Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 20
  1. #1

    Standaard ALDI dienst na verkoop



    Een jaar terug heb ik een 17" LCD-scherm gekocht bij ALDI met 3 jaar garantie. Tot gisteren tot grote tevredenheid dienst gedaan, dan toch de fatale chrash.

    Na al het mooie dat ik op BD gelezen had, vol goede moed naar Aldi voor een herstelling of misschien wel een omwisseling, ik werd afgescheept met de melding, daar houden wij ons niet mee bezig en kreeg een telefoonnummer waar ik maar contact moest mee nemen en werd onbeleefd de deur gewezen wegens geen tijd, het was helemaal niet druk en nog geen kat aan de kassa's. (Net na openeingsuur)

    Hoe zijn jullie ervaringen met de dienst na verkoop van ALDI ?

  2. #2
    Geregistreerd: 19 augustus 2004

    Standaard Re: ALDI dienst na verkoop

    Hallo,

    ALDI zelf herstelt niets. Zij steunen daarvoor op GSC.
    Je kan deze mensen vinden via http://www.gsc.be/
    Je kan daar naar telefoneren en dan krijg je een nummer opgegeven. Schrijf dat nummer op de verpakking samen met je naam, adres, e.d..
    Daarmee ga je naar een KIALA-verdeelpunt in je buurt. Enkele weken later krijg je een mailtje dat je alles mag terug ophalen.
    Ik heb dat al enkele keren voorgehad en nooit een probleem ondervonden.

    Succes
    Patrick
    Woonplaats: rond het Hasseltse.
    Website: www.liebens.info / Facebook: Patrick.Liebens.Fotografie

  3. #3

    Standaard Re: ALDI dienst na verkoop

    Goed dat je er over begint.......Als contente en fervente Aldi-pc gebruiker heb ik zopas opgemerkt dat GSC (http://www.gsc.be), de firma die de herstellingen deed voor de Medion apparatuur (pc's, schermen enz...) gestopt is met herstellingen voor Aldi. Dit tot (en ik denk dat ik niet de enige ben) groot spijt van mijzelf! Vaak lovende woorden gehoord over de hersteldienst, contact via telefoon liep niet altijd zoals het hoort maar tijdens de piekuren kan dat altijd wel zijn......
    IMHO veronderstel ik dat de overgang naar Medion.nl mag gezien worden als weer eens een reorganisatie en her-centralisatie van een dienst , en dit meer als waarschijnlijk ten nadele van de consument.
    Benieuwd wat de Nederlanders voor ons gaan doen? Ze zullen alvast hun best moeten doen om de service van GSC in Gentbrugge te overtreffen. Ik zal trouwens ook het Aldi gebruikers forum missen!
    Voor de Aldi-pc-isten onder ons, dit is het nieuwe contactadres:

    http://www.medion.com/nl/
    Exactemundo!

  4. #4

    Standaard Re: ALDI dienst na verkoop

    Inderdaad..ik heb ondertussen ook gemerkt dat GSC niet meer de ondersteuning voor aldi doet...en hierdoor hebben ze ook hun forum gesloten. Ik kan je verzekeren ...dit forum was echt een enorme bron van info over de aldi computers (PS: er is wel nog een duitstalig forum waar je de info kan halen )
    Alleszins, GSC support was gewoonweg perfect. Ik had er 2 maal mee te doen en steeds ben ik zeer goed geholpen. Kortom, was er iets stuk, dan kreeg je gewoonweg een nieuw deel (bijv harddisk etc).

    De mensen aan de kassa van de aldi...wel , die weten totaal niet waarover het gaat en kunnen u ook helemaal niet helpen. Gewoon navragen wie de support doet voor aldi en die zullen u wel helpen.
    Kortom...ik ben zeeeer tevreden over mijn aldi pc en zal zeker niet twijfelen om mijn volgende pc bij aldi te kopen. Ik ga er tevens van uit dat aldi niet achteruit wil gaan met hun naservice.

  5. #5

    Standaard Re: ALDI dienst na verkoop

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door thefonz
    Goed dat je er over begint.......Als contente en fervente Aldi-pc gebruiker heb ik zopas opgemerkt dat GSC (http://www.gsc.be), de firma die de herstellingen deed voor de Medion apparatuur (pc's, schermen enz...) gestopt is met herstellingen voor Aldi. Dit tot (en ik denk dat ik niet de enige ben) groot spijt van mijzelf! Vaak lovende woorden gehoord over de hersteldienst, contact via telefoon liep niet altijd zoals het hoort maar tijdens de piekuren kan dat altijd wel zijn......
    IMHO veronderstel ik dat de overgang naar Medion.nl mag gezien worden als weer eens een reorganisatie en her-centralisatie van een dienst , en dit meer als waarschijnlijk ten nadele van de consument.
    Benieuwd wat de Nederlanders voor ons gaan doen? Ze zullen alvast hun best moeten doen om de service van GSC in Gentbrugge te overtreffen. Ik zal trouwens ook het Aldi gebruikers forum missen!
    Voor de Aldi-pc-isten onder ons, dit is het nieuwe contactadres:

    http://www.medion.com/nl/
    Hoef je niet bang voor te zijn, de service in NL is prima.
    Bij een goede vriend van mij ging net voor het verlopen van de garantie (3 jaar) zijn pc stuk, De service dienst van medion heeft hem opgehaald en binnen een week was hij weer retour. 100% in orde ( nieuw moederbord erin) kosten 0,0
    Mvg, drh

    "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

  6. #6

    Standaard Re: ALDI dienst na verkoop

    GSC gestopt met Medion service ?

    Gewipt zeker wegens te duur volgens Medion....
    BD0473BE / www.nete.be / Portfolio op BD
    Pentax K20D / Panasonic FZ200
    Pentax 18-250mm Limited | Metz 48 AF-1

  7. #7

    Standaard Re: ALDI dienst na verkoop

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door thefonz
    Goed dat je er over begint.......Als contente en fervente Aldi-pc gebruiker heb ik zopas opgemerkt dat GSC (http://www.gsc.be), de firma die de herstellingen deed voor de Medion apparatuur (pc's, schermen enz...) gestopt is met herstellingen voor Aldi. Dit tot (en ik denk dat ik niet de enige ben) groot spijt van mijzelf! Vaak lovende woorden gehoord over de hersteldienst, contact via telefoon liep niet altijd zoals het hoort maar tijdens de piekuren kan dat altijd wel zijn......
    IMHO veronderstel ik dat de overgang naar Medion.nl mag gezien worden als weer eens een reorganisatie en her-centralisatie van een dienst , en dit meer als waarschijnlijk ten nadele van de consument.
    Benieuwd wat de Nederlanders voor ons gaan doen? Ze zullen alvast hun best moeten doen om de service van GSC in Gentbrugge te overtreffen. Ik zal trouwens ook het Aldi gebruikers forum missen!
    Voor de Aldi-pc-isten onder ons, dit is het nieuwe contactadres:

    http://www.medion.com/nl/
    Damn !
    GSCwas inderdaad:

    1) Zéér goed
    2) Klantvriendelijk
    3) Enorm snel

    Imho gaat Aldi erop achteruit....

    Enfin, goed om weten.....

    Mij gaan ze daar dan in het vervolg alleen maar zien voor patatten en printpapier...
    The only difference between men and boys is the price of their toys !

  8. #8
    Geregistreerd: 24 augustus 2005

    Standaard Re: ALDI dienst na verkoop

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door patrickL
    ALDI zelf herstelt niets. Zij steunen daarvoor op GSC.
    Je kan deze mensen vinden via http://www.gsc.be/
    Je kan daar naar telefoneren en dan krijg je een nummer opgegeven. Schrijf dat nummer op de verpakking samen met je naam, adres, e.d..
    Daarmee ga je naar een KIALA-verdeelpunt in je buurt. Enkele weken later krijg je een mailtje dat je alles mag terug ophalen.
    Ik heb dat al enkele keren voorgehad en nooit een probleem ondervonden.
    Enkele keren? Dat zegt iets over de kwaliteit van de Aldi producten ...

    Gr's, Wim

  9. #9

    Standaard Re: ALDI dienst na verkoop

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wivo
    Enkele keren? Dat zegt iets over de kwaliteit van de Aldi producten ...

    Gr's, Wim
    Mijn Aldi-pc staat hier dagelijks gemiddeld 4 uur aan, die is nu meer dan 3 jaar oud (geen garantie meer dus ), maar ik heb er nog geen problemen mee gehad.

    Daarvoor had ik ook een Aldi-pc, en die is ook nooit stuk gegaan.

    Aan mijn huidige pc hangt nu al de derde monitor, eerst een dure 19" Sony Trinitron die na iets meer dan een jaar al stuk ging, geen garantie meer, en een reparatie werd afgeraden wegens te duur. Dan een Fujitsu Siemens, waarvoor ik dan een vervanger kreeg, die een veel slechter contrast/kleurweergave had dan de eerste (die staat nu ingepakt als reserve), en nu heb ik al iets meer dan een jaar een HP L1925 staan, die gelukkig nog niet stuk geweest is.

    De betrouwbaarheid van mijn Aldi-PC's overtreft hier dus ruimschoots die van de monitoren van duurdere merken (vooral de Sony, die erg duur was, en volgens iedereen heel degelijk zou zijn ).

  10. #10

    Standaard Re: ALDI dienst na verkoop

    Op mijn bureel staat een ALDI -PC van meer dan 3 jaar oud . . . . als deze al 10 keer afgestaan heeft zal het veel zijn, deze draait dus 24/24 zonder problemen .. . . waarom ik deze nooit afzet hoor ik al vragen? Wel, van thuis uit log ik regelmatig in op deze pc, zowel 's avonds in de week als tijdens het weekend.
    ik koop al meer dan 5 jaar ALDI computer toestellen ( printers, PC's, Harde schijven . . noem maar op ) en ik moet nog steeds de eerste keer ondervinden dat er iets kapot gaat, mij hoor je dus niet klagen.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

  11. #11

    Standaard Re: ALDI dienst na verkoop

    Hier ook een zeer tevreden aldi klant...pc meer dan 3 jaar oud.
    1x de harddisk gecrashed (was een seagate barracuda harddisk)...en onmiddellijk nieuwe harddisk gekregen.
    Tevens, de pc's van de aldi zijn opgebouwd uit merkonderdelen (sony, siemens, seagate....) ... dus ik weet echt niet wat deze pc slechter zou maken dan een andere.

  12. #12
    Geregistreerd: 30 maart 2002

    Standaard Re: ALDI dienst na verkoop

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JanMetDePet
    Hier ook een zeer tevreden aldi klant...pc meer dan 3 jaar oud.

    Tevens, de pc's van de aldi zijn opgebouwd uit merkonderdelen (sony, siemens, seagate....) ... dus ik weet echt niet wat deze pc slechter zou maken dan een andere.
    Euh? neen, dat is duidelijk niet waar hoor!!!

    Ok het kan een MSM moederbord zijn... Maar het is er één dat de naam MSI draagt en alleen voor grote winkelketens geproduceert wordt.
    Het is volledig gestript en bezit veel mindere specs als een "echte" MSI
    Ook de grafische kaart... Drie jaar geleden zeiden ze een ATI 9550... Euh? deze versie bestaat niet bij ATI chips... Alleen de driver is al heel anders... een speciale Medion driver??? raar.
    Het is een ATI versie die door de fabriek speciaal voor goedkope ketens gemaakt wordt. Sony en Siemens hebben speciale "goedkope" productielijnen... Dat zegt al genoeg he?

    Waarom kost een echte Sony zoveel meer? Tja...
    Ok, dat is niet slecht, 't kan best goed zijn... Maar om te zeggen ik heb een echte ATI, MSI of Sony???? Neen hoor, we hebben 't met onze verenigingen meermaals getest en gestript... Er is duidelijk een verschil.
    Sommige moederborden van Medion zijn een echte ramp. Dat zie en merk je pas als je ermee gaat testen of verbouwen...
    Een Medion is best een goede PC voor iemand die er niet mee experimenteerd. Maar de vergelijking met A merken gaat niet op.
    Maar ja je hebt wel een prijs waar niemand aan kan tippen.

  13. #13

    Standaard Re: ALDI dienst na verkoop

    Ik ben geen specialist... en het kan inderdaad goed zijn dat het gestripte versies zijn (of wat dan ook) ...alleszins ...dat ding staat hier al meer dan 3 jaar te draaien, en ik kan je verzekeren: mijn pc wordt intensief gebruikt. Ik heb al heel wat pc's gesleten en tot nu toe is dit de beste die ik heb gehad.
    Ik ben niet de persoon die, wanneer er een nieuwe videokaart uitkomt, dit dan moet hebben. Ik kan me wel enorm ergeren aan iets dat niet functioneert.
    Alleszins (buiten mijn harddisk - en ik denk dat dit geen 'gestripte' versie was) is er nog niks kapot gegaan aan mijn pc.... ik denk dat ik helemaal niet beter geweest zou zijn met een merkpc.

  14. #14

    Standaard Re: ALDI dienst na verkoop

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mar©
    Damn !
    GSCwas inderdaad:

    1) Zéér goed
    2) Klantvriendelijk
    3) Enorm snel
    Had onlangs een Traveller digifototoestel (89 euro) gekocht voor de kids om mee te nemen naar o.a. skatepark enz. Als dat ding gepikt wordt, is het niet echt erg.
    Na enkele maanden ... kapot. GSC heeft perfect geholpen. Dus 1 & 2 kan ik onderschrijven. Punt 3: snel, beslist niet. Heeft enkele weken geduurd.
    Ik moet wel zeggen. Het toestel is gewoon vervangen door een nieuw, dus service piccobello.
    | Nikon D70 | Nikkor 18-70 3.5-4.5GED | Nikkor 70-300 4-5.6G | SB800 | PD70X | Manfrotto 680B | Velbon VS3 | Minolta Dynax7xi | Minolta AF28-105xi | Minolta 3500xi | Cokin filters | lampjes, softbox, parapluutjes | Appeltjes om te verwerken |

  15. #15

    Standaard Re: ALDI dienst na verkoop

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mic
    Drie jaar geleden zeiden ze een ATI 9550... Euh? deze versie bestaat niet bij ATI chips... Alleen de driver is al heel anders... een speciale Medion driver???
    ATI 9550:

    http://www.loveno.be/product/7341

    Ofwel heb ik je verkeerd begrepen, maar de 9550 bestaat weldegelijk.

    Mvg

  16. #16
    Geregistreerd: 30 maart 2002

    Standaard Re: ALDI dienst na verkoop

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scientist
    ATI 9550:

    http://www.loveno.be/product/7341

    Ofwel heb ik je verkeerd begrepen, maar de 9550 bestaat weldegelijk.

    Mvg
    Klopt het was een andere nummer... We zijn toen met enkele collega's aan 't zoeken geweest, op 't net maar konden dat ATI chip nummer niet vinden.. ik dacht dat 't de 9550 was... maar zo te zien was 't een ander nummer.
    Is nu ongeveer zo'n drie a vier jaar geleden. Wat zat er toen in de Medions als VGA?

  17. #17

    Standaard Re: ALDI dienst na verkoop

    De 9580 volgens mij en idd het is een "speciale" videokaart. Eerlijk gezegd heb ik erg veel pech gehad met mijn 2e Aldi PC (de 1e staat na 5 jaar nog steeds te draaien bij 1 van de kinderen). MAAR medion NL is qua service erg goed. Wat ik al zei erg veel pech gehad, ik denk dat inmiddels alles zo een beetje vervangen is aan mijn pc maar altijd keurig geholpen aan de telefoon. Klacht wordt genoteerd, binnen 1 werkdag terug gebeld door servicebedrijf om een afspraak te maken voor onsite reparatie. De onderdelen die defect waren werden altijd zonder problemen vervangen door nieuwe. Reparatiebon tekenen en klaar. Groetjes Marion
    Meer weten over fotocursussen via internet? www.fotoforce.net

  18. #18

    Standaard Re: ALDI dienst na verkoop

    Een Medion is best een goede PC voor iemand die er niet mee experimenteerd. Maar de vergelijking met A merken gaat niet op.
    Maar ja je hebt wel een prijs waar niemand aan kan tippen.
    Met alle respect Mic, daar draait het nu net om...... de meeste mensen gebruiken hun pc nog altijd voor gewoon pc-werk of om hun foto's te bewerken. Zij kunnen zonder bijkomende investeringen beschikken over oa een routeplanner, fotobewerkingprogramma, enz....tot zelfs een videobewerkingsprogramma en ga zo maar verder......
    Ik begrijp je interesse in techniek, heb er zelfs veel bewondering voor maar ik veronderstel dat de meeste mensen een pc zoeken die jarenlang stabiel zijn werk doet, graag rekenen op vele jaren garantie ipv door speciale ingrepen een snelheidswinst te maken van een paar procent en de betrouwbaarheid van de pc om zeep helpen. Ik bewaar mijn foto's trouwens niet graag op een pc waar aan gesleuteld is........Door de gebruiksvriendelijkheid van de Aldi -Medion hebben zéér veel mensen dé stap (aankoop pc) gezet die ze anders niet gezet zouden hebben........enneuh het moet ondertussen al een heel leger zijn.....de mensen met een Medion

    Greetz,

    The Fonz
    Exactemundo!

  19. #19
    Geregistreerd: 30 maart 2002

    Standaard Re: ALDI dienst na verkoop

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door thefonz
    Met alle respect Mic, daar draait het nu net om...... de meeste mensen gebruiken hun pc nog altijd voor gewoon pc-werk of om hun foto's te bewerken. Zij kunnen zonder bijkomende investeringen beschikken over oa een routeplanner, fotobewerkingprogramma, enz....tot zelfs een videobewerkingsprogramma en ga zo maar verder......
    Ik begrijp je interesse in techniek, heb er zelfs veel bewondering voor maar ik veronderstel dat de meeste mensen een pc zoeken die jarenlang stabiel zijn werk doet, graag rekenen op vele jaren garantie ipv door speciale ingrepen een snelheidswinst te maken van een paar procent en de betrouwbaarheid van de pc om zeep helpen. Ik bewaar mijn foto's trouwens niet graag op een pc waar aan gesleuteld is........Door de gebruiksvriendelijkheid van de Aldi -Medion hebben zéér veel mensen dé stap (aankoop pc) gezet die ze anders niet gezet zouden hebben........enneuh het moet ondertussen al een heel leger zijn.....de mensen met een Medion

    Greetz,

    The Fonz
    Idd, dan is zo'n Medion de ideale PC... En daar kopen veel mensen hem voor goedkoop en veel toeters en bellen.
    Ik stel mijn PC altijd zelf samen en bouw hem zelf... ik verbouw hem om de drie a vier maand... Maar zoals je zegt, da's een hobby van mij.. en daarom zal ik met zo'n Medion niets kunnen aanvangen. ik prul te graag met drivers en hardware, overclocking enz....

  20. #20

    Standaard Re: ALDI dienst na verkoop

    Wij hebben ook ooit een aldi PC gekocht, waarvan de HD het op een gegeven moment heeft begeven (crash). Na even in de papieren te rommelen vonden we het adres en telefoonnummer van GSC. Hier even naar getelefoneerd, waarbij we te horen kregen dat we de PC met taxipost moesten opsturen. De volgende dag stond het taxipos-camionetje voor de deur om de PC op te halen. Drie dagen later belde deze man reeds terug aan aan de deur, PC hersteld, volledig kosteloos, ook de verzendkosten namen zij voor hun rekening.

    Momenteel zijn we reeds aan onze 2de aldi-pc toe, verder nooit problemen mee ondervonden

    Kris

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •