Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 26 t/m 33 van 33

Standaard Re: draadloos internet beveiligen

Niet beveiligen, want het is voor je buur verschrikkelijk interessant dat hij op jou netwerk kan
    Heb zelf weken via de buur gesurfd zonder het zelf te weten...

oppassen met Belgacom TV en hun Philips WIFI ADSL routerke:
    Ik heb de laatste 2 weken in mijn straat al 2 mensen gewaarschuwd voor hun draadloze internet verbinding die zogezegd door Belgacom werd beveiligd of afgezet. In praktijk stond alles open en onbeveiligd.
    Die mensen hadden alleen maar een desktop staan en waren met de kabel geconnecteerd, maar toch liet Belgacom de WIFI actief !! Goe bezig.
    Nikon D610 & D90 - Nikon 24-70 2.8, Nikon 70-200 2.8, Tamron 28-75 2.8, Tokina 12-24 f4, Nikon 18-200VRII AF-S, Nikon 50mm 1.8 AF-D, Nikon 35mm 1.8 AF-S - Nikon SB700 - Nikon TC17EII - Manfrotto TR055XDB+804RC2

Jamaar... als iedereen zijn wifi gaat beveiligen kan ik niet meer op BD als ik op verplaatsing ben
    Discussiemanager
    een non-conformist op een non-conformistische wijze
    *** member of the Belgium Strobist Group ***

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loodgieterke Bekijk bericht
    WPA encryptie instellen
    De procedure om je draadloos netwerk te beveiligen met WPA encryptie (Wi-Fi Protected Access) lijkt op die van WEP encryptie. Voordat we de instellingen doen eerst nog wat weetjes:

WPA-PSK staat voor WPA Pre-Shared Key. Dit is een mechanisme voor het overzenden van sleutels tussen computers voor thuisgebruikers. In een professionele omgeving wordt vaak met een speciale server gewerkt die dit proces afhandelt (RADIUS server).
    Even herhalen: TKIP staat voor Temporal Key Integrity Protocol. TKIP is in feite het werkpaard achter WPA. TKIP zorgt voor de daadwerkelijke encryptie van de pakketjes die over het netwerk reizen.
    In het voorbeeld hieronder staat dus WPA-PSK / TKIP beveiliging ingesteld. Dit is momenteel voor thuisgebruikers de beste manier om een draadloos netwerk te beveiligen, omdat het veilig is en omdat het goed ondersteund wordt door verschillende fabrikanten. AES, een nieuwere en sterkere encryptievorm wordt minder vaak ondersteund, maar wel in de Linksys WRT54G router
    Windows XP met Service Pack 2 ondersteunt WPA, maar XP met SP1 niet. Gebruik je Windows XP met SP1 lees dan dit artikel over de WPA update voor Windows XP
    WPA encryptie instellen op de router
    In de WRT54G router van Linksys je bij Wireless > Wireless Security de verschillende beveiligingsmogelijkheden. Je kunt hier onder andere WPA encryptie instellen.

Selecteer zoals in het voorbeeld WPA-Pre-Shared Key en TKIP als alghoritme. De WPA netwerksleutel mag (met de standaard firmware) tussen de 8 en 32 tekens lang zijn. Een langere sleutel is beter. En een sleutel die bestaat uit total onzin is veiliger dan een 'normale' en/of kortere zin. Zinnen in gewone mensentaal als sleutel zijn makkelijker te raden met behulp van een 'woordenboekaanval'. In het voorbeeld zie je een goede sleutel: 32 tekens lang en bestaande uit totaal willekeurige onzin. Vergeet niet om even op 'save settings' te klikken als je de instellingen hebt gedaan.

Note bene: de verbinding zal nu verbroken worden door de router. Je hebt immers niet de juiste netwerksleutel op je computer ingesteld, dus je krijgt geen verbinding met de router meer. Met andere woorden: het draadloos netwerk beveiligen is in elk geval gelukt. Nu nog zorgen dat je er zelf weer op komt.

WPA encryptie instellen op de computer
    Nu is het zaak om de computer zo in te stellen dat-ie gebruik maakt van WPA encryptie en de juiste netwerksleutel.

Ga naar Start > Settings > Network Connections
    Dubbelklik op de draadloze verbinding (wireless network connection). Als het goed is zie je nu het menu met de beschikbare draadloze netwerken. In de afbeelding hieronder is 'kazam' het netwerk in kwestie.

Klik op 'change advanced settings' linksonder in het raampje. Je krijgt nu een raampje met de eigenschappen van de draadloze verbinding. Ga naar het tabblad 'Wireless Networks'.

De netwerkverbinding waarbij je nu WPA wil instellen kan voorzien zijn van een rood kruisje. Selecteer de juiste netwerkverbinding en kies 'properties' (eigenschappen).
    Je ziet nu het scherm waar je encryptie voor het netwerk kan instellen. Bij Windows XP met Service Pack 2 ziet het er zo uit:

Het juiste SSID staat als het goed is al ingevuld. Kies bij network authentication 'WPA-PSK'. Kies bij Data encryption 'TKIP'. In de twee lange velden kun je de netwerksleutel kwijt.
    Als dit ingesteld is klik je op OK. Als het goed is kun je nu verbinden met de router en heb je een met WPA beveiligde verbinding.
    Bedankt Loodgieterke,

Dit is de handleiding om je wifi te beveiligen.
    Je kan er eventueel nog MAC filtering bovenop doen
    Goed bijhouden deze post
    Sony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
    Jamaar... als iedereen zijn wifi gaat beveiligen kan ik niet meer op BD als ik op verplaatsing ben
    Daar zou ik me nu niet echt zorgen overmaken, als je ziet wat er tegenwoordig allemaal open staat .
    To make your dreams come true, wake up

Het veiligste is nog steeds 'GEEN WIFI' alle vormen van beveiliging worden vroeg of laat toch gevonden !!!

En zoals al reeds enkele malen gezegd, het gaat niet over de info op uwe pc, maar over de verbinding 'LEKKER GRATIS op KOSTEN VAN DE BUURMAN', bankaart/visa kaart gegevens worden wel op andere manieren ontfutseld.
    Krims@nline - A memory in the raw

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
    Daar moest ik onmiddelijk aan denken, maar durfde het hier zelf toch niet te zeggen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Krims@nline Bekijk bericht
    Het veiligste is nog steeds 'GEEN WIFI' alle vormen van beveiliging worden vroeg of laat toch gevonden !!!

En zoals al reeds enkele malen gezegd, het gaat niet over de info op uwe pc, maar over de verbinding 'LEKKER GRATIS op KOSTEN VAN DE BUURMAN', bankaart/visa kaart gegevens worden wel op andere manieren ontfutseld.
    Nog een zeer goede beveiliging:

de knop "UIT" als je je router /modem niet nodig hebt.
    Of heeft iedereen hier thuis een server draaien die 24/24 op het net moet?

Betrouw je je buurman niet gebruik dan airsnake
    Maar eerst zou ik toch de handleiding van Loodgieterke toepassen.
    Niet iedereen heeft de voorzitter van de hackersvereniging als buurman.
    Sony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Regels voor berichten