|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| Chit Chat - Archief Oude berichten uit het vroegere 'chit-chat' forum (tot 9 maart 2007) |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
||||
|
Zopas een nieuw fiets voor mijn zoon gekocht.
Gasten van 15 jaar willen niet zomaar een fiets, dat moet een beetje 'in' zijn. Het is dus een (veel te dure ) mountainbike geworden maar voorzien van minuscule spatbordjes voor- en achteraan. Tevens heb ik er van die led-verlichting laten opzetten. De verkoper stelde dat fietsverlichting niet nodig is wanneer er niet bij schemer of duisternis mee wordt gereden. Klopt dat wel ? Ik dacht dat er steeds verlichting moet zijn ? De politie zelf weet het ook niet goed vrees ik... Bij het begin van vorig schooljaar werd men zoon zijn (eigenlijk mijn) voormalige fiets gecontroleerd. Die was voor de heer arm-van-de-wet niet in orde omdat er geen aparte reflector vooraan opstond. Toen een extra reflector gekocht en de fiets aangeboden bij de lokale politie. De agent daar zei me dat ik onnodige kosten had gemaakt, het aanwezige gecombineerde licht/reflector vooraan was al voldoende en de vermaning onterecht .
|
ROFL, lang niet meer zo gelachen....
Schrijf daar maar eens een applicatie voor.... Je hebt dus heel wat meet- en denkwerk te doen voor je eruit bent wat er op moet staan. Waarom zegt die omschrijving van het artikel niet: je moet altijd een reflector en een licht hebben op een fiets. <punt> Als ik het geval van Kartix hieraan toets, is de beslissende factor of de wieldiameter kleiner of groter dan 500 mm is. In het laatste geval zijn de reflectoren ook overdag verplicht. In het uitzonderlijke geval dat er een koersstuur opzit, en de banden smaller zijn dan 25 mm, zou het ook nog kunnen.... <unlikely dus> Aangezien er een spatbord op zit valt optie c al weg... Probeer dat als agent maar allemaal eens te onthouden... En als brave burger uit te zoeken om je gelijk te bewijzen, en nadien een boete voor smaad aan de politie te krijgen omdat je de regeltjes te letterlijk neemt! |
|
|||
|
Citaat:
|
|
|||
|
Ik heb mij altijd laten wijsmaken dat het licht van een fiets moet worden aangestoken van zodra de straatverlichting aan gaat
http://www.vannecke.be Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5 Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4 |
|
||||
|
als je snachts niet met je fiets rijdt dan heb je geen verlichting nodig (hebbe ze gedaan voor de wielertoeristen).
maar als je een fiets koopt voor je zoon die er elke dag mee naar het school fietst dan kun je er toch best zon 'pillamp' opzetten. zo duur zijn ze niet en je hebt dan toch vanvoor een degelijke lamp. ivm met die aanmaning: dat is een nieuwe rage aan het worden op scholen. een keer per zoveel tijd worden de fietsen op school gecontroleerd
||||
|
Citaat:
![]() 'k Herinner me nog zo'n fiets thuis, met enkel een terugtraprem. We hebben er zo'n voorrem moeten bijzetten toen de wetgever het nodig vond om 2 remmen te verplichten (jaren '70). Geert. |
|
||||
|
Bedankt voor de reakties iedereen en in het bijzonder Froto
.Als ik dit zo lees dan is de fiets meer dan in orde ... heeft voor- en achteraan een gecombineerde reflector/licht én de banden zijn voorzien van een reflecterende strook maar ik ga der nog wel van die extra reflectoren op monteren, beter goed gezien dan niet opgemerkt in het verkeer. Ik ga dat wetsartikel uitprinten en aan mijn zoon geven. Mocht er weer controle zijn dan kan hij zich alvast wat sterker in zijn schoenen voelen in geval van twijfel. Bedankt mannen en vrouwen, toch makkelijk zo'n forum hee
|
en vergeet geen reflecterende strippen op de kledij. zoals je zegt, beter te vroeg gezien worden dan niet. je ziet er maar al te vaak met hun prutslampke en zwarte winterjas in 't donker rondrijden.
|
Citaat:
Groetjes Pieter |
|
|||
|
Citaat:
|
| Discussietools | |
| Weergave | |
|
|
Soortgelijke discussies
|
||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Niet alle lenzen mogelijk op 300D ?!? | Vejito | Ter Zake | 23 | 20 februari 2004 22:53 |
| Foto's danceparade ed: mooi of niet? | Jacki | Algemeen | 94 | 27 augustus 2003 09:52 |
| impressies van vadaag | jacques | Showcase - Archief | 23 | 26 juni 2003 23:50 |
| voor de verandering eens voor mannen | gerda | Chit Chat - Archief | 6 | 26 januari 2003 23:16 |
| fotografie-lollen? | X-Qwatzy | Chit Chat - Archief | 4 | 21 januari 2003 13:01 |
![]() |