Mod,
Het is weer van dattum.
Zie de eerste reply op page 2 van mijn thread; http://forum.belgiumdigital.com/topi...88&whichpage=2.
En zie mijn reply...
Graag actie aub.
Sorry hee guys maar in 't licht van wat hier onlangs allemaal gebeurd is... vanaf nu speel ik ook kort op de bal, net zoals Stef ea. van plan is...
Sorry Jochen maar waarom reageer je hier zo aggressief op?
Die man mag toch zijn gedacht zeggen? Of is het van dattum wanneer iemand iets zegt dat niet in jouw kraam past?
Hij begint zelfs met no offence....
Hij valt jou hier echt niet persoonlijk aan mijn inziens neem alles toch niet zo persoonlijk op. Hij geeft gewoon een waarschuwing en Natalia geeft al hints hoe die problemen te voorkomen.
Zelf vind ik het prachtig wat je gedaan hebt en zijn mensen die zo een katjes aan hun lot overlaten echte sm*****ppen. En ik heb enkele maanden terug de verzorging van een andere kat overgenomen omdat deze ook aan zijn lot overgelaten werd. Nu is ie terug gelukkig.
Maar dat maakt niet uit dat iemand anders mag denken dat er teveel katten zijn en daarover waarschuwen.
ALs ik mij goed heriner verkocht je toch je foto's ten bate van het WWF. Wel de inheemse vogels worden bij ons ook bedreigd en die man neemt het daarvoor op. Dat is toch ook mooi.
Adem dus alvorens te replyen 5 keer langzaam in en uit en neem alles toch niet zo persoonlijk.
Neen, hij begint NIET met "no offence". Hij begint met...
yipie laten we met zen allen 5 huiskatten houden :-/
Heel gemakkelijk, achteraf die "no offence". Geloof me; ik HEB een tijdje overwogen alvorens te reageren. Maar newbies moeten zélf ook leren eens na te denken voor ze iets posten, en zélf alles goed lezen alvorens te reageren. "Parakiet" deed dat duidelijk niet, want hij/zij telt al een kat teveel bij me. Misschien had hij zelf eerst beter 5x geademd...
Dat anderen zijn post nuanceren doet niet terzake.
En om héél eerlijk te zijn; jouw reply hier helpt ook niet veel. Je probeert me weer uit te dagen:
Of is het van dattum wanneer iemand iets zegt dat niet in jouw kraam past?
...en dat is niet de eerste keer denk ik.
Misschien weet je iets niet; maar de "anciens" hebben het hier zwaar te verduren. De Stef zijn soepkinnekes, den DirtyHarry zijn metal-thread, Mirlong zijn rally-thread, ... voorbeelden zijn legio. Er is met de crew afgesproken om strenger te modereren, maar tot voorheen sneed het mes enkel langs de kant van de "anciens". Daarop is reactie gekomen van een aantal anciens, en er is nu beloofd dat beginnelingen óók zal worden gewezen op hun rechten en plichten hier.
Ik kan me niet herinneren dat ik jou al zitten uitdagen heb. En ook hier is dat de bedoeling niet. Ik vind gewoon dat je reactie veel te sterk is.
Niet terug herbeginnen hé
Is dat tegen mij, Teddy? Of tegen Kev?Originally posted by BD Moderator T&T
Niet terug herbeginnen hé
Als het tegen mij is; maak er dan aub zélf een eind aan. Je bent één van de anciens, je weet waarover ik spreek.
Ik denk dat het tegen ons allebei is hoor Jochen.
En euh wat is een "ancien" eigenlijk? Ik denk dat ik gezien wie jij hier anciens noemt ondertussen al een "antieke ancien" moet zijn.
En teddy bear je hebt gelijk dit is mijn laatste post hier. Ik heb geen zin in een eindeloze thread en mijn gedacht is ondertussen al gezegd.
Ik ben tegen niemand!
Maar zoals velen hier op BD, ben ik die zinloze discuties/ruzie's/verwijten beu.
Dit zowel voor anciens als voor newbies.
Nogmaals zie http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=52661
Ik ben ze even beu als jij, Teddy, en dat weet je.Originally posted by BD Moderator T&T
Ik ben tegen niemand!
Maar zoals velen hier op BD, ben ik die zinloze discuties/ruzie's/verwijten beu.
Dit zowel voor anciens als voor newbies.
Nogmaals zie http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=52661
Maar hoe komt het toch steeds dat enkel "anciens" op hun vingers worden getikt als ze over de schreef gaan?
Waarom wordt "Parakiet" niet op de vingers getikt?
Hebben jullie schrik van deze nieuwelingen of zo?
Dacht je dat je de discussie zou stoppen enkel met je reply hier? Kijk maar eens in de thread; na mijn ENE reply op Parakiet is er intussen al meerdere keren gereageerd, steeds door andere mensen, en de toon wordt steeds bitsiger.
Je schrijft "begin weer niet hee"... maar IK bén niet begonnen. Dat was "Parakiet". Doe je plicht als Mod, en zet die kerel/meid op haar plaats. Zo simpel is het.
Denk je dat ik met plezier hier kom zagen of zo?
wel zeg me duidelijk wat ik verkeerd heb gedaan
Waarom wordt "Parakiet" niet op de vingers getikt?
Hebben jullie schrik van deze nieuwelingen of zo?
Dacht je dat je de discussie zou stoppen enkel met je reply hier? Kijk maar eens in de thread; na mijn ENE reply op Parakiet is er intussen al meerdere keren gereageerd, steeds door andere mensen, en de toon wordt steeds bitsiger.
Je schrijft "begin weer niet hee"... maar IK bén niet begonnen. Dat was "Parakiet". Doe je plicht als Mod, en zet die kerel/meid op haar plaats. Zo simpel is het.
ik ben begonnen met een oneliner + smilie , daarna er nog eens "no offence" achter om allerlei misverstanden zeker te voorkomen.
ben je het niet eens met mij? klopt dit totaal niet in je ogen?teveel katten houden is gewoon een ramp voor de plaatselijke (wilde)vogelsoorten. mussen zijn hier in vlaanderen gewoon in aantal aan het afnemen...
voel je je persoonlijk aangesproken met 'teveel katten houden'?
een persoonlijke aanval? neen mijn beste, als je een kat red dan ga ik ervan uit dat je ze ook wel medische verzorging en liefde zal geven (buiten eten en drinken)alsof dit nog niet genoeg is kastreren vele mensen hun katten niet om daarna de kittens gewoon te vermoorden of aan hun lot over te laten.
dat je je hierop gepakt voelt, ok dat kan ik begrijpen. maar weeral: no offence. had dat katje opgegroeid in de 'wilde'natuur dan het het prolly nog meer last bezorgd.weet wat je in huis haalt. een kat is en blijft een roofdier, buitenshuis kunnen ze heel wat schade aanrichten. komt er nog eens bij dat woonwijken al snel teveel katten huizen waardoor er stress situaties tussen katten ontstaan met de nodige gevechten erbij.
als er iemand is die zich aangevallen mag voelen dan is het hij/zij die geen voldoende aandacht,respect,medische verzoring en liefde geeft aan zijn huisdieren. maar als ik het mij goed herriner was je topic tegen dat soort mensen gericht, dus eigenlijk hebben we een common enemy.
ik heb niemand persoonlijk aangevallen, laat staan een flame gestart.
foto als spiegel of als venster?Oorspronkelijk geplaatst door Trebs
waarom wel...?...wat heeft de persoon in kwestie nou verkeerd gezegd...?Waarom wordt "Parakiet" niet op de vingers getikt?
ik dacht dat aciens en newbies evenveel respect verdienen als ze voor hun mening uitkomen...('n quote ergens van JaJa)
is het omdat ze maar XX aantal post hebben dat hun mening waardeloos is...?
het ging hier btw maar om katten en andere huisdieren en niet 'n hoog technische discutie of 'n jarelange vete tussen BD'rs, waarvan nieuwkomers wsn de achtergrond niet kennen....
ik vind dat je 'n beetje te hard van stapel loopt...imo
nogmaals, ik zit hier al meer als 3 jaar en de toffe mentaliteit van vroeger zal wsn nooit terugkomen en zeker niet met dergelijke topics...
Paar zwatte doezekes
Ex-Metzers erelid...;-)
's zijn gezond.
Ik zie echt niet in wat er mis is met zijn post. Hij geeft zijn mening, echter wel zonder persoonlijk te worden of te schelden.Originally posted by Jochen
Neen, hij begint NIET met "no offence". Hij begint met...
yipie laten we met zen allen 5 huiskatten houden :-/
Heel gemakkelijk, achteraf die "no offence".
Wat veel storender is, is hetvolgende:
Hopla daar gaan we weer! Op BD mag je tegenwoordig NIKS meer posten of er is wel één of andere pipo (met 15 posts op zijn actief nota bene)
Waarom noem je de poster een pipo? Hij mag toch zijn mening geven, misschien past dit niet in jou kraam maar het is zijn mening en hij geeft ze zonder te schelden. En wat heeft 15 posts te maken met kennis van katten en vogels?
Dit is maar mijn persoonlijke mening, heb misschien wel minder posts, maar ik zit hier toch ook al enkele jaren...
Gallery: http://www.fotogallerij.be
'k moet toegeven dat ik me bij de eerste reply van parakiet toch ook raar voelde.... opmerkingen als "weigeren hun kat een belletje aan te binden" en "weigeren hun kat te laten steriliseren".."hun dieren buiten eten geven", deden me terugdenken aan die verschrikkelijke foto's in Breendonk....
Ben ik nu kortzichtig en te snel op mijn teen getrapt? Niet meer of niet minder dan wij (Mauske, ik, en nog anderen) ons voelden na onze respectievelijke ontaarde threads.... DA'S wat Jochen wilt duidelijk maken....hij overdrijft niet, hij geeft een boodschap mee denk ik...
denk daar maar eens over na
Stef
men zo kunnen beginnen over op de man spelen ipv op de bal. men zou er zelfs wat discriminatie kunnen tussen gooien.
Hopla daar gaan we weer! Op BD mag je tegenwoordig NIKS meer posten of er is wel één of andere pipo (met 15 posts op zijn actief nota bene) die er commentaar op heeft.
wat is een forum?
Een forum is een mogelijkheid om te reageren op vragen, opmerkingen of tips van anderen waarbij de 'gesprekken' bewaard blijven en voor iedereen te lezen zijn. In tegenstelling tot e-mail, die 1-op-1 berichten verstuurt, is dit meer een prikbord en kun je meelezen en reageren. Hierdoor kunnen meerdere mensen er plezier van hebben.
Jaaa... niet te verwonderen dat jullie "op de kar springen", Rept en W00ha. Had het kunnen weten.
Alles uit verband halen. Met veel woorden een issue steeds een klein beetje een andere richting uit duwen:
-Ik ben aggresief (not)
-hij is niet "persoonlijk" (right)
-IK ben begonnen (not)
-Zijn post begon met "no offence" (not)
...
De zaak is nochtans simpel:
-geen flame's meer, strenge moderatie
-dit IS voor mij wél een flame. Mooi omfloerst, dat wel.
-Zoals gewoonlijk wordt er niks gedaan, tegen beloftes in
-En als ik het aankaart krijg IK de ****** over me heen.
Foert. Ik ben het beu dat BD het ene zegt en het andere doet. Dit is mijn laatste post hier. Ik heb het ook gehad. Stond nog op stapel;
- twee boekbesprekingen
- nieuwe site
- een pak pics nog te posten
- en last but not least een SD (vraag de details maar aan Giantpat en DH, zij weten er alles van)
- 25€ voor lidgeld van volgend jaar/
Ik zal een forum zoeken waar ze een clublid beter weten te waarderen.
Bye bye.
Daar gaan de grote paranoïde ego's nog maar eens.![]()
Met VEEL SLECHTE wil kan je natuurlijk alles een persoonlijke provocatie noemen en wordt iedere normale discusie onmogelijk.
Trouwens "ancien" of "newbie" speelt geen enkele rol bij wat wel of niet mag.
Jo(han)
Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.
Originally posted by Jo
Daar gaan de grote paranoïde ego's nog maar eens.![]()
Met VEEL SLECHTE wil kan je natuurlijk alles een persoonlijke provocatie noemen en wordt iedere normale discusie onmogelijk.
Trouwens "ancien" of "newbie" speelt geen enkele rol bij wat wel of niet mag.
Jo(han)
't kan niet beter gezegd worden.
Er zitten er hier genoeg die blijkbaar altijd tekst op de slecht overkomende manier proberen te interpreteren.
Mensen, wees eens lief tegen elkander, en ga er eens vanuit dat de andere dit met goede bedoelingen geschreven heeft, niet met slechte.....
To make your dreams come true, wake up
nee Jochen , ik haal nikske uit verband...Jaaa... niet te verwonderen dat jullie "op de kar springen", Rept en W00ha. Had het kunnen weten.
Alles uit verband halen. Met veel woorden een issue steeds een klein beetje een andere richting uit duwen:
dat met die kat was voor jou 'n emotionele ervaring en ik weet dat mensen dan heel vlug op hun tenen getrapt zijn....ik ben ook 'n grote dierenvriend en ik zal je de details besparen wat ik ooit al gedaan hebt, want de mensen lachten mij gewoon uit...
anyway, nu relatieveer ik en neem gewoon genoegen dat ik iets goeds gedaan heb ....
Paar zwatte doezekes
Ex-Metzers erelid...;-)
's zijn gezond.
ik vraag me nog steeds af wat de bedoeling van dit topic is. je kan moderators minstens bereiken via e-mail.Originally posted by Jochen
-Ik ben aggresief (not) ik daarintegen voel mij wel persoonlijk aangevallen, zonder deftige rede
-hij is niet "persoonlijk" (right) no offence, en een aantal verduidelijkingen van mij. ik weet wel wat ik post en wat de bedoelingen zijn van mijn posts
-IK ben begonnen (not) "begonnen" met wat juist?
-Zijn post begon met "no offence" (not) ok het stond niet in de eerste zin maar in de tweede, het staat er wel
...
De zaak is nochtans simpel:
-geen flame's meer, strenge moderatie hoe noem je dit topic dan? nog nooit van een e-mail functie gehoord? je zou kunnen stellen dat U mij hier flamed
-dit IS voor mij wél een flame. Mooi omfloerst, dat wel. dit is uw topicen dan uw flame tegen mij?
-Zoals gewoonlijk wordt er niks gedaan, tegen beloftes in
-En als ik het aankaart krijg IK de ****** over me heen. u speelt op de man ipv op de bal. u gebruikt mijn aantal posts als "argument"
verder staat mijn msn en e-mail adres hier publiekelijk met een persoonlijke mail had dit niet opgeblazen geweest.
algemeen, niet speciaal een reply op een welbepaalde post :
ast'em blieft zeg, zijn wij hier grote mensen of niet. Kunnen we dan niks meer relativeren ?
ja, ik haat katten die loslopen, ze horen hier gewoon niet thuis. Maar daarom ga ik iemand die katten laat loslopen toch niet scheef bekijken, zeker toch niet op een forum.
grow up
@ jochen
[oilsjters]
Eilaba, jochen mooteken,
Emmen ze ier serrewoerdèg te noig op a kap gezeiten?
Zèn ze ier vedrom te noig oon ’t zaugen, kreften en memmen?
Da kaan al insj gebeiren hein. Mor vantoit kaan insj goe “foert”, of “kist na allemool vierkant mèn kloeiten” zeggen, insj graalèk deigt doeng hein.
Mor dennen saliekes oon ghiel BD, wa dagge ier na en doetj en pakkekik ni toch ni azoei noig serjeis zee.
Oeverlest ejje ons ier nog beloeft om noste joor insj e fiestjen te geiven (teszaumen mèh anne moot, voilen harry) langst doinen kant van den denjer, woor dagge geir woeintj.
Awel hein: ’t es zjust mor ver te zeggen da deis voil jeannet a tèn zal kommen oolen.
(oe dikkes da’k tèn verdrom nog van 0 posts en 0 steirekes moeng erbeginnen en kaan mèh natierlèk gelèk as attoid niks bommen hein.)
[/oilsjters]
Foin, en sebiet zitten die ollanders hier weer te kreften en te memmen da ze gen vlems kinnen lezen, en ten gomen doar weer over discutieren.... zoei blijft ne mensj bezig.Originally posted by ravasjol
@ jochen
[oilsjters]
Eilaba, jochen mooteken,
Emmen ze ier serrewoerdèg te noig op a kap gezeiten?
Zèn ze ier vedrom te noig oon ’t zaugen, kreften en memmen?
Da kaan al insj gebeiren hein. Mor vantoit kaan insj goe “foert”, of “kist na allemool vierkant mèn kloeiten” zeggen, insj graalèk deigt doeng hein.
Mor dennen saliekes oon ghiel BD, wa dagge ier na en doetj en pakkekik ni toch ni azoei noig serjeis zee.
Oeverlest ejje ons ier nog beloeft om noste joor insj e fiestjen te geiven (teszaumen mèh anne moot, voilen harry) langst doinen kant van den denjer, woor dagge geir woeintj.
Awel hein: ’t es zjust mor ver te zeggen da deis voil jeannet a tèn zal kommen oolen.
(oe dikkes da’k tèn verdrom nog van 0 posts en 0 steirekes moeng erbeginnen en kaan mèh natierlèk gelèk as attoid niks bommen hein.)
[/oilsjters]
To make your dreams come true, wake up
lap....
The Good trapt het af
The Bad blijft achter
The Ugly komt ook zijn gedacht zeggen....
Stef
Jochen,
Ik zou het erg spijtig vinden als je vertrekt, dus ik hoop dat je terugkomt op dit besluit. Er zijn de laatste tijd al teveel goede mensen van het forum verdwenen.
Ik ben het met je eens dat Parakiet niet al te tactisch heeft gereageerd. Vooral de eerste zin in zijn reactie deed bij mij toch wel de wenkbrouwen fronsen. Ik zou mij zelf in ieder geval toch wel aangesproken voelde als dit op een thread van mij wordt gepost.
Nu doe ik dat niet (heb geen katten, hou er ook niet van, maar werk WEL bij de Dierenbescherming), maar ik hoop toch dat je dit met Parakiet kan bespreken op wat voor manier dan ook.
@Parakiet, niet alleen de mussen nemen in aantal af (ook in NL), maar een heleboel andere wilde planten én dieren ook. Dit heeft voor een groot deel te maken met de toename van de (wereld)bevolking. Moeten wij dan ook gelijk alle mensen laten castreren![]()
Hier hoef je niet op in te gaan, maar het zegt misschien iets over de complexiteit van het probleem (de afname van planten- en dierensoorten in NL + B).
@jdm, dat valt wel mee hoor, ik kan het wel lezen, maar aan het Vlaams schrijven waag ik mij niet.Dat durf ik geen Vlaming aan te doen.
![]()
![]()
Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.--------
Kunnen de anciens voor de verandering eens een keertje iets origineels doen, en het eens niet aftrappen als er weer gediscussieerd wordt?![]()
![]()
't is hier tegenwoordig nen echte leegloop.... heb ik eindelijk eens een forum gevonden waar ik dacht iets te kunnen opsteken, worden er enkel hoog oplopende discussies gevoerd, en trappen al de anciens (met de kennis die ik in eerste instantie zo intressant vond) het af als ze zich tegen de schenen gestampt voelen![]()
![]()
Aan iedereen dat het hier afbolt, of wilt afbollen: gaat ne keer een weekske naar de zee wat uitwaaien, vergeet BD voor een weekske, en kom dan met een frisse kijk op de zaak terug. Weglopen kan iedereen, bewijs dat jullie jezelf boven dit kinderlijke gedrag kunnen plaatsen en blijf!![]()
Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel