|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
||||
|
Naar aanleiding van de andere topic "PC of MAC : Benchmark Photoshop" heb ik zelf eens eentje gemaakt maar met handelingen die ik zeer regelmatig gebruik als ik foto's bewerk.
Je moet Photoshop CS2 gebruiken, Adobe Camera Raw 3.3 (de standaard 3.2 die bij CS2 zit zal ook werken denk ik). Voor de rest zet je bij Color Settings onder 'Profile Mismatches' het vinkje uit bij opening en pasting, anders komt er een dialoogvenster op tijdens het uitvoeren. Raw beeld (.orf) met instellingen (.xmp) en de Photoshop action (.atn) kan je hier downloaden en plaats je in een map 'test' op je opstartschijf (C :http://users.telenet.be/p/test/ Dan ga je naar Photoshop, in het Actions palet gebruik je 'Load Actions...' en laad je de Snelheidstest.ATN in. Ik heb functietoest F12 gekoppeld aan deze action, dus je zet Datum & Tijd open en op 0 seconden druk je op F12 en begint de action te lopen. De eerste 10 seconden zie je niks effectief gebeuren maar hij is wel de RAW aan het omzetten dan... bij mij effectief 10 seconden voor hij met de volgende stap begint. Hij doet hetvolgende: - Raw beeld openen met instellingen - Reduce Noise - Unsharp Mask - Smart Sharpen - profielomzetting prophotorgb naar srgb - 16 bit naar 8 bit omzetten - bewaren in JPG op hoogste kwaliteit voor print - beeld copieeren en in een nieuw document plakken - verkleinen naar 800 pixels - unsharp mask - bewaren voor internet gebruik - beide documenten sluiten Op m'n AthlonXP2900+ duurde dit juist 35 seconden dus dat kan veel beter op een Athlon X2 4400+ bijvoorbeeld :-) Uiteindelijk moet je in de test map 2 JPG beelden vinden, eentje van 160KB en eentje van bijna 4MB... |
|
||||
|
Asus A7Vc met 2Gb ram : 29 sec
|
Dual Xeon 3.0 gHz 2 Mb cache HT
2048 Mb Geforce 6800gt 256 Mb 16.81 seconden
|
Citaat:
Na wat spelen met services draait het nu tussen 15.27 en 15.75
|
|