Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 13 van 13

Standaard Catalogusprijzen auto's

Staan de catalogusprijzen van tweedehandswagens ergens online?
    Wij zijn op zoek naar een nieuwe wagen, maar weet niet wat ik voor onze huidige kan terugkrijgen in de garage.
    Fuji FinePix S100fs

Standaard Re: Catalogusprijzen auto's

Hier kan je richtprijzen vinden van alle merken auto's

http://www.automagazine.be/NL/

Grt Eddy

Op automagazine zul je zeker iets vinden.

Hier is de rechtstreekse link : http://www.automagazine.be/NL/cote.c...barSelect=cote

jover Guest

Let wel , in Automagazine gaat het om 'particulier naar particulier' prijzen.

Een overname door een garage zal normaal een pak minder opleveren.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jover
    Let wel , in Automagazine gaat het om 'particulier naar particulier' prijzen.

Een overname door een garage zal normaal een pak minder opleveren.

Tenzij je daar een nieuwe koopt, dan kan je echter wel sterk onderhandelen daarover...

jover Guest

Inderdaad, maar dan gaat het vaak om een verdoken extra korting.

Dan krijg je zo'n soort van All-in overname&korting voorstel waarbij de aparte onderdelen niet duidelijk te onderscheiden zijn.

Dat kan zeer voordelig zijn natuurlijk

Maar dat geeft wel een vertekend beeld m.b.t. de echte tweedehands waarde.

Een aantal garages houdt dit toch gescheiden hoor. Beter is het om eerste naar het kortingspercentage te vragen en daarna over de tweedehands te beginnen.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vantje
    Een aantal garages houdt dit toch gescheiden hoor. Beter is het om eerste naar het kortingspercentage te vragen en daarna over de tweedehands te beginnen.
    Tenminste één die zijn grijze cellen gebruikt, goed zo

jover Guest

Niks te maken met grijze hersencellen , dank U

Gewoon ervaringen die ik zelf heb meegemaakt.

Uw opmerkingen dragen wel veel bij aan het topic trouwens . (om het braaf uit te drukken )

Zo wil ik het idd doen, eerst onderhandelen over de prijs van een nieuwe wagen, en dat pas beginnen over de overname van onze huidige auto.

Ons autootje staat op de automagazinesite catalogusprijs nog op 4140 euro, maar bij aankoop van een nieuwe Volvo V50 krijg ik er slechts 2900 euro voor...
    ... en als ze 'm niet moesten overnemen kreeg ik de trekhaak er ook nog zo bij (en die kost geloof ik iets van een 450 euro, als 't niet meer was)...

Ik denk wel dat als we een nieuwe wagen van 't zelfde merk kopen, dat we er meer voor terugkrijgen.
    Fuji FinePix S100fs

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RuZ
    Ik denk wel dat als we een nieuwe wagen van 't zelfde merk kopen, dat we er meer voor terugkrijgen.
    Idd, dit is zo. Maar hou er ook rekening mee dat ze er dan meer konden aan terug verdienen bij de verkoop. Niemand koopt graag een opel (bvb) in een volvo-garage...
    Olympus OM-D EM-5 + wat glas

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jdude
    Idd, dit is zo. Maar hou er ook rekening mee dat ze er dan meer konden aan terug verdienen bij de verkoop. Niemand koopt graag een opel (bvb) in een volvo-garage...
    Oude occasions, en dan zeker de merkvreemde gaan over het algemeen de export of de vrije handel in, maar komen niet terug in het aanbod van de garage. Afgaande op wat Ruz er nog voor denkt te kunnen krijgen zal de oude er al heel wat jaartjes en kilometertjes op hebben zitten. Het omslagpunt ligt ongeveer bij een 140k km op de teller; althans bij de redelijke middenklassers (ik neem aan dat, als je nu gaat kijken voor een nieuwe V50, je niet met een suzuki alto aan komt zeilen als inruilertje ). Bij dat door kilometerstanden moet je op gaan boksen tegen de idioot lage prijzen van ex-leasebakken van vier jaar oud en dan keldert de waarde van zo'n oude inruiler opeens enorm.

't is geen Suzuki Alto, maar 't scheelt niet veel...
    Omdat ik 'm hier toch niet wil verkopen via deze site, kan ik net zo goed zeggen over welke auto het gaat.

We hebben nu een citroën Saxo 1.5 diesel van 2000, 150.000 km op de teller.
    De auto is prima in orde, nooit problemen mee gehad, maar is nu echt wel te klein voor ons (vandaar de V50, die is meteen een stuk groter).

Citroën is niet bepaald een populair merk op de 2dehandsmarkt, maar 2900 euro lijkt me toch te weinig, dan verkoop ik 'm best particulier (evt aan familie, we weten toch dat het nog een prima autootje is).

'k zal eens gaan piepen voor een nieuwe C5 break...
    Fuji FinePix S100fs

Regels voor berichten