Ga terug   Belgiumdigital forum - Digitale fotografie > Archief (gesloten) > Chit Chat - Archief

Deense cartoons?

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 15 februari 2006, 22:41
Louis Louis is offline
Member

Standaard Deense cartoons?

Vind het wel een beetje vreemd dat ik (na een weekje vakantie) hier niks terug
vind over de Deense tekeningen, die momenteel een groot deel van onze gekke
wereld in rep en roer zetten?
Per slot van rekening hoort fotografie toch net als deze tekeningen tot dat wat
we onze beeldcultuur zijn gaan noemen.

Hoe dit komt, weet ik niet.
Maar gezwegen wordt er hier.

Alsof we ermee akkoord gaan dat dergelijke tekeningen niet kunnen? Dat
we het geloof van mensen hiermee beledigen, en dat ze daarom eigenlijk,
feitelijk verboden moeten worden?
Alsof we dergelijke prenten niet moeten publiceren, omdat ze niet direct
van goede smaak of iets dergelijks getuigen.
Alsof we bang zijn dat ons hetzelfde zou kunnen overkomen als Theo van
Gogh.

Met die angst is er niks verkeerds, zoals ons die verschrikkelijke, nare en
enge historie met Van Gogh heeft geleerd.
Maar zwijgen is nog erger. Omdat het zwijgen onze geschiedenis sinds de
verlichting bezoedeld. Omdat dit zwijgen onze kinderen in gevaar brengt.
Omdat dit zwijgen een toegeven aan de waanzin is.
  #2 (permalink)  
Oud 15 februari 2006, 22:43
Maarten_T's schermafbeelding
Maarten_T Maarten_T is offline
Senior Member

Stuur een bericht via MSN naar Maarten_T
Standaard Re: Deense cartoons?

Voor mij kunnen die cartoons hoor, als ik M was vond het minder erg dat ik afgebeeld werd dan dat ze daar 1000 -men om moeten gooien op elkaar.
  #3 (permalink)  
Oud 15 februari 2006, 23:18
v.d.bulcke's schermafbeelding
v.d.bulcke v.d.bulcke is offline
Banned

Het zwijgen mijn beste Louis is uiteindelijk wat ons nog rest, de realiteit wordt gewoonweg weggewuifd of gebanaliseerd. Deze cartoons zijn de ideale uitlaatklep voor andere bedoelingen en visies voor deze mensen. Ik wil niemand bagatelliseren maar voor sommigen zijn de middeleeuwen veraf voor anderen de huidige realiteit

Laatst gewijzigd door v.d.bulcke; 18 februari 2006 om 23:30
  #4 (permalink)  
Oud 15 februari 2006, 23:27
Macroshopper is lid van de Belgiumdigital VZW Macroshopper's schermafbeelding
Macroshopper Macroshopper is offline
Senior Member

Stuur een bericht via Skype™ naar Macroshopper

Heb hier toch geprobeert om reactie los te weken maar is dan stil gevallen.
Vernieuwing
V.D.Bukcke...ik begrijp je goed.
  #5 (permalink)  
Oud 15 februari 2006, 23:30
jdm's schermafbeelding
jdm jdm is offline
Senior Member

bwa, de denen hebben gewoon hun excuses aangeboden.....

http://www.danishmuhammedcartoons.co...gyEnglish.html

problem solved
  #6 (permalink)  
Oud 16 februari 2006, 00:07
Skitch Skitch is offline
Senior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Louis
.............................................

Hoe dit komt, weet ik niet.
Maar gezwegen wordt er hier.

.................................................. ........................
Via e-mail gaan er tegenwoordig een hele rits van die "cartoons" over en weer. Ook nieuwe...

Van enkele (veel meer dan één dus...) vanmijn kennissen gehoord dat ze die niet doorsturen omdat ze bang zijn...... Wie weet wat er daarmee kan gebeuren... is hun uitleg.
Misschien daarom ????

Groetjes
Skitch

#7 (permalink)  
Oud 16 februari 2006, 00:21
Leonidas Leonidas is offline
Senior Member

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Curabitur bibendum dictum ante. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Ut ac lacus quis mi sagittis condimentum. Mauris eleifend vulputate est. Vestibulum molestie. Sed malesuada, arcu ac varius vehicula, nulla lorem dapibus odio, vel commodo sapien libero vitae sapien. In euismod. Pellentesque odio sem, accumsan ut, lacinia at, iaculis a, mi. Curabitur sit amet urna. Ut consequat diam ac nulla.

Mis fotos - Más recientes

Laatst gewijzigd door Leonidas; 16 februari 2006 om 08:55
  #8 (permalink)  
Oud 16 februari 2006, 00:31
Digipics357's schermafbeelding
Digipics357 Digipics357 is offline
Senior Member

Met de cartoons is er niks fout!

Wat me zorgen baart is het fanatieke
wat weer eens mijn visie staaft dat elk geloof een potientiele tijdbom is en dus te mijden als de zwarte pest !

Want geloof maakt deel uit van de drie G's en het zijn de drie G's die de wereld regeren!

Vandaar dat ik gelukkig door het leven ga als Atheist !

Jeff
  #9 (permalink)  
Oud 16 februari 2006, 01:12
theokus is lid van de Belgiumdigital VZW
theokus theokus is offline
Senior Member

Stuur een bericht via MSN naar theokus

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
Met de cartoons is er niks fout!

Wat me zorgen baart is het fanatieke
wat weer eens mijn visie staaft dat elk geloof een potientiele tijdbom is en dus te mijden als de zwarte pest !

Want geloof maakt deel uit van de drie G's en het zijn de drie G's die de wereld regeren!

Vandaar dat ik gelukkig door het leven ga als Atheist !

Jeff
Voilà!
Begrijp niet dat mensen zich druk maken over een "boek" ("profeet" enz. enz.)
Daar staan nog geen eens foto's in
  #10 (permalink)  
Oud 16 februari 2006, 08:12
purlut's schermafbeelding
purlut purlut is offline
Senior Member

Hierover discusiëren is een éénmansgesprek.
Dit doet me denken aan de inquisitie en de jaren 1930, waarbij een persoon een heks, tovernaar was, in een katholieke instelling buiten werd gezet indien zij, hij ongehuwd samenwoonde of indien zij een kind kreeg, al dan niet gehuwd. De houthakkers hadden in het verleden een goede broodwinning.
Zolang godsdienst gelijk staat aan macht zal en is er een probleem.
Leuk om te horen dat zij van ons eisen dat we respect hebben voor hun godsdienst. Leuk is dan ook te zien en te horen dat zij ons honden noemen (en een hond in hun godsdienst is niet zomaar het leukste, het is één van de ergste verwijten, maar dat is respect voor de ander en zeker geen racisme).
Nog leuker is dat zij volgens hun koran, alee, alvolgens de iman niet kunnen huwen met andersdenkenden. Doen ze dat wel, dan beleven ze de islam niet meer.
Leuk is als racist verweten te worden omdat je spottend zegt, vuile marokaan, maar je bent geen racist als allochtoon als je spreekt van een vuile Belg ...
ZO kunnen we door gaan, alleen, dat is steeds voedsel voor de extremisten...
Wat ik hier alleen maar over te zeggen heb is; momenteel is intergatie het hebben van plichten tov de allochtoon, terwijl die enkel nog rechten heeft.
De Islam predikt vrede, ... zoals zovele andere godsdiensten en zoals zovele andere godsdiensten (sekten) mag je die vrede met geweld opleggen. Slik je dat niet, dan heb je geen respect.
Wat te denken van het volgende:
Met een volle niercrisis (continue infus met paparavasine en voltaren, ...) in het hospitaal liggen in een twee-persoonskamer:
Van 's morgens 6 uur tot 's avonds 22 uur een telefoon die niet ophoudt met rinkelen waarbij je kamergenoot in een totaal oorverdovende kommentaar zit te antwoorden dat zelf de verplegers komen aanmanen tot iets stilte.
Van 14 uur tot 22 uur 20 à 30 mensen in de kamer te zien verschijnen waarvan je slechts zeker bent dat er 8 mannen tussen zitten en de andere je het niet weet, maar, dat ze zelfs geen respect hebben wanneer je ligt te huilen en te krijsen van de pijn en men dolleuk zelfs je bed in beslag neemt. Indien je de verplegers opbelt omdat het niet meer te houden is en zij komen aanmanen tot stilte, eventueel minder bezoekers, ze noodgedwongen je in een éénpersoonkamer leggen omdat er helemaal geen eerbeid komt voor de ander... integendeel, plots hoor je dan in het Frans verwijten naar je kop gestuurd van wat denkt die wel, 't is een rac ...., die verdraagt nu werkelijk niets.
Je om de haverklap nog een gekweld wordt met een ALLA-gekweel, en ja, op die ogenblikken komt dit zo over, dan moet men mij niet meer spreken over het respect dat je voor anderen moet opbrengen.
Sorry, 't moest eruit, gelukkig zijn we niet allemaal zo en hebben velen wel nog respect voor andersdenkenden.
Beelden van meisjes die aan de Belgische scholen worden afgetroefd bij het verlaten van de schoolpoorten omdat zij geen sluier aan hebben uit naam van allah, neen, die beelden komen helaas niet op tv, daar komt geen melding van, alhoewel duidelijk aanwezig.

Laatst gewijzigd door purlut; 16 februari 2006 om 08:18
  #11 (permalink)  
Oud 16 februari 2006, 08:48
elsan's schermafbeelding
elsan elsan is offline
Senior Member

Ik wil hier geen politieke overtuiging etaleren, die hou ik liever voor mezelf, tenandere daar is BD het forum niet voor. Je moet ook helemaal niet van het Waasland zijn om de situatie in Lokeren te kennen, die is meermaals in de media geweest. Gewoon een vaststelling : ik reed vier jaar lang twee keer per dag naar het station in Lokeren om mijn oudste dochter tss haar veertien en achttien jaar af te zetten aan de trein naar Gent. Wat ik in die vier jaar gezien en meegemaakt heb in de stationsbuurt heeft mijn visie op de multiculturele samenleving dermate getekend en beïnvloedt dat ik vrees dat dat beeld nooit meer goedkomt.
Ik ga me niet verliezen in details, laat het er ons op houden dat ik liever twintig minuten te vroeg was dan het risico te lopen een meisje van zestien, zeventien jaar tien minuten buiten aan het station te laten staan.
  #12 (permalink)  
Oud 16 februari 2006, 09:14
Visio's schermafbeelding
Visio Visio is offline
Senior Member

Stuur een bericht via MSN naar Visio

@ Purlut> toen mijn ega moest bevallen was het net hetzelfde scénario (ook buiten de bezoekuren tot 30 personen in de kamer die ook op 't bed van mijn madam die weeën had gingen zitten), en die tweepersoonskamer was de enige beschikbare kamer .. het personeel van het ziekenhuis had na enkele pogingen om die mensen tot "respect" te brengen besloten mijn ega eerst in een hoek van de gang en vervolgens in een ongebruikte operatiekamer te leggen omdat het anders ondraaglijk was voor m'n ega.

nee, ik ben geen racist, maar mijn ideaal beeld van de multiculturele samenleving heeft sinds mijn 18 toch al flinke klauwen gehad
  #13 (permalink)  
Oud 16 februari 2006, 13:22
dekoningg dekoningg is offline
Junior Member

vrienden, zolang 10% van de wereldbevolking in de weelde baad en de andere 90% in ellende , en het vrij eenvoudig is om de armen dom te houden en de dommen arm , wel zolang die 10% dit niet willen (?) beseffen dan vrees ik dat we nooit elkaar zullen begrijpen...
  #14 (permalink)  
Oud 16 februari 2006, 13:33
mediafotograaf mediafotograaf is offline
Member

Wie woont er hier van jullie in Brussel?

Hier zie je niets anders dan "andersgelovigen" en toch vind ik dat zij evenveel respect hebben voor de andere mensen.

Het zijn die enkele jongeren die het beeld van de "andersgelovigen" naar de knoppen helpt.
Ik heb hier meer problemen met de walen, dan met de "andersgelovigen"
  #15 (permalink)  
Oud 16 februari 2006, 14:23
vantje's schermafbeelding
vantje vantje is offline
Senior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mediafotograaf
Wie woont er hier van jullie in Brussel?

Hier zie je niets anders dan "andersgelovigen" en toch vind ik dat zij evenveel respect hebben voor de andere mensen.

Het zijn die enkele jongeren die het beeld van de "andersgelovigen" naar de knoppen helpt.
Ik heb hier meer problemen met de walen, dan met de "andersgelovigen"
Ik werk al 23 jaar in Brussel en heb al vanalles gezien van 'andersgelovigen'.
Bijna wekelijks bemerk ik één of andere minder fraaie activiteit. Respect ja hoor, probeer het maar eens op te brengen als je er echt mee geconfronteerd wordt. Ik predik geen racisme, dit ligt niet in mijn aard, maar ik open tenminste mijn ogen voor de dagdagelijkse realiteit.
Het is makkelijker om erover te praten als je in Knokke, Keerbergen of St.Martens-Latem woont. Daar zijn het al brave burgers.
Wandel maar eens van het Zuidstation naar de Zuidstraat waar Nikon House (Nestor) gevestigd is (nabij Place Rouppe). En ik spreek dan nog van overdag. Walen zal je hier zeker niet zien.
  #16 (permalink)  
Oud 16 februari 2006, 14:46
Junior Member

Daar ben ik het niet mee eens. Kijk maar eens hoe hoog de VBers (lees racisten) scoren in deze gemeenten.

[QUOTE=vantje]Het is makkelijker om erover te praten als je in Knokke, Keerbergen of St.Martens-Latem woont.
  #17 (permalink)  
Oud 16 februari 2006, 14:52
Maarten_T's schermafbeelding
Maarten_T Maarten_T is offline
Senior Member

Stuur een bericht via MSN naar Maarten_T

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dekoningg
Daar ben ik het niet mee eens. Kijk maar eens hoe hoog de VBers (lees racisten) scoren in deze gemeenten.
Tja, die denken misschien voorkomen is beter dan genezen.
  #18 (permalink)  
Oud 16 februari 2006, 14:57
Junior Member

ik betwijfel of ze echt 'denken'

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T
Tja, die denken misschien voorkomen is beter dan genezen.
  #19 (permalink)  
Oud 16 februari 2006, 15:01
Hansel's schermafbeelding
Hansel Hansel is offline
Senior Member

Een hele discussie. Cartoons mogen van mij. Uiteraard zijn niet alle Moslims slecht, integendeel.
Het is slechts (nog) een klein deel die de Koran op eigen wijze benadert en de Sharia prediken. Deze Moslims geloven uitsluitend wat zeer extreme geleerden (zoals ze die noemen) voorschrijven. Het probleem hierbij is dat geweld, diefstal en noem maar op tegen niet gelovigen geoorloofd is. Onder die niet gelovigen (tafkir) vallen ook Moslims die niet naar hun beleving leven. Op dit moment zien we steeds meer jongeren radicaliseren. Ik denk dat ze zich uitsluitend afzetten naar de huidige maatschappij. Het aantal jongeren wat zich hierbij aansluit is zorgwekkend.
Persoonlijk hou ik me in mijn dagelijks werk met deze materie bezig (terrorisme bestrijding).
Ik hou van vrije meningsuiting maar kwetsen valt daar nmm niet onder.
  #20 (permalink)  
Oud 16 februari 2006, 15:20
mediafotograaf mediafotograaf is offline
Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vantje
Ik werk al 23 jaar in Brussel en heb al vanalles gezien van 'andersgelovigen'.
Bijna wekelijks bemerk ik één of andere minder fraaie activiteit. Respect ja hoor, probeer het maar eens op te brengen als je er echt mee geconfronteerd wordt. Ik predik geen racisme, dit ligt niet in mijn aard, maar ik open tenminste mijn ogen voor de dagdagelijkse realiteit.
Het is makkelijker om erover te praten als je in Knokke, Keerbergen of St.Martens-Latem woont. Daar zijn het al brave burgers.
Wandel maar eens van het Zuidstation naar de Zuidstraat waar Nikon House (Nestor) gevestigd is (nabij Place Rouppe). En ik spreek dan nog van overdag. Walen zal je hier zeker niet zien.
Wel, het is daar waar ik in de week woon. Het zuidstation is één punt, maar een straat verder, in de allombekende marollen, gedragen zij zich als normale burgers.
  #21 (permalink)  
Oud 16 februari 2006, 15:52
TooT TooT is offline
Junior Member

Even mijn verhaal doen...

Ik werk tussen kerels genaamd Abi, Mohamed, Karim, enz... awel STUK VOOR STUK zijn dat toffe kerels. Dus les één, beste Vlamingen: niet verlagemenen aub!

Ik licht er even het verhaal van één kerel uit, omdat die door mij werd aangeworven. Hij zat op een "helpdesk" functie bij een ander bedrijf waar ik ook zat, als consultant. Maar meer dan de telefoon opnemen en een call loggen mocht hij daar niet doen. Hij had niet het juiste diploma (who gives a fuck anyway?) maar hij toonde leergierigheid en inzet. Dus... ik gaf hem een kans.

In minder dat geen tijd werkte hij zich op tot één van onze beste DBA's. Hij heeft zichzelf méér dan bewezen, wat niet evident is met een allochtone naam (als er 2 consultant-CV's voor een patron zijn neus liggen, en eentje heet Mohamed, dan kies je de andere hee?). Intussen woont hij in een moderne villa, heeft hij een BMW 5 serie onder zijn gat, en heeft hij een mooie vlaamse schone aan zijn zij. Ik WEET dat hij het verdient, maar zijn buren niet hoor "want nen bruine die zoveel geld heeft, da's ne pooier of nen drugsdealer". Mag ik les één nog een keer herhalen? Niet verlagemenen aub! Er zijn eerlijke allochtonen. Ja, echt.

Een tijdje geleden bij hem uitgenodigd voor een dineetje, en we spraken over zijn succes. Maar hij keek maar droevig. Wat bleek? Hij is verstoten door zijn vader, omdat hij niet meer diepgelovig is, en omdat hij een Vlaamse partner heeft. Hij mag enkel nog op bezoek bij moeder als zijn pa weg is. Zijn andere broers en zussen (eveneens hoger diploma, goede job, Vlaamse partners) zijn ook allemaal verstoten. Behalve één: papa's oogappel heeft een Islamitisch meisje en is diepgelovig. Dat hij geen job kan houden voor langer dan twee weken, en al meermaals achter de tralies zat is voor de pa niet belangrijk.

Les twee; het is de OUDE garde die het minst is aangepast aan onze maatschappij, omdat ze hier niet is opgevoed. En dus niet de JONGEREN. Dat is meteen de reden waarom de zogenaamd "oudere, gematigde Moslims" niet reageren op het huidige geweld: omdat ze dat niet WILLEN. En een rechtstreeks gevolg van les twee is dat de jongere generatie zwichten onder enorme druk van deze 1e generatie allochtonen enerzijds, en aan de druk van onze westerse maatschappij anderzijds. "Caught between a rock and a hard place". Sommigen zwichten niet onder die druk (zoals mijn collegas), maar anderen doen dat wel. Hoe minder geschoold de allochtoon, en hoe meer hij in aanraking komt met werkloosheid, marginaliteit enz... hoe meer zijn neiging tot fanatisme. Ik hoor het jullie graag zeggen; "als wij onze job verliezen dan steken we geen autos in brand". Klopt, maar jullie hebben dan ook geen oudere generatie en religieus framewerk die jullie aanmoedigt om dit soort zaken te doen.

Mijn verhaal is echter nog niet ten einde. Onlangs pakeert mijn collega zijn wagen in zijn ouderlijke straat, voor een blitsbezoek van 15 minuten aan zijn ma (pa was effe weg). In die 15 minuten is zijn autoruit ingesmeten en zijn portefeuille weg. Wij zouden de flikken erbij halen, maar hij stapt naar zijn broer (de "religieuze" weet je nog wel?). Die weet natuurlijk meteen wie erachter zit, en samen kloppen ze aan bij de twee allochtone daders. "Oei sorry we wisten niet dat dat jouw wagen was. Hier is alles terug, en hier is voldoende geld voor de autoruit". Onder druk van (jawel) beide ouderparen (allee; vaders, want moeders hebben niks te zeggen) ziet hij af van een telefoon naar de flikken "want dat zou de buurt verzieken".

Les drie; het is gemakkelijk de uitvoerende macht (lees; de politie) te beschuldigen van laksheid. Maar zij doen weldegelijk hun best hoor; er WORDEN mensen aangehouden. Er WORDT gepatrouilleerd. Maar ze kunnen niet alles zien; de "oude garde" beschermt zijn zonen (zie verhaal boven) en wat niet weet, niet deert. Het probleem zit bij de WETGEVENDE macht. DIE is laks; seponeringen a volonté, verjaringen, na aanhouding mensen terug onmiddelijk vrijlaten, enz... het is de wetgevende macht die er bvb ook voor gezorgd heeft dat de 1e generatie allochtonen zich nooit hebben moeten inburgeren zoals het hoort. Het zijn dus de heren ministers, met hun "veel geblaat en weinig wol". En stuk voor stuk hebben de democratische partijen hetzelfde probleem; ze durven geen van allen stelling nemen zoals het hoort in deze materie. Waarom? omdat ze dan daarvoor genadeloos worden afgestraft door de andere democratische partijen, want deze zullen hen beschuldigen van racisme en "ondemocratische maatregelen". En intussen is de VB-stemmer al lang geen racist meer natuurlijk; het zijn voor het merendeel foert-stemmers, die WEL een verandering willen zien, die WEL zouden willen dat de demococratische partijen tot de actie overgaan.

Laatst gewijzigd door TooT; 16 februari 2006 om 16:02
  #22 (permalink)  
Oud 16 februari 2006, 16:19
Junior Member

Les 3 : foert stemmers ? Vergeet het. Er zijn meer dan voldoende bewijzen
dat De Winter fascistische sympathieen had en heeft (ook al zal hij het nooit publiek toegeven). Al de rest wat er misgaat in onze maatschappij nemen de VBers er gewoon bij om zoveel mogelijk zieltjes te winnen.Vergeet niet wat de basisidee waaruit de partij is ontstaan...de geschiedenis heeft reeds bewezen
wat daaruit voortkomt. Maar mensen leren NOOIT uit het verleden !

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TooT
Even mijn verhaal doen...

Ik werk tussen kerels genaamd Abi, Mohamed, Karim, enz... awel STUK VOOR STUK zijn dat toffe kerels. Dus les één, beste Vlamingen: niet verlagemenen aub!

Ik licht er even het verhaal van één kerel uit, omdat die door mij werd aangeworven. Hij zat op een "helpdesk" functie bij een ander bedrijf waar ik ook zat, als consultant. Maar meer dan de telefoon opnemen en een call loggen mocht hij daar niet doen. Hij had niet het juiste diploma (who gives a fuck anyway?) maar hij toonde leergierigheid en inzet. Dus... ik gaf hem een kans.

In minder dat geen tijd werkte hij zich op tot één van onze beste DBA's. Hij heeft zichzelf méér dan bewezen, wat niet evident is met een allochtone naam (als er 2 consultant-CV's voor een patron zijn neus liggen, en eentje heet Mohamed, dan kies je de andere hee?). Intussen woont hij in een moderne villa, heeft hij een BMW 5 serie onder zijn gat, en heeft hij een mooie vlaamse schone aan zijn zij. Ik WEET dat hij het verdient, maar zijn buren niet hoor "want nen bruine die zoveel geld heeft, da's ne pooier of nen drugsdealer". Mag ik les één nog een keer herhalen? Niet verlagemenen aub! Er zijn eerlijke allochtonen. Ja, echt.

Een tijdje geleden bij hem uitgenodigd voor een dineetje, en we spraken over zijn succes. Maar hij keek maar droevig. Wat bleek? Hij is verstoten door zijn vader, omdat hij niet meer diepgelovig is, en omdat hij een Vlaamse partner heeft. Hij mag enkel nog op bezoek bij moeder als zijn pa weg is. Zijn andere broers en zussen (eveneens hoger diploma, goede job, Vlaamse partners) zijn ook allemaal verstoten. Behalve één: papa's oogappel heeft een Islamitisch meisje en is diepgelovig. Dat hij geen job kan houden voor langer dan twee weken, en al meermaals achter de tralies zat is voor de pa niet belangrijk.

Les twee; het is de OUDE garde die het minst is aangepast aan onze maatschappij, omdat ze hier niet is opgevoed. En dus niet de JONGEREN. Dat is meteen de reden waarom de zogenaamd "oudere, gematigde Moslims" niet reageren op het huidige geweld: omdat ze dat niet WILLEN. En een rechtstreeks gevolg van les twee is dat de jongere generatie zwichten onder enorme druk van deze 1e generatie allochtonen enerzijds, en aan de druk van onze westerse maatschappij anderzijds. "Caught between a rock and a hard place". Sommigen zwichten niet onder die druk (zoals mijn collegas), maar anderen doen dat wel. Hoe minder geschoold de allochtoon, en hoe meer hij in aanraking komt met werkloosheid, marginaliteit enz... hoe meer zijn neiging tot fanatisme. Ik hoor het jullie graag zeggen; "als wij onze job verliezen dan steken we geen autos in brand". Klopt, maar jullie hebben dan ook geen oudere generatie en religieus framewerk die jullie aanmoedigt om dit soort zaken te doen.

Mijn verhaal is echter nog niet ten einde. Onlangs pakeert mijn collega zijn wagen in zijn ouderlijke straat, voor een blitsbezoek van 15 minuten aan zijn ma (pa was effe weg). In die 15 minuten is zijn autoruit ingesmeten en zijn portefeuille weg. Wij zouden de flikken erbij halen, maar hij stapt naar zijn broer (de "religieuze" weet je nog wel?). Die weet natuurlijk meteen wie erachter zit, en samen kloppen ze aan bij de twee allochtone daders. "Oei sorry we wisten niet dat dat jouw wagen was. Hier is alles terug, en hier is voldoende geld voor de autoruit". Onder druk van (jawel) beide ouderparen (allee; vaders, want moeders hebben niks te zeggen) ziet hij af van een telefoon naar de flikken "want dat zou de buurt verzieken".

Les drie; het is gemakkelijk de uitvoerende macht (lees; de politie) te beschuldigen van laksheid. Maar zij doen weldegelijk hun best hoor; er WORDEN mensen aangehouden. Er WORDT gepatrouilleerd. Maar ze kunnen niet alles zien; de "oude garde" beschermt zijn zonen (zie verhaal boven) en wat niet weet, niet deert. Het probleem zit bij de WETGEVENDE macht. DIE is laks; seponeringen a volonté, verjaringen, na aanhouding mensen terug onmiddelijk vrijlaten, enz... het is de wetgevende macht die er bvb ook voor gezorgd heeft dat de 1e generatie allochtonen zich nooit hebben moeten inburgeren zoals het hoort. Het zijn dus de heren ministers, met hun "veel geblaat en weinig wol". En stuk voor stuk hebben de democratische partijen hetzelfde probleem; ze durven geen van allen stelling nemen zoals het hoort in deze materie. Waarom? omdat ze dan daarvoor genadeloos worden afgestraft door de andere democratische partijen, want deze zullen hen beschuldigen van racisme en "ondemocratische maatregelen". En intussen is de VB-stemmer al lang geen racist meer natuurlijk; het zijn voor het merendeel foert-stemmers, die WEL een verandering willen zien, die WEL zouden willen dat de demococratische partijen tot de actie overgaan.
  #23 (permalink)  
Oud 16 februari 2006, 16:24
Macroshopper is lid van de Belgiumdigital VZW Macroshopper's schermafbeelding
Macroshopper Macroshopper is offline
Senior Member

Stuur een bericht via Skype™ naar Macroshopper

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dekoningg
Les 3 : foert stemmers ? Vergeet het. Er zijn meer dan voldoende bewijzen
dat De Winter fascistische sympathieen had en heeft (ook al zal hij het nooit publiek toegeven). Al de rest wat er misgaat in onze maatschappij nemen de VBers er gewoon bij om zoveel mogelijk zieltjes te winnen.Vergeet niet wat de basisidee waaruit de partij is ontstaan...de geschiedenis heeft reeds bewezen
wat daaruit voortkomt. Maar mensen leren NOOIT uit het verleden !
Gij doet Uw naam alle eer aan
  #24 (permalink)  
Oud 16 februari 2006, 17:07
Hansel's schermafbeelding
Hansel Hansel is offline
Senior Member

Gaat dit nog over de cartoons?
  #25 (permalink)  
Oud 16 februari 2006, 18:56
mypicture's schermafbeelding
mypicture mypicture is offline
Member

Cartoons?
Stonden die cartoons niet in een Deense krant.
Dit is een opinie in Denemarken in een Deense krant.
Is dit dan niet puur een binnenlandse opinie.
Als men ginder bv. homo's ophangt zegt men daar moeit u niet dit is binnenlandse politiek.
Mogen wij dat dan niet verlangen over zo iets als een mening hebben in ons eigen land in onze kranten bv.
Zijn fatwa's uitspreken ook nog binnenlandse politiek, of is dit een aanval op onze cultuur en waarden?
Als men hier zijn mening uit moet men onderduiken.
Ginder zijn mening uiten en men wordt opgesloten een fatwa uitspreken en men wordt er geprezen daar doen ze politiek niets aan.
Daartegen verlangt men dat de regering zich moeten verantwoorden voor wat een krant publiceert.
Voila dit is mijn mening.

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten