Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 31

Question Condensatie gasketel

Tegen de volgende winter zouden we onze huidige CV installatie moeten vervangen.

Zijn op zoek naar een goede condesatie ketel op aardgas.
    Deze moet dienst doen voor zowel CV als warm water.

Kunnen jullie bepaalde merken aanbevelen (of juist afraden)?
    Adres van een goede installateur is eveneens welkom (regio Antwerpen)

Alvast bedankt

Standaard Re: Condensatie gasketel

mijn neef (installateur) raadde me Buderus aan
    goeie prijs/kwaliteitsverhouding
    moet dit jaar nog geïnstalleerd worden (nieuwbouw)
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

ATAG blauwe engel

mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

2 maanden geleden een Renova Bulex Thermomaster laten installeren. Vergeet je premie niet aan te vragen bij Sibelga....

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

hier ook al 3 jaar thermomaster wandketel

mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen en mijn weerstation live : http://www.sunnybeam.be/

Ik heb een paar jaar geleden een Weishaupt gezet.
    Ben er best wel tevreden van.

Ik weet niet of je van stookolie naar aardgas overschakelt maar pas op voor condensatie in een niet-gevoerde schoorsteen.

Tom.

Hallo iedereen,

Ik heb vorige zomer een hoogrendements condensatie gasketel laten installeren, maar ik ben er nog niet uit geraakt hoe aan premies te komen. Hebben ze dat zo ingewikkeld en moeilijk te vinden gemaakt, opdat de meesten het zouden opgeven ?
    Graag raad, dan kan ik weer wat meer foto-apparatuur bijkopen

Ronny
    Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS USM/EF 50 mm F1.8 II (BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro/430 EX/Powershot A80/Canon AE1, lenzen & filters - BD0791BE

Hebben nu +/-2jaar een HR Top hoogrendementsketel van Remeha
    (Remeha Quinta condensatie gaswandketel) met modulerende thermostaat.
    Heeft intern 17ltr warm water.
    We hadden vroeger een Gasloliebrander met 120ltr waterreservoir en dachten dat we problemen zouden hebben bij het nemen van een bad. Geen enkel probleem met deze brander.We zijn daar echt tevreden van
    Voor info even kijken op www.SGB.be en of
    Als je evtl het adres van onze installateur (installeerd ook in t'antwerpse) wil laat dan maar iets weten.

@fotomanneke: Heeft uwe installateur dat niet geregeld? Die mannen weten toch normaal de juiste weg?Hebben meestal zelf die formulieren in huis (onze Instal. heeft dat alllemaal geregeld voor ons.
    EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
    debruri.be

Nee, spijtig genoeg niet, ik heb wel een erg goede prijs gekregen, maar voor de rest moet ik het wel zelf uitzoeken ...
    Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS USM/EF 50 mm F1.8 II (BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro/430 EX/Powershot A80/Canon AE1, lenzen & filters - BD0791BE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fotomanneke Bekijk bericht
    Nee, spijtig genoeg niet, ik heb wel een erg goede prijs gekregen, maar voor de rest moet ik het wel zelf uitzoeken ...
    Oooook belangrijk

Dit hier heb ik nog gevonden, met onderaan een belangrijke link imo

Graag raad, dan kan ik weer wat meer foto-apparatuur bijkopen
    Mss komt het er nog van
    debruri.be

het is te zien wat je buget is .

wij gebruiken viessman met matrixbrander en apparte boiler van 120 of 160 liter. een goede raad je moet zien wat premie's je krijgt van de provider(aardgas) de gemeente en de provincie,voor elke gemeente en provincie is dat verschillend. maar het is beter dat je een hele goede condensatie ketel koopt , je kan dit sparen op een paar jaar tijd via gasverbruik, ga naar een goede verdeler hij zal je alles uitleggen .

groetjes pw

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Debruri Bekijk bericht
    Oooook belangrijk

Dit hier heb ik nog gevonden, met onderaan een belangrijke link imo

Mss komt het er nog van
    Bedankt voor de link ! Ik ga die zeker eens uitpluizen, elke euro is er toch weer één, nietwaar en de staat is al met veel te veel geld weg van mijn hardverdiende inkomen

PS Net weet een lenske toegevoegd aan mijn handtekening, ik heb stilaan karakters te kort om het allemaal te vermelden

Bedankt voor de link ! Ik ga die zeker eens uitpluizen, elke euro is er toch weer één, nietwaar en de staat is al met veel te veel geld weg van mijn hardverdiende inkomen

PS Net weet een lenske toegevoegd aan mijn handtekening, ik heb stilaan karakters te kort om het allemaal te vermelden
    Gijre gedauen jong, als ik kan helpen.....

k'Vraag mij wel af wat je nu (afhankelijk van de premie) nog kan toevoegen aan je handtekening
    debruri.be

Bedankt voor jullie reacties
    Tot zover volgende aanbevelingen
    • Buderus
    • Atag Baluwe Engel
    • Renova Bules Thermomaster
    • Weishaupt
    • Remeha
    • Viessmann

Heb inmiddels bij de desbetreffende firma's wat folders besteld.
    Heb ook vernomen dat een inox warmtewisselaar beter zou zijn dat gietijzer of metaal mbt corrosie van condenswater. Moet ik hier veel belang aan hechten of is dit louter een marketingpraatje?

Hebben jullie ook al ervaringen met de dienst naverkoop van deze firma's (onderhoud)?

ik ga mijn premie aanvragen bij www.eandis.be van zodra ie geïnstalleerd is (€250)

ga nu aanvraag doen voor superisolerende beglazing (€10,00 per m²)
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Hallo iedereen,

Ik heb vorige zomer een hoogrendements condensatie gasketel laten installeren, maar ik ben er nog niet uit geraakt hoe aan premies te komen.
    Ronny
    Volledig overzicht van alle premies, subsidies en fiscale voordelen vindt je hier :

www.energiesparen.be , onder rubriek "subsidies".

mvg

er is wel een verschil tussen premie en fiscaal voordeel wat betreft de gascondensatieketel

voor fiscaal voordeel (max 40% van factuur met max €1280 voor 2006, €2600 voor 2007 denk ik) is 't enkel een vervanging die telt
    voor de premie bij Eandis bvb (€250) geldt ook plaatsing in nieuwbouw

voor de belastingen heb je nodig: kopie van factuur, betalingsbewijs en de speciale bijlage die moet ingevuld worden door bouwfirma/installateur
    Laatst gewijzigd door Dirtyharry71; 6 februari 2007 om 15:04

Wij hebben tijdens de verbouwingen de oude gasketel laten vervangen door een nieuwe Ferroli.

Papieren bij de stad opgevraagd en de technieker laten invullen en ondertekenen. Nu onze premie afwachten. Fiscaal voordeel zouden we ook moeten krijgen.

interessant linkje:

http://www.premiezoeker.be
    http://katrijn.fotopic.net
    Canon 10D met glaswerk, Canon G3,Tripod Velbon

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kat Bekijk bericht
    interessant linkje:

http://www.premiezoeker.be
    Merci voor de tip

James,

Trek een avond uit om op dit forum eens rond te neuzen. Zoek op 'condensatieketel' en je vind een schat aan informatie van professionelen en gewone gebruikers.

http://www.bondbeterleefmilieu.be/ag...php?bn=bbl_lag

Ik ben tevreden van onze ATAG. Verwarming + warm water.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
    voor de belastingen heb je nodig: kopie van factuur, betalingsbewijs en de speciale bijlage die moet ingevuld worden door bouwfirma/installateur
    Oei, is de factuur dan niet genoeg ? Kan je die 'speciale bijlage' ergens downloaden zodat de installateur ze enkel nog moet invullen ? Zie je, ze maken het weer niet makkelijk, he ? En dan verschieten ze ervan dat meer dan 90 % van de mensen geen gebruik maakt van die premies ...

'k heb da via de Livios-site gevonden

http://www.fiscus.fgov.be/interfaoif...21/Binder1.pdf

mijn formulier was nog ietske anders

En ik heb dat direct gedownload bedankt voor de link, ik ga daar een dezer dagen eens werk van maken !

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
    Bedankt voor jullie reacties
    Tot zover volgende aanbevelingen
    • Buderus
    • Atag Baluwe Engel
    • Renova Bules Thermomaster
    • Weishaupt
    • Remeha
    • Viessmann

Heb inmiddels bij de desbetreffende firma's wat folders besteld.
    Heb ook vernomen dat een inox warmtewisselaar beter zou zijn dat gietijzer of metaal mbt corrosie van condenswater. Moet ik hier veel belang aan hechten of is dit louter een marketingpraatje?

Hebben jullie ook al ervaringen met de dienst naverkoop van deze firma's (onderhoud)?
    Vaillant zeker ook niet vergeten.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten