|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| Chit Chat - Archief Oude berichten uit het vroegere 'chit-chat' forum (tot 9 maart 2007) |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
||||
|
We zitten hier in onze streek met veel kalk in het water. We denken eraan om een anit-kalk systeem te plaatsen.
Welke ervaring hebben jullie met welk systeem? Heeft er iemand ervaring met calc-tech (www.calc-tech.be) of met TSD (www.antikalk.be)? Om de 6 maanden hebben we hier wel een verkoper aan de deur van één of ander systeem maar de agressieve verkoopstechnieken stoten mij af....
|
Hallo
Wij hebben zeer goede ervaring met ontkalker van " Aqua Service " zie www.aqua-service.be Zeer goede service en betaalbaar. en zeer tevreden over de werking van het toestel. groetjes Camiel |
|
||||
|
We hebben reeds 25j zo een magneet "calc-pro" aan de hoofdbuis hangen, zijn twee halve magneten die je rond de buis schroeft. Doet iets met de stroom v.h. water, wat juist weet ik niet meer
Bij het plaatsen toen lachte iedereen mij uit! Toen we, over twee jaar overgeschakeld zijn voor de verwarming naar gas, heeft de installateur de reservoir van de boiler eens opengemaakt en.....na 30jaar dienst geen spoor van aankalking te bespeuren. De leidingen idem. Aan de uiteinden, kranen en dergelijk is er nog wel kalkaanslag. Dus niet te ver of te kostelijk zoeken zou ik denken
|
Wij hebben ook veel last van kalk in het stadswater ,enkele jaren geleden zochten wij naar een oplossing.Na veel informatie vonden wij een een soort systeem zoals www.calc-tech.be .
Echter raadde een firma (sanitair schiltz) dit systeem af : bij nieuwe instalaties geen probleem.Bij bestaande instalaties zorgt dit alleen maar voor problemen.(bestaande roest en kalk komen los en zorgen voor verstoppingen ,buizen worden dunner en er is een grote kans op lekken). |
|
||||
|
Citaat:
Om de reactie voor te zijn - waarom heb je niet van in het begin een waterverzachter geïnstalleerd - men had ons aangeraden om even te wachten met zo'n systeem. Er mocht eerst een "natuurlijk" laagje kalk gevormd worden.
|
Citaat:
|
ik weet niet of je zo enorm veel kalkproblemen hebt, behalve (zoals gezegd) eens in een boiler of zo. Voor zover ik er iets van afweet (= ik ben géén chemicus) zet kalk zich maar af bij een temperatuur van 70°C, dus in normale waterleidingen weinig tot geen problemen. Uit ervaring (= ik ben wasmachinetechnieker) gaan wasmachines - in tegenstelling tot wat ze willen doen geloven - nièt kapot van de kalk. Ik weet één klant van mij die een huis gekocht had, daar stond zo 'n waterverzachter, ze hebben 'm laten weghalen omdat ze vonden dat "ge uw eigen zo moeilijk kunt afdrogen".
Enfin, allemaal dingen uit tweede hand, maar je moet je toch eens afvragen: "waarom wil ik zo 'n toestel?" "wat kost het?" en "brengt het dan op?". Als die verkopers je vertellen over waterleidingen die verstoppen van de kalk, vraag dan eens aan je loodgieter of dat kan. Wat wasmachines betreft kan ik je op papier geven dat kalk je toestel niet kapotmaakt - of toch in véél mindere mate dan de wasmiddelen zelf. Wat boilers betreft: daar zit natuurlijk wel kalk in, sommige boilers hebben anti-kalksystemen; anders moet je toch eens narekenen hoe snel je boiler kapot "zou moeten zijn" om dat systeem terug te verdienen. |
|
||||
|
Citaat:
).Dat als ik mijn dochter haar papflessen afkook, die er vreselijk onsmakelijk uitzien, dat ik ze daarna nog eens mag afwassen, en stereliseren (niet met water uit de kraan, maar met water uit flessen), dat ik de schrik heb, dat dit fenomeen zich ook op mijn cv gaat voordoet. Dat alleen al maakt het feit van een investering in een anti-kalk systeem het volgens mij waard. Dus ik volg dit topic op de voet
|
Citaat:
Zelf hebben we een Bayard staan en zijn er erg tevreden over. http://www.allwaterexperts.be/ |
|
||||
|
Citaat:
Wij hebben reeds 3 maal onze doorstromer moeten laten repareren, dit op nog geen 9 jaar tijd ! Reden was verkalking, de kosten liepen telkenmale op tot 300 EUR. Ook de kranen zien heel erg af van kalkaanslag. Verleden week naar Batibouw geweest en daar leek mij het toestel van Aqua-Service zeker betaalbaar. Ik moet alleen nog bekijken of ik zo'n toestel, zijn toch redelijk van omvang, wel kan plaatsen. Indien dit juist na de waterleidingmeter moet worden geplaatst, vrees ik dat dit niet mogelijk zal zijn. Indien dit echter juist vòòr het warmwatertoestel mag worden geplaatst, zou het wel kunnen. Iemand enig idee wat de correcte plaatsing is van zo'n toestel ?
|
Citaat:
Citaat:
Over plaatsing kan ik je dus niet helpen. |
|
||||
|
Ik weet alleen een zaak, laat u geen systeem aansmeren waar bepaalde firma's zorgen voor het zout en onderhoud. Daar halen ze hun winst. Ik haal mijn zout ook bij de brico ( wel een goed merk niet bricomerk) De installatie staat nu al drie jaar nu moet ik pas de filters laten vervangen. Mijn zus heeft een firma aangesroken , hun zout is bijna 3* zo duur (is dezelfde zak die ik in de brico haal)en ze komen elk jaar de filters vervangen ook al is dit niet nodig.
Mijn zus heeft al geprobeerd het contract op te zeggen , dadelijk bijna dreigbrieven gehad van die firma. (Geen naam ) Maar denk eerst na en lees de kleine letters eer je iets tekent. ps mijn ontkalker heeft de cv installateur zelf geplaatst. |
|
||||
|
Het zelfde hier...
Ik zou zeer graag richting die magneet oplossing gaan maar ben een beetje bang geworden van de mogelijke gevolgen (opstopping). Heeft er iemand zo'n systeem?
|
Doe in elk geval ook eens navraag bij je drinkwaterbedrijf, het is best mogelijk dat ze in de nabije toekomst zachter water zullen leveren. Verschillende drinkwaterbedrijven zijn daarmee bezig.
Het is in elk geval aangeraden bij voorrang het te verwarmen water te ontkalken. Voor alle duidelijkheid, het toestel moet geplaatst worden voor het water verwarmd is, niet op een warmwaterleiding. |
![]() |