Ga terug   Belgiumdigital forum - Digitale fotografie > Archief (gesloten) > Chit Chat - Archief

Chit Chat - Archief Oude berichten uit het vroegere 'chit-chat' forum (tot 9 maart 2007)

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 5 maart 2007, 22:22
RuZ's schermafbeelding
RuZ RuZ is offline
Member

Stuur een bericht via Instant Messenger naar RuZ Stuur een bericht via Yahoo naar RuZ
Standaard foto dot com

Hey,

Ik zou een aantal (1500 ongeveer) foto's willen bestellen bij foto.com
Maar... ik wil foto's van 15 x 10 cm en m'n beelden staan in verhouding 4:3 (15 x 11,25 cm).
Wat gebeurt er met m'n foto's als ik ze zo doorstuur? Valt er onder en boven in totaal 1,25 cm af, of trekken ze de foto uit verhouding?

En als ik de foto's handmatig crop naar het juiste formaat, moet ik dan de canvasgrootte 15 x 10 cm maken of 15,2 x 10,2 cm?
  #2 (permalink)  
Oud 5 maart 2007, 23:28
FotoDirk is lid van de Belgiumdigital VZW FotoDirk's schermafbeelding
FotoDirk FotoDirk is offline
Member

Standaard Re: foto dot com

Je hebt 2 mogelijkheden. Opvullend werken of niet.

Als je opvullend werkt, dan wordt de foto zo gesneden dat er alleen foto zichtbaar is. Dus inderdaad de korste zijde van rand tot rand en dan zijde die langer is wordt in het midden gezet, de restjes vallen er dan af.

Als je niet opvullend werkt dan wordt de langste zijde gealligneerd met de papier rand. Bij de andere zijde komt er dan wit bij.

Je kan dus dat laatste gebruiken, maar dan moet je eventueel zelf steeds een randje afknippen als je dat niet wilt.

Waarom gebruik je geen 3/4 verhouding van papier dat bieden ze toch ook aan (11x15)?
  #3 (permalink)  
Oud 6 maart 2007, 00:15
RuZ's schermafbeelding
RuZ RuZ is offline
Member

Stuur een bericht via Instant Messenger naar RuZ Stuur een bericht via Yahoo naar RuZ

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
Waarom gebruik je geen 3/4 verhouding van papier dat bieden ze toch ook aan (11x15)?
Omdat de meeste van die kleine foto-albumpjes en fotokaders de verhouding 10x15 hanteren...
  #4 (permalink)  
Oud 7 maart 2007, 21:25
FotoDirk is lid van de Belgiumdigital VZW FotoDirk's schermafbeelding
FotoDirk FotoDirk is offline
Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RuZ Bekijk bericht
Omdat de meeste van die kleine foto-albumpjes en fotokaders de verhouding 10x15 hanteren...
Dan is zelf croppen de beste keuze. Als je het laat doen via de print service dan is die crop steeds mooi in het midden.
vroeger kon je op foto.com dat nog zelf aanpassen, maar met de laatste versie bieden ze deze dienst niet meer aan.

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten