Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 95

Discussie: Brood

Standaard Brood

Hoeveel snééen kun je van een heel brood afsnijden??

Standaard

1 zeker?
    Canon 650D + Canon 18-55 IS-II + Tamron 18-200 + Canon Nifty Fifty + Metz Mecablitz 36 C-2 + Tripod

Standaard

Originally posted by yannick
    1 zeker?
    meteen goed!!
    want dan is het geen heel brood meer
    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Standaard

dat was een gemakkelijke hoor!!
    Do or Do Not - There is no try ...
    www.giantpat.be

Standaard

ik kom niet meer bij ...
    Do or Do Not - There is no try ...
    www.giantpat.be

Standaard

We gaan een beetje moeilijker:

Een reiziger, op weg naar Eindhoven, komt bij een splitsing waar hij zowel links als rechts af kan slaan. Hij weet dat slechts één van de twee wegen naar Eindhoven leidt, maar helaas weet hij niet welke. Gelukkig ziet hij twee tweeling-broers bij de splitsing staan, en hij besluit hen de weg te vragen.

De reiziger weet dat één van de broers altijd de waarheid zegt, en dat de andere altijd liegt. Maar hij weet helaas niet welke van de twee altijd de waarheid vertelt en welke niet.

De Vraag: Hoe kan de reiziger er achter komen welke weg naar Eindhoven leidt door slechts één vraag te stellen?
    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Standaard

Door te vragen: Is hij je tweelingbroer lijkt me

Standaard

Originally posted by marjo
    Door te vragen: Is hij je tweelingbroer lijkt me
    FOUT!!

Standaard

ooooh

als de persoon ja zegt doe je wat ie zegt want hij spreekt de waarheid

zegt ie nee dan liegt ie dus zal hij ook de verkeerde weg aanwijzen
    dacht ik dus

Je kunt natuurlijk ook iets anders vragen bijv. Is dit de weg naar Eindhoven, zelfde principe dan

Standaard

Vooruit, ik zal de oplossing geven want hij was weer fout.
    De oplossing van het volgende raadsel geef ik niet meer zo snel, dit was om in te komen.
    de volgende zend ik over een minuten.

De vraag die de reiziger moet stellen is: "Leidt de linkse weg naar Eindhoven volgens je broer?" Als het antwoord "Ja" is, dan moet de reiziger de rechtse route nemen, en als het antwoord "Nee" is, dan moet de reiziger de linkse route nemen.

Uitleg: Er zijn vier mogelijke gevallen:
    De reiziger stelt de vraag aan de eerlijke broer, en de linkse weg leidt naar Eindhoven. De eerlijke broer weet dat zijn liegende broer zou zeggen dat de linkse route niet naar Eindhoven gaat, en hij antwoord dus: "Nee". En dus kan de reiziger nu terecht de linkse route nemen.
    De reiziger stelt de vraag aan de eerlijke broer, en de rechtse weg leidt naar Eindhoven. De eerlijke broer weet dat zijn liegende broer zou zeggen dat de linkse route wel naar Eindhoven gaat, en hij antwoord dus: "Ja". En dus kan de reiziger nu terecht de rechtse route nemen.
    De reiziger stelt de vraag aan de liegende broer, en de linkse weg leidt naar Eindhoven. De liegende broer weet dat zijn eerlijke broer zou zeggen dat de linkse route wel naar Eindhoven gaat, en hij antwoord dus: "Nee". En dus kan de reiziger nu terecht de linkse route nemen.
    De reiziger stelt de vraag aan de liegende broer, en de rechtse weg leidt naar Eindhoven. De liegende broer weet dat zijn eerlijke broer zou zeggen dat de linkse route niet naar Eindhoven gaat, en hij antwoord dus: "Ja". En dus kan de reiziger nu terecht de rechtse route nemen.

Standaard

Drie zakenmannen stappen een hotel binnen om een kamer te huren. De manager van het hotel vertelt hen dat er nog slechts één kamer vrij is, maar dat ze die gezamenlijk kunnen gebruiken voor slechts 30 euro per nacht. De drie zakenmannen geven hem elk 10 euro en gaan naar hun kamer. Later besluit de manager echter dat hij de zakenmannen te veel heeft laten betalen, dus hij roept de bediende, geeft hem 5 losse euro's, en zegt: 'Geef deze vijf euro aan de zakenmannen en vertel ze dat ik hen teveel heb laten betalen voor de kamer'.
    Op weg naar boven bedenkt de bediende dat hij de vijf losse euro's nooit eerlijk kan verdelen onder de zakenmannen, dus stopt hij twee euro's in zijn zak en geeft elke zakenman een euro terug.
    Dit betekent dat elke zakenman dus 9 euro heeft betaald voor de kamer.
    Tevens hield de bediende twee euro.
    Drie keer negen is 27 plus die twee euro is 29...... geen 30 !?......

De Vraag: Wat is er met die laatste euro gebeurd?

Standaard

die 2 euro moet je er niet bijtellen maar aftrekken dus dan krijg je 25

Standaard

In een kamer bevindt zich een gloeilamp. Buiten de kamer bevinden zich drie schakelaars, waarvan er slechts één met de lamp is verbonden. In de beginsituatie staan alle schakelaars op 'uit' en brandt de lamp niet.

De Vraag: Als je maar één keer de kamer in mag gaan om te controleren of de lamp al dan niet brandt (je kunt dit namelijk van buitenaf absoluut niet zien), hoe kun je dan te weten komen met welke van de drie schakelaars je de lamp kunt aan- en uitdoen?

Standaard

ik ken deze dus zal een ander maar de kans gven

Standaard

Je zet 1 schakelaar op voor een tijdje, dan zet je hem af, dan zet je de tweede schakelaar op en laat hem opstaan, dan ga je binnen kijken : brand de lamp dan is het de tweede, is de lamp warm dan is het de eerste, in geen van beide gevallen is het de derde schakelaar.
    Makkelijk, maar ja ik ben dan ook electricien
    Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

Standaard

@ jijsambalbij: ik snap de redenering van de reiziger nog niet helemaal, maar dat zal wel aan mij liggen.
    Je vermelde toch dat de reiziger geen onderscheid kon maken tussen zijn twee broers? Dus op dezelfde vraag gaan ze toch verschillend antwoorden? Of zie ik het mis.

Standaard

Een hoogspanningskabel, met een lengte van 16 meter, hangt tussen twee hoogspanningsmasten van elk 15 meter hoog. De uiteinden van de kabel zijn bevestigd aan de toppen van de masten. Op zijn laagste punt hangt de kabel zeven meter boven de grond.

De Vraag: Hoe ver staan de masten uit elkaar?

Standaard

't gaat geen schoon zicht zijn, ze staan tegen elkaar (0 meter)
    Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

Standaard

gewoon aan 1 van de 2 broers vragen: ben ik een man ? (alé iets waarvan jij het antwoord weet hé)
    als ie ja zegt dan is dat de broer die altijd de waarheid zegt en kan je aan hem de weg vragen
    zegt ie nee dan is dat de leugenaar en ga je bij de andere broer ten rade om de weg te vragen
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Standaard

Ja iets dergelijks zei ik ook al DH
    Maar je mag maar 1 vraag stellen he

Standaard

Merk op dat het hier om een soort strikvraag gaat. De elektriciteitsmasten staan namelijk tegen elkaar aan. Dit betekent dat de kabel acht meter recht naar beneden hangt en weer acht meter recht omhoog (samen de 16 meter, de lengte van de kabel). Het diepste punt van de kabel hangt dus 15 - 8 = 7 meter boven de grond.

Standaard

een verse:

Vier woorden kunnen bij elkaar op worden geteld tot een vijfde woord:
    mars
    venus
    uranus
    saturn
    -------- +
    neptune

Elk van de tien letters (m, a, r, s, v, e, n, u, t, en p) representeert een cijfer in het bereik van 0 t/m 9, waarbij de cijfers 1 and 6 het meeste voorkomen in de woorden.

De Vraag: Welk getal representeert het woord neptune?

Standaard

Originally posted by jijsambalbij
    Merk op dat het hier om een soort strikvraag gaat. De elektriciteitsmasten staan namelijk tegen elkaar aan. Dit betekent dat de kabel acht meter recht naar beneden hangt en weer acht meter recht omhoog (samen de 16 meter, de lengte van de kabel). Het diepste punt van de kabel hangt dus 15 - 8 = 7 meter boven de grond.

vooropgesteld dat de grond op die plek waterpas staat ja....

Stef

Standaard

neptune = 0917409

Standaard

Originally posted by Jazzer
    neptune = 0917409
    Fout Jazzer!

Als het goed zou zijn zou de M een 5 moeten zijn om aan 9 te komen voor de letter E ( de 2e E van neptune).
    dat betekend dar de 1e 3 woorden ook op 5 eindigen en dan kom ik op 15 in de laatste rij.
    en dat moet ook 9 zijn.
    Groeten Sambal

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. De een zijn dood is de ander zijn brood
    Door steward in forum Showcase - Archief
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 5 oktober 2003, 20:11
  2. Heee ik wil brood!!
    Door slipstream in forum Showcase - Archief
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 25 maart 2003, 16:48
  3. Vandaag bakken we brood...
    Door Jan66 in forum Showcase - Archief