zoals de gsm, het internet, computers enz. enz. alles meer anoniem maakt.
    Het lijkt mij ook een bron, van de groei, van meer individualisme...

Anderzijds kan o.a. een forum een uitlaatklep zijn waar je ongezien (figuurlijk)
    iets kwijt kan
    Iets kwijt worden kan ook zonder iemand te kwetsen.
    En dan bedoel ik de leden onder elkaar hier, wiens bedoeling het nooit
    kan of mag zijn om elkaar de duvel aan te doen en die indruk heb ik dus
    niet, het is veel eerder andersom.

Misschien kunnen we nog leren van politiek
    Die slaan elkaar dood op tv bij wijze van spreken en als ze uit beeld
    zijn...?
    Vandaag in oppositie en morgen samen in een kartel...

En ik heb het er altijd moeilijk mee gehad dat mensen die in een van de rijkste en meest vrije delen van deze aardkl**t leven zo verschrikkelijk kunnen kankeren over allerlei kleine akkefietjes. Da's nu eenmaal de aard van dit beestje.
    En ik hoop van harte dat je toch wel iets meer hebt in je leven dan alleen maar zuchten.
    Daar heb je 100% gelijk, we leven in een van de rijkste en meest vrije delen van deze aard*****, maar het besef begint te komen, dat we dit aan het verliezen zijn, vooral dat vrije (je gaat heden ten dage niet meer waar je wilt, en je zegt daar niet meer wat je wilt) en zuchten is zeker geen oplossing, maar de alternatieven lijken me wat ver gezocht.

Ik wil op dit forum vooral genieten van ieders fotowerk. That's all.

Het is goed dat er af en toe een SD wordt georganiseerd.
    Daar zie je echte gezichten, daar zie je de mensen "irl"....en daar
    kunnen zelfs en slechts, vijf woorden veel meer zeggen over de echte
    mens achter die nickname dan 105 zinnen hier in het forum

Zelf vind ik dat ik nogal kritisch ben.
    Ben ook wat gedreven door een gevoel van of voor rechtvaardigheid.
    Mijn reacties zijn ook ten dienste van anderen, ik doe dat niet voor mezelf
    Ik moet en hoef ook niet mezelf te bewijzen...
    Je doet er mee wat je wilt en iedereen denkt er maar over naar eigen goeddunken.
    Trouwens ik kon ook dit forum "leegzuigen" en puur voor eigen gebruik.
    Mag ik effe "zuchten" nu

Daar heb je 100% gelijk, we leven in een van de rijkste en meest vrije delen van deze aard*****, maar het besef begint te komen, dat we dit aan het verliezen zijn, vooral dat vrije (je gaat heden ten dage niet meer waar je wilt, en je zegt daar niet meer wat je wilt) en zuchten is zeker geen oplossing, maar de alternatieven lijken me wat ver gezocht.
    Dat is het hem juist, jouw laatste zin
    Wij zijn toch normale mensen niet, we denken en we zien rondom ons heen...
    De oplossingen die men ons voorlegt of uitvoert worden steeds betaald
    door dezelfde groep of worden verhaalt op dezelfde groep.
    En als je dan de uiteindelijke resultaten gaat meten (of voelen..)
    dan is er niemand beter op&van geworden behalve de kleine groep
    die deze oplossingen aanreikte

En als ik het over geld mag hebben: het stikt hier van de centen...
    Maar wie heeft het en wat doen ze er mee
    Er zitten wel een paar ongelukkige mensen tussen
    Laatst gewijzigd door theokus; 13 februari 2007 om 01:35

Oorspronkelijk geplaatst door jdm
    In 1940 moest de vijand binnenvallen (Den Duits), totaal overwacht.
    Nu moet er hier niemand meer binnenvallen, ze zitten hier al.
    Dus, nog effe afwachten.
    Mvg.

... dat we dit aan het verliezen zijn, vooral dat vrije (je gaat heden ten dage niet meer waar je wilt, en je zegt daar niet meer wat je wilt)
    Bij wijze van afronding (ik wil de discussie best aangaan maar niet op dit forum) de volgende bedenking.
    Vrijheid is naar mijn aanvoelen een van de zaken waar heel wat mensen het moeilijk mee hebben. Vroeger werden er hier zekerheden gecreëerd op basis van normen en waarden die ons vanuit onze religie werden gedicteerd. Iets wat bijvoorbeeld op vandaag nog heel sterk aanwezig is binnen de Islamitische gemeenschap en waar velen onder ons het blijbaar moeilijk mee hebben.
    De laatste 30 jaar is dit veranderd door normen en waarden (?) die ons door het consumentisme worden gedicteerd. Waar we vroeger in bedwang gehouden werden door de schrik voor hel en vagevuur zijn we nu bang geworden dat we alle commerciële behoeften die ons aangepraat worden niet meer kunnen betalen (of de leningen die we er voor aangaan). Het eindresultaat is hetzelfde, de massa is onder bedwang.
    Meer en meer zie je echter dat het gelukkige gevoel dat we hadden bij onze (bedenkelijke) vrijheid om te kopen wat we wilden vervangen wordt door ongenoegen omdat we ons te pletter werken om dat te blijven betalen of omdat we niet (meer) kunnen volgen. Of we zijn bang geworden dat mensen uit minder bedeelde landen naar hier komen om ons collectief verzamelde fortuin af te pakken. Een angst die blijvend gevoed wordt door een zeer commerciële pers die elke individuele misdaad uitvergroot tot eer en meerdere glorie van kijk en leescijfers. Een angst die ook gevoed wordt door het feit dat we hier heel individueel in onze eigen cocoon op onze dure technologie en geld zitten te beven voor al diegenen die het willen afpakken.

Gevolg. We roepen om meer blauw op straat, strengere wetten en dito straffen, overal bewakingscamera's, avondklokken, verbod op dit en verbod op dat ... En politici volgen natuurlijk want die willen verkozen worden.

En dan zijn we verwonderd dat we aan echte vrijheid inboeten. Of zijn we verwonderd dat al dat blauw op straat, bij gebrek aan de hele horden misdadigers, zich bezighoudt met het uitschrijven van superboetes voor de minste overtreding die we begaan.

Ik heb de vrijheid genomen om afstand te nemen van de commerciële ratrace. Als ik mooie foto's kan maken met mijn 2 jaar oude D70, heb ik dan een D80 of een D200 nodig? Eigenlijk niet. Ben ik achterlijk omdat ik geen centen wil uitgeven aan digitale tv als er toch niets te zien is op die lichtbak? Ik dacht het niet. Als ik mooie natuurfoto's kan maken met mijn aftandse sigma 400 5,6 heb ik dan nood aan een f/4 tele van een paar duizend euro?

Vrijheid is iets wat je voornamelijk zelf invult.

Amen

23. Standaard Re: Geen varkenvlees meer.....

Kudos

Op deze site kun je alvast je naam laten 'Arabiseren':http://www.msnskins.be/arabische-naam/

Voortaan mag je mij dus aanspreken met Ziyad ibn `Alawiyyah
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

... Waar we vroeger in bedwang gehouden werden door de schrik voor hel en vagevuur zijn we nu bang geworden dat we alle commerciële behoeften die ons aangepraat worden niet meer kunnen betalen (of de leningen die we er voor aangaan). Het eindresultaat is hetzelfde, de massa is onder bedwang.
    Meer en meer zie je echter dat het gelukkige gevoel dat we hadden bij onze (bedenkelijke) vrijheid om te kopen wat we wilden vervangen wordt door ongenoegen omdat we ons te pletter werken om dat te blijven betalen of omdat we niet (meer) kunnen volgen. Of we zijn bang geworden dat mensen uit minder bedeelde landen naar hier komen om ons collectief verzamelde fortuin af te pakken. Een angst die blijvend gevoed wordt door een zeer commerciële pers die elke individuele misdaad uitvergroot tot eer en meerdere glorie van kijk en leescijfers. Een angst die ook gevoed wordt door het feit dat we hier heel individueel in onze eigen cocoon op onze dure technologie en geld zitten te beven voor al diegenen die het willen afpakken...

... En dan zijn we verwonderd dat we aan echte vrijheid inboeten. Of zijn we verwonderd dat al dat blauw op straat, bij gebrek aan de hele horden misdadigers, zich bezighoudt met het uitschrijven van superboetes voor de minste overtreding die we begaan...

... Ben ik achterlijk omdat ik geen centen wil uitgeven aan digitale tv als er toch niets te zien is op die lichtbak? Ik dacht het niet. Als ik mooie natuurfoto's kan maken met mijn aftandse sigma 400 5,6 heb ik dan nood aan een f/4 tele van een paar duizend euro?

Vrijheid is iets wat je voornamelijk zelf invult.

Amen
    Wel Pendragon, met jou wil ik nog wel eens een pint gaan pakken, verdomd als 't niet waar is... En meer dan één ook !!! Sh*t man, hartverwarmend !
    Greetz, Kariboe

P.S. Dat wil niet zeggen dat ik de zogenaamde 'opposanten' uitsluit van een 'bevrijdend' avondje stappen...
    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, die komt in mijn eigen BOF !!!
    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Regels voor berichten