Weergegeven resultaten: 1 t/m 21 van 21

Exclamation Foto waar je wel bij na gaat denken. Let op: kan schokkend zijn

Let op kan schokkend zijn voor jonge kijkers en ook voor ouderen
    Deze foto vond ik op PBASe, het moet je wel aan het denken zetten.

Genomen in de Vietnam War 68-69.

Voor meer foto's verwijs ik je door naar:

http://www.pbase.com/rcalmes/vietnam
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------
    http://www.digif.eu

Standaard Re: Foto waar je wel bij na gaat denken. Let op: klan schokkend zijn

Ik ben blijkbaar niet jong en ook niet oud.

op trekearth.com verschijnen zo nu en dan actuele foto's genomen door 'n pakistaan in pakistan en meer van die landen waar op dit moment allerlei tragisch aan de hand is; omdat dat op dit moment actueel is doet dat mij meer dan oorlogsfoto's van vroeger (ook al was dat natuurlijk minstens even schokkend)

Wij zijn al veel te afgestompt om ons daar nog zorgen over te maken. We maken ons pas zorgen als het mensen uit onze eigen omgeving zijn waarvan de schedel op een pinneke zit... en dan nog.
    Vergeef mij mijn cynisme... (ik ben eigenlijk een grote optimist, echt waar...)
    Mensen zijn beesten, we zijn wel "geciviliseerd" maar velen nemen elke gelegenheid te baat om toch eens het beest naar buiten te laten. Kijk maar naar al die mannen die hun vrouw slaan, moordenaars, verkrachters,... een oorlog geeft sommigen de kans om hun lust naar beestachtigheid bot te vieren.
    Bovendien veronderstel ik dat je, als je in een oorlogssituatie vrienden kwijtraakt, ook wel eens zin krijgt om de vijand goed op zijn nummer te zetten en 'm zo barbaars mogelijk aan zijn eind te laten komen.
    Dat zijn maar een paar bedenkingen die open staan voor discussie natuurlijk...
    Misschien vraag je je af hoe ik dan nog zonder argwaan naar andere mensen kan kijken... 't Is allemaal een kwestie van situaties... Ik ga er zeker niet van uit dat "iedereen" mij zou "kapotmaken" als hij of zij de gelegenheid krijgt. In eerste instantie denk ik altijd dat mensen goeie bedoelingen hebben. De beste barometer daarvoor ben ikzelf... misschien ken je het gezegde: "Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn klanten"... Ik bedoel dus: als ikzelf voorstel om iemand te helpen of iets te doen, is dat niet met bijbedoelingen zoals winstbejag of "andere motieven", maar gewoon voor het plezier en eventueel voor een bedankje. Daarom ga ik ervan uit dat anderen ook zo zijn. Ik ga daarin echter niet te ver. Ik zal niet gauw zomaar "alles" aan iemand toevertrouwen. Ik schrik ook niet als iemand plots toch niet zo zuiver op de graat is of toch bijbedoelingen bleek te hebben. Je moet weten dat er zulke mensen zijn en dat een beetje in je achterhoofd houden, maar je mag er niet paranoïde door worden. Zorg er gewoon voor dat je niet volledig op iemand moèt vertrouwen, zorg dat je altijd op jezelf kan terugvallen... Ik bedoel maar: hang je leven niet vast aan dat van een vriend(in); zelfs al is het je beste vriend, het kan toch gebeuren dat die op een keer z'n rug naar jou draait. Langs de andere kant: geniet ervan zo lang het duurt.

Rogier, "mooie" boeken die je op je wenslijstje kan zetten zijn "de eerste wereldoorlog in foto's", en idem voor W.O. II. In België zijn die boeken te krijgen bij Standaard Boekhandel en Boekenvoordeel, voor ongeveer 20€ per (lijvig) boek.
    Vooral in dat boek over de eerste wereldoorlog staan (vrij) schokkende foto's. Een oorlog leidt nu eenmaal altijd tot barbarij van weerszijden, dat was toen zo, en dat is nu nog zo.
    Zoek ook eens op Robert Capa, die heeft ook een paar prachtige oorlogsshots gemaakt (en is uiteindelijk door zijn gevaarlijke werk om het leven gekomen).

Tot zover deze babbel van de maharishi van bd (of hoe noemden ze me in dat andere topic?)...

Ok, schokkend misschien, maar dit is oorlog. De foto heeft een documentaire waarde. Bovendien weten we helemaal niet hoe de ex-eigenaar van deze schedel aan zijn einde gekomen is. Alleszins een pak minder schokkend dan het gratuite exhibitionisme van rotten.com

Mijn dochter heeft op de tekenschool een echte schedel nagetekend toen ze 10 was : http://www.pbase.com/hvr_oosterzele/image/53556768

Had ze daar een hoedje opgezet was dat dan ook schokkend geweest?

7. Standaard Re: Foto waar je wel bij na gaat denken. Let op: klan schokkend zijn

Bracht zowaar een "grimlach" op m'n gezicht. ( "grimlach" = glimlach, maar met één mondhoek omhoog, ironische/sarcastische glimlach )

Niet dat ik het goedkeur, maar misschien verklaard dit het:
    Oh, de ironie van de oorlog: "wij brengen vrede"
    Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
    MySite - All your base are belong to us - What you say

Ik wil niet op me geweten hebben dat mensen die niet zo stevige in hun schoenen helemaal geschokt zijn, als ze de foto zien. En ik vind deze foto ook een documaintaire waarde heeft.

op die eerste link krijg ik elke keer 'forbidden' als melding dus kan 'm niet eens zien

Regelmatig schilderd mijn vrouw zon oude jongens en meisjes, eigenlijk niks aan. Ze wonen bij ons al jaren en hebben het beter dan onder de grond.
    http://www.exto.nl/gallery/detail/id/89090.html
    Effe kijken hierboven.

Standaard Re: Foto waar je wel bij na gaat denken. Let op: kan schokkend zijn

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paparazzi Bekijk bericht
    op die eerste link krijg ik elke keer 'forbidden' als melding dus kan 'm niet eens zien
    raar
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hemiksem Bekijk bericht
    Regelmatig schilderd mijn vrouw zon oude jongens en meisjes, eigenlijk niks aan. Ze wonen bij ons al jaren en hebben het beter dan onder de grond.
    http://www.exto.nl/gallery/detail/id/89090.html
    Effe kijken hierboven.
    Ik zie liever die foto. weet je wat het ook is, ik heb hier ook een moeder die er minder goed tegen kan. Maar ik heb temminste iedereen gewaarschuwd.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
    ...weet je wat het ook is, ik heb hier ook een moeder die er minder goed tegen kan. ...
    NOOIT moeders bij je computer laten

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
    raar
    Dit is wat ik te zien krijg:
    Forbidden

You don't have permission to access /o2/26/574826/1/52150221.RoadSign.jpg on this server.
    kun je 'm niet gewoon als foto doorlinken?

't is een Pbase gallerij die momenteel op nr 3 staat bij de 'popular galleries' met deze als eerst foto :

http://www.pbase.com/rcalmes/image/52150221

ha! nu zie ik 'm wel: toffe foto!

Dit is wat ik te zien krijg:

Paparazzi, als je even de forumregels had doorgenomen, had je geweten dat dat niet mag.

Gr. Xarder
    Meer weten over fotocursussen via internet? www.fotoforce.net

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
    't is een Pbase gallerij die momenteel op nr 3 staat bij de 'popular galleries' met deze als eerst foto :

http://www.pbase.com/rcalmes/image/52150221
    Om "in de markt" te liggen moet het "aanslaan"....
    Sex...geweld...luguber...enz.....................
    Gewoon????? telt gewoon niet meer mee....zo simpel is dat!!!!
    D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
    BD0290BE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Aquarius Bekijk bericht
    Om "in de markt" te liggen moet het "aanslaan"....
    Sex...geweld...luguber...enz.....................
    Gewoon????? telt gewoon niet meer mee....zo simpel is dat!!!!

Nu kan ik eventjes niet meer volgen hoor Aquarius.

Deze oude foto maakt eveneens deel uit van die fotograaf zijn "Favorites" op pBase en die mogen er verdorie wel zijn hoor! Trouwens weinig sex & geweld in te zien.

Nu kan ik eventjes niet meer volgen hoor Aquarius.

Deze oude foto maakt eveneens deel uit van die fotograaf zijn "Favorites" op pBase en die mogen er verdorie wel zijn hoor! Trouwens weinig sex & geweld in te zien.
    Hans,
    Ga niet beweren dat die foto's en/of filmbeelden er niet mogen zijn...dat die foto niet de moeite waard is...maar de "gevoelswaarde" van het beeld tov de tekening die in een "didactische les" wordt gegeven bij je dochter is toch héél verschillend...Niet alleen sex en geweld heb ik vermeld ook... schrijnend...
    Misschien heb ik er te weinig woorden voor gebruikt maar wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat het onderwerp meestal in de markt moet liggen om bekeken te worden...
    Het beste "snapshot" hier op BD zal het nooit halen van laat het ons cru stellen "een paar blote borsten" hoe goed of slecht die foto dan ook is...
    D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
    BD0290BE

Kijk eens gewoon naar die Vietnam galerij en zeg mij wat er daar zo schokkend aan is.

Kijk eens gewoon naar die Vietnam galerij en zeg mij wat er daar zo schokkend aan is.
    Hans wat is schokkend???
    Voor mij een foto waar ik recht in de loop van een geweer kijk,een arme sukkel die een kar verder sleurt, mariniers die met een punt 50 op "konijnen" schieten....schokkend niet...schrijnend wél!!!
    "Bloody sunday"....nog zo'n mooi voorbeeld!
    Alles is relatief...voor jou is het een jager die bosduiven neerschiet...de dieren van 2007 zijn er beter vanaf dan de mensen anno jaren '60...
    Een ervaring nog van deze week leert mij dat "sommigen" dieren beter behandelen dan mensen...daar staat mijn "boerenverstand " dan toch even bij stil...
    Neem het nu ook niet te persoonlijk op want mijn reactie was enkel het beeld dat ik kreeg bij het zien van de foto...
    BD0290BE

Regels voor berichten