Ga terug   Belgiumdigital forum - Digitale fotografie > Archief (gesloten) > Chit Chat - Archief

Chit Chat - Archief Oude berichten uit het vroegere 'chit-chat' forum (tot 9 maart 2007)

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 4 maart 2007, 19:40
bereboot bereboot is offline
Junior Member

Standaard Bestaande software op nieuwe computer

Ik wil een nieuwe desktop kopen, en heb op mijn bestaande computer verscheidene legaal aangekochte programma's draaien.
Kan ik deze programma's gewoon terug opladen op mijn nieuwe desktop, of zullen deze niet meer werken omwille van reeds "geregistreerd" via mijn oude desktop? (vb psp XI, pinacle, ...)
  #2 (permalink)  
Oud 4 maart 2007, 19:59
Scientist's schermafbeelding
Scientist Scientist is offline
Member

Standaard Re: Bestaande software op nieuwe computer

Uiteraard gaat dat nog werken. Anders zou het betekenen dat als je moederbord sterft en je een clean install moet uitvoeren je al je software kwijt bent...
  #3 (permalink)  
Oud 4 maart 2007, 20:09
Nickon's schermafbeelding
Nickon Nickon is offline
Junior Member

Standaard Re: Bestaande software op nieuwe computer

Legaal gesproken zou je de geregistreerde software waarvan je maar 1 licentie hebt van je oude harde schijf moeten verwijderen. Je kan dan perfect die programma's op je nieuwe computer installeren.
Sommige programma's zijn echter geregistreerd op basis van CPU. In principe mag je die niet op een andere computer zetten maar het zou me verwonderen dat je over zo een programma beschikt (meestal zeer technische software e.g. datawarehouses etc.).

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten